Reis Marcel_db: zuidwest Amerika zomer 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marcel_db
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2006, 13:29

Reis Marcel_db: zuidwest Amerika zomer 2024.

Bericht door Marcel_db »

Hallo allemaal,

Jaren geleden actief geweest op dit forum voor onze reis naar het Zuid-Westen in 2007, en voor een reis van mijn schoonouders in 2008, ook naar het Zuid-Westen. Wij willen in 2024 zo'n mooie reis maken met onze kinderen (die we toen nog niet hadden). Wij hebben 3 meiden en die zijn dan 16, 14 en 10.

We hebben een groot deel van onze 2007 route gekopieerd, met een paar andere overachtingen. Onze wens is om veel te zien (uiteraard niet alles) met wat tijd om af en toe even bij te komen van alle indrukken. We hebben er lang over nagedacht en we hebben het idee dat de volgende route bij ons gezin past.

Hebben jullie opmerkingen, tips, do's, dont's met betrekking tot onderstaand reisschema? Bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Marcel.

zaterdag 20 juli 2024 Amsterdam - San Francisco
zondag 21 juli 2024 San Francisco
maandag 22 juli 2024 San Francisco - Sequoia / Kings Canyon
dinsdag 23 juli 2024 Sequoia / Kings Canyon
woensdag 24 juli 2024 Sequoia / Kings Canyon - Yosemite
donderdag 25 juli 2024 Yosemite
vrijdag 26 juli 2024 Yosemite - Mammoth Lakes
zaterdag 27 juli 2024 Mammoth Lakes - Death Valley
zondag 28 juli 2024 Death Valley - Las Vegas
maandag 29 juli 2024 Las Vegas
dinsdag 30 juli 2024 Las Vegas - Zion
woensdag 31 juli 2024 Zion
donderdag 1 augustus 2024 Zion - Bryce
vrijdag 2 augustus 2024 Bryce - Page
zaterdag 3 augustus 2024 Page
zondag 4 augustus 2024 Page - Monument Valley
maandag 5 augustus 2024 Monument Valley - Grand Canyon
dinsdag 6 augustus 2024 Grand Canyon
woensdag 7 augustus 2024 Grand Canyon - Lake Havasu
donderdag 8 augustus 2024 Lake Havasu - Los Angeles
vrijdag 9 augustus 2024 Los Angeles
zaterdag 10 augustus 2024 Los Angeles
zondag 11 augustus 2024 Los Angeles - Amsterdam
maandag 12 augustus 2024
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marcel_db: Zuid-West Amerika zomer 2024

Bericht door IngridZw »

Mooie plannen. Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de route. Prima schema met over het algemeen voldoende tijd overal.
Ik heb nog wel een opmerking over Lake Havasu. Wij hadden daar een keer in mei een overnachting en toen was het zeker al 40+ graden dus in de hoogzomer zal het waarschijnlijk nog heter zijn. Wel iets om rekening mee te houden. Je kan ook besluiten om vanuit de Grand Canyon richting Kingman te gaan en wat gedeelten van route 66 mee te nemen. Eem stop in Seligman is bijv. leuk en dat geldt zeker ook voor het oude westernstadje Oatman waar de ezeltjes vrij rondlopen.
En i.p.v. Mammoth Lakes is Lee Vining ook een optie. Je hebt dan iets meer tijd voor de Tioga Pas, en voor een bezoek aan Bodie (mocht je daar naar toe willen) en Mono Lake. Een overnachting in Virginia Creek dicht bij de ingang naar Bodie wordt ook vaak genoemd op het forum.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marcel_db: Zuid-West Amerika zomer 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route inderdaad. De Grand Canyon zou wellicht met een nacht minder kunnen. Je zou dan ergens anders een extra nacht kunnen doen, bijvoorbeeld in Yosemite. Dat geeft wat meer rust. En zeker met kinderen is daar meer dan genoeg te doen.

Marianne
Marcel_db
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2006, 13:29

Re: Reis Marcel_db: Zuid-West Amerika zomer 2024

Bericht door Marcel_db »

IngridZw schreef:
31 mei 2023, 19:37
Mooie plannen. Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de route. Prima schema met over het algemeen voldoende tijd overal.
Ik heb nog wel een opmerking over Lake Havasu. Wij hadden daar een keer in mei een overnachting en toen was het zeker al 40+ graden dus in de hoogzomer zal het waarschijnlijk nog heter zijn. Wel iets om rekening mee te houden. Je kan ook besluiten om vanuit de Grand Canyon richting Kingman te gaan en wat gedeelten van route 66 mee te nemen. Eem stop in Seligman is bijv. leuk en dat geldt zeker ook voor het oude westernstadje Oatman waar de ezeltjes vrij rondlopen.
En i.p.v. Mammoth Lakes is Lee Vining ook een optie. Je hebt dan iets meer tijd voor de Tioga Pas, en voor een bezoek aan Bodie (mocht je daar naar toe willen) en Mono Lake. Een overnachting in Virginia Creek dicht bij de ingang naar Bodie wordt ook vaak genoemd op het forum.
Bedankt voor je reactie. Ik heb nooit echt gekeken naar de temperaturen in Lake Havasu :silent:... We zagen die bestemming als ideale tussenstop met de mogelijkheid om even lekker te zwemmen (The Nautical Beachfront Resort). We nemen je opmerking in overweging...

Mammoth Lakes had ik op het oog mbt een accomodatie omdat daar meer keuze was voor ons. Ook hier zal ik nog eens induiken. :thumbup:
Marcel_db
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2006, 13:29

Re: Reis Marcel_db: Zuid-West Amerika zomer 2024

Bericht door Marcel_db »

Martin & Marianne schreef:
31 mei 2023, 21:18
Prima route inderdaad. De Grand Canyon zou wellicht met een nacht minder kunnen. Je zou dan ergens anders een extra nacht kunnen doen, bijvoorbeeld in Yosemite. Dat geeft wat meer rust. En zeker met kinderen is daar meer dan genoeg te doen.

Marianne
De reden voor 2 overnachtingen bij GC is de reistijd vanuit MV en de mogelijkheid om na de 2e overnachting op tijd in Lake Havasu aan te komen. Op deze wijze (hoop ik) rust in het schema te houden. Ik zal voor mezelf de globale invulling van de dagen nog eens bekijken om te zien of dit voor ons de beste keuze is. Anders kunnen w einderdaad wat schuiven.

Is het in deze maanden echt aan te raden om Yosemite buiten het weekend te bezoeken? Dit heeft natuurlijk invloed op de rest van de planning (bijvoorbeeld LV in het weekend). We zijn wel van plan in het park te overnachten, om zo minder last te hebben van de drukte richting het park.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marcel_db: zuidwest Amerika zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat Yosemite wel drukker zal zijn in het weekend maar ook buiten het weekend is het druk. Overnachten in het park helpt al om de drukte wat te vermijden.
Met een extra nacht Yosemite heb je ook wat meer tijd voor Sequoia want je kunt dan wat later aankomen in Yosemite. Misschien de eerste nacht in Oakhurst overnachten en dan op weg naar de vallei naar Glacier Point rijden.
Misschien heb je iets aan aan ons 2006-verslag, toen waren we in zowel Sequoia als Yosemite (twee keer). En ook deels in het weekend. Wij vonden het ook erg mooi om in Kings Canyon in Cedar Grove te overnachten. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Vanuit Monument Valley kun je al redelijk vroeg bij de Grand Canyon zijn. En zeker als je de volgende dag iets eerder stopt dan Lake Havasu blijft er voldoende tijd over voor het park. Willen jullie er gaan wandelen? Een stuk naar beneden lopen is mooi, bijvoorbeeld de South Kaibab Trail tot aan het Ooh Aah point of tot Cedar Ridge. Mooi bij zonsopkomst.

Marianne
Marcel_db
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2006, 13:29

Re: Reis Marcel_db: zuidwest Amerika zomer 2024.

Bericht door Marcel_db »

De plannen zijn een klein beetje gewijzigd. Uiteindelijk hebben we de vakantie iets verlengd voor wat betreft de dagen en doen dat met een retourvlucht. Hierdoor is er een klein beetj eruimte in het progtramma gekomen. We hebben geprobeerd overal voldoende tijd te spenderen met voldoende rust. We twijfelen een beetje over het middenstuk (vetgedrukt). We hebben er voor gekozen om een extra nacht in Bryce te nemen, om rustig te kunnen reizen vanuit Zion. Onderweg is ook al zoveel te zien. Na 2 nachten Bryce gaan we naar Page. De volgende dag Antelope en de Horseshoebend. Na 2 nachten page naar Monument Valley voor een tour. De volgende ochtend op tijd op pad richting Grand Canyon. Dit is dan onze enige dag daar. Marianne, hoe lang duurt de hike naar Ooh-Aah point? De rit naar Palm Springs is een pittige maar daar kiezen we voor.

Is dit een logisch verhaal? Of sla ik volledig de plank mis?

Ook kiezen we ervoor om Sequoia en Kings Canyon na LA te doen (Visalia is een uitgangspunt, maar de specifieke locatie(s) moet ik nog uitzoeken). Dit is iets wat ik niet vaak voorbij zie komen. We denken dat we liever met elkaar die parken doen dat de PCH. Zijn er ervaringsdeskundigen die vanuit LA Sequoia hebben aangedaan? Of hebben jullie andere suggesties?

donderdag 25 juli 2024 Amsterdam - San Francisco
vrijdag 26 juli 2024 San Francisco
zaterdag 27 juli 2024 San Francisco
zondag 28 juli 2024 San Francisco - Yosemite
maandag 29 juli 2024 Yosemite
dinsdag 30 juli 2024 Yosemite - Mammoth Lakes
woensdag 31 juli 2024 Mammoth Lakes - Death Valley
donderdag 1 augustus 2024 Death Valley - Las Vegas
vrijdag 2 augustus 2024 Las Vegas
zaterdag 3 augustus 2024 Las Vegas - Zion (Springdale)
zondag 4 augustus 2024 Zion (Springdale)
maandag 5 augustus 2024 Zion (Springdale) - Bryce
dinsdag 6 augustus 2024 Bryce
woensdag 7 augustus 2024 Bryce - Page
donderdag 8 augustus 2024 Page
vrijdag 9 augustus 2024 Page - Monument Valley
zaterdag 10 augustus 2024 Monument Valley - Grand Canyon
zondag 11 augustus 2024 Grand Canyon - Palm Springs
maandag 12 augustus 2024 Palm Springs - Los Angeles
dinsdag 13 augustus 2024 Los Angeles
woensdag 14 augustus 2024 Los Angeles
donderdag 15 augustus 2024 Los Angeles
vrijdag 16 augustus 2024 Los Angeles - Visalia
zaterdag 17 augustus 2024 Visalia
zondag 18 augustus 2024 Visalia - Monterey
maandag 19 augustus 2024 Monterey - Luchthaven SFO
dinsdag 20 augustus 2024 Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marcel_db: zuidwest Amerika zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ligt de vlucht al vast?
Als je de kustroute niet wilt doen begrijp ik niet waarom je een rondje gaat maken.
In 2013 reden wij van Sequoia naar LA, en in 2017 van LA naar Sequoia. Natuurlijk kan dat, zie onze verslagen. Maar ik zou het zeker niet vanuit Visalia bezoeken.
Qua opzet vond ik de eerste route beter. Als het nog kan zou ik die aanhouden en dan een extra overnachtin gin Yosemite doen, en misschien een nacht Grand Canyon erbij.
De tijd voor Yosemite is echt kort nu, je trekt voor het kleine Bryce nu evenveel tijd uit. Wil je niet naar Glacier point? Wellicht de Panorama Trail lopen? En misschien behalve wandelen ook raften, zwemmen of fietsen?
Aan de oostkant van Yosemite is ook erg veel te zien en te doen. Kijk eens naar dit topic.

Als de vluchten vast liggen zou ik zo snel mogelijk naar accommodatie gaan kijken. Boek alles annuleerbaar, dan kun je altijd nog wijzigen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 okt 2023, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel_db
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2006, 13:29

Re: Reis Marcel_db: zuidwest Amerika zomer 2024.

Bericht door Marcel_db »

De vluchten zijn in optie. Reden voor een rondje is een veel betere ticketprijs voor rechstreeks en dat heeft onze voorkeur. Ik denk dus wel dat we het bij een retour houden.

Dit weekend hakken we de knoop door en dan gaan we zo snel mogelijk over tot het vastleggen van accomodaties.

Ik zal eens kijken naar je verslagen mbt Sequoia. Ik heb ook al naar je site gekeken mbt de wandelingen. De panorama trail gaan we niet lopen. Daar ben ik wel zeker van. Onze vertrekdag vanuit Yosemite richting Mammoth Lakes staat ook in het teken van Yosemite.

Ik zal je opmerkingen in overweging nemen en ook nog kijken naar het topic over het oosten van Yosemite. :thumbup:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Marcel_db: zuidwest Amerika zomer 2024.

Bericht door paulr »

2 nachten Bryce is écht niet nodig ! Rij in de loop (of eind) van de middag naar Bryce en doe daar een wandeling aan de rim. De volgende ochtend (echt) vroeg op en doe een combi van de Queens Garden- Navajo Loop Trail (Queens naar beneden, Navajo naar boven). Dan heb je uitzichten gehad (en zonsopgang) én de hoodoo's en de diepte ervaren. Wij hebben dit al 2 x tussen 07.00-10.00 uur gedaan. En dat was prachtig (hertjes onderweg, rustig op de wandelpaden, koel). Vervolgens bekijk je nog wat aan de rim en rijd je naar Page (slecht3-3,5 uur rijden).
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Marcel_db: zuidwest Amerika zomer 2024.

Bericht door IngridUSA »

paulr schreef:
06 okt 2023, 19:41
rustig op de wandelpaden
Dat is echt zo fijn en het maakt de wandeling en de ervaring veel mooier. Bij drukte in de middag loop je toch op sommige stukken een beetje file.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer