Onze eerste trip als jong gezin staat in september op de planning naar Californië. We zijn met zijn vieren (kinderen twee en drie jaar oud).
Doel van onze reis is om een deel van Californië te ontdekken vanuit maximaal 5 a 6 plekken. Gezien de leeftijd van de kinderen proberen we wat ongedwongener te reizen en ik merk dat ik al snel teveel wil m.b.t. de reisroute. We houden van natuur en hiken (nemen de kinderen regelmatig mee op wandeltochten in een kinderdrager) en willen dit ook in Amerika doen.
De beoogde route (Yosemite hadden we idealiter anders gepland maar we zitten "vast" aan de periode gezien we een plekje hebben weten te bemachtigen en er niks anders in Yosemite Valley beschikbaar is).
17 september: Landen op SFO (17.00 uur) auto ophalen (mid size SUV) en stukje richting Napa rijden
18 t/m 21 september: Napa Valley. Willen om te beginnen rustig acclimatiseren en de dagen besteden met fietsen/ rondtoeren, familie georiënteerde wijnhuizen bezoeken en leuke eettentjes aandoen. Eventueel ook nog naar Sonoma Valley. Eventueel nog andere tips?
22 t/m 25 september: Lake Tahoe. Ik zit te denken aan de westkant te verblijven. We willen hier vooral hiken. Hebben jullie tips voor mooie hikes?
26 t/m 29 september: Big Sur. We verblijven in Carmel en willen de dagen gebruiken om Monteray, Point Lobos etc. te bezoeken. Gevoelsmatig is Morro Bay ongeveer het verste punt dat ik vanuit onze basis zou willen bereiken. Hebben jullie nog andere musts in de omgeving?
30 t/m 3 oktober: Sequoia. Willen hier verblijven in Lodgepole en ook hier veel hiken.
4 t/m 8 oktober: Yosemite. Ook hier van de natuur genieten. We hebben een plekje weten te bemachtigen in Upper Pines. Ik zou graag zelf nog richting Tioga Pass rijden en Mono Lake/ Mammoth Lakes (hier dan eventueel overnachten) bezoeken.
9 t/m 13 oktober: San Francisco. Als groot sportfan wil ik het liefst de SF 49ers bezoeken die tegen de Dallas Cowboys spelen op 9 oktober. Kaartjes zijn echter wat aan de prijzige kant dus wil hier last minute kijken of er nog wat doorverkoop is via Stubhub achtige websites. Daarnaast willen we rustig SF verkennen en genieten van onze laatste dagen. Ik heb nu Union Square als uitvalsbasis staat.
Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen op bovenstaande plekken? Alle feedback op de route is welkom

Dank voor het meedenken en een goed weekend gewenst.
Jeff