Reis Pete.Z: de meeste krankzinnige route, ooit. ?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Reis Pete.Z: de meeste krankzinnige route, ooit. ?

Bericht door Pete.Z »

Oktober gaan wij weer naar familie/vrienden in Californië, zover niks bijzonders.
OK, iets bijzonders, we hebben voor het eerst in 30 jaar een camper gehuurd.

Maar, na het boeken, kondigde U2 aan dat ze concerten in Vegas gaan spelen, mijn vrouw is een serieus groot fan (hoe groot? Vliegen naar Singapore voor 4 dagen alleen voor concert b.v.) dus dat was een must.

Eerste dagen staan dus vast, aankomst 4 oktober, volgende dag camper halen, 7 okt. kaartjes U2, die paar dagen vermaken we ons wel,genoeg bevriende fans daar van over de hele wereld, dus dat is leuk.
Camper is 28 feet Cruise America overigens, we denken aan overnachten Sam’s Town. Nu reserveren dus.

De 8ste vertrekken we richting Panamint Springs, daar overnachten, dan via de Joshua Tree album locatie (jawel, U2) door naar vrienden in Mojave.
Vervolgens naar familie in San Diego, waar we een dag of drie blijven.
Klinkt allemaal logisch.

Dan is het dus (ongeveer) 14 oktober, en gaan we in 4 dagen tijd naar Waco, TX. Jawel, goed gelezen.

Waarom? Daarom. https://wacoheartoftexas.com/places/silobration-2/

We zijn daar eerder geweest, maar mijn vrouw wil er graag naartoe dit jaar, speciaal hiervoor.

Van San Diego naar Waco is 2000 kilometer, dus in een dag of 4 absoluut geen probleem, we hebben er lol in om gewoon door Amerika te rijden, en rijden ook allebei graag.
We denken dat we via de I10 heen gaan, dat rijdt lekker door, en genoeg stops onderweg.

De 19de dus in Waco, ochtend van de 20ste ook, en dan terug naar Vegas, waar we de 24ste de camper inleveren…..
3 hele dagen dus om terug te rijden.

Terug vermoedelijk via Amarillo en de I40, en dan bij Kingman de 93 richting Vegas.


Leuke tips zijn altijd welkom natuurlijk,vooral voor de heenroute vanaf Tucson en terug over de 40, maar wel naast de snelweg dus, want geen tijd voor omwegen. :mrgreen:

Onthou, we hebben alles in zuid-westen al meerdere keren gezien, we komen ieder jaar minimaal één keer in San Diego, samen of alleen, en dit vinden we gewoon leuk om te doen. Ik snap dat je heel veel voorbij rijdt, en nee, ik zou dit niet aanraden aan iemand die ontspannen op vakantie wil.

Ik ben meer benieuwd wat anderen hier van vinden.

En, we hebben serieus nooit een vaste planning, alles behalve U2 in LV en familie in San Diego kan nog veranderen, desnoods ter plaatse.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: De meeste krankzinnige route,ooit. ?

Bericht door paulr »

Dat je zo'n route hier op durft te schrijven is wel lef hebben, hahaha :lol: :D :)
Heb wel één tip: 3 dagen later de camper huren en lekker de eerste paar dagen in een hotel, of is die CA al gereserveerd ?
Zo ja, dan wellicht tóch ook een hotel erbij boeken: wij sliepen/slapen (zelfs als we een camper bij ons hebben) in Mardi Grass, eenvoudige hotel, lopend naar de Strip / Sphere en de camper staat gewoon voor de deur van de hotelkamer...
Nog maar 4-5 maanden aftellen tot U2 !
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De meeste krankzinnige route,ooit. ?

Bericht door Pete.Z »

Camper was al geboekt voor U2, dus later ophalen maakt de reservering een stuk duurder, want je weet hoe het gaat, dan verandert alles.

Hotel zou kunnen, maar voor de kosten maakt dat niks uit, zal eerder duurder worden dan, en slapen in de camper vinden wij prima.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: De meeste krankzinnige route,ooit. ?

Bericht door Felicitas »

In maart reden wij langs Texas Canyon (I10 tussen Benson en Wilcox). Wij zijn er niet gestopt, maar het zag er aantrekkelijk uit om te exploreren. Een gebied met heel veel grote afgeronde keien. https://www.desertrambler.com/texas-canyon.html
Laatst gewijzigd door Felicitas op 05 jun 2023, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pete.Z: de meeste krankzinnige route, ooit. ?

Bericht door Martin & Marianne »

Mwah, ik wil niet zeggen dat jullie krankzinnig zijn dan wel dat dit de meest krankzinnige route ooit geplaatst op dit forum is. Oké; jullie doen wel een goede poging daartoe. :blob8:

Maar ach, als jullie grote fans zijn van U2 (ik heb ooit eens op hetzelfde podium (Het Paard in Den Haag) als U2 gestaan; oké, niet samen, er zat 20 jaar tussen en zij gaven daar als jeugdig bandje een concert en ik stond daar tijdens een EK als voetbaldeskundige ( ik heb overal verstand van) en als jullie grote fans van Magnolia's zijn - "Silobration weekend is Magnolia’s annual birthday celebration"; geen idee wat dat is; het zal wel niet om de plant gaan denk ik - dan moet je zoiets gewoon doen.

Ik heb niet veel tips voor jullie voor pal langs de route. Ik weet niet hoe jullie van San Diego naar de I10 willen rijden. Ik neem aan via de I8 maar als je het doet via de 79, de 78 en de 111 (dat is niet zover om; wel langzamer) dan zou je kunnen overwegen om de Anza Borrego Slot Canyon te bezoeken, als je die niet al bezocht hebt. Ik heb hem zelf nooit bezocht maar ooit wel eens op een lijstje gezet voor het geval we in de buurt zouden komen. Zie: https://www.earthtrekkers.com/the-slot- ... go-desert/

Martin
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Pete.Z: de meeste krankzinnige route, ooit. ?

Bericht door Corv »

@Pete.Z

Waarom niet. Na onze eerste RV trip stond de teller op ongeveer 7300km in 3 weken. We hadden geen echte planning, gewoon gaan rijden van Chicago naar Los Angeles, en maar zien waar we uitkwamen. Misschien veel, maar ik vond het helemaal geweldig. Sam's in LV zagen we toevallig tegenover de Walmart tijdens boodschappen doen. We hadden geen reservering en 2 nachten gestaan. Was netjes, gratis shuttle naar de strip.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Pete.Z: de meeste krankzinnige route, ooit. ?

Bericht door Pete.Z »

Dank voor de reacties, ik neem de suggesties zeker mee. :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Pete.Z: de meeste krankzinnige route, ooit. ?

Bericht door jojostravelusa »

Wij rijden ook altijd veel kilometers en tot nu toe naar tevredenheid. Als deze route jullie voorkeur heeft, gewoon doen. Wat maakt het uit als een ander je voor gek verslijt. Het is jullie vakantie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer