Reis Lizzy31: suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lizzy31
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2023, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Lizzy31: suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023.

Bericht door Lizzy31 »

Beste allemaal,
Wij (2 volwassenen) gaan eind september 3 weken met de camper rondreizen in zuidwest Amerika. Onze eerste keer in deze regio. We willen op korte termijn boeken en alles regelen.
We willen niet te veel kilometers op een dag maken dus in totaal Max 3000km. Een dag of 2 of 3 een langere rit is prima. Dat betekent ook keuzes maken.
Het concept reisschema is als volgt:

Dag 1 aankomst Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas camper ophalen en richting Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion richting Bryce
Dag 6 Bryce
Dag 7 Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon richting Kingman
Dag 9 Kingman richting Barstow
Dag 10 Barstow richting Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 Monterey (omgeving)
Dag 17 Morro Bay (omgeving)
Dag 18 Santa Barbara (omgeving)
Dag 19 Los Angeles inleveren camper
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 LA en vertrek naar huis

Graag feedback en suggesties. En ben ook benieuwd naar ervaringen periode eind september begin oktober qua drukte.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023

Bericht door paulr »

Hoi, welkom…
Dit ziet er uit als een rondje uit een reisgids. Heb je gecheckt of je met de camper in september wel door Death Valley mag (bij sommige verhuurders toegestaan). In dat geval kun je overwegen om niet via Barstow te rijden maar via DV en de Tioga pas naar Yosemite. De rit van GC naar Yosemite is anders lang en dodelijk saai (spreek uit ervaring, terwijl wij zelfs nog Kings meepikten). Dag 8, 9 en 10 worden zo niet echt lollig…. Verder zou ik overwegen of je in Bryce en Grand Canyon niet aan 1 nacht voldoende hebt (wij meestal wel, terwijl we ook nog flink wandelen). Daarmee zou je dan Page kunnen toevoegen voor een bezoek aan Antelope Canyon en Horshoe Bend. 3 nachten SF is ook best lang als je, zeker zoals in jullie geval je eigenlijk voor dit rondje niet (te) veel tijd hebt, mogelijk kun je hier ook met 2 nachten toe….
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023

Bericht door josea »

Wat ik hier zou wijzigen:
Sowieso de route in een van-naar schema uitschrijven zodat je beter ziet waar de reisdagen zitten en wanneer je ergens een volle dag hebt.
- Bovenlangs naar Yosemite via de Tioga Pas. Bij voorkeur via Death Valley, mag dat niet, dan eromheen.
- één nacht Bryce minder, hiervoor Page toevoegen
- één nacht Grand Canyon minder, hiervoor nacht Yosemite toevoegen.
- nacht minder aan de kust zodat je op de route van Las Vegas naar Yosemite een nacht extra kunt plannen.

Hopelijk lukt het nog om overal goede camperplaatsen te boeken, want voor september ben je wel aan de late kant…

Dag 1 aankomst Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas camper ophalen en richting Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Valley of Fire
Dag 9 Valley of Fire - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite valley
Dag 12 Yosemite valley
Dag 13 Yosemite valley -Yosemite zuid
Dag 14 Yosemite - San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco - Monterey (omgeving)
Dag 17 Monterey - Morro Bay (omgeving)
Dag 18 Morro Bay - Santa Barbara (omgeving)
Dag 19 Santa Barbara - Los Angeles inleveren camper
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 LA en vertrek naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Lizzy, welkom op het forum!
Jammer dat je nu pas met je plannen komt; als je nog geen campings hebt vastgelegd kan dat op sommige plaatsen al lastig of onmogelijk worden. Campings kunnen 6 maanden van te voren gereserveerd worden, en zelfs in oktober zullen campings in bijvoorbeeld Zion snel vol zitten. Ik zou de route van josea volgen; voor Bryce is 1 nacht voldoende, en een tussenstop in Page is heel plezierig. En de Tioga Pass mag je natuurlijk niet missen,
Ik neem aan dat je voor 15 oktober in Yosemite bent, dat betekent dat je te laat bent om daar een camping te boeken. Misschien komt er nog iets vrij, hou daarvoor www.recreation.gov in de gaten. Zie voor meer informatie over de campings daar: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.

Liggen tickets en camperhuur al vast? Met een camper is starten of eindigen in SF wel handig; de stad met een camper bezoeken is niet aan te raden, en campings zijn duur en niet handig gelegen voor een bezoek aan de stad.

Je zou ook kunnen kijken naar een wat oostelijker route, met Moab er in, en een stukje Colorado. Mooi met de herfstkleuren!

Ik heb geen ervaring met de drukte in oktober, maar september is nog aardig druk.

Marianne
Lizzy31
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2023, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023

Bericht door Lizzy31 »

josea schreef:
21 mei 2023, 19:01
Wat ik hier zou wijzigen:
Sowieso de route in een van-naar schema uitschrijven zodat je beter ziet waar de reisdagen zitten en wanneer je ergens een volle dag hebt.
- Bovenlangs naar Yosemite via de Tioga Pas. Bij voorkeur via Death Valley, mag dat niet, dan eromheen.
- één nacht Bryce minder, hiervoor Page toevoegen
- één nacht Grand Canyon minder, hiervoor nacht Yosemite toevoegen.
- nacht minder aan de kust zodat je op de route van Las Vegas naar Yosemite een nacht extra kunt plannen.

Hopelijk lukt het nog om overal goede camperplaatsen te boeken, want voor september ben je wel aan de late kant…

Dag 1 aankomst Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas camper ophalen en richting Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Valley of Fire
Dag 9 Valley of Fire - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite valley
Dag 12 Yosemite valley
Dag 13 Yosemite valley -Yosemite zuid
Dag 14 Yosemite - San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco - Monterey (omgeving)
Dag 17 Monterey - Morro Bay (omgeving)
Dag 18 Morro Bay - Santa Barbara (omgeving)
Dag 19 Santa Barbara - Los Angeles inleveren camper
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 LA en vertrek naar huis
Dank voor de waardevolle suggesties! Ik heb nog even gekeken. Mag zo te zien niet via DV met de camper. Dan moet het boven langs.
Ik zag ook nog van iemand anders de opmerking dat SF met camper niet zo handig is. Ik zit er nu aan te denken om bij aankomst in SF de camper daar in te leveren. En dan voor de route SF naar LA een auto te huren.
Door persoonlijke omstandigheden konden we niet eerder boeken dus we houden er rekening mee dat we niet de beste campings en campingplaatsen vinden.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023

Bericht door paulr »

Wij hebben een paar jaar geleden in SF 2 nachten een voordelig hotel geboekt in Oakland, vlakbij een BART station. Dat was nauwelijks duurder dan een camping in SF en we waren in een kwartiertje in het centrum…. Vervolgens door naar LA. Wellicht is dat ook een overweging. Maar camper inleveren en verder met de auto is natuurlijk ook een prima optie. Zeker omdat je al laat in het seizoen bent en dan wellicht ook al wat minder weer aan de kust zal hebben. En omdat in LA een camper ook niet echt handig is… Dan zijn hotels de laatste dagen ook wel fijn. Wij combineren wel vaker auto met camper, vinden we een prima optie !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Lizzy, volledige berichten quoten is niet nodig.
Ik begrijp dat er nog niets vastligt? Is een camper een must? Als je niet in de parken kunt overnachten is het voordeel van een camper niet zo groot. Bedenk ook dat het al vroeg donker is in oktober en dat buiten zitten misschien niet overal meer aangenaam is.
Death Valley is dan ook een mogelijkheid. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat het in oktober biet met de camper zu mogen. Welke verhuurder heb je? En wanneer zou je precies vertrekken?

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Lizzy31: suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023.

Bericht door jojostravelusa »

De meeste verhuurders zeggen tegenwoordig juli en augustus niet door Death Valley en de andere maanden wel. Maar check het voor de zekerheid.
Lizzy31
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2023, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lizzy31: suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023.

Bericht door Lizzy31 »

We hebben nog niet geboekt maar wel al vluchten en camper klaar staan die we willen boeken. Vertrekt 18/9. Camper huren via Tioga bij Road Beer. Na 1 oktober mag je van hen door DV rijden. Dan zouden we het schema hierop moeten aanpassen eventueel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lizzy31: suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ah, ik dacht dat je eind september zou vertrekken, maar als je de 18e vertrekt wordt DV inderdaad een probleem.
Ik weet niet of het voor de prijzen en beschikbaarheid iets uitmaakt, maar zelf zou ik eerder in LA of SF beginnen en eindigen in de wat warmere omgeving ten oosten van Las Vegas. Als ik het goed zie ben je dan echter net nog een dag te vroeg in DV.

Marianne
Lizzy31
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2023, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lizzy31: suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023.

Bericht door Lizzy31 »

Dank voor de tips! We gaan nog even terug naar de tekentafel met alle tips en suggesties die we hebben ontvangen hier. Op zich hebben we wat flexibiliteit qua vertrekdatum. Prijzen vliegtickets schelen niet zo veel en volgens Tioga zijn er voldoende campers beschikbaar.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Lizzy31: suggesties 3 weken zuidwest Amerika eind september 2023.

Bericht door IngridUSA »

Of je ruilt de camper in voor een auto. Lost gelijk heel wat zaken op met betrekking tot DV, accommodaties, enz.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer