Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
peacelord
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door peacelord »

Beste forumleden, alweer geruime tijd lees ik hier mee aangezien we op 18 juli naar Las Vegas vliegen voor een rondreis die ook weer eindigt in Vegas op 15 augustus. We zijn een gezin van 4, 2 volwassenen en 2 kinderen van 14 en 18 jaar. We zijn ooit samen eind jaren negentig al eens in de VS geweest en hebben toen een rondreis gemaakt door Florida.

De auto is gehuurd bij Avis; we hebben flink in de bus geblazen en huren een Chevrolet Suburban, zodat we ons comfortabel kunnen voortbewegen. We hebben aan het begin van de trip voor de eerste paar stops wat motels/hotels geboekt die geannuleerd kunnen worden, verder ligt het avontuur voor ons open. Met uitzondering van een reeds geboekt excursie in SF namelijk het relatief onbekende Alcatraz bezoek. Hotels en motels willen we boeken via Priceline en Hotwire. De reis staat centraal, de bestemmingen zijn geen doel op zich. Dat gezegd hebbende wil ik graag een beroep doen op de kennis en ervaring in dit forum door wat feedback te maken op de concept tour zoals we die momenteel hebben samengesteld. Het is dus nadrukkelijk een plan waarvan we willen afwijken. We kiezen er bewust voor om highway one af te dalen van SF naar LA. Graag bezoeken we Yosemite, alleen lezen we dat de Tioga pas mogelijk nog niet open is in juli? Graag jullie feedback/input en tips alsjeblieft.

Aankomst Vertrek Locatie Accom Excursies
Tue Jul 18, 2023 Tue Jul 18, 2023 Las Vegas, Nevada Best Western
Tue Jul 18, 2023 Thu Jul 20, 2023 Las Vegas, Nevada Best Western
Thu Jul 20, 2023 Fri Jul 21, 2023 Beatty, Nevada El Portal Motel
Fri Jul 21, 2023 Sat Jul 22, 2023 Mammoth Lakes Motel 6
Sat Jul 22, 2023 Sun Jul 23, 2023 Oakhurst Oakhurst Lodge
Sun Jul 23, 2023 Wed Jul 26, 2023 San Francisco Alcatraz
Wed Jul 26, 2023 Thu Jul 27, 2023 Carmel, California
Thu Jul 27, 2023 Fri Jul 28, 2023 Morro Bay, California
Fri Jul 28, 2023 Sun Jul 30, 2023 Santa Monica, California
Sun Jul 30, 2023 Tue Aug 1, 2023 San Diego, California
Tue Aug 1, 2023 Wed Aug 2, 2023 Joshua Tree National Park
Wed Aug 2, 2023 Thu Aug 3, 2023 Oatman, Arizona
Thu Aug 3, 2023 Fri Aug 4, 2023 Grand Canyon, Arizona
Fri Aug 4, 2023 Sat Aug 5, 2023 Page, Arizona
Sat Aug 5, 2023 Sun Aug 6, 2023 Arches National Park
Sun Aug 6, 2023 Mon Aug 8, 2023 Monument Valley, Utah
Mon Aug 8,2023

We hebben dus nog aardig wat slack in onze planning zoals je kunt zien. Op voorhand hartelijk dank voor de moeite!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Isabel 1807-1508

Bericht door josea »

Als je al geruime tijd meeleest, dan heb je misschien ook wel gelezen dat op de bonnefooi reizen in juli en augustus nogal wishful thinking is…. Dat gezegd hebbende, ieder zijn vakantie natuurlijk maar ik denk wel dat het jullie veel kostbare reistijd gaat kosten aan het zoeken naar hotels en aan op en neer rijden… Reizen in het zuidwesten is niet meer zoals het in de jaren negentig was! Ik raad sterk aan om toch accomodaties vast te leggen. De route ligt toch enigszins vast als je bepaalde dingen wilt zien, dus dan kun je net zo goed de overnachtingen ook maar vast geregeld hebben.

Je zegt ook dat je Yosemite graag wilt bezoeken, maar je hebt nu alleen maar tijd om er doorheen te rijden? Veel tijd om er iets te zien/doen heb je niet. Ik denk wel dat als jullie bij de Tioga Pas zijn op 22 juli dat hij dan open is. Anders wordt het wel erg laat…
Ook rijd je voor één nacht helemaal naar Moab? Ook daar ben je dan vooral aan het rijden en geen tijd om iets te zien. Voor Monument Valley neem je dan wel twee nachten? Dat is dan weer niet nodig.

En wat bedoel je met “het redelijk onbekende Alcatraz-bezoek”? Lijkt me dat dat juist een super bekende excursie is, vandaar goed dat je hem gereserveerd hebt.

Ik zou de route echt nog even heroverwegen.
De laatste week mis ik overigens in je schema. Zitten hier Bryce en Zion in?
Het stuk Page-Moab-Monument Valley - en dan…. lijkt me onlogisch in elkaar zitten.

Verder vind ik je route onduidelijk lezen, je moet het even in een van-naar schema per dag zetten zoals gebruikelijk op het forum, dat leest makkelijker.
Laatst gewijzigd door josea op 21 mei 2023, 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Isabel 1807-1508

Bericht door Elizabeth Henry »

Het zou helpen als je met meer deelt van de plannen die jullie hebben. Eén nacht San Francisco lijkt mij bijvoorbeeld nogal weinig, maar wie weet heb je daar redenen voor. Zoals het er nu staat lijkt het mij nogal gehaast, met elke dag een nieuwe bestemming. Maar zoals gezegd, wat zijn de overwegingen?
En als je elke dag moet zoeken naar accommodatie lijkt het mij dat er weinig tijd over blijft voor 'vakantie'. Tenzij je een oneindige buidel geld hebt, dan kan op de bonnefooi vast heel prima op goede locaties :)
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Isabel 1807-1508

Bericht door Elizabeth Henry »

Jullie hebben vier weken de tijd, wat erg fijn is! Een rondje met de vier steden en alle standaard bezienswaardigheden moet dan ook goed lukken, maar heel veel speling geeft het niet.
Mijn advies, werk het toch wat meer uit. Waarom wil je naar deze regio, wat verwacht je te zien?
Je zult zien dat als je werkt met het standaard drie weekse rondje, de tijd die overal wordt geadviseerd en de toevoeging van de San Diego hoek, je zo door de tijd heen bent.
En ook, welke verwachtingen hebben de tieners? Elke dag een uur of drie-zes in de auto, vooral hangen in een zwembad, de natuur in, flaneren op boulevards?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Isabel 1807-1508

Bericht door IngridUSA »

Elizabeth Henry schreef:
21 mei 2023, 14:04
Eén nacht San Francisco lijkt mij bijvoorbeeld nogal weinig, maar wie weet heb je daar redenen voor.
Er staan 3 nachten voor SF. Een van-naar schema is daarom ook inderdaad overzichtelijker.
@peacelord Pas dan niet je bovenstaande post aan, maar plaats een nieuw schema.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik sluit me helemaal bij josea aan. Leg je accommodatie zo snel mogelijk vast; je bent nu al erg laat voor betaalbare en/of goedgelegen hotels.
Het is ook goed om aan te geven wat jullie willen; natuurlijk is de reis belangrijk, maar de bestemmingen (parken) zijn minstens zo mooi en vragen de nodige tijd. Bedenk dat het zuidwesten buiten de parken en steden niet altijd interessant is - hoewel je natuurlijk prachtige wegen hebt. Maar vanuit de auto zie je maar een fractie van wat er te zien is.

Ik zou zeker een aantal zaken heroverwegen (en ja, je moet dan Alcatraz wellicht omboeken, en kijk dan eens naar de avondtour), een of twee volle dagen Yosemite is toch wel het minimum. Nu rij je er alleen maar doorheen, maar je wilt toch wel iets zien van de Tigoa Road, de vallei, Glacier Point, de Mariposa grove? Wij verbleven er met de kinderen altijd meerdere dagen en nog steeds zijn we er niet uitgekeken.
Ook bij Arches is meer tijd aan te raden. Of laat het vallen want in 4 weken is zowel San Diego als Arches toevoegen aan het standaardrondje wel erg veel. Voor MV is de tijd dan weer te ruim, wat zijn de plannen daar?

Ik heb je route even per dag uitgeschreven, wand anders lijkt het of je overal maar 1 dag hebt:

18-jul naar Las Vegas
19-jul Las Vegas
20-jul Las Vegas - Beatty
21-jul Beatty - Mammoth Lakes
22-jul Mammoth Lakes - Oakhurst
23-jul Oakhurst - San Francisco
24-jul San Francisco
25-jul San Francisco
26-jul San Francisco - Carmel
27-jul Carmel - Morro Bay
28-jul Morro Bay - Santa Monica
29-jul Santa Monica
30-jul Santa Monica
31-jul Santa Monica - San Diego
1-aug San Diego - Joshua Tree
2-aug Joshua Tree - Oatman
3-aug Oatman - Grand Canyon
4-aug Grand Canyon - Page
5-aug Page - Arches
6-aug Arches - Monument Valley
7-aug Monument Valley
8-aug Monument Valley -

Als het mijn reis was zou ik zoiets doen:
18-jul naar Las Vegas
19-jul Las Vegas
20-jul Las Vegas - Death Valley
21-jul Death Valley - Mammoth Lakes
22-jul Mammoth Lakes - Yosemite (in het park of El Portal)
23-jul Yosemite
24-jul Yosemite - Oakhurst
25-jul Oakhurst - San Francisco
26-jul San Francisco -
27-jul San Francisco -
28-jul San Francisco - Carmel
29-jul Carmel - Morro Bay
30-jul Morro Bay - Santa Monica
31-jul Santa Monica
1-aug Santa Monica
2-aug Santa Monica - Kingman
3-aug Kingman - Grand Canyon
4-aug Grand Canyon - Page
5-aug Page -
6-aug Page - Monument Valley
7-aug Monument Valley - Moab
8-aug Moab
9-aug Moab
10-aug Moab - Capitol Reef
11-aug Capitol Reef - Bryce
12-aug Bryce - Zion
13-aug Zion
14-aug Zion - Las Vegas
15-aug Las Vegas

Marianne
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Isabel 1807-1508

Bericht door Elizabeth Henry »

Er staan 3 nachten voor SF. Een van-naar schema is daarom ook inderdaad overzichtelijker.
Verrek, ik lees kennelijk met zondagse luiheid :D

Het onderste schema van Marianne is een mooie! En zo zie je maar dat het zelfs met vier weken keuzes maken is, want San Diego zit er niet bij en treuzelen is het in deze route nergens.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door josea »

Ja, onderste is een goede route. En dan is het inderdaad kiezen: San Diego eruit en Moab erin, of Moab eruit en San Diego erin….
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door paulr »

Ambitieus inderdaad… en ik zou sowieso de raad van Marianne opvolgen, hahahaha…
Zelf met priceline/Hotwire kan dit een duur rondje gaan worden als er nog weinig geboekt is. Of je gaat inderdaad ver buiten de interessante plakken zitten wat veel onnodig heen en weer rijden betekent. Of je gaat zoeken kort voor vertrek, en dat betekent nog meer verloren vakantie genot. Reken eens uit wat de vakantie gaat kosten en dan wat de kosten per uur gaan zijn. Klinkt wellicht gek, maar dan zal je zien dat heen en weer rijden kostbaar is en je dus moet zien te voorkomen. Dat gaat alleen lukken als je van tevoren veel hotels vast gaat leggen. Je rondje gaat toch nooit wezenlijk anders worden als je het niet doet. Flexibiliteit is dus maar schijn….
peacelord
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door peacelord »

Hartelijk dank voor al jullie goede adviezen en tips. Met extra dank aan Martine en alle moeite die ze genomen heeft!

We nemen de planning van Martine maar gewoon over. Alcatraz is verplaatst (dat was natuurlijk een grap over exclusiviteit en ja we hadden al een avondboeking), Yosemite uitgebreid en buiten de grote steden alvast accomodaties vastgelegd tot begin augustus. De grote steden (SF en LA) vertrouwen we op beschikbare accomodaties (en aanbiedingen) en bovendien zoeken we ook gewoon “het avontuur”. En dan mag het best een keer voorkomen dat je tot 23.00 uur nog aan het zoeken bent voor slaapplekkie.

Het gaat ons overigens niet zozeer om zoveel mogelijk te zien. We willen een gave roadtrip maken als gezin met het Zuidwesten als decor. Het intensief samen leven in zo’n maand maakt het m.i. vooral memorabel. En dat zou je in theorie dan natuurlijk voordeliger kunnen doen in de Benelux inderdaad. Maar we zoeken natuurlijk de wijdsheid van het land, de ongenaakbare natuur en de pubers het fastfood.

Wel veul parken in de route van Martine, is San Diego aan te bevelen? Dierentuin hoeft niet van ons, wij wonen zelf in Rhenen en hebben de panda’s nog niet eens bekeken. That says it all vwb dierentuinen en onze familie. Meer tips nav de bijgestelde plannen nav voorafgaande adviezen blijven van harte welkom natuurlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij valt het met die parken wel mee, ik heb alleen Capitol Reef toegevoegd. Zion en Bryce stonden neem ik aan al op de planning?
Zonder Moab (Arches en Canyonlands) heb je tijd om San Diego toe te voegen. Ik zou dan wel Capitol Reef laten staan zodat je de prachtige route via de UT95 kunt rijden. En dan de volgende dag misschien de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall?
Dan zou de route zo kunnen worden:

18-jul naar Las Vegas
19-jul Las Vegas
20-jul Las Vegas - Death Valley
21-jul Death Valley - Mammoth Lakes
22-jul Mammoth Lakes - Yosemite
23-jul Yosemite
24-jul Yosemite - Oakhurst
25-jul Oakhurst - San Francisco
26-jul San Francisco
27-jul San Francisco
28-jul San Francisco - Carmel
29-jul Carmel - Morro Bay
30-jul Morro Bay - Santa Monica
31-jul Santa Monica
1-aug Santa Monica
2-aug Santa Monica - San Diego
3-aug San Diego
4-aug San Diego
5-aug San Diego - Joshua Tree
6-aug Joshua Tree - Williams
7-aug Williams - Grand Canyon
8-aug Grand Canyon - Page
9-aug Page - Monument Valley
10-aug Monument Valley - Capitol Reef
11-aug Capitol Reef - Bryce
12-aug Bryce - Zion
13-aug Zion
14-aug Zion - Las Vegas
15-aug Las Vegas

Kijk voor Yosemite eens naar iets in het park op www.travelyosemite.com. Scheelt je erg veel reistijd.
Misschien is de Panorama Trail iets voor jullie? Of ga raften of fietsen.

Marianne (Martine is wel een aardige samentrekking :wink: )
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door paulr »

Ik snap wel dat de reis an sich al het avontuur is en het samenzijn belangrijk is....
Maar let op: 4 weken lang met 2 pubers ca 40-50 uur en 4000 km in de auto is denk ik een uitdaging.
Dan zit na ca 2 weken niemand meer te wachten op hotels zoeken met extra kilometers tot 11 uur 's avonds !
En zeker niet in een stad als LA !
peacelord
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door peacelord »

We hebben de reis nu aardig vast liggen muv de 3 grote steden. Daar willen we vrijheid hebben en gebruik maken van acties. Er zal toch ook wel veel geannuleerd worden waar de hotels graag vanaf willen? En ja, dat zal de pubers mogelijk niet altijd bevallen, maar opvoeden is ook leren omgaan met frustratie en tegenslag. Ook voor de ouders natuurlijk.

Druk aan de slag gegaan met de nieuwe voorstellen. Aanpassing die we hebben gedaan op de voorgestelde route van Marianne (excuses voor mixup van jullie namen) is dat we van Joshua Tree naar Kingman rijden ipv naar Williams ivm afstand. Van daaruit dus naar GC en vervolgens naar Page. Daar hebben we de welbekende Antelope Canyon X - Hiking Tour geboekt. En dan Monument valley. Waar leggen we dan het beste op aan? Is er nog wat aan te bevelen qua verblijf of de te rijden route?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden in Page het Red Rock Motel wel aardig; wij hadden daar een huisje, met keuken en twee slaapkamers. Vooral fijn als je er meer dan 1 nacht bent. Nadeel: geen zwembad. Maar zwemmen kan natuurlijk in Lake Powell.
Voor MV is een kamer of cabin bij the View qua ligging het mooiste. Maar ook het duurste. Een mooi alternatief is Mexican Hat, zoals de San Juan Inn.

Waar zou je bij Joshua Tree willen overnachten? Het lijkt mij dat Wiliams wel te doen is, en het is een leukere plaats dan Kingman. Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park erg mooi; eker als je aan de rim zit. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. Of kijk op www.visitgrandcanyon.com voor de Yavapai Lodge.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door paulr »

Van San Diego naar Joshua Tree is ''maar'' 3 uur rijden. Dat betekent dat je die dag nog veel tijd hebt voor dit park. De volgende ochtend heb je ook nog wat tijd voor Johsua Tree. Van JT richting GC kun je inderdaad al bij Kingman stoppen, maar daar is niet veel te beleven. Williams is echt veel aantrekkelijker. Bovendien scheelt het je dan de volgende dag weer 2 uur naar de GC, zodat je daar voldoende de tijd hebt. Keuze is wellicht ook afhankelijk van hoe laat je vervolgens Antelope Canyon gaat doen (op de dag na GC of eerst een overnachting Page...)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door IngridZw »

Als je het hebt over de 3 grote steden bedoel je daarmee dat je San Diego gaat schrappen ?. Dat is natuurlijk een keuze maar bedenk wel dat je deze stad niet snel in een eventuele volgende reis zult inpassen. SD is een hele mooie stad met veel bezienswaardigheden ook leuk voor de pubers. Denk aan Old Town SD, USS Midway Museum, Balboa Park, Seaport Village, Gaslamp Quarter, mooie stranden etc. en minder druk dan LA.
Moab is zeker een mooi alternatief maar mocht je zoals zovelen hier op het forum nog een keer terugkomen zou je dit ook heel makkelijk kunnen toevoegen bijv. in een rondje Denver in combinatie met RMNP, Yellowstone etc.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
peacelord
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door peacelord »

We zijn rond met de accomodaties boekingen van hetgeen we vooraf willen vastleggen! Advies van Paul en Marianne overgenomen vwb Williams en daar een motel6 geboekt. SAN Diego blijft erin, met de 3 grote steden bedoel ik SF, LA en SD. Vegas is de vierde maar ook ons start- en eindpunt. Volgens mij ligt een machtige tocht voor ons. Onze zoon heeft morgen de laatste dag van het CSE en kan daarna de hele tocht gaan uitzetten in een app oid of desnoods in excel. Daarna dan ook maar eens de kosten vd accomodaties in kaart brengen. Het is een rib uit je lijf zo’n tocht, maar het is het vast waard.

Voor tips in de steden houden we ons aanbevolen. Ingrid dank voor de SD tips.
peacelord
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door peacelord »

Het vertrek komt steeds dichter bij en er zijn een paar onvoorziene ontwikkelingen. Tioga pass is vooralsnog afgesloten en er is een versperring op highway one ter hoogte van Paul’s Slide. Voor het laatste hebben we een workaround namelijk highway 101 en stukjes op en neer rijden vanuit Monterey en Morro bay zodat we HW1 niet missen. Tioga pass zijn we nog niet uit en daarom nog een keer een hulpvraag hier. De reis ziet er momenteel als volgt uit:

18-jul naar Las Vegas
19-jul Las Vegas
20-jul Las Vegas - Beatty
21-jul Beatty - Mammoth Lakes
22-jul Mammoth Lakes - Mariposa
23-jul Mariposa
24-jul Mariposa - SF
25-jul San Francisco
26-jul San Francisco
27-jul San Francisco
28-jul San Francisco - Monterey Bay
29-jul Monterey Bay - Morro Bay
30-jul Morro Bay - Santa Monica
31-jul Santa Monica
1-aug Santa Monica- Anaheim
2-aug Anaheim
3-aug Anaheim - San Diego
4-aug San Diego
5-aug San Diego - Joshua Tree
6-aug Joshua Tree - Williams
7-aug Williams - Grand Canyon
8-aug Grand Canyon - Page
9-aug Page - Monument Valley
10-aug Monument Valley - Capitol Reef
11-aug Capitol Reef - Bryce
12-aug Bryce - Zion
13-aug Zion
14-aug Zion - Las Vegas
15-aug Las Vegas

Dus de vraag gaat over de periode Yosemite en hoe in Mariposa te komen? Mammoth Lakes met een gesloten Tioga pass is volgens mij geen optie? Wat zijn alternatieven? Alles is bij ons annuleerbaar en ik zie nog steeds veel mogelijkheden vwb beschikbare hotels dus ik hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door Old Faithful »

Er is een best redelijke kans dat de Tioga Pass op 22 juli open is. Zie ook dit topic. Zo niet, dan kun je altijd nog de Sonora Pass (CA 108) nemen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, ik denk dat de route van Mammoth Lakes naar Mariposa geen probleem zal zijn. Je weet dat Mariposa niet zo gunstig ligt voor Yosemite? En dat het erg druk is bij de ingang van het park? Is overnachten in het park geen optie? Ik zou een extra nacht daar ook niet gek vinden, bijvoorbeeld ten koste van een overnachting in SF. Je hebt nu erg veel tijd daarvoor uitgetrokken.
Je zou kunnen overwegen om nog een overnachting bij Oakhurst toe te voegen, zodat je ook tijd hebt voor de Mariposa Grove.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer