Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal niet heel veel uitmaken, maar ik zou dan Moab etc. eerst doen. Begin juni kan er nog iets gesloten zijn in Yellowstone. En normaal gesproken zal het in Moab later in juni warmer zijn dan eerder in de maand. Maar goed, dat zijn natuurlijk gemiddelde temperaturen.

Marianne
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-LV 2024.

Bericht door Angelique67 »

Bedankt weer voor de adviezen! Ik heb inmiddels de route bepaald (en het onderwerp aangepast) en de eerste reserveringen alvast vastgelegd in Yellowstone. We kiezen toch voor de eerste route LAS-LAS, omdat de verdeling met de andere parken en op het eind in LAS nog de Strip en Freemont doen voor de reizigers als geheel toch de voorkeur heeft. Minder dagen in YS nu wel, maar we willen toch nog een vervolgreis maken vanuit Denver in de toekomst ook, dan komen we vast daar terug nog. Het voelt zo wat meer in evenwicht de spreiding van de soort natuur en eindigen in LAS is voor onze jongvolwassenen altijd leuk om te beleven. Mammoth CG is nu niet boekbaar voor juni 2024. Daarom heb ik er voorlopig voor gekozen om Madison, Grant en Canyon te reserveren. Ik houd de site in de gaten om later evt. 2 overnachtingen bij Grant of Canyon om te wisselen voor Mammoth dacht ik als deze weer opengaat voor reserveringen. Alternatief is nu bijv. bij Lamar Valley in de buurt te gaan staan, op Pebble Creek CG OF Slough Creek CG zoals je eerder oppperde (ook al zijn het vault toiletten). Pebble Creek is echter ook voorlopig nog gesloten wegens herstelwerkzaamheden (en dus niet boekbaar) en Slough Creek lijkt niet echt geschikt voor een grotere camper maak ik op uit de beschrijving. Een ander idee is misschien buiten het park in de buurt van Gardiner te kijken of daar een camping zit? De andere campings in de reis die we in gedachten lijken voorlopig nog niet te boeken (halfjaarlijkse boekingen). De andere overnachtingen die we op het oog hebben:
- Voor Moab denken we 1/2 nachten Devils Garden CG met een nacht Sun Outdoors en als dat niet het lukt alle nachten Sunset Outdoors, of een alternatief zoeken. Wat zou dat kunnen zijn?
- Wie heeft er ervaring met een camperovernachting op de route langs Vernal? Ik wilde kijken in de buurt bij Dinosaur Monument (heenreis) naar Green River CG. Op de terugreis doen we Red Canyon en Flaming Gorge aan en dan kom ik uit op Green River CG en Canyon Rim CG.
- Capitol Reef proberen we Fruita CG.
- Monument Valley willen we The View CG boeken, maar ook dat lukt nog niet.
Afwachten nog voorlopig zo lijkt het. Dan nu binnenkort maar de camper vastleggen. Hoewel, ik las laatst dat die misschien na de zomer nog qua prijs voordeliger kan worden toch? Ik dacht hoe eerder hoe beter. (We waren er ruim een jaar vantevoren bij voor de offerte?).

Groet, Angelique
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Paar tips dan nog:
- kies voor de grootste camper ! Zal qua kosten niet veel uitmaken en de aparte slaapkamer achterin is top : scheelt bedden op en afbreken.
En als het wat slechter weer is in YS heb je voldoende ruimte binnen. Weerbericht voor volgende week bijvoorbeeld: 12c, nachtvorst en sneeuwbuien, gggrrrrrrrrr. Haha.
- 24 uur Arches is veelal voldoende, het is lang licht. Ik zou dus 1 nacht Devils Garden doen en de andere nachten Sun Outdoors.
Alternatief: fcfs aan de Colorado river….
- jong volwassenen met een rijbewijs? Kijk eens bij Moab Cowboy en dan de Sunset tour. Is duur, maar echt fantastisch !
Paul
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou er niet op rekenen dat campers na de zomer goedkoper worden. Als je dat doet, doe het dan in elk geval voor eind oktober, want dan kun je vaak nog gebruik maken van vroegboekkorting. Wij boeken altijd zo vroeg mogelijk, soms wel 1,5 jaar van tevoren.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Ok, ga direct aan de sla met jullie tips! Idd met rijbewijs :clap: Had al gedacht aan zo’n tour boeken!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Zoals ik heb beloofd even een update uit YS en GT: het is koud ! Die 12c die ik eerst schreef zou lekker geweest zijn, haha, het is slechts 4-6 graden overdag. En regen, en sneeuw ! Gelukkig vanaf gisteren ook zon, dus mooie en (te) lange wandeling kunnen maken in GT. Maar dan de drukte: die valt mee. Ik denk ook dat er wel wat gewerkt is de afgelopen jaren aan extra parkeerplekken. Voordeel wellicht ook dat wij met een truckcamper reizen die nauwelijks langer is dan de grootste pick up truck en dus soms ook op gewone parkeerplaatsen parkeren. Maar veelal was er voldoende ruimte overal op de camper parkeervakken. Dit geldt voor Mammoth, Norris, fairy falls en Old Faithull area. Jenny’s Lake in GT waren we al om 07.15 (eerst rijden, dan daar ontbijten in camper) en daar was parking nog bijna leeg. Straks terug naar YS voor de oostkant van het park en zal ik later iets kunnen zeggen over de Canyon regio en Lamar.
Ook kan ik nu betere informatie geven over heen en weer rijden: niet doen ! Zonde van de tijd en pak dus liever een eenvoudigere camping. Die Vault toiletten zijn prima en doen nauwelijks onder voor de andere toiletten die er in veel parken zijn.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Hoi @paulr Wat leuk om je post te lezen :clap: Daar was ik al enigszins bang voor, dat het nog zo koud kan zijn... Thermokleding en warme trui en broek dus wel mee volgend jaar ook! We hebben in elk geval je advies opgevolgd en een reservering uitstaan voor een grote camper :thumbup: Ik heb nu op 3 campings in YS een boeking gedaan. We volgen de berichten van de gesloten eenvoudigere campings maar de komende tijd, eventueel kan ik dan nog wisselen. Goed om te horen dat het niet zo druk is, daar verheug ik me eerlijk gezegd wel een beetje op na alle gekte meegemaakt te hebben op eerdere reizen in de parken. Veel plezier nog he en ik lees graag wat de rest van je bevindingen zijn!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Goed, week YS en GT achter de rug. Jullie hadden veel tijd gepland voor deze parken en dat is maar goed ook. Wij hebben net aan alles kunnen bekijken en hebben door het matige weer slechts 1 flinke wandeltocht kunnen doen. Dat was bij Jenny’s Lake naar de Cascade Canyon. Mooie trail als je beren wilt zien ! ( wij zaten klem tussen een bruine beer 15m achter ons en een zwarte beer 10m voor ons… bearspray met mede wandelaars in de aanslag en het is dus goed gekomen :) ). De overige tijd ging op aan geisers en andere bezienswaardigheden. Er zat ook 1 volle dag vanuit Canyon Village naar de top van de Beartooth Hwy bij (en terug).
Qua campings: wij vonden Gros Ventre het aardigst omdat daar de begroeiing (bos) het minst was en dus wat uitzicht en licht. Madison, Grant, Canyon en Signal Mountain waren donker door de vele bomen (en natuurlijk somber weer). Als het je lukt om op Pebbles terecht te komen is dat aan te raden: die lag prachtig (maar nu dicht omdat dit deel van Lamar Valley flink geleden heeft van de overstromingen van vorig jaar.
Wij hadden dus eigenlijk in een week tijd onvoldoende tijd gepland voor zowel de geisers als wat wandelingen (als het mooier weer was). Maar goed: “elk voordeel heb z’n nadeel”, we moeten dus weer terug ! :)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Hi Paul, Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Ik ben benieuwd hoe de truckcamper jullie bevalt.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Truckcamper is super ! Zo prettig om in een “gewone luxe auto” te rijden. Het ding rijdt zoals een normale auto, je parkeert m overal zo en je kan er snel mee keren (handig als je wildlife ziet). Beetje passen en meten als je veel binnen moet zijn ivm het weer en de tanks zijn wat sneller vol dan dat we gewend zijn. Kortom, goeie keuze!
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Nou @paulr Dan gaan we echt maar voor zowel mooi weer als slecht weer een activiteitenplanning maken! Er wordt hier in huis door de jongvolwassenen wel wat gemopperd om jouw berichten. Kou en nattigheid zitten ze niet echt op te wachten :lol: Dat wordt geen eigen tent in YS en GT zeggen ze nu. Maar goed dat we een grote camper doen. Oef, ik hoop echt dat het niet nodig zal zijn, totale onvrijheid dan dag en nacht :roll: Ik merk ook dat ik nog wel flink zit te sleutelen aan de oorspronkelijke route. De meningen zijn nog wat verdeeld over onze reisschema en tijdsbesteding ter plekke. Zo willen ze hier erg graag toch nog n keer naar Zion en ziet de man bepaalde reisdagen toch liever met wat minder km. Maar ja, dat kost ergens anders dan wel weer n dag. Wat is realistisch aan km per dag met de camper? Ik probeer nu toch maar rond de max 300km te gaan zitten, je ontkomt er zo niet ook n paar keer maar 1 overnachting te doen. (Ik had eerder gezegd vast te houden aan steeds minimaal 2 nachten.)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Ik denk dat er best een dag van 500 km tussen kan zitten, mits dat een echte rij dag is met wat interstate. Wij reden om 11.00 weg uit Calgary op vrijdag en stonden zaterdag avond op Madison. Onderweg nog inkopen gedaan bij de Walmart en ook alles rond Gardiner / Mammoth bekeken. Dat was ruim 950km….
Met een camper voegt 2 nachten ergens staan ipv 1 niet zoveel toe. Je gaat er toch mee rijden…. Het wordt natuurlijk anders als je ook tenten gaat opzetten. Echter: tegenwoordig staat een koepel tentje sneller dan heen en weer rijden. (Maar volgens mij had ik dat al ergens eerder geschreven.
Komen net aan in Helena onderweg: ook hier zeggen dat het wel uitzonderlijk is dat het nu zo fris en nat is…. Kortom, vooral van tevoren niet druk om maken :)
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Goed om te horen van dat langer rijden. Dan kijk ik nog eens goed naar de afstanden toch. En tenten opzetten en afbreken gaat bij ons altijd heel makkelijk :wink: We maken de haringen los, tillen de tent omhoog met de buigstangen er nog in en hup zo opgeklapt de caravan in. Dat gaan we dan natuurlijk doen ook met de camper, zeker nu we meer ruimte hebben. Extra zeiltje eronder op het grote bed voor als ie nat is na regen. Makkelijk hoor, we zijn normaliter altijd op doorreis in Europa met de caravan zo weg van de overnachtingscamping!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Dezelfde positieve ervaring met de truck als wij dus. Mooi. Geniet lekker verder.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

Hallo, nog n vraagje nu de reisplannen definitiever worden. Tickets en camper zijn geboekt, evenals 6 nachten Yellowstone. De andere campings moeten we de komende tijd gaan vastleggen, als de tijdslots open gaan. Dat geeft net nog ff tijd om te wikken en wegen over de route van en naar Yellowstone, vertrekpunt Las Vegas. We hebben nu voor zowel Capitol Reef (heen) en Moab (terug) 3 nachten staan. Eigenlijk wil ik op de heen- en terugweg nog een extra overnachting inplannen om de lange rijdag met de camper wat te verkorten. Wat zal ik doen? Kan een bezoek aan deze parken ook met 2 nachten? Dat geeft wat lucht. (Eventueel kan ik volstaan bij een van de twee parken 1 nacht eraf.) Wat raden jullie aan? We komen op de heenreis van Zion naar Capitol Reef, terug van Dinosaur MN naar Moab.

Groet, Angelique
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door paulr »

Ik denk dat CR ook wel met 2 nachten kan, al zal Marianne daar anders over denken :) . Voor Moab zou ik er wel 3 laten staan.
Zet je route nog even hier neer, want in eerste schema stond Moab nog op de ''heenreis''...
Wat natuurlijk ook kan is om de laatste dag in één van de parken alvast een uurtje (of 2-3) de goede kant op te rijden, dat breekt de rit ook. Zeker in juni als het lang licht is is dat prima te doen. Dus pas rond 17 uur het park uit, 1-3 uren rijden en daarna de bbq aan ! Advies waar precies is handiger met de nieuwe route....
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique67: camperreis LV-Yellowstone-SLC 2024.

Bericht door Angelique67 »

De route in 2024 zoals nu bedacht:
Dag 01 Vr 31 mei Aankomst Las Vegas
Dag 02 Za 1 juni Las Vegas
Dag 03 Zo 2 juni Las Vegas
Dag 04 Ma 3 juni Las Vegas - Zion (early bird camper ophalen CA)
Dag 05 Di 4 juni Zion
Dag 06 Wo 5 juni Zion - Capitol Reef
Dag 07 Do 6 juni Capitol Reef
Dag 08 Vr 7 juni Capitol Reef
Dag 09 Za 8 juni Capitol Reef - Flaming Gorge
Dag 10 Zo 9 juni Flaming Gorge - Grand Teton
Dag 11 Ma 10 juni Grand Teton
Dag 12 Di 11 juni Grand Teton - Yellowstone
Dag 13 Wo 12 juni Yellowstone
Dag 14 Do 13 juni Yellowstone
Dag 15 Vr 14 juni Yellowstone
Dag 16 Za 15 juni Yellowstone
Dag 17 Zo 16 juni Yellowstone
Dag 18 Ma 17 juni Yellowstone - Grand Teton
Dag 19 Di 18 juni Grand Teton - Dinosaur MN
Dag 20 Wo 19 juni Dinosaur MN - Moab
Dag 21 Do 20 juni Moab
Dag 22 Vr 21 juni Moab
Dag 23 Za 22 juni Moab - Monument Valley
Dag 24 Zo 23 juni Monument Valley - Grand Canyon North Rim
Dag 25 Ma 24 juni Grand Canyon - Las Vegas (camper late return inleveren)
Dag 26 Di 25 juni Las Vegas - Amsterdam
Dag 27 Wo 26 juni Thuis

@paulr We hebben ervoor gekozen om eerst een paar dagen in Las Vegas te verblijven. (We hebben hierin meegenomen jetlag vroeg op en het weekend. :wink: ) Onze rijdagen tov de eerste route opties zijn gelijkgebleven en we willen ook niet nog meer reizen/rijden/parken aan doen.
Ik twijfel nog n beetje over de laatste stop GC North Rim (Zuid hebben we al bezocht). Lake Powell is n alternatief misschien maar daar zijn we wel ook al geweest. Dan zouden we wellicht nog iets bij het water kunnen doen (boattrip).
Ik twijfel ook of ik niet bij Flaming Gorge en Dinosaur MN een tweede nacht zal doen (gaat dan ten koste van Capitol Reef of Moab). Ik word wel vrolijk van die omgeving ook! Of dat we nog ergens anders op de weg heen en terug naar GT en YS zullen stoppen voor n overnachting.

Hiermee stoei ik nu dus een beetje en ik moet natuurlijk straks wel ook de rest van de route campings gaan vastleggen, dus twijfelen kan niet zo lang meer. :sadcry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer