Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door Peutje »

Hoi allemaal,

Met een verlengde voorjaarsvakantie (20 april - 10 mei) kunnen we hopelijk volgend jaar weer naar het Zuid-Westen! De afgelopen jaren zijn we vaker naar Florida (en Oostenrijk / Italie) geweest, de laatste keer Zuid Westen is alweer bijna 10 jaar geleden! We denken dat de kids volgend jaar oud genoeg zijn voor een rondje met de camper (dan 6 en bijna 3 jaar oud).

Het voorlopige plan:

Dag 1. Frankfurt - LA (rechstreeks, goedkoper dan Amsterdam) - auto huren
Dag 2. Los Angeles (Universal studio's)
Dag 3. Los Angeles (Universal studio's)
Dag 4. Los Angeles (?)
Dag 5. Los Angeles (?)
Dag 6. Los Angeles - Las Vegas (auto) en camper ophalen, richting Valley of Fire
Dag 7. Valley of Fire - Bryce
Dag 8. Bryce - Capitol Reef
Dag 9. Capitol Reef
Dag 10. Capitol Reef - Moab
Dag 11. Moab
Dag 12. Moab
Dag 13. Moab
Dag 14. Moab - Monument Valley
Dag 15. Monument Valley - Zion
Dag 16. Zion
Dag 17. Zion
Dag 18. Zion
Dag 19. Zion - Las Vegas - vlucht naar huis

We hebben nog 2 dagen extra te besteden, maar ik kom er niet zo goed uit waar. Bryce lijkt me wellicht nog koud en met de kleintjes minder geschikt. Las Vegas stad slaan we bewust over, en ook de Grand Canyon / Page zijn we al geweest. Hebben jullie nog andere toevoegingen?

ps we hebben nog niets geboekt, we gaan volgende week even bij Travelhome kijken naar de Cruise America camper. :)

Groet, Peutje.
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: LA + rondje LV April-Mei 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt Page nog toevoegen. En je wilt niet naar de Grand Canyon?
Ik zou Zion doen als je van VoF naar Bryce gaat, dan kom je er immers langs.
En dan na MV naar Page en dan een nacht Grand Canyon.
De tijd voor LA vind ik behoorlijk lang. Met zulke jonge kinderen lijkt Universal mij minder geschikt, maar ik zou er zelf dan ook alleen naar toe gaan voor de filmattracties. Is San Diego misschien een optie?

Tussen Capitol Reef en Moab kun je naar Gobin Valley en Little Wild horse Canyon. Je zou daar ook kunnen overnachten.

Ik weet niet of de rit naar VoF haalbaar is als je uit LA komt. En het lijkt me ook krap om van Zion naar Las Vegas te rijden, de camper in te leveren en nog terug te vliegen op dezelfde dag.

Ik zie nu dat je al bij de Grand Canyon en Page bent geweest. Maar er is wel meer te zien op dat stuk.
Je kunt bijvoorbeeld naar Bearizona gaan.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024

Bericht door paulr »

Mooie trip en….. uiteraard wat adviezen….
Allereerst: universal is leuk, maar met 2 van die kleintjes zeker teveel voor 2 dagen ! Een groot deel van het park doe je hen geen plezier mee. Teveel attracties waar ze of niet in mogen en andere die veel te heftig zijn. Doe dus de 2e dag veilig en ga naar Anaheim/Disney.
Dan de rit van LA naar LV en dan ook nog de camper ophalen… en dan ook nog naar VoF. Vergeet dit. Ga je nooit redden. Als je vroeg weg rijdt ben je minimaal 4 uur onderweg. Met een beetje pech ben je ruim 1,5 tot 2 uur zoet bij de camperverhuur. Dat is doorgaans in Henderson. Dan weer 20-30 minuten terug naar de luchthaven, je moet immers de huurauto nog inleveren. Vervolgens boodschappen doen bij een Walmart (1e keer boodschappen: reken op 1,5 uur). VoF is trouwen alleen first come first serve camping, dus daar wil je niet eind van de dag, begin van de avond aankomen. Juist in die periode is de camping vaak vol omdat het nog niet te heet is.
Eens met Marianne dat je Zion gewoon onderweg van VoF naar Bryce moet doen. Je komt er immers doorheen. Ik denk dat 2, max 3 nachten daar dan voldoende is.
Mooi dat je veel tijd voor Moab neemt. Doe daar 1 nacht op Devils Garden en de overige op Sun outdoor, leuk om daar juist even midden in het dorp te staan !
Vervolgens zou ik inderdaad ook via MV en Page en GC terug naar Las Vegas rijden. Wellicht leuk om 2 nachten Sedona te doen !
De laatste nacht zou ik in de buurt van LV doen en zeker geen uren meer gaan rijden. Ik weet niet hoe laat je terugvlucht is, maar een rustige laatste ochtend is vaak heerlijk. Bovendien kun je die gebruiken om nog even naar de South Outlet te gaan: naast de airport en dan heb je weer voor een jaar je garderobe aangevuld !
Veel plezier met plannen en de voorpret …
Paul
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door IngridZw »

Ik zou vanuit LA niet verder gaan dan LV. Daar de camper ophalen en dan de volgende dag naar Valley of Fire, Zion, Bryce etc.
Als je niet naar Page en de Grand Canyon gaat is het inderdaad mooi om na Monument Valley een paar dagen in Sedona te verblijven.
Ook al heb je een late vlucht dan is het nog een risico om op de laatste dag nog helemaal naar LV te rijden, de camper inleveren en dan nog op tijd proberen om de vlucht te halen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door Peutje »

Bedankt voor de tips!

Gobin Valley en Little Wild horse Canyon ziet er beiden leuk uit! Is Little Wild horse Canyon goed / makkelijk bereikbaar met kleine kinderen?

Duidelijk wat betreft LA-LV. Een nacht eerder richting Las Vegas - wellicht in de ochtend al boodschappen doen en dan de camper ophalen is dan een beter plan.


Bearizona zijn we al geweest, ik las hier op het forum de tip om Moab zo in te passen, om het lange rijden vanaf MV naar Las Vegas te voorkomen, maar Sedona is wellicht ook een optie - of toch nog een keer Page. Lastige keuzes.

Universal hebben we gekozen vanwege het nieuwe Mario Bros gedeelte (de oudste is een grote fan). Een dag is denk ik voldoende. Disney hebben we twijfels over, we zijn jaarkaarthouders in Parijs - maar wellicht toch San Diego en Seaworld. Peppa Pig Park / Legoland in Florida vonden we ook erg leuk. Iemand ervaring met Legoland in LA? We proberen een "rustige start" van de vakantie te creeren, en ook wat afwisseling met de natuur / rode rotsen te zoeken.

Het blijven lastige keuzes, we zouden ook graag (terug) naar Yosemite, maar vanwege het weer / Tioga pas gesloten slaan we dat over. Ook Yellowstone (en dan gaan LA) hebben we over nagedacht, maar we zijn bang dat we dan "parken moe" worden aan het einde van de reis. We missen naar ons idee nog wat "groen" in de reis.

Bedankt ook voor de camping tips in Moab - daar was ik nog wat zoekende!
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door josea »

Little Wild Horse Canyon met een bijna drie-jarige lijkt me een uitdaging. Er moet hier en daar wel wat geklauterd worden; nooit echt moeilijk, maar voor een tweejarige misschien wel. Ook is het in totaal toch wel een paar uur lopen als je een eindje de canyon in wilt lopen.
Goblin Valley is dan wel weer heel leuk. Hoef je niet ver voor te lopen en de kinderen vermaken zich prima tussen de diverse grote en kleine rotsen.
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door Peutje »

We zijn inmiddels wat verder met de route, en we hebben een cruise geboekt als afsluiter :)


Dag 1. Frankfurt / Amsterdam - Las Vegas
Dag 2. Las Vegas - Valley of Fire (camper ophalen, boodschappen bestellen)
Dag 3. Valley of Fire - Zion
Dag 4. Zion
Dag 5. Zion
Dag 6. Zion - Bryce
Dag 7. Bryce - Capitol Reef
Dag 8. Capitol Reef
Dag 9. Capitol Reef - Moab
Dag 10. Moab
Dag 11. Moab
Dag 12. Moab - Monument Valley
Dag 13. Monument Valley - xxx
Dag 14. xxx - xxx
Dag 15. xxx - Las Vegas (camper inleveren, auto ophalen en richting San Diego)
Dag 16. Disney Cruise vanuit San Diego
Dag 17. Cruise
Dag 18. Cruise
Dag 19. Cruise
Dag 20. Cruise - Los Angeles
Dag 21. Los Angeles - Amsterdam / Frankfurt
Dag 22. Thuis

We twijfelen nog of we 2 nachten Capitol reef doen, voor de rust wel fijn maar qua wandelingen / activiteiten zijn we er nog niet uit. We denken aan Sulphur Creek Trail / Lion's Rock. Voor de rust zou het in ieder geval wel fijn zijn.

En het stuk vanaf Monument Valley naar Las Vegas staat ook nog open. Of via Page bovenlangs of via Flagstaff onderlangs. Beiden zijn we al geweest (dus Antelope Canyon / Horshoe Bend / boottoch Lake Powell maar ook Grand Canyon, Bearizona en Route 66 hebben we al gezien).
Is er nog wat voor te zeggen om via Page te gaan ivm temperatuur (2-3-4 mei)?

We willen zoveel mogelijk in de NP overnachten. Voor Bryce denken we echter na over Ruby's Inn RV (ivm zwembad en wasmachines, als fijne onderbreking) en voor Moab 1 nacht Devil's garden en 2 nachten in het "dorp". Hier nog tips voor? Sun Outdoor?
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door josea »

Of je gaat vanuit Valley of Fire rechtstreeks naar Bryce, via Dixie National Forest.
Dan na Monument Valley naar Grand Canyon North, is toch weer iets nieuws ook al ben je al aan de zuidkant geweest. En na de Grand Canyon North naar Zion voor enkele dagen en dan terug naar Las Vegas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Dag 15 lijkt me wel een uitdaging. Wil je niet op dag 14 al in Las Vegas aankomen? Hoe laat moet je de camper inleveren? En waarom niet eerst de auto halen en dan de camper wegbrengen?

Met die cruise wordt het wel wat minder rustig. Misschien het rondje omdraaien zodat je met Zion en Vof op het laatst wat minder kilometers en wat meer rust hebt?

Waar zou je de extra nacht willen gebruiken als je maar 1 nacht Capitol Reef zou doen?
Is een overnachting bij Goblin Valley nog een idee?

Marianne
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door Peutje »

De route omdraaien is een goed plan, dat geeft meer rust aan het einde. Dank je voor de tip! En we halen inderdaad op dag 15 eerst de auto op en leveren daarna de camper in.

Weten jullie of je bij de camper ophalen aanwezig moet zijn om de camper te mogen besturen? Ik bedenk me of het handig is een hotel te boeken voor 2 nachten in Las Vegas, dat een van ons dan de camper op gaat halen na de eerste nacht terwijl de ander met de kindjes in het hotel blijft / gaat zwemmen. En dat we dan de volgende ochtend met de camper op pad gaan (in plaats van die nacht op een camping in LV te gaan staan).
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door paulr »

Wij hebben altijd een 2e handtekening op het contract moeten dus zetten, dus ik denk van wel….
Wellicht de volgende dag “even “ langsrijden weer om een handtekening te zetten ?
Zou verhuurder even mailen….
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Ja, je moet inderdaad persoonlijk aanwezig zijn om te tekenen. Mijn man is eens zijn rijbewijs in Nederland vergeten. We hebben dat op laten sturen door vrienden met FedEx en in de tussentijd heb ik gereden. Toen het rijbewijs binnen was zijn we teruggegaan naar Cruise America om het rijbewijs te laten zien en te tekenen. En toen heb ik de sleutels overgedragen en geen meter meer gereden :wink: :lol:
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door Peutje »

Haha okay, staat genoteerd :) samen ophalen.

We hebben inmiddels de vliegtickets geboekt, retourtje Los Angeles (rechtstreeks met KLM vanaf Amsterdam). Dat houd wel in dat we in LA een auto huren om naar Las Vegas te rijden - en daar de camper ophalen (want die had ik al eerder geboekt). Aan de andere kant wel handig, want dat doen we eerst een (deel van) de boodschappen en hebben we geen gedoe met Uber / Taxi.

Weet iemand welke tijd er aangehouden wordt bij het ophalen / inleveren van de auto om binnen de "termijn" van 1 dag te blijven? Is dat de tijd dat je vertrekt bij de autoverhuur, of de tijd op je contract? Als voorbeeld, wij landen om 12uur in LA, halen de auto op - ik heb nu ingeschat rond 14uur. Als we de auto uiteindelijk om 15u ophalen, moeten we deze dan toch om 14u inleveren in Las Vegas of hebben we dan speling tot 15uur? We weten de ophaaltijd van de camper natuurlijk nog niet :)

We denken er ook over nadat we de camper opgehaald hebben nog 1 nacht in Las Vegas te blijven - en dan misschien wel in een hotel in plaats van een camping. Ik heb zelf gevonden dat bij de BW op de strip er een RV parking is, maar weten jullie of dat bij meerdere hotels zo is?
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door hemmie »

Wij hebben deze zomer in the Strat geslapen en konden onze auto met dakkoffer parkeren aan de overkant van de weg op het oversized parking terrein (betaald). Daar stonden ook vrachtauto's en RV's.
Terug in Texas!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door paulr »

Wij slapen in Las Vegas ook altijd in een hotel als we met een camper onderweg zijn. Veel dichter bij de Strip en (doordeweeks) zelfs goedkoper dan een camping. Gewoon even het hotel mailen dat je op het oog hebt of je er kan parkeren.
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door Peutje »

Bedankt weer voor de reacties! We hebben de route bijna klaar, volgend weekend kunnen we ook al de eerste camping boeken, spannend! De route is nu als volgt.

Dag 1. Amsterdam - Las Vegas
Dag 2. Las Vegas (camper ophalen)
Dag 3. Las Vegas - Zion
Dag 4. Zion
Dag 5. Zion
Dag 6. Zion - Bryce
Dag 7. Bryce
Dag 8. Bryce - Capitol Reef
Dag 9. Capitol Reef - Moab
Dag 10. Moab
Dag 11. Moab
Dag 12. Moab - Page (via MV)
Dag 13. Page
Dag 14. Page - Valley of Fire
Dag 15. Valley of Fire - Las Vegas (auto ophalen, camper inleveren en naar San Diego)
Dag 16. Disney Cruise vanuit San Diego
Dag 17. Cruise
Dag 18. Cruise
Dag 19. Cruise
Dag 20. Cruise - Los Angeles
Dag 21. Los Angeles - Amsterdam
Dag 22. Thuis

De campings die we op het oog hebben zijn:
Watchman (Zion), North Campground (Bryce), Fruita Campground (Capitol Reef), Devils Garden (Arches), Kayenta Campground (Dead Horse SP), Page ??? en Valley of Fire Atlatl Rock Campground is al geboekt :)

Iemand nog een tip voor campground in Page? Ik verwacht dat het weer begin mei nog niet goed genoeg is dat de kinderen kunnen zwemmen, maar vooralsnog hebben we "the canyons" op ons lijstje staan.

Qua campings hebben we dan vanaf Bryce tm Devils Garden geen electra, zouden we die dagen voldoende opladen zodat dat mogelijk is?

Bedankt alweer :)
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom twee nachten Bryce en maar 1 nacht Capitol Reef? Met alles wat je onderweg naar en van Capitol Reef kunt doen lijkt een volle dag daar mij wel handig want anders blijft er geen tijd over voor het park zelf.
Voor Arches is het wel handig om in het park te staan maar ik zou ook zeker een nacht (of twee) in Moab zelf gaan staan. Je moet dan wel even kijken wanneer je Arches wilt bezoeken; als je dat ook vanuit Moab nog wilt doen heb je een timed entry reservering nodig.
Hou er ook rekening mee dat sommige campings snel vol zijn. Dat geldt zeker voor Watchman en Devils Garden.

Voor Page kun je naar Wahweap kijken. Daar heb je de nodige voorzieningen en je zit op loopafstand van het meer - als er genoeg water staat.

Marianne
BelVis
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2018, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door BelVis »

Ik probeer ook Atlatl rock campground te reserveren maar dat lukt niet omdat ik het kenteken nr. nog niet weet.
Cruise America kan het nog niet geven.
De vehicle class weet ik ook nog niet, Nevada State of Out of state registration.
Hoe heb jij dat ingevuld?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Normaal zijn dat geen verplichte velden. Gewoon overslaan. Bij ons lukt het dan wel altijd, maar Atlatl niet geprobeerd. Toen wij daar waren was het nog first come, first served.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peutje: LA + rondje LV april-mei 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

@BelVis Ik weet niet meer of het een verplicht veld was, maar wij hebben al meerdere keren het kenteken in moeten vullen. Wij vullen dan meestal iets in als "Rental Car" of iets degelijks. Je kunt natuurlijk niet wachten tot je de auto/camper hebt.
Als je de camper in Las Vegas ophaalt zou ik NV invullen bij kenteken. Heb je een kenteken van een andere staat dan moet je later wat extra betalen.

@Peutje
Heb je die twee nachten Bryce nog gewijzigd? Hou er rekening mee dat het in jullie periode nog erg koud kan zijn daar. En met jonge kinderen zal je daar niet veel gaan wandelen denk ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer