Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door MatthioP »

Even een update en enkele vragen:

Het vliegtuigticket om terug te keren is geannuleerd, we kregen het aanbod om dit een dag vroeger of een dag later te zetten. We hebben gekozen voor een dag later, waardoor we dus een extra dag hebben in Salt Lake City (de camper ligt al vast). We dachten deze dan in te vullen door naar Bonneville zoutvlakte te gaan.

Ivm de situatie rond Moab hebben we nog een vraag. Om het meeste te halen uit Arches en omdat we van monument Valley komen en dus ten vroegste rond 12u in Moab zijn dachten we om op dag 19 een campground in de buurt van Dead Horse State Park te boeken en daar kort iets te bekijken.
Om op dag 20(zondag 11 augustus) Arches te bezoeken en van dag 20 op dag 21 een campground (proberen) te boeken op Devils Garden campground. Is dit een goed idee? We gaan er hierbij vanuit dat we met een campground reservatie van s’ochtends Arches al binnen kunnen. Ik heb hierover gezocht, maar niet echt iets gevonden.

10-aug-24 Za Monument Valley - Moab
=>Kayenta & Wingate Campgrounds
11-aug-24 Zo Moab
=>Devils garden campground
12-aug-24 Ma Moab - Vernal
=> Split mountain campground

EDIT: salt lake verandert in Bonneville zoutvlakte
Laatst gewijzigd door MatthioP op 31 dec 2023, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door paulr »

Met een camping reservering voor Devils Garden kun je inderdaad de gehele dag Arches binnenrijden.
Ik neem aan dat je niet alleen Dead Horse gaat bezoeken maar toch ook wel Canyonlands ?
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door MatthioP »

Het Island in the Sky district wilden we doen. We vermoeden dat we vanwege de tijd en hitte misschien niet zoveel kunnen doen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door paulr »

Prima ! Zijn ook veelal wat korte wandelingetjes naar viewpoints. Probeer Mesa Arch in alle vroegte (zonsopgang), maar ja, dat geldt bijna overal en na een paar weken zo vroeg opstaan wil je ook wel eens blijven liggen :D
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door jill1234 »

paulr schreef:
31 dec 2023, 23:21
Prima ! Zijn ook veelal wat korte wandelingetjes naar viewpoints. Probeer Mesa Arch in alle vroegte (zonsopgang), maar ja, dat geldt bijna overal en na een paar weken zo vroeg opstaan wil je ook wel eens blijven liggen :D
Ja, dat is echt geweldig! Wij vonden Canyonlands echt schitterend! Overweldigender haast dan de Grand Canyon.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

De wandeling naar Mesa Arch is inderdaad een aanrader en heel mooi - maar ook druk - bij zonsopgang. De korte wandeling bij het Grand View Point is ook een aanrader.

Ik zou ook voor de eerste nacht proberen Devils Garden te reserveren. Dat geeft je meer kans op een plaats daar.

Voor de extra dag: wij vonden Antelope Island leuk om te bezoeken.

Marianne
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door MatthioP »

Bedankt voor bovenstaande tips!
We zijn wat onzeker over onze "activiteiten" rond Grand Canyon - Monument Valley -Moab zodat het niet te haastig wordt.
Hier even een overzicht van wat er gepland staat:

Wo 7-aug-24 Page - GC
=> Om 8u45 tour Lower Antelope Canyon geboekt (1u20). Nadien doorrijden naar Grand Canyon en de Desert View drive doen.

Do 8-aug-24 GC
=> S'ochtends South Kaibab Trail tot aan Cedar Ridge.

Vr 9-aug-24 GC - Monument Valley (+1u bijtellen tijdverschil)
=> S' ochtends om 9u helikoptervlucht (ofwel van 30min ofwel of van 50min). Nadien GC verlaten en rijden naar Monument Valley. We zouden daar graag een tour doen, liefst op paarden maar een andere mag ook, de vraag is wat is een haalbaar uur om hieraan te starten voor deze tour? 17u of 18u? Langs de US160 lijkt er niet zoveel te zien. We schatten een rijtijd van 4u plus 1 u uurverschil.
De route gaat momenteel via Flagstaff en niet terug langs de Desert View Watchtower.

Za 10-aug-24 Monument Valley - Moab (Devils garden campground)
=> We passeren dan Forrest Gump point. Het idee is om hier s'morgens rond 8u30-9u te vertrekken (rijtijd 3u30) zodat we in namiddag nog iets kunnen bezoeken in Moab.

Zo 11-aug-24 Moab
=> Hoe zouden jullie over deze dag en de vorige dag een bezoek aann Arches en een bezoek aan Island in the sky district van Canyonlands verdelen? Of zou je ook Maandag12 augustus de voormiddag nog gebruiken voor iets te bezoeken?

Ma 12-aug-24 Moab - Vernal
=> S'ochtends vertrekken. We dachten hier nog de Quarry te bezoeken, dit is geen must.

Di 13-aug-24 Vernal - Grand Teton (Gros ventre campground)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door paulr »

Hoi,

7 aug: na Antelope Valley kun je onderweg nog Horseshoe Bend doen, dan inderdaad door naar GC
8 aug: met alleen een wandeling naar Cedar Ridge heb je nog voldoende tijd om ook wat viewpoints te doen met de shuttle onderweg naar Hermit's Rest.
9 aug: waarom via Flagstaff ? Wil je daar iets specifieks bezoeken ? Als je onderweg een stadje wilt bezoeken zou ik eerder voor Williams kiezen. Maar eigenlijk zou ik voor beide steden helemaal niet omrijden en dus gewoon via Desert View weer naar MV rijden. Je hoeft in MV inderdaad niet heel vroeg aan te komen. Ik zou dus de vertrektijd vanuit GC daar een beetje van af laten hanegn
(als je het zo bekijkt heb je dus relatief erg veel tijd voor GC. Als je er op tijd op 7/8 bent, zou je dus ook kunnen overwegen om 1 nacht korter te doen. Aan de andere kant is het dan wellicht net weer te gehaast. Feit is dat GC vooral leuk is voor de uitzichten, maar minder geschikt is voor (lange) wandelingen...
10 aug: logische indeling. Wellicht is het gewoon leuk om een beetje rond te struinen in Moab zelf, terrasje pakken, boodschappen doen etc.
11 aug: ochtend Island in the Sky, eind van de middag naar Arches. Dan begin van de avond de wandeling naar Delicate Arch.
12 aug: vroeg uit de veren voor een aantal arches óf (aanrader) boek de eerste wandeling door Fiery Furnace. Dan doe je daarna nog 2-3 arches en rij je daarna naar Vernal.

Volgens mij al een keer geschreven (niet meer zeker), maar ik zou dus 1 nacht minder GC doen en die toevoegen aan Moab. Daar is gewoon wat meer te zien en te doen. GC blijft toch gewoon maar één hele grote kloof ( :) ), met Arches en Canyonlands heeft regio Moab wat meer tijd nodig naar mijn mening....

PS: had je gezien dat Pebbles dicht blijft in 2024 ? En dat de enige andere camping dus Slough zal zijn. Die zal erg lastig reserveren worden. Wij waren te laat....
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door MatthioP »

In verband met 9 augustus, ik bedoelde dat als je de route ingeeft op google deze via Flagstaff gaat, zie https://www.google.com/maps/dir/Gouldin ... ?entry=ttu.
Vertrekken rond 10u30 lijkt ons een rustige tijd en dan vermoedelijke aankomst 16u dus tour is misschien mogelijk om 17u denken we, ten zij er tussen GC en MV veel stops/uitzichten zijn onderweg.

Ja, het was al een keer geschreven. Het is lastig de dagen rondom GC en Moab, zowel de helikoptervlucht als de wandeling zijn best s'morgens. Als we opvoorhand hadden geweten dat vliegtuig een dag later gezet zou worden hadden we een extra dag bij Moab gezet en de camper een dag langer gezet en campingrounds anders geboekt.

Bedankt voor de tips bij Moab, we zagen het even niet meer.
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door MatthioP »

Met jullie tips zijn we aan het schuiven gegaan om een dag van GC naar Moab te verzetten(de boeking van The view moet dan wel veranderd worden). Zou onderstaande haalbaar en goed zijn? Andere suggesties ?

7-aug-24 Page - GC
=> Om 8u45 tour Lower Antelope Canyon geboekt (duurt 1u20). Nadien direct doorrijden naar Grand Canyon onderweg de Desert View drive doen.

Do 8-aug-24 GC - Monument Valley (+1u bijtellen tijdverschil)
=> S'ochtends helikoptervlucht (30min of 50min) om 9u, nadien richting Monument Valley rijden. Om 17u Horse tour of andere tour starten.

Vr 9-aug-24 Monument Valley - Moab (Devils garden campground)
=> Forrest Gump Point + rustige namiddag in Moab + s'avonds Delicate Arch

Za 10-aug-24 Moab
=> Devil'sgarden trail naar Landscape arch en Double arch plus andere arches

Zo 11-aug-24 Moab
=> bezoek aan Island in the sky + Dead horse point State Park. Namiddag zou dan vb 4x4 tour of corona Arch of Mill Creek trail of rustige namiddag kunnen.

Ma 12-aug-24 Moab - Vernal
=> Fiery Furnace eventueel. S'ochtends vertrekken naar Vernal
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door paulr »

Ziet er goed uit. Ik zou alleen Fiery Furnace plannen op 10 aug. Devils Garden ligt er immers maar op 10 minuten rijden vandaan. Je kan dan na de tour kiezen welke wandelingen je nog gaat doen achter in het park. Ik verwacht dat je dan in de middag dan naar Moab gaat, want dan zal Arches lekker warm zijn :)
Je kan dan evt op 12 aug nog Arches in als je nog niet genoeg stenen hebt gezien voor de Arches dichterbij de entree (scheelt rijtijd).
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door MatthioP »

Ik ben vergeten de korte wandeling in GC op 7 aug er vergeten bij zetten.
Ik vermoed dat de wandeling naar Ooh aah point nog moet lukken als we starten na het warmste om 16u30 ?
(http://www.allesamerika.com/grand-canyo ... -tips.html )

Wat betreft de stenen, we denken dat we die wel genoeg gezien hebben dan, daarom dat we in de namiddag kijken naar iets zoals een 4x4 tour of de Mill Creek trail of een rivieractiviteit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb niet mwr alles terug gelezen maar wil je niet naar Horseshoe Bend?
Cedar Ridge lijkt mij ook nog wel te doen. Zeker als het niet te warm is. Wij vonden dat erg mooi om bij zonsopgang te doen.
Fiere Furnace koste best veel tijd, ik zou dat op de volle dag Arches doen.
Wij vonden de wandeling naar de Corona Arch erg leuk om te doen?

Heb je een toegangsreservering voor Arches?

Marianne
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door MatthioP »

Om te antwoorden nog op bovenstaand bericht, we hebben geen toegangsreservering maar wel een campgroundplaats kunnen bemachtigen :D

Ook in Yosemite hebben we een campgroundplaats kunnen bemachtigen. Alleen heb ik een foutje gemaakt, ik had geboekt van de 28 tot de 30ste. De nacht van 30 op 31 zijn we ook nog in Yosemite. Toen ik het zag was het te laat om nog een dag bij te boeken. Gelukkig heb ik om 15u15 nog een dag kunnen bijboeken op een andere campground.

Van 28 tot 30 juli zitten we in Lower pines campground en van de 30ste op de 31ste zitten we op Upper pines campground. Dat betekent dat we op de 30ste voor 12u de camper moeten verzetten. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is er een mogelijkheid om de camper s'ochtend ergens te gaan parkeren en dan s'avonds ermee naar Upper pines campground te gaan?

Onze voorlopige indeling van Yosemite bezoek zou zijn:
De eerste halve dag,28ste, enkele uitzichten in het binnenrijden, we komen van Seqouia en als ik het goed heb passeren we vb tunnel view dan.
1 dag half dome hike (Mist trail op, half dome als we permit krijgen en John Muir trail terug)
1 dag voor glacier point en andere uitzichten in de vallei zelf.
De 31ste is een hele dag voor tioga road.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het gelukt is met de campings! Je kunt parkeren bij Curry Village, daar is een groot terrein met ook ruimte voor campers. Als je daar vroeg in de ochtend naar toe gaat zal er nog wel plaats zijn. Je kunt de vraag ook even voorleggen bij de ranger als je incheckt op Lower Pines, misschien zijn er betere opties.
Ik weet niet hoe groot de kans is op een permit voor Half Dome, maar ik zou als back up de bus naar Glacier Point reserveren zodra dat mogelijk is en dan via de Panorama Trail naar beneden lopen. Of loop via de 4MT omhoog en via de PT naar beneden.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt kijken of je tijd hebt voor Glacier Point als je van Sequoia komt. Als je alleen voor het uitzicht gaat kost dat niet heel veel tijd. Dan kun je de laatste dag in de vallei de camper laten staan. Los van de verhuizing naar Upper Pines natuurlijk. Je kunt je prima een hele dag in de vallei vermaken.
Het is wel mooi om de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point te doen. In 2015 reden wij van SF naar Yosemite Village en deden onderweg de wandeling naar Taft Point. Kijk eens naar ons verslag om een idee te krijgen van de tijd die dat kost. Met een camper kost het wel meer tijd natuurlijk.

Marianne
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Reis MatthioP: camperreis San Francisco - Salt Lake City zomer 2024.

Bericht door MatthioP »

Bedankt voor de suggesties!
We wilden inderdaad wel een wandeling doen ook aan/op de route naar glacier point.
We kijken naar het verslag
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer