Reis MandyNMJ: eerste reis met kindje, graag meedenken over route, accommodaties en wat geschikt is om te doen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MandyNMJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis MandyNMJ: eerste reis met kindje, graag meedenken over route, accommodaties en wat geschikt is om te doen.

Bericht door MandyNMJ »

Beste Amerika reizigers,

Ik zal me eerst kort voorstellen: ik ben Mandy, getrouwd met Yannick en sinds bijna 4 maanden trotse ouders van een zoontje.
Van 2014 tot en met 2019 heb ik met mijn ouders 5 reizen naar Amerika gemaakt, waarvan 4 in het westen. Yannick is alleen 1 keer in het Oosten geweest.
In 2020 zouden we samen een roadtrip in het westen maken, maar die ging niet door zoals jullie zullen begrijpen.
En inmiddels zijn we dus met zijn drietjes maar willen we toch volgend jaar mei een roadtrip gaan maken. Ons zoontje zal dan 1 jaar en 3 maanden oud zijn.

We hebben een eerste opzet gemaakt, waarbij we naar ons idee een heel rustig tempo aanhouden, zodat het voor ons zoontje hopelijk ook een leuke reis wordt.

Zouden jullie eens mee willen denken over:
- is de verdeling zo goed, rekening houdend met reizen met een klein kindje?
- hebben jullie aanraders voor betaalbare accommodatie, goed gelegen, waarbij een zwembad fijn zou zijn
- welke wandelingen of andere dingen zijn goed te doen met een klein kindje?
- tips voor autohuur en rechtstreekse vluchten zijn ook erg welkom.
- tips voor het reizen met een kindje in Amerika.

9 mei: huis - LV
10 mei: LV- Springdale
11 mei: Springdale - Springdale
12 mei: Springdale - Springdale
13 mei: Springdale - Torrey
14 mei: Torrey - Torrey
15 mei: Torrey - Moab
16 mei: Moab - Moab
17 mei: Moab - Moab
18 mei: Moab- Kayenta
19 mei: Kayenta - Nort Rim GC
20 mei: North Rim - North Rim
21 mei: North Rim - Page
22 mei: Page - Sedona
23 mei: Sedona - Sedona
24 mei: Sedona - Sedona
25 mei: Sedona - LV
26 mei: LV
27 mei: LV
28 mei: LV
29 mei: LV - huis
30 mei: thuis

Waarom zo lang Las Vegas? Ik vind het daar helemaal geweldig, en we kunnen daar tevens aan het einde wat rust inbouwen aan het zwembad bijvoorbeeld.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MandyNMJ: Eerste reis met kindje, graag meedenken over route, accomodaties en wat geschikt is om te doen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De route ziet er goed uit met voldoende tijd overal. Ik mis echter Bryce, willen jullie daar niet naar toe?
Voor Monument Valley zou ik kiezen voor iets in het park of in Mexican Hat. Kayenta is niet aantrekkelijk.
Waarom de North Rim? En wat zijn de plannen daar? De North Rim gaat meestal medio mei open dus je bent er vroeg in het seizoen met een kans dat de opening later is. Ik zou in elk geval als backup een reservering bij de South Rim maken.
Je zit in het Memorial Day weekend in Las Vegas. Ik vermoed dat de prijzen dan hoog zullen zijn.

Betaalbare accommodatie vinden die goed gelegen is en met zwembad is denk ik lastig.
In Springdale is de Zion Park Motel een optie. Voor de North Rim is er weinig keus als je in het park gaat overnachten. Daarbuiten overnachten betekent veel heen en weer rijden.
In Page vonden wij het Red Rock Motel prettig. Wij hadden daar een aparte kamer met keuken.
In Moab zou je ook eens naar een huis kunnen kijken.

Qua wandelingen is er natuurlijk van alles mogelijk. Willen jullie een rugdrager gebruiken?
Voor een overzicht zou je eens mijn wandelsite kunnen bekijken.
Tips voor het reizen met een jong kind heb ik niet, het zal ook erg afhankelijk zijn van hoe gemakkelijk je zoontje is. Doe vooral wat je zelf leuk vindt lijkt me.
Er is een topic over reizen met jonge kinderen, zie hier.

Kijk voor autohuur en vluchten eens in het vervoer-subforum.

Marianne
MandyNMJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis MandyNMJ: eerste reis met kindje, graag meedenken over route, accommodaties en wat geschikt is om te doen.

Bericht door MandyNMJ »

Hi Marianne,

Dankjewel voor je reactie!

Bryce lijkt ons wel leuk om eventueel mee te pikken op weg van Zion naar Capitol Reef, maar willen hier niet overnachten. We spenderen deze tijd liever in bijvoorbeeld Zion en Moab, en willen ook niet al te veel losse nachten op meerdere plekken.

Bedankt voor de tip over Monument Valley! Ga ik naar kijken.

Ik ben zowel aan de South, als aan de North Rim van de Grand Canyon geweest. Ik vond de North Rim rustiger en zeker zo mooi (wat afwisselender qua uitzicht?) dan de South Rim. Vandaar dat in eerste instantie de keuze op de North Rim was gevallen. Ik had echter niet door dat de North Rim in mei wellicht nog niet open is, dus ik ga inderdaad zeker als back up de South Rim ook boeken (of misschien het plan helemaal omzetten naar de South Rim). Ik ga in de route dan ook sowieso Page en Grand Canyon omwisselen, omdat het vanuit de South Rim naar Sedona logischer is.

Een rugdrager gaan wij zeker gebruiken, maar ik zie ons nog geen wandeling van 10+ kilometer daarmee lopen haha. Maar voor de wat kortere wandelingen die niet geschikt zijn voor een buggy zullen we inderdaad een rugdrager gebruiken. Ik ga jouw website bekijken voor wandelingen, en de andere topics bekijken voor eventuele andere handige tips. Dankjewel voor alle info tot dusver!

Groetjes Mandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer