Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mbakker91
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2023, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Bericht door Mbakker91 »

Goedemiddag AA-leden!

Ik zou me als eerst maar even netjes voorstellen, wij zijn Maikel en Shirley 31 en 28 jaar oud.
Aankomende zomer willen we voor ons een droomreis maken door Amerika. Dit staat al lang op ons to-do-list maar is er echter nooit van gekomen. Een huis kopen/verbouwen, corona, ect gooide roet ik het eten. Echter is dit voor beide onze eerste verre reis en onze eerste (en hopelijk niet laatste) keer Amerika! :lol:

Nu willen we het toch deze zomer gaan doen (aangezien we al aan de late kant zijn). We hebben al diverse reisverslagen gelezen en naar div reizen gekeken, zowel kant en klare als naar wens aan te passen. Eigenlijk kwamen we er vrij snel achter dat we beide precies een ander deel willen zien van Amerika. We moesten beide wat water bij de wijn doen om tot een mooi (denken wij) compromis te komen. Helaas zitten we wel aan de dure periode vast vanwege mijn vriendin haar werk, namelijk eind juli - augustus.

Wat we nu op de planning hebben qua schema is als volgt:
dag 1 Amsterdam - San Diego
dag 2/3/4 San Diego
dag 5/6/7 Los Angeles
dag 8/9/10 Las Vegas
dag 11/12 Grand Canyon
dag 13 vliegen naar Miami
dag 14/15/16/17 Miami
dag 18 terug naar Amsterdam vliegen

We willen eigenlijk alles met de auto doen, behalve het vliegen naar Miami.

Wat ons leuk lijkt om te zien:
San Diego:
- Baboa Park
- Uss Midway museum
- La Jolla Cove
- Old town
- Walvis tour?

Los Angeles:
- Hollywood / walk of fame
- China town
- Beverly hills
- Venice beach

Las Vegas:
- De strip
- Downtown
- Hooverdam

Grand Canyon:
- De Grand Canyon zelf uiteraard!
- Helicoptervlucht?

Miami:
- Everglades
- Naples
- een stukje richting Key West.

- Is dit haalbaar, of willen we teveel zien in een te korte tijd?
- Hebben jullie nog tips qua bezienswaardigheden in de steden, of liever juist ergens een dagje korter om wat anders te zien wat we niet hebben beschreven?
- Waar juist wel of juist niet overnachten? Tips qua hotels?

En dan nog een ding waar we mee zitten, we willen graag van Las Vegas naar Grand Canyon, om vervolgens terug te rijden naar Las Vegas en het vliegtuig richting Miami te pakken. Echter als ik alles bekijk is de Grand Canyon 4 uur rijden vanaf Las Vegas; is hier een andere optie om vanaf een ander (dichterbij) vliegveld te vliegen, of juist een ander gedeelte van de Grand Canyon te pakken (West)?

We zijn benieuwd naar jullie advies,
Maikel en Shirley.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis MBakker91. tips en of aanvulling voor de eerste keer!

Bericht door hemmie »

Je hebt nu in het zuidwesten, afgezien van de Grand canyon, alleen steden. Dat mag natuurlijk, maar je mist alle prachtige natuur. Als dat niet een bewuste keuze is, kijk dan eens naar de voorbeeldroute op deze website, zodat je weet wat er nog meer te zien is.

Daarnaast lijkt het mij zonde van tijd en geld om je vakantie te verdelen tussen 2 gebieden die best ver van elkaar liggen en waar je in beide regio's je makkelijk een paar weken kunt vermaken. Ik zou in het zuidwesten blijven en later nog eens naar Florida gaan (misschien ook in een andere tijd van het jaar).
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis MBakker91. tips en of aanvulling voor de eerste keer!

Bericht door mtl »

Ik zou Florida er ook uithalen. Miami, Naples, Everglades en Keys in een paar dagen lijkt me iets teveel van het goede.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis MBakker91. tips en of aanvulling voor de eerste keer!

Bericht door Pete.Z »

Vergeet Florida, zou mijn eerste tip zijn.
Genoeg te zien in het zuid-westen, zeker meer dan drie steden.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis MBakker91. tips en of aanvulling voor de eerste keer!

Bericht door paulr »

Maak eens een (excel) lijstje met wat je wilt zien, de reistijden, rijtijden, inchecken en met de tijd voor sightseeing. Dan is doorgaans ZW USA in minder dan 3 weken al een hele uitdaging. Voor het deel in Florida ben je ook zo al een weekje zoet. Dus...vergeet Florida, bewaar dat voor een keer in november of februari/maart: veel betere reistijd dan ! Kijk ook eens wat je wilt doen in ZW USA: de helft van de reis in steden met meer dan 40 graden is denk ik geen pretje...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MBakker91. tips en of aanvulling voor de eerste keer!

Bericht door IngridZw »

Het is natuurlijk prima als je veel tijd wilt de besteden in de steden want ook deze zijn zeker de moeite waard. Maar als je toch in het zuidwesten bent zou ik ook een stukje natuur meenemen en dat kan als je Florida vergeet. Je houdt dan zo'n 4 à 5 dagen over om bijv. Zion, Bryce en Page toe te voegen
Je hoeft niet terug te gaan naar Las Vegas want na de Grand Canyon kun je naar Phoenix rijden en daar de vlucht nemen naar Miami.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Bericht door Coyote »

Tja, ik moet iedereen hier gelijk geven. Als je 'slechts' 18 dagen gaat zou ik het niet verdelen over 2 gebieden die ver uit elkaar liggen. Beperk je dit keer tot 1 gebied en dan zou mijn keuze het Zuidwesten zijn.

Kijk ook eens of je kunt terugvliegen vanaf Las Vegas. Vaak niet of niet veel duurder vwb vliegtickets en autohuur. Indien jullie Florida overslaan heb je ook nog tijd om meer van het mooie Zuidwesten te zien zoals hierboven ook al aangegeven.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Bericht door Marcopstal »

Als je een droomreis wil maken zou ik het niet op deze wijze doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Bericht door jojostravelusa »

Een compromis kan ook zijn, nu de westkant en als een razende sparen en (een) volgend jaar Florida. In zo'n korte tijd is het inderdaad zonde om al het moois in het westen te missen.
Mbakker91
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2023, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Bericht door Mbakker91 »

Bedankt voor alle reacties! Eigenlijk is het vrij duidelijk dit is niet haalbaar om alles te zien in z'n korte tijd, en nu zeker niet we vrij kort voor de zomer zitten.

We gaan de reis in 2e delen en kijken of we op dit korte termijn 1 van de 2 reizen kunnen maken en dan hopelijk volgend jaar de andere! Ik laat het jullie weten wat het geworden is :mrgreen:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Bericht door PSVwally »

En als je het toch wel beide wil doen, draai het dan om. Eerst Florida en dan het Zuidwesten. Dan ben je wrs niet ook een hele dag kwijt om van Miami/Orlando naar het zuidwesten te komen qua tijdsverschil
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Bericht door Tipsy_1 »

Eens met de reacties hierboven.
Wel even zeggen dat het wat klinkt alsof de meeste forummers 18 dagen al "te weinig" vinden. Wij zijn nog nooit meer dan twee weken aan een stuk op reis geweest en gaan ook gewoon voor een week of zo naar het zuidwesten. Kan dus ook prima. :lol: Wij nemen wel nooit meer dan 1 of 2 nachten per stad. Amerikaanse steden zijn toch ook weer heel anders dan Europese bvb. Hoef je niet zo veel tijd voor te voorzien. (Las Vegas, tja, dat is zo uniek. Dat is een ander verhaal :lol: ).
San Diego en LA liggen in een heel druk (en duur) stuk van Amerika met veel files. Heel anders dan bvb Utah.
Kijk zeker eens naar het voorbeeld rondje. Misschien kan je dat 1 op 1 overnemen.

Hoe later in de zomer hoe meer kans op warmte onweders en floods dus ik zou wel zo vroeg mogelijk in de zomer gaan.

De Grand Canyon lijkt hoog op jullie verlanglijstje te staan. Ik zou zeker ook eens kijken naar de North Rim, indien je bvb ook naar Zion zou gaan of Page/Kanab. Een mooie combo. En veeeeeeeeeeeeeel rustiger en minder een toeristen circus dan de South Rim. Het is een langere aanrijrit (met bisons!) maar dat hoort bij de charme (en koekjes kopen in Jacob's Lake onderweg ;-) ).
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2001 half november naar Florida geweest. Dat was een heerlijke tijd. Is dat een optie voor jullie. Toen waren we, zeker voor ons doen, ook kort en hebben we veel pretparken gedaan. Onze zoon was toen 5,5.
Volgend voorjaar eindigen we in Florida als we van LA naar Orlando of Miami (afhankelijk van de gunstigste vlucht) gaan.
Hier het verslag van toen, misschien heb je er iets aan en haal je er iets uit.
http://jojos-florida-2001.blogspot.com/
christofvda
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2023, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MBakker91: tips en of aanvulling voor de eerste keer.

Bericht door christofvda »

Wij zijn vorige zomer met vier gegaan, ongeveer 22 dagen met NY erbij.
Het was goedkoper om vanuit Brussel eerst naar NY te vliegen, dan 2,5 dag NY bezocht om dan weer verder te reizen!
Vervolgens naar San Francisco - Las Vegas - Los Angeles met daartussen alle natuurpracht.
Een ongelooflijke aanrader en eigenlijk heel relax, geen stress en zoveel gezien.
Op drie weken kan je best veel zien hoor, mits goede planning!
Ik lees dat je de Gran Canyon wil doen met helicopter, gewoon doen ... het was voor ons echt fantastisch.
Het kost veel geld maar je zal het blijven onthouden , ik zou dan wel aanraden om de iets duurdere vlucht te nemen met landing in de canyon!
Er gewoon overvliegen is zijn geld niet waard. Uitstappen en daar rondwandelen is de max!
Wij hebben voor de sunsetvlucht gekozen, echt de moeite.
Ik kan nog veel tips geven maar heb niet zoveel tijd om alles te typen, stuur me maar een mail (christof.vda-@-telenet.be --> haal de 2 - weg voor het juiste e-mailadres) voor extra vragen of info indien je twijfels hebt of hulp nodig hebt.
Laatst gewijzigd door markro op 28 apr 2023, 02:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer