Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Daan!: San Francisco - ? apr-jul 2024; 70 dagen camperreis met jonge kinderen.
Reis Daan!: San Francisco - ? apr-jul 2024; 70 dagen camperreis met jonge kinderen.
Hallo allemaal,
In 2015-16 eerder hier gepost voor advies aangaande onze amerika reis, nu wederom (globale) plannen voor een prachtige (extra lange) reis voordat ons oudste kind leerplichtig wordt.
Wij zijn begonnen met plannen maar hebben nog wat grote vraagtekens waar wij in eerste instantie jullie advies kunnen gebruiken, later ook vast nog wat meer adviezen over de (dag-tot-dag) planning.
Wij zijn van plan om met zijn 4ren (mijn vrouw, ik, 2 kinderen van dan 4 jaar en 1 maand en 2 jaar en 10 maanden) een lange reis te maken in de VS met camper, plus minus 10 weken met een camper.
Wat background; in 2016 met vrouw in ZW VS geweest, Oa SFO, Yosemite, sequoia, DV, LV, Zion, Bryce, Moab, Page, GC, LA. In 2019 met vrouw in NW VS geweest, oa Seattle, glacier, yellowstone, teton, craters of the moon, bend, seattle.
We zijn er in ieder geval over uit dat we niet per sé terug hoeven naar de plekken waar we al geweest zijn.
Nog 1 toevoeging aan de reis; mijn schoonouders zijn nog nooit verder weg geweest dan frankrijk, we zouden hun graag 2 weken meenemen, hiervoor hebben we ook al een stukje van de reis in gedachte. Hierdoor heeft de eerste 6 weken wel een aardige vorm gekregen, de 4 weken daarna zijn nog het minst gevormd.
Week 1-4
Ten eerste startpunt; vanwege toch wel aanzienlijke prijsverschil tussen SFO en andere camper ophaalsteden en ook prijsverschil van vliegtickets willen we in ieder geval starten in SFO, ik weet dat dit niet geheel ideaal is qua temperatuur eind april, maar denk dat het niet anders is.
Ons huidige idee is een one way start SFO, langs kust naar San diego (LA skippen we helemaal, lijkt ons geen toegevoegde waarde hebben met kinderen), dan via wat parken richting Arizona, daar in ieder geval Flagstaff, Sedona, Williams, en dan naar LV om mijn schoonouders op te pikken (rond 25 mei). Voor dit eerste stuk hebben we dus ongeveer 4 weken uit getrokken. Voldoende/ te veel tijd? (Tips over must see's in deze omgeving meer dan welkom.
Week 5-6 (met schoonouders)
Hier willen we hun de highlights van LV tot moab laten zien, in ons fotoboek van 2016 vonden zij dit altijd zo bijzonder. (LV> Zion> Northrim GC, Bryce, Capitol reef, Fruita, Canyonlands, Arches. Ik kwam erachter dat Moab ook een vliegveld dus dat scheelt weer reizen naar SLC/Denver.
(Ervaringen met Moab vliegveld? Lijkt echt super klein te zijn)
Week 7-10 opties
1. Moab> highlights Colorado/Rocky mountains> Denver> South dakota> camper inleveren in rapid city
2. Moab> highlights Colorado/Rocky mountains> Denver> omgeving SLC> camper inleveren in SLC
3. Moab> SLC > SFO en daar camper inleveren (Ik ben nog niet erg veel highlights tegen gekomen tussen SLC en SFO, behalve natuurlijk yosemite, dus graag advies)
Ik hoor graag jullie meningen naar wat jullie denken dat leuk kan zijn met ons gezin. Mijn vrouw en ik houden van de natuur, grote steden blijven we vaak maar kort. Rijden vinden wijzelf niet heel erg, maar het is zeer de vraag hoe de kids dit volhouden, dus we zetten in op (relatief) korte reisafstanden (max 150-200mi met mogelijk een aantal uitschieters?).
Als ik kijk naar op welke route de mooiste natuur en bijzondere cultuur zit denk ik dat ik zelf voor route 1 zou gaan als ik nu zou moeten kiezen.
Totaal:
Bij het plannen van de algemene reis heb ik veel naar de temperaturen gekeken, lijkt dat vooral het 1e stuk van SFO naar San Diego nog wat fris zal zijn, verder lijken de temperaturen lekker tussen de 20-30 graden te liggen overdag (misschien met bryce en grand canyon als uitzondering).
Concluderend; In eerste instantie graag adviezen tav laatste 4 weken en de must see's in Arizona. Ik zal de gebruikelijke dag tot dag planning gaan maken als we hier uit zijn.
Camper offerte is dus opgevraagd, deze zullen we via Tioga boeken als we de definitieve inleverplaats hebben vastgesteld, vliegtickets boeken kan waarschijnlijk pas eind juni.
Nou toch nog een heel verhaal, alvast bedankt voor het lezen en jullie input.
Groet, Marjolein en Daan.
In 2015-16 eerder hier gepost voor advies aangaande onze amerika reis, nu wederom (globale) plannen voor een prachtige (extra lange) reis voordat ons oudste kind leerplichtig wordt.
Wij zijn begonnen met plannen maar hebben nog wat grote vraagtekens waar wij in eerste instantie jullie advies kunnen gebruiken, later ook vast nog wat meer adviezen over de (dag-tot-dag) planning.
Wij zijn van plan om met zijn 4ren (mijn vrouw, ik, 2 kinderen van dan 4 jaar en 1 maand en 2 jaar en 10 maanden) een lange reis te maken in de VS met camper, plus minus 10 weken met een camper.
Wat background; in 2016 met vrouw in ZW VS geweest, Oa SFO, Yosemite, sequoia, DV, LV, Zion, Bryce, Moab, Page, GC, LA. In 2019 met vrouw in NW VS geweest, oa Seattle, glacier, yellowstone, teton, craters of the moon, bend, seattle.
We zijn er in ieder geval over uit dat we niet per sé terug hoeven naar de plekken waar we al geweest zijn.
Nog 1 toevoeging aan de reis; mijn schoonouders zijn nog nooit verder weg geweest dan frankrijk, we zouden hun graag 2 weken meenemen, hiervoor hebben we ook al een stukje van de reis in gedachte. Hierdoor heeft de eerste 6 weken wel een aardige vorm gekregen, de 4 weken daarna zijn nog het minst gevormd.
Week 1-4
Ten eerste startpunt; vanwege toch wel aanzienlijke prijsverschil tussen SFO en andere camper ophaalsteden en ook prijsverschil van vliegtickets willen we in ieder geval starten in SFO, ik weet dat dit niet geheel ideaal is qua temperatuur eind april, maar denk dat het niet anders is.
Ons huidige idee is een one way start SFO, langs kust naar San diego (LA skippen we helemaal, lijkt ons geen toegevoegde waarde hebben met kinderen), dan via wat parken richting Arizona, daar in ieder geval Flagstaff, Sedona, Williams, en dan naar LV om mijn schoonouders op te pikken (rond 25 mei). Voor dit eerste stuk hebben we dus ongeveer 4 weken uit getrokken. Voldoende/ te veel tijd? (Tips over must see's in deze omgeving meer dan welkom.
Week 5-6 (met schoonouders)
Hier willen we hun de highlights van LV tot moab laten zien, in ons fotoboek van 2016 vonden zij dit altijd zo bijzonder. (LV> Zion> Northrim GC, Bryce, Capitol reef, Fruita, Canyonlands, Arches. Ik kwam erachter dat Moab ook een vliegveld dus dat scheelt weer reizen naar SLC/Denver.
(Ervaringen met Moab vliegveld? Lijkt echt super klein te zijn)
Week 7-10 opties
1. Moab> highlights Colorado/Rocky mountains> Denver> South dakota> camper inleveren in rapid city
2. Moab> highlights Colorado/Rocky mountains> Denver> omgeving SLC> camper inleveren in SLC
3. Moab> SLC > SFO en daar camper inleveren (Ik ben nog niet erg veel highlights tegen gekomen tussen SLC en SFO, behalve natuurlijk yosemite, dus graag advies)
Ik hoor graag jullie meningen naar wat jullie denken dat leuk kan zijn met ons gezin. Mijn vrouw en ik houden van de natuur, grote steden blijven we vaak maar kort. Rijden vinden wijzelf niet heel erg, maar het is zeer de vraag hoe de kids dit volhouden, dus we zetten in op (relatief) korte reisafstanden (max 150-200mi met mogelijk een aantal uitschieters?).
Als ik kijk naar op welke route de mooiste natuur en bijzondere cultuur zit denk ik dat ik zelf voor route 1 zou gaan als ik nu zou moeten kiezen.
Totaal:
Bij het plannen van de algemene reis heb ik veel naar de temperaturen gekeken, lijkt dat vooral het 1e stuk van SFO naar San Diego nog wat fris zal zijn, verder lijken de temperaturen lekker tussen de 20-30 graden te liggen overdag (misschien met bryce en grand canyon als uitzondering).
Concluderend; In eerste instantie graag adviezen tav laatste 4 weken en de must see's in Arizona. Ik zal de gebruikelijke dag tot dag planning gaan maken als we hier uit zijn.
Camper offerte is dus opgevraagd, deze zullen we via Tioga boeken als we de definitieve inleverplaats hebben vastgesteld, vliegtickets boeken kan waarschijnlijk pas eind juni.
Nou toch nog een heel verhaal, alvast bedankt voor het lezen en jullie input.
Groet, Marjolein en Daan.
Laatst gewijzigd door Daan! op 11 mei 2023, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis Daan; San francisco - ? apr-jul 2024; 70 dagen camperreis met jonge kinderen
welkom,
Heel verhaal, goed doordacht !
Heb eigenlijk maar 2 opmerkingen:
- Moab airport: inderdaad erg klein en maar een paar vluchten per dag. Delta vliegt volgens mij naar SLC...
- eindigen Rapid City ? Kun je ook een route maken waarbij je na Moab naar het noorden gaat en dan weer naar Denver. Ik vermoed dat camper prijs SFO-DEN véél voordeliger is dan eindigen in Rapid City (meer concurrentie). Zit er eigenlijk wel een verhuurder ? Waarschijnlijk heb je ook meer keuze uit SFO heen en DEN terug vliegen (en dus mogelijk ook een beter tarief...)
En voor de rest: je hebt tijd zat voor kleine afstanden, de route lijkt logisch en dus denk ik dat er straks wellicht bij een meer gedetailleerde planning best wat tips zullen komen, maar in grote lijnen prima zo !
Paul
Heel verhaal, goed doordacht !
Heb eigenlijk maar 2 opmerkingen:
- Moab airport: inderdaad erg klein en maar een paar vluchten per dag. Delta vliegt volgens mij naar SLC...
- eindigen Rapid City ? Kun je ook een route maken waarbij je na Moab naar het noorden gaat en dan weer naar Denver. Ik vermoed dat camper prijs SFO-DEN véél voordeliger is dan eindigen in Rapid City (meer concurrentie). Zit er eigenlijk wel een verhuurder ? Waarschijnlijk heb je ook meer keuze uit SFO heen en DEN terug vliegen (en dus mogelijk ook een beter tarief...)
En voor de rest: je hebt tijd zat voor kleine afstanden, de route lijkt logisch en dus denk ik dat er straks wellicht bij een meer gedetailleerde planning best wat tips zullen komen, maar in grote lijnen prima zo !
Paul
Re: Reis Daan!: San Francisco - ? apr-jul 2024; 70 dagen camperreis met jonge kinderen.
Bedankt voor je inbreng Paul.
Route van moab > south dakota > eindigen in Denver kan ook, maar dan maak je wel veel extra kilometers.
Camperhuur van cruiseamerica is gebaseerd op ophaallocatie, je betaalt alleen een eenmalige toeslag voor one-way, voor denver is dit 250 usd, rapid city moet ik nog vragen maar dit zal niet veel meer zijn.
Vliegticketkosten en -tijden verschillen niet veel tussen denver en Rapid city. SLC -AMS heeft wel directe verbinding maar lijkt ook niet veel goedkoper.
Dus wat je zou besparen met vliegticket ben je toch weer extra kwijt met benzine.
Als ik het dus goed begrijp denk je ook dat de omgeving rocky mountains en de natuur in north dakota een leuke optie zijn voor de laatste 4 weken?
Route van moab > south dakota > eindigen in Denver kan ook, maar dan maak je wel veel extra kilometers.
Camperhuur van cruiseamerica is gebaseerd op ophaallocatie, je betaalt alleen een eenmalige toeslag voor one-way, voor denver is dit 250 usd, rapid city moet ik nog vragen maar dit zal niet veel meer zijn.
Vliegticketkosten en -tijden verschillen niet veel tussen denver en Rapid city. SLC -AMS heeft wel directe verbinding maar lijkt ook niet veel goedkoper.
Dus wat je zou besparen met vliegticket ben je toch weer extra kwijt met benzine.
Als ik het dus goed begrijp denk je ook dat de omgeving rocky mountains en de natuur in north dakota een leuke optie zijn voor de laatste 4 weken?
Laatst gewijzigd door Daan! op 11 mei 2023, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Daan!: San Francisco - ? apr-jul 2024; 70 dagen camperreis met jonge kinderen.
Mooie plannen en heerlijk om zoveel weken ter beschikking te hebben. Wat betreft het 1ste gedeelte. Mocht je na het uitwerken van een route nog wat dagen over hebben zou de omgeving van Tucson een optie kunnen zijn. Al zal het daar ook in mei al behoorlijk warm zijn,
Het is wel mooi om na San Diego een bezoek te brengen aan Anza Borrega Desert Park. Ik zou me daar eens in verdiepen. Als Tucson geen optie is kun je ook in Prescott wat tijd doorbrengen. Eventueel een overnachting in de buurt van Watson Lake. Erg mooi. En dan via het oude mijnwerkersstadje Jerome naar Sedona. In de omgeving van Sedona kun je je sowieso wel een paar dagen vermaken.
Je hebt het over North Dakota maar ben je wel in South Dakota geweest ? De Black Hills ? North Dakota ken ik niet. Als terugvliegen vanaf Rapid City geen optie.is dan is terugvliegen vanaf Salt Lake City denk ik dan de meest logische oplossing. Dus eerst Colorado en van RMNP dan noordelijk naar SD. Vanuit de Black Hills kun je rijden via Devils Tower en Bighorn NF en vandaaruit ofwel via Cody en Grand Teton naar SLC ofwel vanuit Bighorn via de route Thermopolis, Bowsen SP en Flaming Gorge.
Het is wel mooi om na San Diego een bezoek te brengen aan Anza Borrega Desert Park. Ik zou me daar eens in verdiepen. Als Tucson geen optie is kun je ook in Prescott wat tijd doorbrengen. Eventueel een overnachting in de buurt van Watson Lake. Erg mooi. En dan via het oude mijnwerkersstadje Jerome naar Sedona. In de omgeving van Sedona kun je je sowieso wel een paar dagen vermaken.
Je hebt het over North Dakota maar ben je wel in South Dakota geweest ? De Black Hills ? North Dakota ken ik niet. Als terugvliegen vanaf Rapid City geen optie.is dan is terugvliegen vanaf Salt Lake City denk ik dan de meest logische oplossing. Dus eerst Colorado en van RMNP dan noordelijk naar SD. Vanuit de Black Hills kun je rijden via Devils Tower en Bighorn NF en vandaaruit ofwel via Cody en Grand Teton naar SLC ofwel vanuit Bighorn via de route Thermopolis, Bowsen SP en Flaming Gorge.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ha dat zijn mooie opties voor de 1e 4 weken!
Ik bedoel natuurlijk south dakota
.. (aangepast in post)
Black hills & custer state park leek ons mooi!
Mooie tips voor de route! Zou dus ook mijn schoonouders op SLC kunnen laten terugvliegen en dan via flamingo gorge> dinosaur naar RMNP > Denver> south dakota.
Voor ons is terugvliegen vanaf rapid city ook prima optie.
Ik bedoel natuurlijk south dakota

Black hills & custer state park leek ons mooi!
Mooie tips voor de route! Zou dus ook mijn schoonouders op SLC kunnen laten terugvliegen en dan via flamingo gorge> dinosaur naar RMNP > Denver> south dakota.
Voor ons is terugvliegen vanaf rapid city ook prima optie.
-
- Amerika-expert
Custer SP, Mount Rushmore en Badlands NP vormen samen de Black Hills en zijn zeker de moeite waard. Mooie gevarieerde natuur en leuke westernstadjes. Het enigste nadeel is dat je met een camper niet alle scenic routes kan rijden i.v.m. de nauwe tunnels onderweg. Er zijn mensen (die met een camper reizen) specifiek voor deze dagen dan een auto huren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie plannen! De periode dat je schoonouders meereizen ligt al vast of valt daar nog iets in te schuiven? Het zou mooi zijn als je Moab en omgeving wat eerder in de reis zou kunnen doen en SF en de kust wat later maar ik begrijp dat SF echt vastligt?
Bedoel je met Rocky Mountains het Mountain NP of bedoel je het breder?
Ik denk dat het goed is om toch al eens een schema per dag te maken. Kijk goed waar je in het Memorial Day weekend bent. Het zou mooi zijn als je dan niet in een park bent want daar zal het dan erg druk zijn
Voor Colorado en Utah in mei zou je eens ons 2013-verslag kunnen bekijken.
Marianne
Bedoel je met Rocky Mountains het Mountain NP of bedoel je het breder?
Ik denk dat het goed is om toch al eens een schema per dag te maken. Kijk goed waar je in het Memorial Day weekend bent. Het zou mooi zijn als je dan niet in een park bent want daar zal het dan erg druk zijn
Voor Colorado en Utah in mei zou je eens ons 2013-verslag kunnen bekijken.
Marianne
Ingrid; dank voor de tip; ga ik mij in verdiepen!
Marianne; bij deze! Nog veel open plekken!
Er staat officieel nog niets vast, maar ik had zelf geen betere optie dan wat ik hier nu heb opgeschreven, en dan bedoel ik vooral qua weer en qua kilometers van de gehele reis. Het liefst begin je natuurlijk in arizona en nevada, daarna de kust naar het noorden en dan regio rocky mountains en south dakota (qua temperatuurverloop), maar dit resulteert in ongeveer 2x zoveel kilometers als dat we met onderstaande reis zouden rijden.
Misschien met jouw ervaring nog andere inzichten? Ik ga zeker nog meer reisverslagen bekijken aankomend weekend.
Hieronder mijn dag tot dag:
Dag 1 24-apr AMS - SFO
Dag 2 25-apr SFO
Dag 3 26-apr Camper ophalen > camping dichtbij
Dag 4 27-apr > Monterey
Dag 5 28-apr Monterey
Dag 6 29-apr > Morro Bay
Dag 7 30-apr Morro Bay
Dag 8 1-mei > Pismo Beach
Dag 9 2-mei > Santa Barbara
Dag 10 3-mei Santa Barbara
Dag 11 4-mei > Malibu
Dag 12 5-mei > San Diego
Dag 13 6-mei San Diego
Dag 14 7-mei San Diego
Dag 15 8-mei > ?
Dag 16 9-mei
Dag 17 10-mei Joshua tree
Dag 18 11-mei
Dag 19 12-mei Omgeving Blythe?
Dag 20 13-mei
Dag 21 14-mei Omgeving Phoenix?
Dag 22 15-mei
Dag 23 16-mei
Dag 24 17-mei > Sedona?
Dag 25 18-mei
Dag 26 19-mei Omgeving Flagstaff?
Dag 27 20-mei > Williams
Dag 28 21-mei Williams
Dag 29 22-mei > Kingman
Dag 30 23-mei Kingman
Dag 31 24-mei > Las vegas (Landen schoonouders)
Dag 32 MD! (za)25-mei Las Vegas
Dag 33 MD! (zo)26-mei Las Vegas
Dag 34 MD! (ma)27-mei > Zion NP
Dag 35 28-mei Zion NP
Dag 36 29-mei Zion NP
Dag 37 30-mei > GCNP North rim
Dag 38 31-mei GCNP North rim
Dag 39 1-jun > Bryce NP
Dag 40 2-jun > Escalante
Dag 41 3-jun > Fruita, Capitol Reef NP
Dag 42 4-jun Fruita
Dag 43 5-jun > Noordzijde Canyonlands NP
Dag 44 6-jun > Arches NP
Dag 45 7-jun Arches NP
Dag 46 8-jun Arches NP
Dag 47 9-jun > Richting SLC
Dag 48 10-jun Schoonouders afzetten op SLC Airport en SLC
Dag 49 11-jun > Flaming gorge
Dag 50 12-jun > Dinosaur
Dag 51 13-jun Dinosaur
Dag 52 14-jun > Colorado
Dag 53 15-jun Colorado to be decided (Rond Grand junction?)
Dag 54 16-jun CO TBD (Rond Montrose?)
Dag 55 17-jun CO TBD (Silverton?)
Dag 56 18-jun CO TBD
Dag 57 19-jun CO TBD (Durango?)
Dag 58 20-jun CO TBD
Dag 59 21-jun CO TBD (Great sand dunes?) (Tussen Great Sand dunes en Black hills ongeveer 600miles)
Dag 60 22-jun ?
Dag 61 23-jun ?
Dag 62 24-jun ?
Dag 63 25-jun ?
Dag 64 26-jun >Black Hills NF
Dag 65 27-jun Black Hills NF
Dag 66 28-jun Black Hills NF
Dag 67 29-jun Black Hills NF
Dag 68 30-jun > Rapid city
Dag 69 1-jul Camper inleveren
Dag 70 2-jul Rapid city > AMS
Grove indeling!
Tucson lijkt toch wat van de route te liggen, misschien wel lekker om die te skippen en wat rustiger aan te doen. Enige risico wat ik zie is dat als het net zo gaat als dit jaar qua sneeuw dat we dan net 2 dagen te vroeg bij Grand Canyon zijn (gaat dit jaar 1 juni open toch?).
Marianne; bij deze! Nog veel open plekken!
Er staat officieel nog niets vast, maar ik had zelf geen betere optie dan wat ik hier nu heb opgeschreven, en dan bedoel ik vooral qua weer en qua kilometers van de gehele reis. Het liefst begin je natuurlijk in arizona en nevada, daarna de kust naar het noorden en dan regio rocky mountains en south dakota (qua temperatuurverloop), maar dit resulteert in ongeveer 2x zoveel kilometers als dat we met onderstaande reis zouden rijden.
Misschien met jouw ervaring nog andere inzichten? Ik ga zeker nog meer reisverslagen bekijken aankomend weekend.
Hieronder mijn dag tot dag:
Dag 1 24-apr AMS - SFO
Dag 2 25-apr SFO
Dag 3 26-apr Camper ophalen > camping dichtbij
Dag 4 27-apr > Monterey
Dag 5 28-apr Monterey
Dag 6 29-apr > Morro Bay
Dag 7 30-apr Morro Bay
Dag 8 1-mei > Pismo Beach
Dag 9 2-mei > Santa Barbara
Dag 10 3-mei Santa Barbara
Dag 11 4-mei > Malibu
Dag 12 5-mei > San Diego
Dag 13 6-mei San Diego
Dag 14 7-mei San Diego
Dag 15 8-mei > ?
Dag 16 9-mei
Dag 17 10-mei Joshua tree
Dag 18 11-mei
Dag 19 12-mei Omgeving Blythe?
Dag 20 13-mei
Dag 21 14-mei Omgeving Phoenix?
Dag 22 15-mei
Dag 23 16-mei
Dag 24 17-mei > Sedona?
Dag 25 18-mei
Dag 26 19-mei Omgeving Flagstaff?
Dag 27 20-mei > Williams
Dag 28 21-mei Williams
Dag 29 22-mei > Kingman
Dag 30 23-mei Kingman
Dag 31 24-mei > Las vegas (Landen schoonouders)
Dag 32 MD! (za)25-mei Las Vegas
Dag 33 MD! (zo)26-mei Las Vegas
Dag 34 MD! (ma)27-mei > Zion NP
Dag 35 28-mei Zion NP
Dag 36 29-mei Zion NP
Dag 37 30-mei > GCNP North rim
Dag 38 31-mei GCNP North rim
Dag 39 1-jun > Bryce NP
Dag 40 2-jun > Escalante
Dag 41 3-jun > Fruita, Capitol Reef NP
Dag 42 4-jun Fruita
Dag 43 5-jun > Noordzijde Canyonlands NP
Dag 44 6-jun > Arches NP
Dag 45 7-jun Arches NP
Dag 46 8-jun Arches NP
Dag 47 9-jun > Richting SLC
Dag 48 10-jun Schoonouders afzetten op SLC Airport en SLC
Dag 49 11-jun > Flaming gorge
Dag 50 12-jun > Dinosaur
Dag 51 13-jun Dinosaur
Dag 52 14-jun > Colorado
Dag 53 15-jun Colorado to be decided (Rond Grand junction?)
Dag 54 16-jun CO TBD (Rond Montrose?)
Dag 55 17-jun CO TBD (Silverton?)
Dag 56 18-jun CO TBD
Dag 57 19-jun CO TBD (Durango?)
Dag 58 20-jun CO TBD
Dag 59 21-jun CO TBD (Great sand dunes?) (Tussen Great Sand dunes en Black hills ongeveer 600miles)
Dag 60 22-jun ?
Dag 61 23-jun ?
Dag 62 24-jun ?
Dag 63 25-jun ?
Dag 64 26-jun >Black Hills NF
Dag 65 27-jun Black Hills NF
Dag 66 28-jun Black Hills NF
Dag 67 29-jun Black Hills NF
Dag 68 30-jun > Rapid city
Dag 69 1-jul Camper inleveren
Dag 70 2-jul Rapid city > AMS
Grove indeling!
Tucson lijkt toch wat van de route te liggen, misschien wel lekker om die te skippen en wat rustiger aan te doen. Enige risico wat ik zie is dat als het net zo gaat als dit jaar qua sneeuw dat we dan net 2 dagen te vroeg bij Grand Canyon zijn (gaat dit jaar 1 juni open toch?).
-
- Amerika-expert
Onderstaand een voorbeeld van een mogelijke route door de staat Colorado inclusief 4 scenic wegen. 16/17 juni de Million Dollar Hyw, 20 juni de CO149, 21 juni de Cottonwood Pass en 23 juni de Trail Ridge Road.
14 juni Dinosaur – Grand Junction
15 juni Grand Junction - Montrose
16 Juni Montrose – Silverton
17 juni Silverton – Durango
18 juni Durango – Great Sand Dunes
19 juni Great Sand Dunes
20 juni GSD – Gunnisson (via de 149 en Creede)
21 juni Gunnisson – Leadville (via de Cottonwood Pass en Crested Butte)
22 juni Leadville – Grand Lake
23 juni Grand Lake – RMNP (via de Trail Ridge Road)
24 juni RMNP
25 juni RMNP – Cheyenne
26 juni Cheyenne – Black Hills
14 juni Dinosaur – Grand Junction
15 juni Grand Junction - Montrose
16 Juni Montrose – Silverton
17 juni Silverton – Durango
18 juni Durango – Great Sand Dunes
19 juni Great Sand Dunes
20 juni GSD – Gunnisson (via de 149 en Creede)
21 juni Gunnisson – Leadville (via de Cottonwood Pass en Crested Butte)
22 juni Leadville – Grand Lake
23 juni Grand Lake – RMNP (via de Trail Ridge Road)
24 juni RMNP
25 juni RMNP – Cheyenne
26 juni Cheyenne – Black Hills
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het wel erg ruim zo hier en daar, zoals de 2 nachten Kingman en Williams. Ik denk dat ik het eerste deel wat sneller zou doen vandaar ook mijn vraag of de weken met de schoonouders vastliggen.
En ik begrijp dat jullie die weken met zijn zessen de camper gebruiken? Dat wordt dus een grote camper. Is het niet een idee om de schoonouders een auto te laten huren zodat jullie de route niet op hun terugvlucht af te hoeven stemmen?
De North Rim is normaal gesproken vanaf medio mei open.
Een overnachting bij Goblin Valley is ook wel leuk denkik.
Voor Colorado kun je ook eens ons 2019-verslag bekijken.
Marianne
En ik begrijp dat jullie die weken met zijn zessen de camper gebruiken? Dat wordt dus een grote camper. Is het niet een idee om de schoonouders een auto te laten huren zodat jullie de route niet op hun terugvlucht af te hoeven stemmen?
De North Rim is normaal gesproken vanaf medio mei open.
Een overnachting bij Goblin Valley is ook wel leuk denkik.
Voor Colorado kun je ook eens ons 2019-verslag bekijken.
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ga je de hele vakantie met een extra grote (dure) camper rijden omdat schoonouders er een paar weken bij moeten kunnen? Dan zou ik ook liever een extra auto voor ze huren en dus een kleinere camper.
Maar ja, dan moet je ook weer hotels hebben natuurlijk… ik weet niet wat het prijsverschil voor een grote versus een kleinere camper zou zijn.
Ik weet dat je veel dingen al gezien hebt, maar met zoveel tijd en ruimte over zou ik toch nog wat toevoegen aan de reis, zoals misschien wat uitgebreider Colorado of toevoegen van Yosemite.
Ook mis ik Rocky Mountain NP? Daar was je toch nog niet geweest?
Zoiets als Ingrid schrijft dus
Maar ja, dan moet je ook weer hotels hebben natuurlijk… ik weet niet wat het prijsverschil voor een grote versus een kleinere camper zou zijn.
Ik weet dat je veel dingen al gezien hebt, maar met zoveel tijd en ruimte over zou ik toch nog wat toevoegen aan de reis, zoals misschien wat uitgebreider Colorado of toevoegen van Yosemite.
Ook mis ik Rocky Mountain NP? Daar was je toch nog niet geweest?
Zoiets als Ingrid schrijft dus

Ik denk dat een C30 qua prijs niet veel verschil maakt met een kleinere. En veel brandstof verbruiken alle campers. Voordeel van een grote: aparte slaapkamer achterin. Als je zo lang gaat zou ik er gek van worden iedere keer bed opzetten en af te breken….zelfs als we met zijn 2-en gaan huren we vaak de grootste. Omdat er daar het meeste van zijn scheelt prijs nooit veel….
De grote zijn vaak zelfs goedkoper dan de kleinere
Maar een losse auto is zeker fijn, ook voor uitstapjes naar bijvoorbeeld restaurant of als je een keer niet hetzelfde wilt doen.

reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met zo'n lange reis is een ruime camper inderdaad wel erg fijn. Het betekent hooguit wat extra opletten bij het vastleggen van de sites op de campings; het aanbod is dan wel iets beperkter.
En ja, ik zou voor eigen vervoer gaan voor de schoonouders, dan kun je vanaf de camping ook eens de auto pakken voor de boodschappen en uit eten gaan etc. En het geeft meer flexibiliteit voor het eindpunt van je schoonouders.
Marianne
En ja, ik zou voor eigen vervoer gaan voor de schoonouders, dan kun je vanaf de camping ook eens de auto pakken voor de boodschappen en uit eten gaan etc. En het geeft meer flexibiliteit voor het eindpunt van je schoonouders.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1239 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-