Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Na eerst allerlei alternatieven te hebben onderzocht, is nu toch besloten om in 2024 in het hoogseizoen met zijn 2-en (mijn dochter en ik) opnieuw naar de VS te gaan. 5 juli a.s. willen we voor Yellowstone NP boeken. En omdat dit best bepalend is (qua data) voor de rest van de reis, wil ik de route daarom voor 5 juli graag uitwerken. Hieronder de uitwerking zoals deze er nu ligt. Mijn belangrijkste vraag is of dit teveel is in te weinig tijd.
We gaan vooral kamperen (met 2 tentjes) met af en toe een motel of cabin. En dus heel veel wandelen.
Graag jullie advies.

Aankomst Denver
Denver – Aspen--------------------------------------Eerst kampeerboodschappen
Aspen ------------------------------------------------Deel hike West Maroon pass
Aspen – Crested Butte ----------------------------Hike Lost lake & Cottonwood pass
Crested Butte ---------------------------------------Hike Rustler gulch
Crested Butte ---------------------------------------Hike Scarp ridge
Crested Butte - Black Canyon of the G---------Hike Brush creek
Black Canyon of the Gunnisson – Ouray
Ouray – Silverton----------------------------------- Jeeptour
Silverton – Mancos----------------------------------Via Million Dollar Hwy en Durango
Mancos – Telluride----------------------------------Via San Juan Skyway, in Telluride met gondel
Telluride - Colorado National M.------------------Via Unaweep-Tabeguache Scenic Byway
CNM
CNM - La Barge
La Barge - Grand Teton----------------------------Hike Heron pond/ Swan lake
Grand Teton ----------------------------------------Deel hike Cascade Canyon
Grand Teton ----------------------------------------Route rijden
Grand Teton - Yellowstone ----------------------West Thumb GB & korte hike langs lake
Yellowstone -----------------------------------------OF en Zuidwest deel
Yellowstone -----------------------------------------Deel tussen Madison en Norris
Yellowstone -----------------------------------------Noordwest deel
Yellowstone -----------------------------------------Hike trout & Buck lake & Beartooth highway
Yellowstone -----------------------------------------Hike Specimen Ridge trail
Yellowstone -----------------------------------------Watervallen
Yellowstone -----------------------------------------Hike Avalanche peak
Yellowstone – Big Horn National Forest ---------Via Cody
Big Horn National Forest / Canyon---------------Route rijden
Big Horn National Forest – Wheatland
Wheatland – Rocky Mountains NP
RMNP --------------------------------------------------Hike Nymph lake/ Lake Haiyaha, Alberta falls
RMNP
RMNP - Idaho Springs---------------------------------Via Trail ridge Road
Idaho Springs – Nederland---------------------------Via Mount Evans
Nederland---------------------------------------------Hike Arapaho pass
Denver - NL
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door Felicitas »

Dat ziet eruit als een hele mooie lange reis. Volgens mij ook goed te doen als je zoveel dagen hebt. Veel van de wandelingen hebben wij ook gedaan. Neem vooral aan het begin de tijd om te acclimatiseren en te wennen aan de hoogte (dat deden wij wel eens te weinig). Begin het liefst met wat lager gelegen wandelingen en bouw het langzaam op. Sommige trailheads in Crested Butte liggen aan dirt roads. Informeer ter plekke of die bereikbaar zijn. Dat is zo afhankelijk van het weer. Vooral de trailhead naar Scarp Ridge is lastig te bereiken. Wel een schitterende hike!

Zelf zou ik Aspen (met de kennis die ik nu heb) overslaan. Vooral als het gaat om de West Maroon Trail. Die is best mooi, maar de hikes rondom Crested Butte zijn minstens zo mooi. En Crested Butte is ook een veel gezelliger plaatsje. Misschien kun je Leadville nog aandoen, maar dat ligt erg hoog voor het begin van de reis.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door IngridZw »

Wat betreft het schema vind ik het zeker niet teveel want je neemt over het algemeen overal veel tijd voor. Misschien niet voor alle activiteiten die jullie willen doen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Wat ik wel jammer vind is dat je een bestemming als de Black Hills in South Dakota niet in je route hebt opgenomen. Wat mij betreft een kans die je niet mag missen. Zeker als je een rondje Denver doet.
Is er een reden dat je juist op 5 juli in Yellowstone wilt zijn ?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door Felicitas »

Ik denk dat @RuthdeLange op 5 juli 2023 de overnachtingen in Yellowstone wil vastleggen voor ergens in de zomer van 2024? Zo las ik het.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door paulr »

Wat een fantastische schema dit ! Lekker veel tijd overal... Als je eerst wat wil acclimatiseren op hoogte kun je overwegen eerst richting Frisco/Dillon te gaan. Iets minder hoog en wellicht dan Aspen, wat te fietsen richting Keystone en Breckenridge. Of een wandeling ergens in die regio. Vervolgens via Leadville naar Crested Butte. Aspen is leuk in de winter, maar ik vind Breck en Crested Butte idd in de zomer wat aardiger....
Zo te zien heb je je al flink goed voorbereid, dus waarschijnlijk onnodig te zeggen dat je je campings/cabins in Teton en Yellowstone moet verdelen.
Veel plezier met voorbereiden !
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt voor de reacties.
@felicitas ik had de West Maroon trail inderdaad uit jullie reisverslagen en wilde ook slechts een deel lopen.
Maar eigenlijk geef je aan dat je het minder de moeite waard vindt en zeker gezien de hoogte niet verstandig in het begin van de reis?

5 juli dit jaar gaan we boeken, vooral campings maar ook bijvoorbeeld een cabin in de OF lodge in Yellowstone. Ik twijfel nog over Roosevelt of ook daar een camping. Wil verder Norris (als die open is volgend jaar) en Canyon boeken.

Andere tips zoals Leadville en Frisco/ Dillan/ Breck ga ik bekijken. Laatste 3 ken ik helemaal niet.
Black Hills vond ik zelf nogal uit de route liggen maar ga er nog eens naar kijken.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Oh ja en Scarp Ridge wil ik vanaf de camping (Lake Irwin) lopen.
Ik durf die route idd niet goed aan.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door Felicitas »

RuthdeLange schreef:
23 apr 2023, 21:24
@felicitas ik had de West Maroon trail inderdaad uit jullie reisverslagen en wilde ook slechts een deel lopen. Maar eigenlijk geef je aan dat je het minder de moeite waard vindt en zeker gezien de hoogte niet verstandig in het begin van de reis?
Misschien is dat wat kort door de bocht. De hike is zeker de moeite waard, maar er zijn in de bergen van Colorado best veel hele mooie hikes. Om de West Maroon Trail te lopen moet je eerst naar de Maroon Bells. Dat is een hele fotogenieke plek en dus heel druk bezocht. Het zal veel moeite kosten om daar te komen met de shuttle of wellicht met de auto. Volgens mij moet je tegenwoordig zelfs van tevoren reserveren. Zie https://www.colorado.com/articles/explo ... -need-know

Lake Irwin ligt op bijna 3200 meter hoogte. Dapper als je daar gaat kamperen. We hebben daar wel tentjes zien staan :thumbup:
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Ik wilde op de Silver Queen campground gaan staan. dan heb je geen permit meer nodig.
Maar misschien is een andere wandeling dan slimmer.

De camping bij Lake Irwin is heel gewild en snel vol dus wij zullen niet de enige zijn;-)
Maar wellicht onderschat ik idd de hoogte.
Ik heb in reisverslagen ook niet eerder iets daarover gelezen (m.b.t. de camping, wel m.b.t. de hike) dus hopelijk valt het mee.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door sep »

In Lake Irwin hadden wij echt last van de hoogte. En ja, het was ook erg koud, zowel buiten als in ons tentje. Maar met de nodige thermo aan en dikke slaapzakken ging het prima hoor! Overigens, als je er niet terecht kunt: er is ook een groot gebied net buiten CB, bij Washington Gulch, waar je gratis mag staan.

Aspen vonden wij als plaatsje helemaal niet interessant, maar het was wel leuk daar nu eens zelf geweest te zijn. Leadville, daar zou ik ook niet voor omrijden. Als je er toevallig doorkomt is het wat anders natuurlijk. Wij zijn er ooit terechtgekomen nadat we in Crested Butte compleet weggespoeld waren. In het hotel hebben we toen onze tent te drogen gehangen, daar was gelukkig ruimte genoeg voor. De volgende dag hingen de ijspegels aan de regenpijp (maak je niet ongerust, het was eind september! Jullie zullen daar vermoedelijk helemaal geen last van hebben).

En verder is het waar: in de omgeving van CB heb je ontzettend veel mooie wandelingen!


Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Die campsite is echt goede tip. Dat zou handig zijn voor de 1e nacht want de afstand tussen Lake Irwin en de trailhead van Rustler gulch vind ik eigenlijk te groot. Wil ook vroeg starten met wandelen.
Vind t wel spannend om te gaan voor een fcfs site. Hoop dat er dan wel plaats is.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door sep »

Je kunt gaan staan waar je wilt, er zijn geen vastgestelde plaatsen. Dat scheelt.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Volgens mij niet. Ik las onderstaande over deze 'campsite':

Sites are designated by the presence of a 6in X 6in wooden post with a site number and camping symbol along with a permanent metal fire ring. All sites are first come first serve, if a site is occupied please look for another site.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

N.a.v. de reacties heb ik het begin van route veranderd, o.a. door een extra dag toe te voegen. Deze dag (dag 2) wil ik gebruiken om meer tijd te hebben tussen Denver en Buena Vista en om een extra dag te wennen aan de hoogte. Dag erop gaan we dan via Cottonwood pass naar Crested Butte (camping in de buurt van trailhead Rustler Gulch).
Enige probleem: ik kan geen natuurlijk gelegen camping met drinkwater vinden voor die 2e dag. Zou ergens tussen Leadville en Buena Vista moeten zijn en dus niet te hoog. Vooral laatste is n probleem. Vond de campgrounds bij Turquoise lake heel mooi maar die liggen boven 3000 m dus nog hoger dan Aspen.
Iemand een tip?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door Felicitas »

Buena Vista ligt wat lager (2400 m). Is daar niets te vinden aan de Arkansas River?
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door sep »

En een camping zonder drinkwater? Wij hebben altijd drie grote flessen (1 gallon) bij ons, meer dan genoeg.

Goede tip van @Felicitas , langs de rivier. Moet tegenwoordig ook allemaal gereserveerd worden. Wij hebben er ook wel eens gezocht maar uiteindelijk besloten een cabin te nemen op de KOA in BV. Helaas is die opgedoekt.


Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

We zitten de 4 nachten daarna ook al op campings zonder drinkwater dus wilde de 2e nacht nog iets minder primitiefs.
Maar vind eigenlijk niks, ook niet langs de Arkansas rivier (of ze liggen vlak langs de snelweg wat ik ook liever niet heb). Zag wel een heel luxe camping voorbij Buena Vista, wel beetje duur.
Maar goed, nog tijd genoeg. belangrijkste was dat ik de route helder heb zodat ik weet op welke dagen we in Yellowstone zitten. Dat is nu helder.
Maar als iemand nog een camping tip heeft dan hoor ik het graag!
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door sep »

Ja, dat klopt, van die weg erlangs. Daarom waren wij er ook niet enthousiast over. Verder is er bij mijn weten niet veel, alleen een aantal dispersed campgrounds. Maar dat is dan ook weer zonder drinkwater. Lastig. Maar je hebt gelukkig nog even! Misschien hebben anderen nog tips.

Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Ik zit een beetje te rommelen in de route. Wil sommige dingen toch veranderen.
Daarom een vraag: hoeveel tijd (uren) heb ik nodig om Black Canyon of the G te bezoeken. We hoeven daar niet te wandelen maar wel de uitzichtpunten zien. Iemand een idee?
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door sep »

Een uurtje of twee maximaal lijkt me dan genoeg!

Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer