Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mar 2008, 17:15

Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Bart&Danielle »

Hallo allemaal.

Wij 'Bart en Danielle' zijn mede dankzij dit fijne forum in 2008 op huwelijksreis geweest naar het Zuidwesten en hebben daar een geweldige tijd gehad.
Nu bijna 15 jaar later willen we dit overdoen, maar dan met onze twee jongens van dan 8 en 10 jaar.

We zijn er erg laat bij en dat weten we, maar nu hebben we de middelen en de gelegenheid, dus uitstellen naar volgend jaar gaan we niet doen.
Een camper rondreis is helaas vanwege de hoge kosten (5500 euro voor 3 wkn) en het moeilijk kunnen vinden van kampeerplekken al van de baan geschoven.
Dus het wordt een huurauto en alles vooraf al boeken ivm hoogseizoen.

Waar we nu aan denken is het volgende:
15-07 Las Vegas
16-07 Las Vegas
17-07 Las Vegas - Grand Canyon
18-07 Grand Canyon - Page
19-07 Page (Antelope Canyon) - Bryce Canyon
20-07 Bryce Canyon
21-07 Bryce Canyon - Death Valley ?

Hier lopen we nog even een beetje vast ...
Opties die ons ook mooi lijken:
Arches NP
Canyonlands NP
Monument Valley
(geen Zion, omdat we die niet geweldig vonden en met kinderen ook niet)
Moab
Yellowstone ? (beetje uit de richting ...)
Sequoia NP (ipv Yosemity ?)

26-07 .... - Yosemity
27-07 Yosemity - San Francisco
28-07 San Francisco
29-07 San Francisco - Monterey
30-07 Monterey (Whale watching) - San Simeon
31-07 San Simeon (of Santa Barbera) - Anaheim
01-08 Anaheim (Disney)
02-08 LA (Anaheim) - San Diego
03-08 San Diego (SeaWorld)
04-08 San Diego - huis

Er is nog geen vlucht geboekt.
We willen eerst de route vastleggen.
Aanvliegen op Las Vegas lijkt het voordeligst.
Vanuit San Francisco willen we graag via de Highway 1, maar of dat nog een reële optie is ...

Kom maar op met tips en adviezen, we staan er graag voor open !!

Onze grootste struggels zijn nu highway 1 mogelijk ? En wat doen we in het midden om het sluitend te krijgen?
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mar 2008, 17:15

Re: Terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD

Bericht door Bart&Danielle »

btw dit hebben we in 2008 gedaan;

Ma 8 Sept -> Amsterdam - Phoenix - Sleep Inn Phoenix Airport
Di 9 --------> Phoenix - Grand Canyon - Red Feather Lodge
Wo 10 -----> Grand Canyon - Page - Best Western Arizona Inn
Do 11 ------> Page - Bryce Canyon - Bryce View Lodge
Vr 12 ------> Bryce Canyon - Zion - Best Western Zion Park Inn
Za 13 ------> Zion - Best Western Zion Park Inn
Zo 14 ------> Zion - Las Vegas - Bill's Hall en Gamblin'
Ma 15 -----> Las Vegas - Bill's Hall en Gamblin'
Di 16 ------> Las Vegas - Death Valley - Furnace Creek Ranch
Wo 17 -----> Death Valley - Mammoth Lakes - Motel6
Do 18 ------> Mammoth Lakes - Yosemite - Cedar Lodge
Vr 19 ------> Yosemite - Cedar Lodge
Za 20 ------> Yosemite - San Francisco - Columbus Motor Inn
Zo 21 ------> San Francisco - Columbus Motor Inn
Ma 22 -----> San Francisco - Columbus Motor Inn
Di 23 ------> San Francisco - Monterey - Travelodge
Wo 24 -----> Monterey - San Simeon - Sea Breeze Inn
Do 25 ------> San Simeon - L.A.(Hollywood) - Orchid Suites
Vr 26 ------> L.A.(Anaheim -> Disney) - Anaheim Plaza Hotel
Za 27 ------> L.A.(Costa Mesa/Laguna) - Ayres Hotel & Suites Inn
Zo 28 ------> Los Angeles - San Diego - Hardley Hotel & Resort
Do 29 ------> San Diego - Hardlery Hotel & Resort
Vr 30 ------> San Diego - Amsterdam

En onze tweede reis 3 jaar later;

Do 08 Sept Aankomst in Salt Lake city
Vr 09 Sept Salt Lake city -> Grand Teton NP
Za 10 Sept Grand Teton NP -> Yellowstone NP
Zo 11 Sept Yellowstone NP
Ma 12 Sept Yellowstone NP
Di 13 Sept Yellowstone NP
Wo 14 Sept Yellowstone NP -> Cody
Do 15 Sept Cody -> Big horn
Vr 16 Sept Big Horn -> Custer
Za 17 Sept Custer -> Badlands NP
Zo 18 Sept Badlands NP -> Hotsprings
Ma 19 Sept Hotsprings -> Estes park
Di 20 Sept Estes park
Wo 21 Sept Estes park -> Denver
Do 22 Sept Denver -> terugreis
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD

Bericht door IngridZw »

Als de tickets nog niet geboekt zijn is het denk ik handiger om in San Francisco te starten en vandaaruit naar Monterey - Yosemite - richting Las Vegas (via de Tioga Pass en Death Valley) - St. George of toch een nacht Springdale - Bryce - Capitol Reef - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon - richting LA - San Diego.
Je zou het op deze manier eens kunnen uitschrijven en kijken hoever je komt met jullie wensen inclusief tussenovernachtingen.
Waarom zou Zion niet leuk zijn met kinderen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet waarom Zion niet leuk zou zijn met kinderen maar als je het overslaat lijkt het me niet gek om de dagen Las Vegas tussen Bryce en Death Valley te zetten.

Is uitstellen nasr volgend jaar echt geen optie? Het is nu wel last om nog goed gelegen en betaalbare accommodatie te vinden.

Als je naar Yosemite gaat zou ik daar minimaal 3 nachten voor uittrekken. Idem voor Sequoia.
Als je naar Sequoia gaat zou ik de Tioga Pass nemen en dan met een overnachting halverwege naar Grant Grove Village rijden.
Tussen Grand Canyon en Page kun je naar Monument Valley.
Capitol Reef toevoegen is ook een mooie optie.

Marianne
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mar 2008, 17:15

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Bart&Danielle »

Dank voor de antwoorden.
Ik zal er vanavond mee aan de slag gaan.

Starten in San Francisco is qua vlucht een stuk duurder.
Maar als highway 1 niet begaanbaar is , is vanuit Monterey het binnenland ingaan misschien zo slecht nog niet.

Zijn vonden wij niet zo leuk omdat er veel echte klim trails zijn. Vooral trails als Angels Landing maken het gaaf denk ik, maar dat is niets voor ons. De trail die we gedaan hadden was continu vliegjes weg slaan.. mega veel..
En de andere parken vonden wij veel indrukwekkender.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn prima wandelingen in Zion met weinig hoogteverschil. Met kinderen is de Narrows erg leuk.
Maar ook iets met hoogteverschil zoals de Emerald Pool Trail is leuk om te doen. In Bryce heb je ook flinke hoogteverschillen en het nadeel daar is dat je eerst naar beneden loopt.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door josea »

In Zion is fietsen met de kinderen echt superleuk! Fietsen mee omhoog op de bus, en dan lekker naar beneden zoeven met hier en daar een stop. Voor onze kinderen was het een highlight (meerdere keren) in de vakanties. Zie onze verslagen in 2015 en 2018.

Ook de Canyon Overlook trail vonden wij en zij erg leuk.
En de Narrows, maar dan wel vroeg gaan zodat je niet in de grootste drukte loopt.
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mar 2008, 17:15

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Bart&Danielle »

Ik heb de route herzien als we zouden vliegen op San Francisco.
Met dank aan Ingrid en Marianne.

Nog steeds wel een grove planning.
Zion past er niet meer bij denk ik (voor een kort bezoek)
Ook is vanuit de Grand Canyon nog een tussenstop nodig lijkt me....



15-07 vlucht naar San Francisco
16-07 San Francisco
17-07 San Francisco - Monterey
18-07 Monterey (Whale watching) - via Big Sur (op en neer) - Sequoia NP
19-07 Sequoia NP
20-07 Sequoia NP - Yosemity
21-07 Yosemity
22-07 Yosemity - tioga pass - Las Vegas
23-07 Las Vegas
24-07 Las Vegas - Bryce
25-07 Bryce - Capitol reef
26-07 Capitol Reef - Moab (canyonlands / Arches)
27-07 Moab - Monument Valley (omgeving overnachten)
28-07 Monument Valley - Page
29-07 Page (Antelope Canyon) - Grand Canyon
30-07 Grand Canyon - ???
31-07 ??? - Anaheim
01-08 Anaheim (Disney)
02-08 LA (Anaheim) - San Diego
03-08 San Diego (SeaWorld)
04-08 San Diego - huis
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door paulr »

Ik denk dat zo niet alleen Zion niet past, maar zie zo snel al 2 uitdagingen:
1. 22 juli: hoe wil je in 1dag vanuit Yosemite, via de fraaie Tioga Pass en ook nog Death Valley helemaal tot in Las Vegas komen ? Dat is 450 mijl en zeker 9 uur rijden, en dan rij je veel moois voorbij !
2. 25-27 juli: dit deel verdient ook minimaal een dag of 4-5 als je je niet alleen maar entreebord van de parken wilt fotograferen !
Ik weet ook niet goed wat je eruit zou moeten laten, maar op deze wijze wordt het een race tegen de klok en het asfalt….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad, in 1 dag van Yosemite (waar zou je overnachten?) naar Las Vegas is te ver. Ik zou 2 stops doen zodat je tijd hebt voor de Tioga Road en het oostelijke deel van de Sierra.

Misschien Moab laten vallen?

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door josea »

Oeps, dit is wel heel erg ambitieus…
Ook dag 18-07: in de ochtend whale watching en dan wil je nog via Big Sur naar Sequoia rijden? Ruim vijf uur rijden, wat ga je dan nog doen bij Big Sur? Of alleen maar in de auto zitten?
Je zei dat Zion je niet leuk lijkt voor kinderen, maar ik durf te wedden dat ze dat veel leuker vinden dan alleen maar in de auto zitten van park naar park waarbij ze verder niet veel kunnen doen dan door het raampje naar buiten kijken.

Wil je de kust erbij, vergeet dan het Moab en Monument Valley gedeelte.
Wil je Moab wel erbij, vergeet dan sowieso Sequoia en bij voorkeur ook San Diego. Tussen Capitol Reef en Moab is bijvoorbeeld Little Wild Horse canyon; leuk voor kinderen! Daar heb je dan ook tijd voor.

Dan heb je een rustigere reis (maar nog steeds niet overdreven rustig) waarbij je ook nog tijd hebt om wat leuke dingen te doen in de parken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat je ook besluit qua route, leg alvast voor de parken accommodaties vast. Kijk wanneer ergens iets vrij is en reserveer dan. Voor Yosemite kun je op www.travelyosemite.com zien wat de mogelijkheden in het park zijn.
Ik zie nu dat jullie de eerste keer twee stops hadden tussen Yosemite en Las Vegas. Vonden jullie dat te veel of wat is de reden dat je het nu in 1 keer zou willen rijden?
Misschien heb je iets aan aan onze verslagen voor onder andere Yosemite en Sequoia met de kinderen. Wij waren in 2006 in beide parken, en Yosemite bezochten we ook de jaren ervoor en erna.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door paulr »

Ik had het wel gelezen, maar blijkbaar niet bewust dat de kinderen 8 en 10 zijn… ik zou de route zeker met ca 1000 mijl inkorten ! Hier ga je geen kind plezier mee doen. Je moet elke dag veel te vroeg op of komt over veel te laat aan, dit gaat je na een dag of 5-6 opbreken ! Reken erop dat je met 4 overal wat langer over doet. Al zijn het maar de toiletstops onderweg. Klinkt gek wellicht, maar juist daardoor wordt deze reis iedere (reis)dag een race tegen de klok !
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door IngridZw »

Op deze manier is het inderdaad teveel en niet leuk meer vooral voor de kinderen. Ik zou Sequoia eruit halen en Moab. In principe kun je dan 's ochtends vroeg in Monterey gaan whale watchen en vervolgens doorrijden naar Yosemite. Je bespaart dan in totaal 3 overnachtingen die je kunt verdelen tussen Yosemite en Bryce. Dat maakt dat gedeelte in ieder geval al een stuk rustiger.
Tussen Grand Canyon en LA wordt een overnachting in Kingman of Needles meestal aangeraden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mar 2008, 17:15

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Bart&Danielle »

Bedankt voor jullie reacties.

Het is inderdaad allemaal erg ambitieus. We moeten zeker kijken waar we wat kunnen laten vallen.

Onze eerste reis hebben we niet als te gejaagd ervaren. En dat was ons uitgangspunt.
Maar omdat we zelf er nu voor de tweede keer heengaan, willen we natuurlijk ook nieuwe dingen zien en laten we er een paar vallen.
Dat was voor ons dan als eerste Zion. En ik begrijp best dat er genoeg te doen is en ook dat het voor velen hier een "must do" is.
Maar ergens moeten we ruimte creëren.
Evenals Death Valley zien we niet echt als heel interresant, dus is het meer omdat we er toch langs moeten wegens de route.

Onze jongens zijn gelukkig zelf sowieso altijd al vroeg op, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.

De steden willen we er eigenlijk toch wel inhouden.
San Diego laten vallen is een goede optie, want die staat er vooral voor Seaworld in (maar we gaan toch al real life whale watchen)

Is het misschien een idee om een keuze te maken tussen Sequoia NP en Yosemity (waar ook Sequoia's staan) ?
Of is Sequoia NP toch wel echt de moeite om apart nog heen te gaan.

Parken zsm boeken is inderdaad noodzakelijk komen we achter, want €350 per nacht is blijkbaar al het minimum lijkt.
Alleen leek het ons het beste eerst de route vast te leggen en dan direct de vluchten / huurauto en overnachtingen.
Je moet toch eerst weten waar je wanneer zit... of mis ik iets?

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.
Volgend jaar is helaas geen optie voor ons. Het is echt nu of niet

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Martin & Marianne »

Zo lang het gratis te annuleren is kun je natuurlijk op verschillende momenten iets gaan boeken.
Dat de kinderen vroeg wakker zijn is toch geen argument om lange rijdagen te maken. Ik begrijp dat je ook wat andere dingen wilt doen dan de eerste keer maar als je toch door Death Valley rijdt of toch langs Zion, dan is het jammer om daar dan niets te bezoeken.
In Yosemite (met een e op het eind) heb je ook sequoia's maar ik vind de sequoia's in Seqouia en Kings Canyon wel indrukwekkender. Aan de andere kant is Yosemite weer veelzijdiger. Kijk voor beide parken met onze kinderen eens in ons 2006-verslag.

Werk nog eens wat mogelijkheden uit. Je kunt ook beginnen in LA en dan via de kust naar SF, dan Sequoia en/of Yosemite en dan eindigen in Las Vegas. Of eerst Las Vegas, dan Grand Canyon en dan Sedona en eindigen in Phoenix. Of doe een one way Denver-SF als je nieuwe dingen wilt doen. Kijk eens naar ons 2019 verslag of dat van 2013 om wat ideeën op te doen.

Marianne
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mar 2008, 17:15

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Bart&Danielle »

Martin & Marianne schreef:
05 mei 2023, 11:27

Dat de kinderen vroeg wakker zijn is toch geen argument om lange rijdagen te maken.


Marianne
Nee ik bedoel alleen dat vroeg opstaan geen probleem is.
Lange reisdagen mag een enkele keer voorkomen maar niet veel inderdaad.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door paulr »

Is een pretpark aan het eind een must ? Anders is inderdaad zoals Marianne voorstelt Denver-San Francisco een hele goede optie. Dat scheelt zo’n 350 mijl met jouw rondje. Alle bezienswaardigheden liggen bovendien redelijk in 1 lijn met relatief weinig grote afstanden ertussen. Tussen Denver en Moab kun je dan nog 1 of 2 nachten Colorado plannen. Dan kun je doen: Denver, Moab, MV, GC, page, bryce, Zion, LV, Death valley, Tioga pas, Yosemite, san francisco….
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mar 2008, 17:15

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Bart&Danielle »

Een Pretpark is eigenlijk wel een must ja, aangezien we met kinderen reizen.
Al denk ik dat we dan ipv Disney voor Universal zullen gaan. Maar dat maakt voor de route niets uit.

Vanuit Denver is ook wel interessant om te bekijken inderdaad.
Alleen lijkt me het stuk van Denver naar Moab niet in 1x te doen, of wel ?
Laatst gewijzigd door markro op 06 mei 2023, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mar 2008, 17:15

Re: Reis Bart&Danielle: terug naar het zuidwesten voor 3 wkn hoogseizoen LV -> SD.

Bericht door Bart&Danielle »

Vanuit Denver zou dit haalbaar kunnen zijn ?

15-07 vlucht naar Denver
16-07 Denver - ???
17-07 ??? - Moab
18-07 Moab (arches / Canyonlands)
19-07 Moab - Monument Valley
20-07 Monument Valley - Grand Canyon
21-07 Grand Canyon - Page
22-07 Page (Antelope Canyon) - Bryce
23-07 Bryce - Zion
24-07 Zion - Las Vegas
25-07 Las Vegas - Death Valley
26-07 Death Valley - Sequoia NP
27-07 Sequoia NP - Tioga pass (omgeving)
28-07 Tioga pass = Yosemite
29-07 Yosemite
30-07 Yosemite - San Francisco
31-07 San Francisco
01-08 San Francisco - Monterey
02-08 Monterey - Santa Barbara
03-08 Santa barbara - Anaheim
04-08 Anaheim (Universal)
05-08 terug vanaf LAX
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer