Reis Daniellium: Denver naar LA in 3 weken - ideeën zijn welkom!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Daniellium
Amerika-newbie

Reis Daniellium: Denver naar LA in 3 weken - ideeën zijn welkom!

Bericht door Daniellium »

Hoi allemaal,

Samen met de kinderen (van 10 en 8 jaar) gaan wij 3 weken (20 nachten) rondreizen in Zuidwest-Amerika.
We starten in Denver en eindigen in LA.

Met ANWB reis op maat heb ik de route die we oorspronkelijk in gedachten hadden uitgezet (ik krijg het kaartje hier helaas niet geupload):

Dag 1: Amsterdam-Denver
Denver
1 nacht

Dag 2 (en 3): Denver - Moab
608km
2 nachten in Moab

Dag 4: Moab - Monument Valley
239km
1 nacht

Dag 5: Monument Valley - Grand Canyon
281km
1 nacht

Dag 6: Grand Canyon - Page (Antelope Canyon)
212km
1 nacht

Dag 7: Page - Bryce Canyon
279km
1 nacht

Dag 8: Bryce Canyon - Zion
81km
1 nacht
(we vinden het niet erg deze over te slaan mochten we te weinig tijd hebben - zijn hier al eerder geweest)

Dag 9(en 10): Zion - Las Vegas
226km
2 nachten

Dag 11: Las Vegas - Death Valley
178km
1 nacht
(we begrijpen dat er geen andere mogelijkheid is? Death Valley willen we eventueel wel overslaan)

Dag 12: Death Valley - Tioga Pass
246km
1 nacht
(mogelijk meteen doorrijden naar Yosemite om tijd te besparen?)

Dag 13 (en 14): Tioga Pass - Yosemite National Park
31km
2 nachten
Sequoia Park zou heel gaaf zijn, maar waarschijnlijk hebben we tijd tekort.

Dag 15 (en 16) Yosemite - San Francisco
254km
2 nachten

Dag 17: San Francisco - Monterey
190km
1 nacht
Whale watching en bij voorkeur ook het acquarium bezoeken

Dag 18: Monterey - Pismo Beach (highway 101)
247km
1 nacht (of meteen doorrijden naar LA?)

Dag 19: Pismo Beach - Universal
270km
1 nacht

Dag 20: Universal - LA
42km
1 nacht

Je ziet dat het nog niet helemaal lekker loopt. Zo is de afstand van Denver naar Moab waarschijnlijk te groot om in een keer te rijden, echter komen we pas in de avond rond 20u aan, dus dan is het wel zo fijn om een hotel niet te ver weg te hebben (dachten eerst aan Silverthorne, al is dat waarschijnlijk te lang om in de avond nog te rijden na een lange vlucht).
Ook maken we een rare krul bij Monument Valley/Grand Canyon/Page.

Dit is wel in hoofdlijnen de route die we willen rijden, en we staan open voor jullie suggesties om het zo efficiënt mogelijk te rijden etc.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Alvast bedankt :cheers: ,
Danielle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver naar LA in 3 weken - ideeën zijn welkom!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Danielle, welkom op het forum!
Misschien kun je nog wat dingen toelichten? Is het voor de komende zomer? Zo ja, liggen de vluchten al vast? Waarom kiezen voor Denver als je meteen door wilt naar Moab? Ik begrijp dat je al in Zion bent geweest. Dan zijn er wellicht meer parken die je al bezocht hebt en wellicht geen must zijn?

Ik heb de route even per dag uitgeschreven, want je opzet leest niet zo gemakkelijk. Zo is het veel duidelijker waar je een volle dag hebt en waar je een reisdag hebt.

Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver - Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Death Valley
Dag 12 Death Valley - Lee Vining
Dag 13 Lee Vining - Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco - Monterey
Dag 18 Monterey - Pismo Beach
Dag 19 Pismo Beach - LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA

Je hebt vrijwel nergens een volle dag, behalve in de steden. De parken spreken jullie minder aan? Wat willen jullie in Moab doen? Daar worden meestal 3 nachten aangeraden.
Waarom geen Death Valley? Als je naar Yosemite gaat is dat de mooiste route. Je kunt ook in Lone Pine of Bishop overnachten en dan doorrijden naar Yosemite. In 1 keer van Death Valley naar Yosemite zou ik niet doen; dan heb je geen tijd voor de Tioga Road en andere bezienswaardigheden onderweg.
Ik heb het idee dat je alles zo snel en efficiënt mogelijk wilt doen, maar het gaat er toch juist om dat je overal tijd hebt om iets te zien en te ondernemen? En ja, je kunt die luss vbij de Grand Vanyon vermijden door het park over te lsana, maar dat zal niet de bedoeling zijn (hoewel je daar wel veel tijd en kilometers mee wint en voor de kinderen zal het niet het hoogtepunt zijn).

Ik vind het jammer om in Denver te beginnen en dan geen tijd uit te trekken voor Rocky Mountain NP of andere bezienswaardigheden in Colorado. En is Moab een must? Je wilt niet het standaardrondje zuidwesten doen? Het zal er erg heet zijn in de zomer.

Wij hebben een paar keer een one way SF-Denver en Denver LA gedaan; misschien heb je iets aan onze reisverslagen (2013, 2017, 2019).

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Daniellium: Denver naar LA in 3 weken - ideeën zijn welkom!

Bericht door Pete.Z »

Ik zie het nut van beginnen in Denver niet echt in, ik zou dan ook liever beginnen in SF en eindigen is LA of San Diego.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

1 dag extra Moab zou ik van harte aanbevelen. Vergis je niet in de afstand naar Canyonlands en de verschillende delen. Needles of Island in the Sky.
Ik snap ook niet waarom je in Denver start. Wij deden vorig jaar een rondje Denver met Moab maar zijn toen vanuit Denver eerst naar de badlands gereden en toen via Devils tower en Dinosaur naar Moab afgezakt.
Persoonlijk zou ik eerder kijken om te beginnen in Salt Lake. Wellicht is het voor de kinderen leuk om via Dinosaur te rijden. Dat heeft ons positief verrast!
https://jiltkrista89.wordpress.com/

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

Het is inderdaad voor deze zomer en de tickets zijn al geboekt.
We dachten dat Denver of SLC de beste opties waren als we ook naar Moab wilden; hebben heel lang gepuzzeld en de knoop doorgehakt.
Ook de vluchten kwamen zo het voordeligst uit.

We hebben inderdaad al veel van de parken bezocht voor onze huwelijksreis destijds. Nu bijna 15 jaar later willen we de jongens meerdere van deze parken laten zien, omdat ze zo ontzettend veel indruk op ons hebben gemaakt.
We hebben Moab er aan toegevoegd omdat we dat zelf toendertijd niet hebben gezien en we graag zelf ook wat nieuwe dingen willen zien.
Bij Moab willen we graag naar Arches en Canyonlands.

Ik begrijp dat alles vrij krap is. Helaas krijgen wij niet meer dan 3 weken vakantie van ons werk en hebben we hard gespaard om dit te kunnen doen, dus we willen er het optimale uithalen want waarschijnlijk is dit voorlopig de laatste keer (financieel gezien). Hoop dat dit begrepen wordt.

Onze zorgen liggen vooral bij het stuk Denver naar Moab. We komen zaterdagavond aan, en het lijkt me het verstandigst dan niet meer te ver te rijden zodat we op tijd naar bed kunnen.

Tips om de reis zo efficiënt mogelijk in te richten, tips voor fijne hotels, tips voor bezienswaardigheden onderweg, ze zijn allemaal heel hartelijk welkom :thumbup:

Bedankt,
Danielle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat je maar 3 weken hebt is niet erg maar probeer daar dan geen reis van 4 weken in te stoppen. Laat iets vallen en geniet meer van wat er over blijft.

Ik zou zeker niet meer gaan rijden als je aankomt in Denver - er zijn voldoende hotels vlak bij het vliegveld - , of hooguit een uurtje. Misschien alvast een koelbox en wat spullen inslaan voor een ontbijt en lunch, en dan de volgende dag op tijd vertrekken naar Moab. Je bent dan toch vroeg wakker.
Hebben jullie al een timed entry reservation voor Arches? Ik weet niet of dat nog gaat lukken, kijk zo snel mogelijk op www.nps.gov/arch daarvoor.
Zonder reservering kun je voor 7.00 uur of na 16.00 uur het park binnen rijden; dat is wellicht wel een optie. Je kunt dan de eerste dag nog even naar het park en genieten van de mooie uitzichten vlak voor en tijdens de zonsondergang (zie voor een mooie locatie daarvoor bijvoorbeeld ons 2019-verslag). De tweede dag zal vroeg opstaan ook nog geen probleem zijn, dus dan kun je voor 7 uur het park binnen rijden. De middag of volgende ochtend kun je dan voor Canyonlands gebruiken. En Dead Horse Point SP. Of ga naar Corona Arch. Dat is een leuke wandeling met de kinderen

Ik zou me voor kunnen stellen dat voor de kinderen een extra nacht Zion leuker is dan een bezoek aan de Grand Canyon. Het geeft je ook meer rust. Je gaat hoe dan ook dingen missen, dus probeer niet alles te zien.

Het is erg kort dag om nog betaalbare accommodatie te vinden, kijk daar zo snel mogelijk naar.
Voor Moab vonden wij het Bowen Motel redelijk betaalbaar.
Voor Monument Valley is the View hotel het mooiste. Je kunt ook naar Gouldings Lodge kijken. Wij hebben daar eens in een cabin op de camping overnacht. Mexican Hat heeft ook wat opties.
Voor Yosemite is iets in het park aan te raden, dat scheelt veel reistijd. Kijk voor de mogelijkheden op www.travelyosemite.com. En blijf regelmatig kijken ook als er niets vrij is nu; er zijn vaak annuleringen.
Voor de Grand Canyon kun je kijken op www.grandcanyonlodges.com of op www.visitgrandcanyon.com.
Voor Springdale is het Zion Park Motel een betaalbare optie.
In onze laatste verslagen staat een aparte tab met onze overnachtingen, misschien heb je daar iets aan.

Wat bedoel je nu precies met zo efficiënt mogelijk inrichten? Qua wegen heb je geen of weinig keuze. Een omweg zoals de 128 bij Moab maakt de reis echter wel mooier. Overnachten in of vlak bij de parken is efficiënt maar daar hangt meestal wel een prijskaartje aan.

Kijk voor de overnachtingen aan de kust ook of alles al weer open is als jullie er zijn.

Marianne
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Voor deze zomer, wanneer vertrekken jullie dan? En moet je daar nu nog de overnachtingen voor boeken? Meteen vanavond aan beginnen dan!

Ik denk dat voor de kinderen een route van Moab via Capitol Reef leuker zal zijn dan via Monument Valley en Grand Canyon, ik vind dag 4 t/m 9 ook nogal gehaast.

Is dit een optie:

Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver - Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab
Dag 5 Moab - Capitol Reef (via Little Wild Horse Canyon, superleuk voor de kinderen)
Dag 5 Capitol Reef - Bryce
Dag 6 Bryce - Page
Dag 7 Page - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Las Vegas

Of een nacht Moab inruilen voor een nacht extra Capitol Reef.

Zie ons verslag 2018 voor dat gebied met onze kinderen van toen 12 en 16.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Idd wat Marianne zegt. Ik ga er even vanuit dat je voordat je in Denver aankomt eerst nog een overstap hebt aan de oostkust waar je door de douane moet en vervolgens direct een binnenlandse vlucht hebt naar Denver. Na aankomst in de avond in Denver neem ik aan dat je nog de huurauto wilt ophalen? Mijn advies is ook na het ophalen van de huurauto een hotel/motel te nemen op max een uur afstand en in die eerste 608 km een extra stop te plannen.
19 States so far...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan natuurlijk ook van Monument Valley naar Page, en dan via de North Rim van de Grand Canyon. Scheelt dat lusje wat je anders maakt.
Daniellium
Amerika-newbie

Dank jullie wel!
We zijn met jullie tips aan de slag gegaan.
Daniellium
Amerika-newbie

Hallo allemaal,

We zijn dit weekend weer druk bezig geweest en hebben jullie tips meegenomen.
We zijn ons ervan bewust dat het allemaal best veel is voor 3 weken..we vinden het denk ik moeilijk om afstand te doen van sommige dingen, zoals de Grand Canyon en Page , waren juist highlights voor ons tijdens onze vorige trip.

In ieder geval is dit nu ons schema na lang puzzelen:
Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver - Glenwood springs
Dag 3 Glenwood Springs - Moab
Dag 4 Moab - Moab
Dag 5 Moab - Monument valley
Dag 6 Monument valley - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page - Bryce
Dag 9 Bryce - Zion
Dag 10 Zion- Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Lee Vining (tioga)
Dag 12 Lee Vining - Yosemite
Dag 13 Yosemite- Yosemite
Dag 14 Yosemite - San Francisco
Dag 15 San Francisco- San Francisco
Dag 16 San Francisco - Monterey
Dag 17 Monterey - San Simeon
Dag 18 San Simeon - Universal studios
Dag 19 Universal studios - Universal studios
Dag 20 Universal studios - LA airport
Dag 21 Los Angeles - Amsterdam

Zo zit het redelijk goed in elkaar, denk ik.
We kregen van iemand die er pas was geweest de tip dat we eventueel wel in een keer vanuit Denver naar Moab kunnen rijden, echter lijkt mij dat erg veel na de dag ervoor ook al zolang gereisd te hebben. Ik heb gelezen dat je het beste een stuk de Interstate 70 kan nemen en dan de afslag 214 kan nemen voor route 128. Kennen jullie nog interessante bezienswaardigheden langs deze route?

@Marianne, bedankt voor de tips. Heb gekeken en Arches had nog behoorlijk wat toegangstijden en ik wil dit uiteraard z.s.m. vastleggen nu onze route zo goed als vastligt.

Groet Danielle
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Ik vind het persoonlijk nog steeds erg gehaast… De eerste twaalf dagen heb je alleen in Moab twee nachten, verder overal maar één nacht.
Aangezien je de eerste dag waarschijnlijk vroeg wakker bent, zou ik denk ik toch kiezen voor in één keer de rit naar Moab; neem een hotel aan de westkant van Denver, dan hoef je de volgende dag niet in de ochtendspits door Denver. Als je om 8.00 uur gaat rijden, kun je om 14.00/15.00 uur in Moab zijn. Heb je nog een middag en de volgende dag. De dag die je dan wint, kun je toevoegen aan Zion.
Ga daar fietsen met de kinderen van boven naar beneden door het park, echt superleuk! Was een topper bij onze vakanties!

Las Vegas naar Lee Vining is ook een flinke dag rijden, en daar wil je toch ook tijd hebben voor Bodie lijkt me, met de kinderen?
De Tioga, die je bij dag 11 hebt staan, die ga je pas op dag 12 doen.

Maar uiteindelijk is het jullie reis en jullie keus!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eens met wat josea schrijft. Het is nog steeds erg druk, drukker zelfs dan in je eerste opzet. Ik zie ook niet direct onze tips terugkomen.
Ik zou zeker die rit naar Moab al de eerste dag doen. Maak gebruik van het feit dat je vroeg wakker bent en nog vol energie. Want ondanks de vlucht is het toch vaak zo dat je enthousiast aan je rondreis begint.
Hoe wil je naar Lee Vining rijden, via Death Valley? Dan wordt het een erg lange dag terwijl er heel veel te zien is op dat stuk.

Blijkbaar is het geen optie om de GC over te slaan? En wat vond je van het idee om naar de North Rim te gaan?
Wat zijn de plannen in Page, misschien kan dat ook onderweg meegenomen worden zodat je ook ergens meerdere nachten zit?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Het is al eerder geadviseerd maar voor meer rust zou ik ook na Moab via Capitol Reef rijden. Tussen Bryce en Zion zou je eventueel via de Grand Canyon NR kunnen gaan. En voor Las Vegas heb je nu ook een extra dag. Ook leuk voor de kinderen.

Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver - Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab - Capitol Reef
Dag 5 CR - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 LV - Death Valley of Lone Pine
Dag 11 DV of LP - Lee Vining
Dag 12 Lee Vining - Yosemite
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zonde om van Las Vegas door te willen rijden naar Lee Vining, dat is toch snel een uur of 6 rijden zonder stops, en zeker als je door Death Valley rijdt wil je toch zeker juist stoppen bij op zijn monst de bekende viewpoints.
Daniellium
Amerika-newbie

Bedankt voor de suggesties!
Capitol Reef i.p.v. Monument Valley is inderdaad een goed idee, en ook Grand Canyon North Rim is een goed plan.
Wij willen ook heel graag Page meenemen omdat Antelope Canyon veel indruk op ons heeft gemaakt, dus hebben het nu zo opgezet:

Dag 1; Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Moab
Dag 3: Moab - Moab
Dag 4: Moab - Capitol Reef
Dag 5: Capitol Reef - Bryce
Dag 6: Bryce - Page
Dag 7: Page - Grand Canyon North Rim
Dag 8: Grand Canyon - Zion
Dag 9: Zion - Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Lone Pine
Dag 12: Lone Pine - Yosemite

Je komt langs Zion als je van Bryce naar Page gaat, maar ook als je vanuit de Grand Canyon richting Las Vegas gaat dus er zijn meerdere opties.
Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee - wij hebben de vorige keer Zion en Bryce na elkaar gedaan.

Las Vegas vinden we zeker leuk, alleen is het ook een hele drukke stad.
Als we vroeg vanuit Zion weggaan - waar we ook een hele dag en 2 nachten hebben, zijn we ook relatief vroeg in Las Vegas.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Je komt niet echt langs Zion als je van Bryce naar Page gaat, dat is nog wel wat extra rijden. Dus dan zou ik Zion inderdaad na Grand Canyon doen.

Overigens kun je van Bryce naar Page dan ook proberen via de Cottonwood Canyon road te rijden, als de weg het toelaat. Is een mooie route door Escalante.
De Grosvenor Arch daar is ook leuk om even te bezoeken.
Staat van de weg kun je navragen bij informatiecentrum in Cannonville (beste al doen als je van Capitol Reef naar Bryce rijdt, dan rijd je erdoorheen)
Daniellium
Amerika-newbie

Bedankt Josea!
Ik heb je tips opgeschreven in ons reisschema en ga er verder naar kijken.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ik herken wat je schrijft dat je veel wilt zien. Ik vind je schema ook heel vol. In een ander draadje staan onze reisplannen voor de meivakantie volgend jaar. Die begon ook vrij vol. Wij hebben MV en page er uit gehaald en de GC vond ik indrukwekkend maar niet de moeite waard om in de planning op te nemen.

We kiezen voor een paar plekken waar we meerdere nachten blijven. De rest bewaren we voor een volgende keer. Dat zou mijn advies zijn, kies een paar plekken die je goed kunt bezoeken ipv zoveel gehaast.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer