Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 535
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door thebruins »

Bij Las Cruces, NM heb je het Organ Mountains-Desert Peaks National Monument liggen. In de bergketen ten oosten van de stad kun je wat korte wandelingen doen, waarbij de oostkant van die keten het mooist erbij ligt en mooie uitzichten biedt. Pine Tree Loop Trail Head is aanrader en niet lang of zwaar.

Als je van Chiricahua NM naar Tucson rijdt, kom je op I-10 langs de afslag voor Fort Bowie. Als je van wat historie houdt en het niet erg vindt om de 3mi rountrip te lopen, kun je daar een mooi gelegen & verlaten leger basis van eind 19e eeuw bezoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

We zitten er over te denken om niet van Houston naar Las Vegas te rijden, maar om er wat dagen vooraf aan te plakken en er een rondje Denver van te maken. Dat scheelt zo'n 600 euro drop-off kosten en ook zijn de vliegtickets goedkoper. Het begin van de reis, eind maart, zou dan zijn:

dag 1: Denver - Great Sand Dunes NP (via de I25)
dag 2: Great Sand Dunes NP - Santa Fé (via Taos)
dag 3: Santa Fe (Bandelier NM)
dag 4: Sante Fe - Palo Duro Canyon
dag 5: Palo Duro Canyon - Dallas
dag 6: Dallas - Houston

En daarna verder met onze geplande reis. Nu weet ik dat maart de maand is dat er de meeste sneeuw in Denver en omgeving valt en ook is de weersverwachting voor eind maart 2024 nog steeds niet bekend :wink: - hoe hinderlijk- maar heeft iemand ervaring met het rijden omstreeks eind maart in deze omgeving? Als er sneeuw valt, dan wel ligt, worden de wegen zoals de I25 een beetje schoon gehouden? En de weg tussen de I25 en het Great Sand Dunes NP wordt die "schoon gehouden" of moet je er bij sneeuw met sneeuwkettingen rijden (wat met een huurauto niet mag).

We zouden dan eind april via de I70 weer terug rijden naar Denver.

Martin
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door paulr »

Vaak van Denver via de I-70 naar de skigebieden gereden. Dan ga je door de hoog gelegen Eisenhower tunnel of iets verder over de Vail Pass. Zelfs met sneeuw best goed berijdbaar. Alleen tijdens zeer zware sneeuwstormen af en toe dicht, maar alle wegen vervolgens zeer snel weer geopend. De I-25 zal niet anders zijn. Zou me er niet te druk om maken... Leuk, ik zou via de I70 en 285 rijden, skikleding meenemen en lekker onderweg 2 dagen gaan skien ipv naar de Sand Dunes ! :-)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door hemmie »

Ik denk dat je meer Colorado bedoelt, maar toch even onze ervaring met de rest.

Wij zijn wel tijdens in spring break, half maart, in dat deel van NM en Palo Duro Canyon geweest. In NM hadden wij prima weer, wel fris. In hoog gelegen gebied nog wat restjes sneeuw die geloof ik die nacht gevallen waren.

1e keer dat we naar Palo Duro Canyon wilden was het park dicht vanwege een sneeuwstorm (ook in Amarillo viel toen een flink pak sneeuw), een jaar later hadden we er prachtig weer.

Voor dit gebied geldt denk ik dat je eind maart normaal gesproken goed moet zitten wat weer betreft, je kunt natuurlijk net pech hebben, maar niet te verwachten eind maart.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat skiën zie ik wel zitten maar ik krijg Martin niet mee helaas. We moeten gewoon ter plekke maar kijken wat wel en niet kan en zonodig de planning wat aanpassen.

Het laatste stuk wordt ook nog wat aangepast zodat we bijvoorbeeld eerder in Valley of Fire zijn en de trails daar nog niet gesloten zijn van van mei tot september zijn sommige trals gesloten.

@thebruins De Pine Tree loop trail staat genoteerd!

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet weten wat er mis is met mijn ski-kwaliteiten?

image.png
image.png (456.75 KiB) 1526 keer bekeken
Martin
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2012 een week wezen wintersporten in Colorado (vanuit Dillon) en hebben toen niet echt problemen met de sneeuw gehad. Op de weg wel te verstaan :lol: . Op de piste trouwens ook niet.
Je kunt onze belevenissen hier lezen:
https://jojostravelusa2012.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Old Faithful »

@Martin: Inderdaad! Zelfs mensen die van zichzelf denken dat ze goed kunnen skiën, kunnen vaak niet in Pflug achteruit skiën. Iets waar jij op de foto wel in lijkt te slagen. :thumbup: :clap:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

:lol: :lol:

Inmiddels staat het Denver-idee ook alweer op lossen schroeven want het voordeel van de goedkopere vluchten wordt bijna helemaal tenietgedaan door een veel duurdere autohuur. Nu zijn we een rondje Las Vegas aan het inventariseren. Voordeel is dat we dan veel eerder in Valley of Fire zijn. Maar het betekent wel dat we een aantal campings moeten omboeken.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Bijzonder wat je zegt over autohuur. Of ik nu Las Vegas of Denver in tik bij Hertz, ik krijg tot op de cent exact dezelfde prijzen (voor het hoogseizoen) en dat zijn weer exact dezelfde prijzen die al sinds augustus bekend zijn. Ik dacht ook altijd dat Vegas veel goedkoper was. Maar wellicht is dat alleen bij andere verhuurbedrijven zo?
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Reny »

@Martin & Marianne ,
Ik heb toevallig deze week op een Amerikaans forum gelezen dat men niet verwacht dat Kasha-Katuwe Tent Rocks NM in 2024 open gaat.
Hoe men aan die info kwam? Geen idee. Maar op de website staat alleen vermeld dat het park dicht is.

Wij vonden in New Mexico alleen Kasha-Katuwe Tent Rocks NM en White Sands de moeite waard.
I know, smaken verschillen maar wij vonden de staat ietwat "saai" qua natuur (wij zitten vrijwel alleen in de natuur.
We waren heel blij toen we de grens met Colorado passeerden.........daar was het naar onze mening in éen keer veel mooier :wink:

Veel plezier met voorbereidingen, zo heerlijk om te doen !

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, we hebben Kasha-Katuwe Tent Rocks al geschrapt, dat was te onzeker. White Sands lijkt ons prachtig. En we gaan verder genieten van wat kleinere pareltjes zoals kamperen bij City of Rocks. Ik had nog wel naar Santa Fe gewild maar dat ligt te ver uit de route.
Nu nog de knoop doorhakken wat betreft begin- en eindpunt. :wink:

Marianne
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Reny »

@Martin & Marianne ,
Ziet er geweldig uit (City of Rocks)..........jammer dat wij niet kamperen :lol: .

Gr.
Reny
Laatst gewijzigd door Reny op 06 dec 2023, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door michelly »

@Reny Er is voor alles een eerste keer :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt kamperen en camperen. Wij gaan altijd vol voor het laatste. Kamperen met een tentje vinden we toch wat te primitief. Die tijd hebben we lang geleden achter ons gelaten :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

We hebben inmiddels tickets geboekt, het is toch Houston - Las Vegas geworden. Een rondje Las Vegas werd wat veel rijden. Omdat we voor 1 mei in Valley of Fire willen zijn hebben we twee overnachtingen geschrapt. Nu kunnen we verder met het invullen van de route. Ik zal binnenkort een update plaatsen en dan zullen er ook wel weer wat vragen komen.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben vorige week voor ons tentje een plekje op een camping in het City of Rocks statepark in New Mexico gereserveerd. (Ons plekje bevindt tussen de rotsblokken bij de plek waar de picknicktafel net te zien is.)

image.png
image.png (210.65 KiB) 965 keer bekeken

We krijgen nu van ReserveAmerica een mailtje met daarin het aanbod om ons voor 43 cent te verzekeren tegen regen. Als het regent krijgen we onze 14 dollar terug.

Waarom bieden Nederlandse campinghouders zo'n regenverzekering nou nooit aan? :roll:

image.png
image.png (61.34 KiB) 965 keer bekeken
Martin
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
14 dec 2023, 09:08
Waarom bieden Nederlandse campinghouders zo'n regenverzekering nou nooit aan?
Ja, heel bijzonder. Die snap ik ook echt niet :lol:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door Old Faithful »

Zijn er geen campinghouders die bij een verblijf van minstens een maand regengarantie geven? :wink:
Groet,

Old Faithful
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door sep »

City of Rocks, dat is zo prachtig!!! Wij stonden een keer ook tussen de grote rotsen, en de laatste keer aan de rand met uitzicht over de prairie. Met 's nachts het gehuil van de coyote, en ook nog volle maan. Het is een van onze lievelingsplekken!


Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer