Reis GT101: LA - Salt Lake City?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GT101: LA - Salt Lake City?

Bericht door Martin & Marianne »

Dat jullie met een kleine reizen had ik nog niet begrepen. Toch wel handig om te vermelden...
Als ik jullie was zou ik eens goed nadenken wat je nu eigenlijk wilt. Waarom de VS? En waarom niet wat dichter bij huis blijven?
Wil je echt graag dit rondje doen dan zou ik van St George doorrijden naar Salt Lake City en Bryce dien tussen Moab en Las Vegas. Dan sla je de Grand Canyon over. Die dag zou je bij South Dakota kunnen zetten.
Maar het blijft wat gehaast allemaal. Vanuit Las Vegas zou je ook een rondje met Moab en Colorado kunnen doen. Kijk eens in ons 2019-verslag om wat ideeën op te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 883
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis GT101: LA - Salt Lake City?

Bericht door Tantelotje »

Als het uitgangspunt een retourtje LV is, en daarbij in het achterhoofd dat je veel al eens hebt gezien, zou ik denk ik het volgende doen.

LV de volgende dag direct door naar Bryce. Gewoon een paar keer extra stoppen. Maar de dag die je dan 'wint' kun je dan bij Rocky Mountains zetten.
Je kunt ook na de Bearthooth Highway alwast richting de Black Hills gaan. Bijvoorbeeld overnachten in/bij Gilette. Dan heb je al een halve dag meer voor dat gebied (en persoonlijk vond ik Cody helemaal niks, maar dat kunnen jullie natuurlijk anders zien.
Dan heb je 3 nachten in/rondom de Black Hills, inclusief Badlands NP.
Alleen zou ik van de Black Hills direct naar bijvoobeeld Estes Park rijden.
De volgende dag overnachten in Grand Lake en dan naar Moab. Idealiter heb je daar (ook) een dag meer, en die zou je kunnen winnen door niet een overnachting in Denver te doen.
Je zou zelfs de overnachting in Bryce kunnen skippen, ergens in de buurt van SLC overnachten (dan maar een keer via de saaie snelweg) en de volgende dag naar GT rijden. Ben je daar ook op de 3e i.p.v. op de 4e dag.
Het hangt er natuurlijk ook allemaal vanaf hoe leuk jullie kindje autorijden vindt.

Maar dan zou je zoiets kunnen doen:
Ams - LV
LV - Bryce
Bryce - SLC
SLC - GT
GT- Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Gilette (via Beartooth Highway)
Gilette - Black hills
Black Hills
Black HIlls
Black HIlls - Estes Park
Estes Park - Grand Lake
Grand Lake - Moab
Moab
Moab
Moab - Page (ik zou hier niet helemaal omrijden via de GG of die eventueel bezoeken vanaf Page naar LV)
Page - LV
LV - vliegtuig
Vliegtuig -thuis

Ben je op dag 20 thuis. En heb je toch redelijk wat tijd voor de nieuwe gebieden.
Of je laat Yellowstone vallen, dan rijd je van Las Vegas met 2 tussenstops naar Moab, dan naar de Black Hills, dan naar RMNP en dan terug naar LV.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer