Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, voor de uitzichtpunten heb je niet veel tijd nodig. Wij waren er in 2013 en in 2019. Zie hier en hier voor onze verslagen.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Wat hebben jullie in 2013 ontzettend veel op die betreffende dag gedaan zeg. Ongelooflijk. En om de beschrijving van de canyon in 2019 moet ik enorm lachen. Maakt ook duidelijk dat 2 uur idd meer dan genoeg is :-)
Mooi dan ga ik dingen omgooien.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ha ha, ja, dat was best wel veel als ik het teruglees.
En wat de Black Canyon betreft: er zijn ook enthousiaste verhalen daarover, dus wie weet is wat meer tijd ook niet verkeerd.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Heeft iemand ervaring met de stadscamping in Telluride?
Twijfel of ik daar wil staan. Route is inmiddels wat veranderd en we zouden daar op een zaterdagnamiddag aankomen (zal nog lastig zijn om iets te kunnen reserveren want schijnt voor de weekenden binnen paar minuten uitverkocht te zijn) en de zondag blijven (hike en gondel) en dan maandag weer vertrekken.
Maar vraag me af of dat wel een fijne camping is, zo dicht bij het drukke centrum.
Alternatief: een aantal fcfs campings verder weg. Deze zijn heel primitief (geen water, soms ook geen toilet op de 'camping' zelf). Dat vind ik minder erg maar ook schijnbaar erg slechte wegen ernaar toe of op het terrein en ook daar lastig een plek vinden wanneer je pas einde dag op een zaterdag aankomt.
We kunnen Telluride ook overslaan. Is het echt de moeite waard?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren er heel kort (want druk vanwege een festival) maar ik was er graag wat langer gebleven. Er ligt een mooie camping vlakbij die zelfs toen nog heel rustig leek. Zie hier voor ons verslag, en zie de link naar het verslag van forumlid sep, die er gestaan heeft (zie ook de vorige dag).

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9261
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door markro »

Met campings kan ik jou niet helpen.
Vlakbij Telluride ligt het plaatsje Mountain Village, en vanuit deze laatste plaats gaat er een (ik dacht gratis) kabelbaan, met overstap, naar Telluride. Misschien vind je daar een camping in de buurt, die wel aantrekkelijk is.

Wij gingen niet naar Telluride maar wel even naar Mountain Village.
Hierbij ons reisverslag: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-14
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door sep »

Die stadscamping hebben wij gelaten voor wat het was. Het is nogal een incrowd gebeuren met veel grote RV's, naar ik begreep. Maar de andere officiële zoals Sunshine en Matterhorn zijn gewoon de standaard campgrounds, met de bijbehorende voorzieningen. De dispersed campgrounds zijn soms inderdaad moeilijk bereikbaar, maar niet allemaal. Waar wij zaten was het een klein stukje van de gewone weg af. Weliswaar veel hobbels maar dat was het enige.

Telluride zelf vonden wij een heel aardig stadje (vooral als je er buiten festivaltijd bent :lol: , zie ons blog). En de omgeving, tja, dat is haast Zwitserland maar dan veel opener. Wij vonden het er schitterend en weer heel anders dan wat we tot dan toe gezien hadden. De gondel is inderdaad gratis, je gaat in twee etappes naar het stadje. Of je stapt uit bij de eerste stop en maakt dan een wandeling. Natuurlijk kun je het overslaan, zolang je er niet geweest bent weet je toch niet wat je mist :D. Wij vonden het in elk geval zo leuk dat we er een tweede keer naar toe geweest zijn.


Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Matterhorn heb ik over het hoofd gezien. Bij Sunshine stond dat er nogal veel herrie van de weg was. Fall creek had geen voorzieningen en Priest Lake schijnt heel slecht bereikbaar te zijn en dat is ook het probleem met het terrein waar jij stond momenteel (weg met diepe gaten lees ik). Tenzij je idd n plek direct in het begin kunt vinden. Maar ben bang dat dit einde zaterdagmiddag in juli wat lastiger is. Jullie waren er in September. Wel een hele mooie plek trouwens.
Maar ik ga eens kijken naar Matterhorn. Bedankt.

@markro Leuk verslag! Mooie foto’s, ook van Crested Butte. Gaan wij ook naartoe. Ziet er trouwens in het najaar ook prachtig uit zeg. Wij gaan juist vanwege de weidebloemen die in juli bloeien maar die verkleurende bomen zijn ook echt de moeite waard!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: rondje Denver 2024.

Bericht door RuthdeLange »

Door wat schuiven in de route heb ik nu een extra dag te besteden op het eind.
Mount Evans en de hike Arapaho pass is wat naar voren geplaatst en daarna heb ik de 3 dagen in RMNP.
Daarna dus nog 2 dagen om van Moraine park naar idaho Springs te gaan via de Trail Ridge Road (en daarna naar huis).
Ik was aanvankelijk van plan om alleen de uitzichtpunten te doen omdat het best een lange dag is maar nu heb ik een dag extra.
Maar geen idee hoe die te besteden. We zouden onderweg een camping kunnen zoeken en nog een langere wandeling doen. Of toch in 1 keer naar Idaho Springs en daar nog een dag wandelen. Maar ik zie niet direct iets dat me aanspreekt.
Iemand een idee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer