Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door LouiseUSA »

Beste forumleden,

In april 2020 hadden ook wij een mooie reis naar het zuidwesten van de VS gepland staan die helaas door corona niet is doorgegaan. Inmiddels 3 jaar verder en zijn we voor 2024 nogmaals aan het plannen. Nu hebben we een extra optie in overweging: ipv het rondje LV wat we in de eerste instantie gepland hadden overwegen we nu LV-Denver te doen. We zullen reizen met een camper en onze twee kids van 10 en 12. We zullen in de derde week van april vertrekken en rond 10 mei weer thuis komen dus ik ben vooral ook erg benieuwd of een one-way naar Denver een goede optie is in die tijd van het jaar. We staan open voor advies en feedback op de twee verschillende opties.

De Durango-Silverton Railway is een must see in deze reis, verder is het onze eerste keer in de VS na twee keer in Canada geweest te zijn dus willen we graag de grote national parks bezoeken maar ook een reisschema aanhouden waar de kinderen ook plezier in houden dus tijd om af en toe te zwemmen etc.

De vluchtopties LV-Denver zoals we die tot nu toe gevonden hebben zijn goedkoper en een overstap in de VS tegenover overstap op Heathrow bij retour LV. Dus qua vluchten hebben we een lichte voorkeur voor LV-Denver.

Optie 1 Rondje Las Vegas:
dag 1 Vlucht naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Valley of Fire
dag 4 Valley of Fire - Zion
dag 5 Zion
dag 6 Zion - Bryce Canyon
dag 7 Bryce Canyon - Capitol Reef (Fruita)
dag 8 Capitol Reef - Dead Horse Point SP
dag 9 DHP - Arches
dag 10 Moab
dag 11 Moab - Grand Junction
dag 12 Grand Junction - Durango
dag 13 Durango
dag 14 Durango - Four Corners of Bluff voor MV
dag 15 Four Corners - Page
dag 16 Page
dag 17 Page - Grand Canyon
dag 18 Grand Canyon - Kingman
dag 19 Kingman - Lake Mead/LV
dag 20 Las Vegas - camper inleveren- vlucht terug naar huis
dag 21 Thuis!

Optie 2 Las Vegas - Denver
dag 1 Vlucht naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Valley of Fire
dag 4 Valley of Fire - Zion
dag 5 Zion
dag 6 Zion - Bryce Canyon
dag 7 Bryce Canyon - Capitol Reef (Fruita)
dag 8 Capitol Reef - Dead Horse Point SP
dag 9 DHP - Arches
dag 10 Moab
dag 11 Moab- Durango
dag 12 Durango
dag 13 Durango -Black Canyon of the Gunnison
dag 14 BCG - Poncha Springs
dag 15 Poncha Springs - Colorado Springs
dag 16 Colorado Springs - Denver
dag 17 Denver
dag 18 Denver- huis
dag 19 Thuis
nog dag 20,21 en 22 in te vullen: Grand Canyon, Monument Valley en Page zitten niet in deze route. Toevoegen is behoorlijk wat extra km's.

Ik ben erg benieuwd naar tips, verbeteringen, aanvullingen etc :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou in die tijd van het jaar voor het rondje las Vegas kiezen. Die route ziet er goed uit.
Waarom bij MV niet in het park overnachten? Four Corners lijkt me niets, maar Bluff begrijp ik ook niet zo goed.
Op de route van Grand Junction naar Durango kun je nog sneeuw verwachten; dat hadden wij in 2013 nog in de 3e week van mei.

Als je toch een voorkeur hebt voor eindigen in Denver dan zou je vanaf Las Vegas eerst naar de GC kunnen gaan, dan MV, Page, Zion, Bryce etc.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door IngridZw »

Voor Rocky Mountains NP zal het waarschijnlijk nog te vroeg in het jaar zijn anders zou dit een mooie bestemming zijn om te te voegen aan het eind van de reis. Het ligt immers in de buurt van Denver en het is een prachtig park.
Al met al zou ik gezien de periode dat jullie gaan ook kiezen voor de 1e optie. Misschien een volgende keer (en dan later in het jaar) een rondje Denver incl. South Dakota, Yellowstone, Grand Teton enz. en meer tijd voor Colorado.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door paulr »

Wij zijn begin mei een keer snel door Colorado van Denver naar Moab gereden omdat het echt nog geen lekker weer was… kies dus inderdaad voor LV-LV. Denk dat Grand Junction-Durango een mooie rit gaat worden over de million dollar hway. Is het slecht weer kun je altijd van Moab GJ overslaan en onderlangs naar Durango. Vergeet idd Bluff en 4-corners, maar rij direct van Durango naar MV en ga daar naar camping the view, de koa of naar gouldings. Onderweg heb je die dag denk ik ook nog tijd voor Mesa Verde denk ik. Een Cliff Dwelling tour met een ranger is erg leuk ! Niet gaan overnachten daar, het park ligt hoog en fris !
Ik zou na de GC op dag 18 direct door naar LV rijden. Kingman is dodelijk saai…. :) als je bijtijds op dag17 uit Page vertrekt heb je voldoende tijd gehad voor de GC.daarmee win je een dag die je nog ergens bij kan zetten. Ik zou dat in Moab opdoen en daar dan 1 nacht op Devils Garden in Arches gaan staan en 2 nachten op Sun Outdoor in het centrum. Mooi rustpunt in je reis dat je even niet altijd maar de camper hoeft te pakken voor alles….
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door LouiseUSA »

Martin & Marianne schreef:
01 jul 2023, 12:24
Ik zou in die tijd van het jaar voor het rondje las Vegas kiezen. Die route ziet er goed uit.
Waarom bij MV niet in het park overnachten? Four Corners lijkt me niets, maar Bluff begrijp ik ook niet zo goed.
Op de route van Grand Junction naar Durango kun je nog sneeuw verwachten; dat hadden wij in 2013 nog in de 3e week van mei.

Als je toch een voorkeur hebt voor eindigen in Denver dan zou je vanaf Las Vegas eerst naar de GC kunnen gaan, dan MV, Page, Zion, Bryce etc.

Marianne
Bedankt Marianne. Ik weet niet meer precies waarom we van plan waren om in Four corners of Bluff te overnachten ipv MV. Waarschijnlijk ivm de afstand. Sommige rijdagen voelen behoorlijk lang en we willen er geen gehaast reisschema van maken wat je regelmatig voorbij ziet komen.

Sneeuw van GJ naar Durango is zeker iets waar we rekening mee houden. Daarom heb ik in de Denver optie ook geen RMNP opgenomen, volgens mij ligt er begin mei echt nog te veel sneeuw om dat park goed te kunnen bekijken. Dat willen we dan bewaren voor een eventueel toekomstige reis naar Yellowstone en de Grand Tetons.

Ik ga even puzzelen hoe de route eruit zou zien als we starten met GC, dan MV, Page etc zoals je voorstelt. Dat is ook nog een optie inderdaad.
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door LouiseUSA »

IngridZw schreef:
01 jul 2023, 13:28
Voor Rocky Mountains NP zal het waarschijnlijk nog te vroeg in het jaar zijn anders zou dit een mooie bestemming zijn om te te voegen aan het eind van de reis. Het ligt immers in de buurt van Denver en het is een prachtig park.
Al met al zou ik gezien de periode dat jullie gaan ook kiezen voor de 1e optie. Misschien een volgende keer (en dan later in het jaar) een rondje Denver incl. South Dakota, Yellowstone, Grand Teton enz. en meer tijd voor Colorado.
Bedankt Ingrid. Inderdaad hebben we RMNP bewust niet in de route opgenomen ivm het late voorjaar daar. Een rondje Denver met Yellowstone etc gaan we hopelijk in de toekomst ook nog een keer doen. Toch neig ik gevoelsmatig nu ook naar eindigen in Denver.
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door LouiseUSA »

paulr schreef:
01 jul 2023, 15:55
Wij zijn begin mei een keer snel door Colorado van Denver naar Moab gereden omdat het echt nog geen lekker weer was… kies dus inderdaad voor LV-LV. Denk dat Grand Junction-Durango een mooie rit gaat worden over de million dollar hway. Is het slecht weer kun je altijd van Moab GJ overslaan en onderlangs naar Durango. Vergeet idd Bluff en 4-corners, maar rij direct van Durango naar MV en ga daar naar camping the view, de koa of naar gouldings. Onderweg heb je die dag denk ik ook nog tijd voor Mesa Verde denk ik. Een Cliff Dwelling tour met een ranger is erg leuk ! Niet gaan overnachten daar, het park ligt hoog en fris !
Ik zou na de GC op dag 18 direct door naar LV rijden. Kingman is dodelijk saai…. :) als je bijtijds op dag17 uit Page vertrekt heb je voldoende tijd gehad voor de GC.daarmee win je een dag die je nog ergens bij kan zetten. Ik zou dat in Moab opdoen en daar dan 1 nacht op Devils Garden in Arches gaan staan en 2 nachten op Sun Outdoor in het centrum. Mooi rustpunt in je reis dat je even niet altijd maar de camper hoeft te pakken voor alles….
Bedankt Paul. In de route LV-LV is onderlangs naar Durango zeker een optie als het slecht weer is. Daar hadden we inderdaad al rekening mee gehouden. Bluff/4corners is duidelijk, dat noemde Marianne inderdaad ook.
GC-LV een beetje te doen op 1 dag met een camper dan? In Moab waren we idd van plan om 1 nacht Devils Garden te doen en 1 nacht in het dorp. Maar 2 nachten Moab als rustpunt is inderdaad ook wel erg aantrekkelijk. Even lekker zwemmen en relaxen zal iedereen goed doen tijdens zo'n reis.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door paulr »

GC-LV is met de camper met wat stops (wellicht Seligman Route66 en evt Hooverdam) denk ik ca 6-7 uur (4,5-5uur rijden). Als je toch de stad niet meer in gaat zou ik een full hookup camping in Henderson nemen (kan je nog een beetje schoonmaken, inpakken etc.). Volgende ochtend naar de South Outlet bij de AirPort en dan vliegen :)
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door Jedinja »

Leuk, wij gaan dan ook naar dat gebied! Wij hebben er voor gekozen om te starten in Denver en te eindigen in Las Vegas. We starten in Denver omdat we de eerste dagen vroeg wakker zijn en dan liever reizen. We besluiten de reis met een paar dagen relaxen in Las Vegas. Als je onze route wilt weten, ik heb ook een topic geopend met onze reis. Hij ligt nog niet helemaal vast maar dat is wel globaal wat de route wordt. Wij hebben bewust wat meer dagen op dezelfde plek gepland zoals Moab en Zion. Zion is echt prachtig, zou daar een dag langer plannen als dat kan.
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door LouiseUSA »

Bedankt Paul, ik heb nog eens goed gekeken naar de rijtijd van LV-GC (of vv afhankelijk van welke optie we kiezen). Dat moet inderdaad wel te doen zijn, verder hebben we de afstanden tot ong. max 300 km per dag weten te beperken.

Jedinja, wat leuk! Ik heb jouw topic/route inderdaad ook bekeken. Wij neigen nu het meeste naar LV-Denver ipv een rondje Las Vegas. Omdat we heel graag de volledige treinreis van Durango naar Silverton willen doen starten wij in LV om zo laat mogelijk in de vakantie in Durango aan te komen. Rond het eerste weekend van mei gaan ze namelijk meestal het hele traject rijden ipv een deel. Zoals het nu gepland staat komen we dan op vrijdag 3 mei in Durango aan en kunnen we op zaterdag 4 mei de treinreis doen.

Inmiddels is dit na alle feedback de optie voor LV-Denver:
Dag Route Afstand (km)
dag 1 Vlucht naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Lake Mead 77
dag 4 Lake Mead - Grand Canyon 454
dag 5 Grand Canyon - MV 284
dag 6 MV - Page 195
dag 7 Page - Zion 186
dag 8 Zion 0
dag 9 Zion - Bryce 136
dag 10 Bryce- Capital Reef 207
dag 11 Capitol Reef - Moab 230
dag 12 Moab 0
dag 13 Moab - Arches 30
dag 14 Arches - Durango 267
dag 15 Durango 0
dag 16 Durango - Black Canyon of the Gunnison 192
dag 17 BCG - Poncha Springs 195
dag 18 Poncha Springs - Colorado Springs 170
dag 19 Colorado Springs 0
dag 20 Colorado Springs - Denver 112
dag 21 Denver - vlucht terug
dag 22 Thuis

Eventueel ipv 2 nachten in Colorado Springs kunnen we 2 nachten Denver doen. In Colorado Springs willen we waarschijnlijk met de Cog Railway naar Pikes Peak. Volgens mij is het dan goed te doen om aan het eind van de middag naar Denver te rijden. Dan hebben we nog 1,5 dag in Denver als we de laatste dag aan het eind van de middag terug vliegen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben zelf wat meer gecharmeerd van het rondje Las Vegas. Is het vooral vanwege de vluchten dat jullie voor de route LV-Denver kiezen?
Colorado is zeer de moeite waard maar jullie missen daar nu erg veel. Het lijkt mij mooier om dat eens uitgebreid te gaan bezoeken in de zomer.
Ook jammer om nu Valley of FIre te missen. Ik zou zoveel mogelijk kiezen voor zaken die in april aangenaam zijn om te doen.

Marianne
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door LouiseUSA »

We willen vooral Denver in de reis om een aantal treinen dingen te kunnen zien doen, zoals Durango-Silverton, Pikes Peak en misschien nog een spoorwegmuseum in de buurt van Denver als de tijd dat toe laat. Laten we zeggen dat treinen vaak een rode draad in onze vakanties (en dagelijks leven) zijn.
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door Femkes_adventures »

Hoi!

Je zou in het begin van je route ook nog het volgende kunnen overwegen:
Las Vegas —> Zion
Zion—> grand canyon north rim
GCNR —> Bryce
Bryce —> Page
Page —> MV
MV—> Moab

Het enige park dat je dan overslaat is Capitol Reef. Het is een mooi park, maar met kleine kinderen kan ik me indrukwekkendere plekken voorstellen dan Capitol Reef.
Scheelt je zo wel weer een ritje beneden langs bij de GC en misschien een extra overnachting. Ik heb het in 2012 zo gedaan en beviel goed!
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

De North Rim is meestal pas rond medio mei open.

Marianne
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door LouiseUSA »

Het is eindelijk bijna zover, morgen vertrekken wij naar Amerika voor 3 weken. Uiteindelijk is het de volgende route geworden, waarbij we hebben besloten om Monument Valley eruit te laten. Alles is geboekt, behalve de campings na Durango tot aan Golden (Denver). Dat om nog een beetje flexibiliteit in het laatste deel van de route te houden.

Dag Route
dag 1 Vlucht naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Kingman
dag 4 Kingman - Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Page
dag 6 Page
dag 7 Page - Zion
dag 8 Zion
dag 9 Zion - Bryce
dag 10 Bryce- Capitol Reef
dag 11 Capitol Reef - Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab - Arches
dag 14 Arches - Durango
dag 15 Durango
dag 16 Durango - Black Canyon of the Gunnison
dag 17 BCG - Poncha Springs
dag 18 Poncha Springs - Colorado Springs
dag 19 Colorado Springs - Denver
dag 20 Denver - huurauto ophalen, camper inleveren - Estes Park
dag 21 Estes Park - Denver - vlucht terug
dag 22 Thuis

Ondanks dat we geen early bird hebben kunnen we de camper maandagochtend al om 9 uur ophalen!

Iedereen bedankt voor het meedenken en adviseren in de mogelijke route opties!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit!
Ik weet niet of Kingman vastligt. Zo niet, dan zou je misschien tot aan Williams kunnen rijden. Is een leukere plaats en je bent eerder bij de Grand Canyon.
Na Durango zou je ook via Great Sand Dunes naar Denver kunnen rijden. Zie voor dat stuk en voor de BCofG ons 2013-verslag. Wij waren er toen half mei.
Veel plezier!

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door paulr »

Mooie route inderdaad. En zeker als je al om 9 uur de camper op kan halen zou ik doorrijden naar Williams. Haal je makkelijk. Je kan dan in Kingman even lunchen, de treinen bekijken bij het parkje en het centrum. Verder stelt kingman helaas niet voor. Williams is echt veel leuker. Railside RV ranch is een prima camping en altijd wel plek….
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door LouiseUSA »

Bedankt voor jullie reacties Marianne en Paul!

Doorrijden bij Kingman is niet gelukt. Reizen met twee kinderen kost altijd meer tijd als je denkt en onze oudste was ziek geworden na de vliegreis. Dus een dag ziek in bed in het hotel in LV gelegen en veel geslapen. Maandag verliep alles op zich prima maar tegen de tijd dat we in Kingman waren, waren we er zelf ook een beetje klaar mee. Dus daar mooi een plekje op de KOA opgezocht en rustig de camper ingericht en gezwommen met de jongste.

Pink Sand Dunes is inderdaad het alternatief voor als de route via de Million Dollar highway en Black Canyon of the Gunnison niet mocht lukken ivm het weer.

Ondertussen zijn we in Zion aangekomen. Na een hele week mooi weer is het vandaag iets minder. Vannacht komt er nog heel wat regen maar vanaf morgen weer beter. Daardoor wel goede temperaturen om lekker te kunnen wandelen. De Virgin river stroomt heel snel dus zwemmen in de rivier zit er helaas niet in voor de kids.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door paulr »

Zo zie je maar weer, je kan van alles plannen maar uiteindelijk bepalen onvoorziene zaken je reis. En een KOA camping onderweg is doorgaans altijd goed….goede reis verder en veel plezier!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LouiseUSA: rondje LV of LV-Denver april-mei 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, je hebt niet altijd alles in de hand. Het weer was slecht de afgelopen dagen. Gisteren hebben wij onze geplande camping bij Lees Ferry daarom maar niet gedaan en hebben er een rijdag tot aan Kanab van gemaakt. Straks naar Zion. Wel fijn als het daar niet te heet is! En de Virgin River lijkt mij in het voorjaar sowieso te koud!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer