Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jedinja: rondje Las Vegas - Utah - Arizona
Reis Jedinja: rondje Las Vegas - Utah - Arizona
Wij zijn voornemens om in de meivakantie van 2024 een rondreis te gaan maken in Amerika. We reizen met zijn 7-en; mijn man en ik en onze vijf kinderen. Zij zijn dan 3 (tweeling), 7, 10 en 15 jaar. We willen met de camper op pad. Ik twijfel om een rondje Las Vegas te doen of dat we van Las Vegas naar Denver reizen. Ik vind het rondje Las Vegas nog redelijk druk. Dat zou zoiets kunnen worden:
Dag 1: AMS/DUS – Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas – Valley of fire
Dag 4: Vof – Zion
Dag 5: Zion
Dag 6: Zion
Dag 7: Zion – Capitol Reef
Dag 8: Capitol Reef – Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab – Monument Valley
Dag 11: Monument Valley – Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page – Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas – AMS/DUS
In het verleden hebben we met onze oudste ook een rondreis gemaakt met de camper. We hebben de Grand Canyon al gezien, maar ook zijn we al in Bryce, Page en Monument Valley geweest. Voor ons is dat dus geen must. Ik ben reuze benieuwd naar Rocky Mountain NP. Ik begreep wel dat Rocky Mountain NP nog besneeuwd kan zijn in mei. We zouden er volgens dit kaartje dan van 6 tot 9 mei zijn. Iemand ervaring met dit park in deze periode?
Als we kiezen voor Las Vegas - Denver zou het zoiets kunnen worden:
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab – Rocky Mountain NP
Dag 12: Rocky Mountain NP
Dag 13: Rocky Mountain NP
Dag 14: Rocky Mountain NP - Denver
Dag 15: Denver – AMS/DUS
Welke route raden jullie aan? En wat zou je anders doen?
Ik ben heel benieuwd, alvast bedankt voor het meedenken!
Dag 10: Moab – Monument Valley
Dag 11: Monument Valley – Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page – Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas – AMS/DUS
In het verleden hebben we met onze oudste ook een rondreis gemaakt met de camper. We hebben de Grand Canyon al gezien, maar ook zijn we al in Bryce, Page en Monument Valley geweest. Voor ons is dat dus geen must. Ik ben reuze benieuwd naar Rocky Mountain NP. Ik begreep wel dat Rocky Mountain NP nog besneeuwd kan zijn in mei. We zouden er volgens dit kaartje dan van 6 tot 9 mei zijn. Iemand ervaring met dit park in deze periode?
Als we kiezen voor Las Vegas - Denver zou het zoiets kunnen worden:
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab – Rocky Mountain NP
Dag 12: Rocky Mountain NP
Dag 13: Rocky Mountain NP
Dag 14: Rocky Mountain NP - Denver
Dag 15: Denver – AMS/DUS
Welke route raden jullie aan? En wat zou je anders doen?
Ik ben heel benieuwd, alvast bedankt voor het meedenken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Jedinja: rondje Las Vegas - Utah - Arizona
De eerste route is wat vol. Een extra stop tussen Zion en Capitol Reef is wel aan te raden. Of doe twee nachten Capitol Reef. Voor Moab is een extra nacht ook wel aan te raden.
Voor RMNP is begin mei erg vroeg. De Trail Ridge Road is waarschijnlijk nog niet open. Maar je kunt dat wellicht open laten en als alternatief bijvoorbeeld Great Sand Dunes meenemen.
Marianne
Voor RMNP is begin mei erg vroeg. De Trail Ridge Road is waarschijnlijk nog niet open. Maar je kunt dat wellicht open laten en als alternatief bijvoorbeeld Great Sand Dunes meenemen.
Marianne
Wij zijn een paar jaar geleden begin mei gestart in Denver met een camper en wilden eerst een paar dagen Rockies doen (geen RMNP, maar omgeving Vail, Breckenridge etc omdat we daar ook in de zomer skien… ). het plan was daar wat te wandelen, te fietsen en te mountainbiken voordat we naar het warmere Utah en Nevada zouden gaan. Maar… dat plan hebben we snel laten varen omdat het best fris (koud!) was en zijn dus snel doorgereden naar Moab en omgeving en daar wat langer gebleven. Kortom: Colorado is prachtig maar daar zijn we vorig jaar dus in juni naartoe gegaan, (begin) mei is best vroeg !
Het rondje Las-Las is denk ik vooral druk omdat jullie zowel aan het begin als het eind best veel nachten LV hebben. Ik zou direct de 2e dag de camper huren en op pad gaan. Ivm jetlag kan je dan de eerste dagen vroeg op pad…. 3 nachten Zion zou ook 2 mogen zijn en pak die nacht dus zoals Marianne aangeeft in CR. En kijk wat je dus in Page wilt doen. Afhankelijk waar je vandaan komt en naartoe gaat kan 1 nacht ook en dan kan je nog prima Horshoe Bend en Antelope Canyon bezoeken. Die nacht zet je dan uiteraard bij Moab. Pak in Moab dan 1 nacht op Devils Garden en de andere nacht(en) in het dorp zodat je niet voor alles de camper hoeft te gebruiken ! Mooi relax punt in midden van de reis…
Het rondje Las-Las is denk ik vooral druk omdat jullie zowel aan het begin als het eind best veel nachten LV hebben. Ik zou direct de 2e dag de camper huren en op pad gaan. Ivm jetlag kan je dan de eerste dagen vroeg op pad…. 3 nachten Zion zou ook 2 mogen zijn en pak die nacht dus zoals Marianne aangeeft in CR. En kijk wat je dus in Page wilt doen. Afhankelijk waar je vandaan komt en naartoe gaat kan 1 nacht ook en dan kan je nog prima Horshoe Bend en Antelope Canyon bezoeken. Die nacht zet je dan uiteraard bij Moab. Pak in Moab dan 1 nacht op Devils Garden en de andere nacht(en) in het dorp zodat je niet voor alles de camper hoeft te gebruiken ! Mooi relax punt in midden van de reis…
Ja ik vind hem eigenlijk ook te vol. Van mij mogen MV en Page er ook wel uit maar dan rij je echt heen en weer als je ook weer terug vliegt vanaf Las Vegas. Heb jij nog een idee hoe we er een rustiger rondje van kunnen maken? Bryce slaan we bewust al over. Zion is echt een must see. Daar vinden we het zo prachtig. GC hoeven we niet opnieuw naar toe. Evt de north rim.
@paulr ook bedankt voor het meedenken. Ga er morgen nog eens goed naar kijken. In eerste instantie wilden we ook gelijk de camper ophalen en vertrekken maar voor mij voelt dat ook wel druk. Aan de andere kant hoeven we ook niet gelijk heel ver te rijden natuurlijk en die dag kunnen we goed ergens anders inzetten.
North rim zou in die periode ook best koud kunnen zijn, wellicht kunnen anderen daar iets over zeggen. Wanneer gaat de camping daar open ? Wellicht via Mesa Verde (ook hoog, maar wie weet voor 1 nacht) en dan naar Sedona. Daar kun je veel activiteiten doen (net als Moab), het is er prachtig en pima temperatuur. dan kies je daarna of je vanaf LAS of PHX terug vliegt….
LAS of PHX natuurlijk ook afhankelijk van camper verhuurder die je kiest… CA heeft ook PHX, RB alleen LAS.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Heb je de camper al geboekt? Als je langer wacht, dan wordt hij veel duurder en dat is zonde, want je krijgt niets meer voor dat extra geld. Dan kun je dat beter ergens anders aan besteden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bryce overslaan helpt niet want daar rij je toch langs. Ik zou hoe dan ook daar in de buurt een overnachting plannen. Misschien bij Kodachrome SP? Kijk een in ons 2019-verslag voor dat stuk.
De North Rim is pas vanaf medio mei open. Maar ook als het open is zou ik dat niet zo snel doen. Het betekent veel extra reistijd.
Ik zou meer tijd uittrekken voor Capitol Reef en wellicht een stop of overnachting bij Goblin Valley. En dan eindigen in Denver. Of Salt Lake City.
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In die tijd van het jaar is misschien een one way Las Vegas - Phoenix mooi om te doen.
Via Zion - Grand Staircase - Capitol Reef - Moab = Monument Valley (alleen voor een overnachting) - Sedona - Phoenix terugvlucht.
Via Zion - Grand Staircase - Capitol Reef - Moab = Monument Valley (alleen voor een overnachting) - Sedona - Phoenix terugvlucht.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hou dan wel rekening met drop off kosten.
Nog niet geboekt. Ik heb bij Tioga prijzen opgevraagd en inmiddels heb ik van hen ook prijzen van vliegtickets. Maar die vind ik niet interessant, niet zulke mooie tijden/routes en dan vond ik de prijs te hoog. Zijn dus zelf op zoek naar tickets. Twijfelen tussen goedkoper met tussenstop of iets meer betalen voor een rechtstreekse vlucht. Nadeel van de camper al vastleggen is dat je niet meer flexibel bent in luchthavens... We moeten maar niet te lang wachten met de knoop doorhakkenjojostravelusa schreef: ↑14 jun 2023, 09:31Heb je de camper al geboekt? Als je langer wacht, dan wordt hij veel duurder en dat is zonde, want je krijgt niets meer voor dat extra geld. Dan kun je dat beter ergens anders aan besteden.

Bedankt voor de tip. Wel naar gekeken en ziet er inderdaad ook heel leuk uit maar besloten om toch om niet naar Sedona te gaan. We nemen dan liever Page in de route op.
Nee dat klopt, alleen willen we geen volle dag aan Bryce besteden. Leuk om je verslag te lezen. Is Capitol Reef ook leuk voor kinderen? Moet me daar nog even in verdiepen, op het eerste gezicht leek het me geen plek om meerdere nachten te blijven.Martin & Marianne schreef: ↑14 jun 2023, 09:57Bryce overslaan helpt niet want daar rij je toch langs. Ik zou hoe dan ook daar in de buurt een overnachting plannen. Misschien bij Kodachrome SP? Kijk een in ons 2019-verslag voor dat stuk.
De North Rim is pas vanaf medio mei open. Maar ook als het open is zou ik dat niet zo snel doen. Het betekent veel extra reistijd.
Ik zou meer tijd uittrekken voor Capitol Reef en wellicht een stop of overnachting bij Goblin Valley. En dan eindigen in Denver. Of Salt Lake City.
Marianne
We laten de plek van vertrek ook een beetje afhangen van de vliegtickets. Met 5 kids tikt een verschil best wel aan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aankomst- en vertreklocatie zijn heel bepalend voor het rondje natuurlijk.
Heb je voor de vluchten naar Las-Denver gekeken en naar een retour LAS? Of ook naar SLC?
Ik vind Capitol Reef zeker een volle dag waard, maar of het voor de kinderen interessant is, is lastig te zeggen. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Moab en Page. De camping is zeker een aanrader, ook met kinderen.
Met de jongste kinderen zijn wandelingen niet echt een optie lijkt me. Anders zou de wandeling naar de Lower Calf creek fall de moeite waard zijn. Misschien met een deel van de kinderen doen? Wat zijn de plannen in Zion, willen jullie daar gaan wandelen?
Is de eerste dag Las Vegas een must? Je zou wellicht ook meteen die dag naar VoF kunnen gaan.
Marianne
Heb je voor de vluchten naar Las-Denver gekeken en naar een retour LAS? Of ook naar SLC?
Ik vind Capitol Reef zeker een volle dag waard, maar of het voor de kinderen interessant is, is lastig te zeggen. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Moab en Page. De camping is zeker een aanrader, ook met kinderen.
Met de jongste kinderen zijn wandelingen niet echt een optie lijkt me. Anders zou de wandeling naar de Lower Calf creek fall de moeite waard zijn. Misschien met een deel van de kinderen doen? Wat zijn de plannen in Zion, willen jullie daar gaan wandelen?
Nee, dat was ook niet mijn voorstel; ik gaf alleen aan dat een overnachting tussen Zion en Capitol Reef niet gek zou zijn zodat je de lange rit wat op kunt breken. Het kan natuurlijk wel in 1 dag, maar er is meer dan genoeg te doen voor meerdere dagen. Je zou ook de laatste nacht Zion al een stukje naar het oosten kunnen rijden; dan kun je de dag erna op tijd vertrekken - zonder oponthoud bij de tunnel - zodat je die dag ok nog tijd hebt voor Capitol Reef. want de dag erna wil je neem ik aan zo snel mogelijk richting Moab.
Is de eerste dag Las Vegas een must? Je zou wellicht ook meteen die dag naar VoF kunnen gaan.
Marianne
Goedemorgen,
We zijn verder aan het puzzelen gegaan met jullie input. Ik heb gekeken naar een tour in Antelope Canyon en hoe prachtig dat ook is, we zijn dan 240 euro kwijt om met ons 7en een tour van een uur te doen. We zijn er samen al eens geweest en hebben er niet zoveel geld voor over. Monument Valley hebben we ook al eens gezien. Ik heb daarom de volgende route bedacht met in mijn idee meer rust en niet te lange afstanden:
Dag 1: DUS – Denver
Dag 2: Denver – Colorado Springs
Dag 3: Colorado Springs – Great Sand Dunes
Dag 4: Great Sand Dunes
Dag 5: Great Sand Dunes – Durango
Dag 6: Durango – Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 10: Moab – Capitol reef
Dag 11: Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef – Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion – Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Dusseldorf
Is Great Sand de moeite waard om 2 nachten te verblijven?
We hebben nu Las Vegas aan het eind om lekker zonnig de vakantie af te sluiten. Dagje nog aan het zwembad en mijn zoon wil graag een sportwedstrijd bezoeken. Aan het begin zijn we steeds vroeg uit de veren dus dat lijkt me ook handiger als je de route zo indeelt.
Zijn er redenen om het toch om te draaien? We gaan nog wel even naar de kosten kijken, want de drop off kosten zijn wel hoger op deze manier, maar de vliegtickets zijn juist weer wat gunstiger, dus moet er even een totaalplaatje van maken.
Bedankt voor het meedenken, dat is erg fijn!
We zijn verder aan het puzzelen gegaan met jullie input. Ik heb gekeken naar een tour in Antelope Canyon en hoe prachtig dat ook is, we zijn dan 240 euro kwijt om met ons 7en een tour van een uur te doen. We zijn er samen al eens geweest en hebben er niet zoveel geld voor over. Monument Valley hebben we ook al eens gezien. Ik heb daarom de volgende route bedacht met in mijn idee meer rust en niet te lange afstanden:
Dag 1: DUS – Denver
Dag 2: Denver – Colorado Springs
Dag 3: Colorado Springs – Great Sand Dunes
Dag 4: Great Sand Dunes
Dag 5: Great Sand Dunes – Durango
Dag 6: Durango – Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 10: Moab – Capitol reef
Dag 11: Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef – Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion – Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Dusseldorf
Is Great Sand de moeite waard om 2 nachten te verblijven?
We hebben nu Las Vegas aan het eind om lekker zonnig de vakantie af te sluiten. Dagje nog aan het zwembad en mijn zoon wil graag een sportwedstrijd bezoeken. Aan het begin zijn we steeds vroeg uit de veren dus dat lijkt me ook handiger als je de route zo indeelt.
Zijn er redenen om het toch om te draaien? We gaan nog wel even naar de kosten kijken, want de drop off kosten zijn wel hoger op deze manier, maar de vliegtickets zijn juist weer wat gunstiger, dus moet er even een totaalplaatje van maken.
Bedankt voor het meedenken, dat is erg fijn!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route zo! En ja, eigenlijk zou je het qua temperatuur beter andersom kunnen doen maar veel zal het niet uitmaken en het is ook niet zo dat het weer zich altijd iets van de gemiddelde dagtemperatuur aantrekt.
Voor Great Sand Dunes is een volle dag naar mijn idee te veel. Je kunt voor die eerste dagen eens naar ons 2013-verslag kijken, wij deden toen dezelfde route.
Tussen Durango en Moab is de route via de 550 mooi, of rij via Telluride (zie daarvoor ons 2019-verslag). Maar het kan zijn dat het voor beide routes nog te vroeg in het jaar is.
Tussen Zion en Las Vegas zou een overnachting in Valley of Fire mooi zijn. En tussen Moab en Capitol Reef kun je naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. Overnachten bij Goblin Valley is ook een mogelijkheid.
Marianne
Voor Great Sand Dunes is een volle dag naar mijn idee te veel. Je kunt voor die eerste dagen eens naar ons 2013-verslag kijken, wij deden toen dezelfde route.
Tussen Durango en Moab is de route via de 550 mooi, of rij via Telluride (zie daarvoor ons 2019-verslag). Maar het kan zijn dat het voor beide routes nog te vroeg in het jaar is.
Tussen Zion en Las Vegas zou een overnachting in Valley of Fire mooi zijn. En tussen Moab en Capitol Reef kun je naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. Overnachten bij Goblin Valley is ook een mogelijkheid.
Marianne
Wij deden wel 2 nachten Great Sand Dunes, maar wij deden in de ochtend de sand dunes (slee gehuurd) en later op de dag, toen het zand te warm was, deden we de wandeling naar Zapata Falls net buiten het park. Dat was een aanrader, geweldig voor de kinderen, maar daarvoor moet je een eind de berg oprijden over onverharde weg, dus wellicht niet een goede optie met huurauto (wij waren met eigen auto).
Voor alleen de sand dunes zou ik 1 overnachting doen, ochtend sleeen in de duinen, en dan verder.
Voor alleen de sand dunes zou ik 1 overnachting doen, ochtend sleeen in de duinen, en dan verder.
Terug in Texas!
Dank voor jullie reacties. Ik ga jullie reisverslagen lezen. Heb er al een paar gelezen, leest leuk en doe er leuke ideeën op! Dan gaat er een nachtje weg bij GSD en dan zal ik kijken waar we die zullen plaatsen. Valley of Fire lijkt me ook mooi om te bezoeken. De andere parken die je noemt heb ik me nog niet in verdiept. Ga ik doen.
Wij gaan met de camper dus dat naar Zapata Falls gaat helaas niet lukken! Klinkt wel erg leuk. Andere tips zijn meer dan welkom.
Nu op zoek naar campings. Zag bij sommige al dat je met max 6 personen op een site mag staan. Handig hoor, onze tweeling aan het eind van het rijtje
Maar kan altijd contact opnemen en situatie uitleggen. We willen wel graag campings waar de kids ook even lekker kunnen zwemmen/spelen.
Ik zal zelf het forum ook nog afstruinen, maar tips voor activiteiten voor kinderen in genoemde parken/omgeving en leuke campings hoor ik heel graag! We zullen soms ook met alleen de oudste kinderen wat doen en ons opsplitsen. (oudste is dan trouwens 13 en niet 15 zoals in m'n eerste post
)
Wij gaan met de camper dus dat naar Zapata Falls gaat helaas niet lukken! Klinkt wel erg leuk. Andere tips zijn meer dan welkom.
Nu op zoek naar campings. Zag bij sommige al dat je met max 6 personen op een site mag staan. Handig hoor, onze tweeling aan het eind van het rijtje

Ik zal zelf het forum ook nog afstruinen, maar tips voor activiteiten voor kinderen in genoemde parken/omgeving en leuke campings hoor ik heel graag! We zullen soms ook met alleen de oudste kinderen wat doen en ons opsplitsen. (oudste is dan trouwens 13 en niet 15 zoals in m'n eerste post

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat betreft die 7 personen per plaats; hier is eens een topic over geweest, zie hier.
Voor de parken zou ik zoveel mogelijk iets in het park zoeken. Je kunt op de NPS-sites zien welke campings er zijn en wat de voorzieningen en openingstijden zijn.
In Moab is een overnachting in Arches aan te raden omdat je dan ook geen last hebt van de timed entry reservering. Voor de overige nachten is de camping in Moab ook niet gek; dan zit je op loopastand van winkels en restaurants.
In Capitol Reef vinden wij Fruita erg leuk. Geen zwembad, maar wel beesten op de camping en veel ruimte. wil je toch meer voorzieningen dan kn je kijken naar 1000 Lakes. Zie hier en hier voor onze Fruita-ervaring.
In Zion is Watchman een aanrader, maar je zou ook naar de camping in Springdale kunnen kijken als je wat meer voorzieningen wilt.
Marianne
Voor de parken zou ik zoveel mogelijk iets in het park zoeken. Je kunt op de NPS-sites zien welke campings er zijn en wat de voorzieningen en openingstijden zijn.
In Moab is een overnachting in Arches aan te raden omdat je dan ook geen last hebt van de timed entry reservering. Voor de overige nachten is de camping in Moab ook niet gek; dan zit je op loopastand van winkels en restaurants.
In Capitol Reef vinden wij Fruita erg leuk. Geen zwembad, maar wel beesten op de camping en veel ruimte. wil je toch meer voorzieningen dan kn je kijken naar 1000 Lakes. Zie hier en hier voor onze Fruita-ervaring.
In Zion is Watchman een aanrader, maar je zou ook naar de camping in Springdale kunnen kijken als je wat meer voorzieningen wilt.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht