Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
fietser
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door fietser »

Wij, twee senioren, zijn van plan de eerste twee weken van mei 2024 een klein rondje vanuit Las Vegas te maken. De eerste twee dagen verblijven we in LV, een beetje luieren en de gekte bezien. Daarna 12 dagen op pad met een huurauto. Echte doelen hebben we niet. We zoeken zéker niet de bekende highlights of natuurparken. Het gaat ons nu echt om the open road ver van de drukte, het liefst de verlaten (maar wel verharde) wegen door aride gebied. We denken bijv. eerst richting Death Valley te gaan en daarna tussen Beatty Junction en Stovepipe Wells rechtsaf 'Nevada in' over de Daylight Pass Road waar de leegte wacht. Iemand ervaring of tips, bijvoorbeeld omtrent het landschapsschoon of met bepaalde routes, weggetjes, eettentjes of motelletjes in de spaarzame stadjes in de vlaktes van Nevada of daar net buiten?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42502
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan je daar niet mee helpen (ik had alleen Gold Point eens genoteerd) maar wellicht kan @Tipsy_1 wat tips geven. :wink:
Of bekijk haar verslagen eens.

Vergeet niet om even naar de Salt Creek te lopen; in mei zal daar nog water in staan zodat je de pup fish kunt zien. Wij waren er in 2013 in mei, zie hier en hier voor ons verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4839
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door Tipsy_1 »

afgelegen wegen en gebieden en open road is inderdaad ons ding.
Ik denk dat ons reisverslag van 2019 voor julie wel nuttig kan zijn. zie https://reisverhalen10.webs.com/usa-sw- ... maart-2019 (de website provider heeft wat problemen, ik moest zelf 20 keer enter klikken om te refreshen voor ik het kon lezen).
Met name op de dag tussen Tonopah en Beatty hebben we veel off the beaten path dingen bezocht (bronnen, waterval in de woestijn, 2 ghosttowns. Met name Gold Point vonden we bijzonder, en daar de dirt road nemen over de berg met joshua trees via hard luck castle, en dan naar de racing rocks op de Bonne Claire playa.
Wij zijn heel erg gek op de streek rondom Tonopah - Rachel (Little Ale' inn!! heel speciaal) - Alamo - cathedral gorge SP. Zo bvb doorsteken naar St George voor de minder bekende dingen daar.

Ik zou wel een SUV huren en niet te bang zijn van onverharde wegen, die zijn vaak echt wel OK als je niks te gek doet.
In Death Valley zelf zijn ook veel rustige stukken hoor - ik ben zelf gek op dit park.

In 2015 deden wij de loniest highway. Als ik lees wat jullie zoeken is dat misschien ook wel iets voor jullie (link via de website van mijn onderschrift).
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4839
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door Tipsy_1 »

oh vergeet ik nog mijn favoriet. Ik denk dat ik geen verslag heb van die reis maar Ash Meadows National Wildlife Refuge is echt top om de pupfish te gaan zoeken. Wij zagen ze geloof ik bij king spring maar dat weet ik niet meer zeker.
De rit van bvb Ash Meadows preserve naar Goodsprings is ook erg de moeiteGood springs is ook leuk (saloon met kogelgaten). Nelson ghost town daar in de buurt is erg fotogeniek en mooi gelegen en ligt in de buurt van Hoover Dam. Neon Canyon en Anniversary canyon zijn ook toppers.

MIsschien is Mojave National Preserve ook wel iets voor jullie.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 8000
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door Pete.Z »

Alleen in en rond Death Valley kan je al dagen doorbrengen, maar wat ik zeker zou doen is Aguereberry Point:

https://www.nps.gov/deva/learn/historyc ... eberry.htm

Maar ook Titus Canyon is een mooie rit, en als je van afgelegen houdt moet je eigenlijk de West Side road rijden:

https://www.dangerousroads.org/north-am ... -road.html
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4839
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door Tipsy_1 »

dat zijn wel langere dirt roads. Zeker Titus is misschien geen goed idee als ze zich eerder op verharde wegen willen focussen. (wij hebben Titus zelfs met een Farabees jeep gedaan)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 8000
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door Pete.Z »

Zeker, maar beide routes zijn normaal goed te doen met een standaard SUV, zeker Aquereberry is goed te doen, en echt heel erg de moeite waard als je van de standaard toeristen routes wil afwijken.
Ik ben in 2006 zelfs met een Chrysler 300 naar boven geweest, maar dat is, zoals ze in deze link zeggen niet handig…

https://www.dangerousroads.org/north-am ... point.html
fietser
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door fietser »

Dank jullie wel voor de reacties. Ze zijn heel nuttig en spannend. Ze maken ons erg nieuwsgierig. Dus wie weet :wink:
Vriendelijke groet,
Ruud & Carla.
fietser
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door fietser »

Tipsy_1 schreef:
30 jun 2023, 15:56
In 2015 deden wij de loniest highway. Als ik lees wat jullie zoeken is dat misschien ook wel iets voor jullie (link via de website van mijn onderschrift).
Dank voor de tips, Tipsy. The loniest highway deden we vier jaar geleden al. Dat was inderdaad echt iets naar ons hart. Heerlijk die leegte, ver van de (park)drukte...
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 8000
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door Pete.Z »

Het is natuurlijk net de andere kant op, maar ik kan dan ook de Panamint Valley road aanraden, prachtige woestijn route, onderweg stoppen bij Ballarat https://www.desertusa.com/desert-califo ... larat.html en verder richting Trona Pinnacles https://www.blm.gov/visit/trona-pinnacles

Alleen zit je dan niet in Nevada….

Overigens zijn ook de Wildrose charcoal kilns in Death Valley leuk om te bezoeken langs een mooie verlaten route.
https://www.nps.gov/deva/learn/historyc ... lkilns.htm
fietser
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Reis fietser: klein rondje vanuit Las Vegas.

Bericht door fietser »

Ook weer zulke aantrekkelijke tips. We nemen ze allemaal mee in onze plannen. Dankjewel, Pete.Z
Laatst gewijzigd door markro op 11 jul 2023, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer