Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Hallo allemaal,

De tijd van corona lijkt steeds meer achter ons te liggen en onze oorspronkelijke plannen voor de volgende rondreis zijn weer uit de ijskast gehaald :wink:. Ik wil heel graag feedback vragen op de uitwerking die er nu ligt. We gaan nog steeds met z’n 5-en dit keer en de route heb ik dus al aardig in kaart gebracht. Een offerte voor juni 2024 is opgevraagd bij Tioga, wat opvalt natuurlijk is het enorme prijsverschil met 4 jaar geleden voor de camperhuur in juni nota bene. We vliegen aan op LAS zo is het idee nu en terug vanaf SLC. Om gezondheidsredenen wil ik zoveel mogelijk afstanden afleggen met steeds een stop van minimaal 2 overnachtingen. We zullen soms wat meer km moeten maken besef ik, maar ik heb mijn best gedaan om het zo evenwichtig mogelijk te verdelen over reizen en verblijf. Ik twijfel nog of ik toch niet nog meer dagen wil bij Yellowstone/Grand Teton, want dat is feitelijk het hoogtepunt van onze nieuwe reis. Wel is het zo dat we ook nog plannen op een vervolg met een rondje Denver-Denver, vandaar dat een aantal bestemmingen er nu niet in zitten (zoals Monument Valley, Moab). Grand Canyon hebben we een vorige reis al gedaan. Zion willen we heel graag nog eens bezoeken. Las Vegas willen we, nu de kinderen volwassen zijn, nog eens de Strip en Freemont Street doen. Dat moet wel aan het begin van de vakantie, want er is een enorm prijsverschil met de camperhuur vanaf SLC of, zoals we nu gekozen hebben, LAS.

De route ziet er nu als volgt uit:
Dag 01 AMS-LAS
Dag 02 LAS
Dag 03 LAS-Zion (camper ophalen)
Dag 04 Zion
Dag 05 Zion
Dag 06 Zion-Capitol Reef
Dag 07 Capitol Reef
Dag 08 Capitol Reef-Vernal
Dag 09 Vernal
Dag 10 Vernal-Grand Teton
Dag 11 Grand Teton
Dag 12 Grand Teton-Yellowstone Noordwest
Dag 13 Yellowstone Noordwest
Dag 14 Yellowstone Noordwest
Dag 15 Yellowstone Noordwest-Yellowstone Centraal
Dag 16 Yellowstone Centraal
Dag 17 Yellowstone Centraal
Dag 18 Yellowstone Centraal-Grand Teton
Dag 19 Grand Teton-Craters of the Moon
Dag 20 Craters of the Moon
Dag 21 Craters of the Moon-SLC
Dag 22 SLC (camper inleveren)
Dag 23 SLC-AMS

Bij elkaar hebben we voor Yellowstone en Grand Teton nu 8 volle dagen. Ik had er graag 10 gewild, maar omdat ik overal na een reisdag in elk geval een rustdag wil hebben en voldoende tijd in andere parken ook, kom ik hierop uit. Wat vinden jullie, zou je dingen anders doen?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door BonnyR »

Plannen sommige mensen krapjes. Jullie nemen de ruimte. Zijn jullie van plan veel te wandelen? Anders vind ik het persoonlijk wel erg ruim rond Yellowstone en Grand Teton. Craters of the moon hebben wij op een regenachtige dag gedaan. Ik weet niet of dat voor meerdere nachten de moeite waard is. Wij zijn amper de camper uit geweest daar.

Ik zou zeker een tweede offerte aanvragen bijvoorbeeld bij Travelhome en misschien nog een derde. Je praat tenslotte over flinke bedragen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het mooi zo.
Als je meer tijd wilt voor Yellowstone zou je Craters of the Moon kunnen laten vallen.
Kijk op tijd naar campings in het park. Sommige zijn al ruim van te voren te reserveren. En plaatsen voor een grote camper zijn niet overal ruim aanwezig. Is het ook een optie om 3 locaties te kiezen in Yellowstone? Bijvoorbeeld Madison, Roosevelt en Bridge Bay? De afstanden rij je toch wel en of je nu terug rijdt naar de eerste camping of doorrijdt naar de volgende maakt misschien niet veel uit?

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Je zou met “zoveel tijd” ook kunnen overwegen om op de terugreis vanuit het noorden toch ook nog terug te rijden naar LAS. Wellicht scheelt dat nog wel veel met een one way terug op SLC. Je zou dan op de heenreis Zion kunnen doen en op de terugweg bijvoorbeeld Capitol Reef om de rit te breken. Wij hadden vorig jaar een soortgelijk rondje gepland met 3-4 dagen meer, maar wel ook via GC en Page en Moab (echter zonder Craters of the Moon). Dat scheelde toen veel centjes qua vlucht en camper. Uiteindelijk door de overstromingen Yellowstone moeten laten schieten en naar Rocky Mountain NP gegaan. Check ook eens Victoria Camper Holidays als alternatief en vergelijk….
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Als Yellowstone / Grand Teton het belangrijkste is voor deze reis, dan kun je ook eens kijken of je naar Calgary kan vliegen en dan naar het zuiden rijden. Dan pak je het stukje Banff en Lake Louise mee, evenals Glacier NP. Wellicht kan vlucht en camper dan voordeliger ?
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Dank voor de nieuwe inzichten! Ik ga er zeker naar kijken. Ik was zelf wel tevreden met de rust die de reis nu heeft. Een minimum van 2 nachten is voor ons belangrijk. @paulr : Rondje LAS zat zeker al in mijn eerdere uitwerkingen, maar op de een of andere manier vond ik het toch wel qua afstanden dan weer flink meer lijken, als rijtijd. Dan moeten we waarschijnlijk lange dagen rijden en de volgende dag weer door. Dat is geen optie. Ik ga eens rekenen qua dagen, ik wilde eigenlijk ook niet langer dan 3 weken want dan hebben we ons verzadigingspunt bereikt merkten we onze eerdere bezoeken aan de USA. Het kan ook teveel worden aan indrukken. Dat speelt hier ook mee. We willen LAS erin houden, maar of daarmee nog een oneway uit Canada handig is? Dat we langer op een plek blijven doen we bewust, om weer energie op te laden. Maar goed, het prijsverschil is zeker ook een overweging. Ik heb eigenlijk niet vanuit Canada gekeken omdat ik verwachtte dat het gedoe zou geven vast met de huur vd camper. Ik zal de reisverslagen er eens op naslaan.
@Martin & Marianne : We dachten eigenlijk voor wat meer comfort te gaan (i.e. douches). Dan zijn Bridge Bay en Roosevelt al geen optie toch ? Manlief en ik trekken n paar dagen wel zonder, maar de jongvolwassenen zullen flink protesteren verwacht ik. We hebben dit nl. een aantal keer eerder tijdens een rondreis aan de orde gehad met verblijf in de parken, dat was ook nog eens met zn allen slapen in een tent. :lol: Toen combineerden we het aan- en afreizen met een douchebeurt ergens. Ik ga weer wat research doen en kijken of en waar ik aanpassingen eventueel kan doen.@BonnyR : Ja, we zijn wandelaars allemaal, heerlijk de hele dag in de natuur. Maar n beetje op tijd terug en lekker op n stoeltje voor de camper gezellig met elkaar is ook niet verkeerd vinden wij!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Hoi,
One way met een camper Calgary-Las Vegas is geen optie : dat is niet toegestaan. Dus als LV een must is, dan is allen LAS-LAS of LAS- SLC een mogelijkheid. Onze ervaring is dat als je iedere dag wat doet, ook op dagen dat je dus 2 nachten ergens staat, dat je dan toch wel evenals pad gaat met de camper. Of je dan terugkomt op dezelfde camping of op een volgende, maakte ons tijdens onze reizen niet veel uit….na een paar dagen heb je er routine in en het kan zelfs onnodig heen en weer rijden schelen. En dat scheelt tijd en gaf ons juist rust zodat we wat vaker voor de camper konden zitten….
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Wij staan zelden ergens langer dan 1 nacht en komen vaak al in de middag op de camping aan. Dan heb je daar nog tijd om lekker te relaxen, evt. in de buurt, vooral als je op parkcampings staat, te wandelen en op je gemak eten te maken en de volgende dag weer verder te gaan. Ik denk dat het belangrijker is om de kilometers en de bestemming in de gaten te houden. Daarmee creëer je ook rust in de route.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door BonnyR »

@Angelique67 Je zegt; ik wilde eigenlijk ook niet langer dan 3 weken want dan hebben we ons verzadigingspunt bereikt merkten we onze eerdere bezoeken aan de USA. Het kan ook teveel worden aan indrukken. Dat speelt hier ook mee.--------'

Mooi dat je dit benoemd, wij gingen met mijn broer en vrouw naar Amerika. Voor hun was het de eerste keer. Voor ons meerdere bekende plekken, zij benoemden vaak dat ze echt al die fantastische indrukken moesten verwerken. Terwijl wij iets hadden links ziet U ...rechts ziet U ....en vanavond komen we terug voor de sunset....en door....

Was wel even weer een eye-opener 🙂
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

@jojostravelusa Onze ervaring is dat de autorit, of in dit geval de camperrit, door overprikkeling onder andere, voor de vermoeidheid zorgt. Dat betekent dat we ons zo min mogelijk willen verplaatsen. Opladen in 1 nacht is dan gewoon niet voldoende, dus ik blijf bij ons plan om minimaal 2 nachten ergens te verblijven. Eerder is ons dat al goed bevallen en voelden we ons die keren dat we na 1 nacht weer door niet uitgerust en gehaast. Wel twijfel ik nog of we misschien inderdaad zoals @Martin & Marianne al opperde, in Yellowstone meerdere campings zouden moeten doen. Ik zit nu toch alle campgrounds nog eens goed te vergelijken. We spelen ook nog met de gedachte om wellicht in Jakcson Hole voor de tijd die we verblijven in GT en YS daar een auto te huren zodat we ons makkelijker kunnen verplaatsen. Ook dat geeft misschien wel meer rust, door niet steeds met de camper op pad te moeten en te zoeken naar plekken waar je kunt staan en, zoals velen van jullie aanraden, erg vroeg steeds anders op pad te gaan. Dat we dat een keer doen (bijv. voor wildspotten in Lamar Valley vind ik logisch) maar voor de rest van de tijd hoeven wij niet zo vreselijk vroeg weg. Ook ontspannen de dag beginnen met een lekker ontbijt draagt bij aan de beleving en komt ons vakantieplezier ten goede (en met 3 jongvolwassenen) is onze ervaring. Wij kunnen wel voor dag en dauw van alles willen, maar het jongvolk motiveren is lang niet altijd vanzelfsprekend__zelfs als ze verwend zijn met de traktatie op zo'n unieke reis! @BonnyR: we hebben echt soms de kinderen mee moeten 'sleuren' naar wéér een rode rots of een mooi uitzichtpunt. Ze hadden duidelijk een behoorlijke overkill op een bepaald moment. En dat is ook jammer. Het blijft dus vind ik schipperen met wat iedereen wil tijdens deze rondreis. Daarom, genoeg afwisseling met voldoende rustmomenten waarop geluierd kan worden of we gesplitst wat activiteiten kunnen ondernemen is eigenlijk heel fijn voor ons.@paulr Ik heb ondertussen gekeken naar een retour Calgary, maar die prijs doet niet onder voor LAS-LAS. Dan toch liever die laatste route aanhouden. Tot slot merk ik dat de prijs voor een gemiddelde campergrootte niet veel uitmaakt met een riante, voor 7 pers. Keuze, keuzes, het wordt er zo niet makkelijker op.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Hoi, de grootte van de camper maakt doorgaans niks uit inderdaad. Simpelweg omdat de C30 de meest gangbare is waar er (te)veel van zijn, dus is het gewoon vraag en aanbod. Wij nemen zelfs met z’n 2-en een C30, hahaha…lekker de ruimte en een aparte slaapkamers zodat je niks hoeft om te bouwen… en niet zo vaak naar de dump/water station, is toch groot genoeg.
Op 1 plek in Jackson gaan zitten zou ik afraden. Door heen en weer reizen maak je de reis juist onrustiger en koste je heel veel tijd (en ergernis met files, bison-jams, etc etc.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Even geleden alweer, ik heb ondertussen niet stilgezeten hoor. @paulr Misschien was ik niet duidelijk, maar de autohuur dacht ik is een optie om tijdens het verblijf op de verschillende campings in Yellowstone en Grand Teton te gebruiken. Het wordt dus niet heen en weer rijden naar Jackson Hole steeds. De camper staat dan steeds gewoon op de camping (met een tent erbij--aparte plek evt. voor de kinderen) en gebruiken we de auto met z'n allen daar voor het rondrijden. (Ik weet, dure grap maar we doen dit maar 1 keer samen zo in Yellowstone en Grand Teton verwacht ik. En alleen tentkamperen met auto is voor ons dit keer geen optie helaas.) Ik zie er echt tegenop om naar parkeerplekken te moeten zoeken voor de camper en vrees toch ook een beetje dat degenen die in de camper zelf zitten tijdens het rijden, niet goed de beleving meekrijgen van de parknatuur. Hebben anderen daar ervaring mee? @Martin & Marianne Jouw suggesties heb ik bestudeerd maar vault toiletten dat gaat ons te ver. (Tower Fall CG bij Roosevelt en Pebble Creek CG hebben vault toiletten.) Slough Creek CG wordt afgeraden voor campers lees ik en sowieso zijn daar ook vault toiletten. Ik dacht nu aan Mammoth CG, Madison en Canyon. De laatste omdat je vandaar lopend ook wat wandelingen kunt doen? Aan de andere kant, centraal gaan zitten en van daaruit de 8 gaan maken zoals sommigen doen lijkt me ook rustig, want dan hoeven we de camper verder niet te verplaatsen veel. We zijn gewend om in Europa veel rond te trekken met de auto en zo ook veel onderweg al te genieten. Of je dat ook zo kan ervaren in een camper? Met een auto ter plekke rondrijden heeft als groot voordeel volgens mij dat iedereen tenminste goed zicht heeft uit de auto en we vooral ook geen problemen met parkeren hebben zonder campervervoer. Zijn er mensen met gezinnen (volwassen kinderen) die met de camper rondgereden hebben in Yellowstone en Grand Teton en wat was jullie ervaring? Ik kom voor de vluchten in elk geval op uit dat LAS als startpunt gewoonweg het goedkoopst is, in elk geval vanwege de kosten voor camperhuur. Dan kunnen aan het eind van de reis of terug naar LAS of in SLC inleveren, dat maakt gek genoeg qua prijs niet zoveel uit. Tickets zijn misschien wat duurder, maar het maakt de reis wel rustiger heb ik het idee. Ik heb nu ook een route, waarbij we de heenweg gebruiken om andere parken aan te doen, daarna bijna 2 weken in Yellowstone en Grand Teton zullen zijn en dan terugrijden naar SLC om weer naar huis te vliegen. Beslispunt wordt of we LAS nog wel in willen of niet (hangt van jongvolwassenen af). Zo niet, dan kan nl. de route er zo uitzien:
Dag 01 AMS-LAS
Dag 02 LAS-St George
Dag 03 St George-Monument Valley
Dag 04 Monument Valley-Capitol Reef
Dag 05 Capitol Reef
Dag 06 Capitol Reef
Dag 07 Capitol Reef-Moab
Dag 08 Moab
Dag 09 Moab
Dag 10 Moab-Vernal
Dag 11 Vernal
Dag 12 Vernal-Grand Teton
Dag 13 Grand Teton
Dag 14 Grand Teton-Noordwest Yellowstone
Dag 15 Noordwest Yellowstone
Dag 16 Noordwest Yellowstone-Noordoost Yellowstone
Dag 17 Noordoost Yellowstone
Dag 18 Noordoost Yellowstone-West Yellowstone
Dag 19 West Yellowstone
Dag 20 West Yellowstone-Centraal Yellowstone
Dag 21 Centraal Yellowstone
Dag 22 Centraal Yellowstone-Grand Teton
Dag 23 Grand Teton-SLC
Dag 24 SLC-AMS
Dag 25 Thuis
We willen trouwens heel graag nog een stukje boven Yellowstone in Montana buiten het park sightseeing doen, zoals Gardiner, Billings en Bozeman. Dat heeft te maken met de serie Yellowstone (met Kevin Costner) waar we enorm fan van zijn. Zouden we de sfeer daar kunnen proeven door wat rond te rijden, wat denken jullie? Iemand ervaring met deze plaatsen behalve overnachten, is het leuk om daar ook wat rond te rijden? Tips?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Of je in Yellowstone vanuit 1 camping alles bezoekt of vanuit meerdere is een persoonlijke keuze. Met maar 1 locatie is Canyon heel centraal. Maar qua rust en heen en weer rijden betekent meerdere campings waarschijnlijk minder kilometers en uiteindelijk meer rust; als je bijvoorbeeld vanuit Canyon naar Mammoth Hot Springs gaat kun je terugrijden naar Canyon, of je kunt in Mammoth Hot Springs overnachten.
En ik vind de afwisseling in campings ook wel plezierig; wij stonden op Canyon eens op een erg sombere plek. Nu waren wij nauwelijks op de camping maar als je dat wel bent is zo'n plek niet fijn. Ik geloof wel dat de camperplaatsen daar iets beter liggen.
Angelique67 schreef:
29 mei 2023, 09:42
Ik dacht nu aan Mammoth CG, Madison en Canyon. De laatste omdat je vandaar lopend ook wat wandelingen kunt doen?
Dat denk ik niet. Wij gingen zelfs met de auto naar de douche. :wink:
Prima locaties trouwens, ik zou daar voor gaan.

Ik begrijp het bezwaar van die vault toilets niet, je hebt toch je eigen sanitair in de camper?

De route is mooi. :thumbup:

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door jojostravelusa »

In Yellowstone is Madison Campground ook een goede en fijne camping. Die ligt aan de oostkant en dus gunstig voor de geisers. Wij zijn in september met de camper in Yellowstone geweest. We hebben alleen op Madison gestaan. Inderdaad wat meer kilometers, maar dat vonden wij niet erg. Het parkeerprobleem in het hoogseizoen hebben we dus niet gehad. Of de beleving vanuit de camper minder is dan vanuit de auto waag ik te betwijfelen. In de camper zit je immers hoger en heb je beter zicht. Af en toe van plek wisselen is misschien ook een optie?
Wellicht haal je tips uit ons reisverslag.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024

Bericht door paulr »

Ik snap de keuze wel om er een auto bij te huren. Als je zolang in Yellowstone bent, dan kun je wellicht ook eens opsplitsen voor een vroege ochtend rit of zo. Als je tenten erbij gaat op zetten kan ik ook de keuze voor 1 camping wel volgen. Toch denk ik dat 2 of 3 campings een betere keuze is, simpelweg vanwege de kilometers en heen en weer rij tijd. Tenten opzetten zal sneller gaan… en ja, je hebt toilet en douche bij je, dus eenvoudige campings zouden hebben geen bezwaar hoeven zijn toch….. Over ca 2 weken zijn wij in Yellowstone met een camper en zullen dan laten weten hoe het met de drukte op de parkeerplaatsen gesteld is.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Bedankt weer voor de snelle reacties :clap: @Martin & Marianne Wij zijn gewend aan het sanitair in de caravan, maar onze regel voor de wc geldt altijd: geen grote boodschap! En de ervaring die we eerder hadden met de vault toiletten is niet best. Vandaar. Anyway, de andere campings lijken me prima keuzes zelf ook. En ik begrijp dat verhuizen in het park een paar keer misschien toch handiger zal zijn, dat dacht ik wel al. De tent(-en) gooien we dan hup in de camper, da’s snel gepiept (zo doen we dat met Europa reizen ook, bevalt prima :wink: @paulr Super als je ff laat weten wat je eigen ervaring daar is en natuurlijk veel plezier straks.@jojostravelusa Wij zijn wel met 5 volwassenen he, geldt dat goede uitzicht binnen dan echt wel ook voor de medepassagiers? Ik ga je reisverslag lezen!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door hemmie »

Wij (tent)kamperen regelmatig op campgrounds met vault toilets, hoewel een normaal toilet uiteraard de voorkeur heeft vind ik het niet zo'n probleem. Onze ervaring is dat ze meestal wel netjes schoon worden gehouden in de parken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door jojostravelusa »

5 volwassenen wordt misschien lastig en dan is de enige optie wellicht regelmatig van plaats wisselen. Maar met 5 volwasssenen in een camper lijkt me best behelpen. Welk type hebben jullie?
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

@jojostravelusa We slapen niet met z.n 5-en in de camper hoor. We hebben verder allemaal veel ervaring met het delen van een zeer beperkte ruimte (4m20 caravan mét 2 grote honden er vaak nog bij) :lol: dus dat is het probleem niet denk ik. We hebben n offerte voor een middelgrote camper van Road Bear of Cruise America (scheelt wel in prijs). Dat wordt dan een C26-28 of C-25. (Deze hebben we ook bekeken bij Tioga Tours om te kijken hoe we dat vonden). Eten doen we bij voorkeur buiten (we gaan in juni) en er slapen maar 2 in de camper (de oudjes). Alleen de rit van en naar Yellowstone/Grand Teton zitten we dan met z’n allen. Maar dat willen we graag.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Hoi, ik heb n vraag over de route. We hebben nu twee opties voor ogen, waarbij we voor en na Yellowstone en Grand Teton nog naar Moab, Monument Valley en Capitol Reef willen. Of deze parken eerst doen en dan op het laatst naar YS en GT gaan. Maakt het nog uit qua temperatuur/weer/begaanbaarheid van de wegen in YS en GT? Moeten we daar rekening mee houden? We gaan begin juni, in totaal 24 dagen. Dat zou dan mee kunnen spelen in de uiteindelijke volgorde bepalen van parken aandoen nl en dus de route die we kiezen.

Groet, Angelique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer