Reis Eriq: The Great American Eclipse Trip 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Reis Eriq: The Great American Eclipse Trip 2024.

Bericht door Eriq »

Hallo reizigers!

Niks zo leuk (en nuttig) om tijdig te beginnen met het plannen van een USA trip. van 6 tot en met 27 april 2024 staat een trip van Houston naar San Francisco in de planning, met name voor de zonsverduistering op 8 april.

Aankomst is in Houston, na een overnachting gaan we door naar Austin voor de Great American Eclipse op 8 april 2024. Het blijft een gok qua weer maar de kans op het zien van de verduistering zal in Austin groter zijn dan meer noordelijk in de USA.

Van Austin gaan we dan op weg naar Fort Stockton als tussenstop richting Big Bend National Park voor twee dagen. Fort Stockton is willekeurig op de route gekozen omdat het halverwege lijkt, als er suggesties zijn voor een alternatief, dan hoor ik het graag.

Vanuit Big Bend door naar Carlsbad Caverns NP, we overnachten hier en hebben de volgende dag een hele dag voor Carlsbad Caverns

Daarna gaan we door naar White Sands waar we overnachten in Alamogordo. Dat lijkt de meest handige keuze, maa ook hier; suggesties of tips?
De volgende stop wordt bij Tuscon het Saguaro NP voor een dag en rijden door naar Ajo om daar nog even land Organ Pipe Cactus National Monument te gaan kijken.

Vanuit Ajo rijden we naar Joshua Tree waar we een aantal dagen in Palm Springs verblijven omdat een vriend daar woont.

Volgend park wordt Sequoia en Kings Canyons. Hier hebben we 2-3 dagen en gaan dan door naar Yosemite voor 4 dagen. Dit is de 3e keer dat we in Yosemite zijn en willen weer een aantal andere trails doen. Echter we zijn hier erg vroeg in het jaar; 23 - 26 april. Dus de kans dat sneeuw een issue is, is zeker aanwezig. We hebben de lodge in de valley al geboekt.
Ook voor Sequoia en Kings Canyon zijn we vroeg in het jaar, dus of het allemaal ook toegankelijk is en of er dan ook wat te hiking is, blijft een gok. Alles is refundable geboekt, dus als eerder in deze trip blijkt dat het niet te doen is, dan kunnen we de plannen nog wijzigen als we uiteindelijk maar in San Francisco uitkomen voor de vlucht terug naar Amsterdam.

Iemand met "vergeet dan vooral ook niet..."-suggesties zeer welkom!

Afbeelding


6 april Amsterdam - Houston
7 april Houston - Austin / Cedar Park (300km)
8 april Eclipse
9 april Austin / Cedar Park - Fort Stockton (500km)
10 april Fort Stockton - Big Bend NP (200km)
11 april Big Bend NP - Carlsbad Caverns NP (500km)
12 april Carlsbad Caverns
13 april Carlsbad Caverns NP - White Sands (300km)
14 april White Sands - Tuscon (500km)
15 april Tuscon - Ajo (200km)
16 april Ajo - Joshua Tree (500km)
17 april Palm Springs
18 april Palm Springs
19 april Palm Springs - Sequoia / Kings (500km)
20 april Sequoia / Kings Sequoia / Kings
21 april Sequoia / Kings Sequoia / Kings
22 april Sequoia / Kings Yosemite (300km)
23 april Yosemite
24 april Yosemite
25 april Yosemite
26 april Yosemite - San Francisco 300km
27 april San Francisco 15:15 uur Amsterdam
Laatst gewijzigd door Eriq op 08 mei 2023, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
The Great American Eclipse Trip 2024
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1645
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: The Great American Eclipse Trip 2024

Bericht door BonnyR »

Eerste suggestie, om even de reis in een van - naar schema te zetten per dag. Eventueel met de afstanden erbij.
Het is een reis met de auto??
Aah, lees net dat overnachtingen eventueel nog gewijzigd kunnen. Dat is handig 😊
Denk inderdaad dat Yosemite en Sequoa erg trickie voor hikes.
Laatst gewijzigd door BonnyR op 08 mei 2023, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: The Great American Eclipse Trip 2024

Bericht door Felicitas »

Mooie plannen! In het kader van “vergeet dan vooral ook niet…” kan ik een bezoek aan het Chiricahua National Monument van harte aanbevelen. Je komt er praktisch langs. Wij vonden het in maart j.l. een prachtig park en heel anders dan wat we al gezien hadden.
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Re: The Great American Eclipse Trip 2024

Bericht door Eriq »

BonnyR schreef:
08 mei 2023, 12:02
Eerste suggestie, om even de reis in een van - naar schema te zetten per dag. Eventueel met de afstanden erbij.
Het is een reis met de auto??
Aah, lees net dat overnachtingen eventueel nog gewijzigd kunnen. Dat is handig 😊
Denk inderdaad dat Yosemite en Sequoa erg trickie voor hikes.
Inderdaad een rit met een auto, we hadden nog gekeken naar een Camper, maar ik denk dat het daar op sommige plekken nog wat te koud voor is.
Felicitas schreef:
08 mei 2023, 12:06
Mooie plannen! In het kader van “vergeet dan vooral ook niet…” kan ik een bezoek aan het Chiricahua National Monument van harte aanbevelen. Je komt er praktisch langs. Wij vonden het in maart j.l. een prachtig park en heel anders dan wat we al gezien hadden.
Dankjewel! Ik noteer het voor de rit naar Tuscon!
The Great American Eclipse Trip 2024
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Eriq: The Great American Eclipse Trip 2024.

Bericht door hemmie »

Slecht 1 dag in Big Bend is in mijn ogen veel te kort, dan zou ik het overslaan zodat je die omweg niet hoeft te maken. Anderzijds heb je voor Carlsbad Caverns geen volle dag nodig. Tenminste, ik denk dat de vleermuizen er nog niet zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Re: Reis Eriq: The Great American Eclipse Trip 2024.

Bericht door Eriq »

hemmie schreef:
08 mei 2023, 13:49
Slecht 1 dag in Big Bend is in mijn ogen veel te kort, dan zou ik het overslaan zodat je die omweg niet hoeft te maken. Anderzijds heb je voor Carlsbad Caverns geen volle dag nodig. Tenminste, ik denk dat de vleermuizen er nog niet zijn.
Kijk, dat is goed te lezen. Dankjewel.
We hadden nu het idee voor de Lost Mine Trail en de dag erna de Balanced Rock. Omdat het eigenlijk een redelijk onbekend park is voor mij, weet ik niet precies wat de must see is. Heb je nog tips?
Chihuahuan Desert Nature Trail?

Dan kunnen we de route zo doen dan we voor Carlsbad een dag uittrekken om de ronde daar door de grot te lopen.
The Great American Eclipse Trip 2024
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Eriq: The Great American Eclipse Trip 2024.

Bericht door hemmie »

Big Bend is een groot park, en de verschillende delen zijn ook heel verschillend. Ik zou er niet helemaal heen rijden als je er niet minstens 2 nachten hebt, en zelfs dat is erg weinig. Als je alleen al de Santa Elena Canyon en de Chisos Mountains wil bezoeken kost dat, ook door de afstanden, veel tijd, en dan mis je nog een groot deel van het park.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Eriq: The Great American Eclipse Trip 2024.

Bericht door Tipsy_1 »

Voor Big Bend zou ik zeker 3 overnachtingen voorzien. Het is een erg mooi park waar je veel kan ondernemen.
Voor Carlsbad heb je inderdaad geen hele dag nodig maar je kan wel een halve dag gebruiken in het relatief dichtbij gelegen Guadeloupe NP.
Daar kan je enkel iets van ervaren met wandelen, maar je kan er misschien gewoon 1 leuke hike uitpikken van enkele uurtjes? (zie ons 2014 verslag)


Vergeet ook zeker niet in Bisbee te stoppen (na Chiricachua NM)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer