Route van Yosemite NP naar Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
consider
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 okt 2022, 11:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Route van Yosemite NP naar Las Vegas.

Bericht door consider »

Op 31 juli aanstaande zouden wij van Groveland (Yosemite pines rv resort) rijden richting Las Vegas met een overnachting in Beatty.
We wilden rijden over de Tioga pas met een camper. Helaas is de Tioga pas nog gesloten en is het mogelijk dat hij 31 juli nog niet open zal zijn.
Daarom wil wil graag een back up plan hebben met een andere route en een camping plek onderweg reserveren.

Welke route rijden jullie aan om nu te gaan rijden? En welke plaats is ongeveer op 6 uur rij afstand? Welke camping is daar een aanrader?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route van Yosemite naar Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je dit topic al doorgelezen?
Zeker is het natuurlijk nog niet, maar het lijkt me dat de Tigoa Pass op 31 juli wel volledig open zal zijn. En anders is de Sonora Pass (de 108) een optie. Googlemaps geeft nu de route via de Sonora Pass aan. Voor de reistijd moet je daar met een camper wel zeker 20 of 25% bijtellen.
Jammer dat jullie in Groveland zitten, je kunt eens kijken of er nog iets in Yosemite vrij komt; sommige plaatsen worden pas laat vrijgegeven. Zie daarvoor www.nps.gov/yose onder camping.
De mooiste tussenstop is ergens rond Lee Vining of June Lake of Mammoth Lakes. Maar ik vraag me af of je daar nog wel iets kunt vinden. Kijk daar zo snel mogelijk naar. Al die plaatsen liggen goed, of je nu de Sonora Pass of de Tioga Pass neemt. Ik neem aan dat je niet door Death Valley rijdt?
Ik vind Beatty hoe dan ook te ver, ook als de Tioga Pass open is.
Het is wel mooi om rond Lee Vining of Mammoth Lakes iets te doen. Breng in elk geval een bezoek aan Mono Lake aan de zuidkant) en misschien Bodie.
Heb je voor de TIoga Road al een planning?
En je weet van de drukte in Yosemite? Jullie zitten er net in het weekend, dus vertrek héél erg vroeg naar het park! Kijk ook eens naar dit topic.

Marianne
consider
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 okt 2022, 11:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Route van Yosemite NP naar Las Vegas.

Bericht door consider »

Hoi Marianne, bedankt voor je uitgebreide reactie!
Helaas was het ons niet gelukt om een camping in Yosemite vte krijgen. Ik kijk met regelmaat op de site of er wat vrij komt.
Ik weet van de drukte in Yosemite. Helaas was dit nog niet bekend toen we in vorig jaar oktober de tickets en camper boekten.

Wij rijden niet door dead valley maar er dus langs. Dit gaf de kaart aan als kortste route naar las vegas. Vandaar dat we deze route nemen.
Voor de Tioga road hebben we nog geen planning. Het is die dag voor ons echt een reisdag om van Yosemite naar Beatty te komen en daarna zsm naar Las Vegas. We gaan niet naar Beatty voor de bezienswaardigheden.

De route onderlangs via Mammoth lakes ga ik naar kijken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route van Yosemite NP naar Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Mammoth Lakes ligt iets ten zuiden van Lee Vining maar je rijdt dan nog steeds bovenlangs, via Beatty. Ik zou echt niet helemaal tot aan Beatty doorrijden. Neem de tijd voor het eerste stuk en stop vlak ten oosten van Yosemite. Je hebt daarna dan wel een langere rijdag naar Las Vegas maar op dat stuk is niets te zien dus je kunt dan goed doorrijden.
De Tioga Road is een prachtig deel van Yosemite, neem daar voldoende tijd voor!
Kijk eens naar ons 2019-verslag voor wat mogelijkheden daar, en zie ons 2013-verslag voor Mono Lake, Bodie en de Sonora Pass.

Marianne
consider
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 okt 2022, 11:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Route van Yosemite NP naar Las Vegas.

Bericht door consider »

Erg leuk om jullie reisverslag te lezen!
Heb inmiddels een camping geboekt in Bishop!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route van Yosemite NP naar Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het gelukt is om een camping te vinden, Bishop is beter dan Beatty. :thumbup:
In Lee Vining, of June Lake of Mammoth Lakes was niets meer te vinden?
Vanuit Bishop wil je via Big Pine en de 168 gaan rijden?
Check even hoe de 168 is, ik denk dat het wel te doen is met een camper maar het zal wel meer tijd kosten dan GoogleMaps aangeeft.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer