Reis Evi-i: Route Denver - LA (zomer 2023 - 26 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Evi-i
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2015, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Evi-i: Route Denver - LA (zomer 2023 - 26 dagen)

Bericht door Evi-i »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het samenstellen van een route van Denver naar LA in 26 dagen in juli-aug 2023 (one way). Ik ben nu gekomen tot de volgende route. Willen jullie even met me meekijken? Ik vind vooral het begin in Colorado lastig. Is dit niet te druk? Hoe maak ik het efficiënter?

Alvast een paar kleine toelichtingen op de keuzes die ik gemaakt heb tot zover:
- We reizen met onze dochter die dan bijna 2 is. We willen het reistempo laag houden en niet te grote afstanden rijden elke dag. (En het liefst minimaal 2 nachten ergens verblijven)
- Dit is onze 3e keer naar de VS. De eerste keer hebben we het klassieke rondje westkust gedaan. De tweede keer hebben we oa Badlands, Custer, Mount Rushmore, Grand Teton en Yellowstone bezocht. In deze route is het stuk Denver tot aan Monument Valley onbekend terrein voor ons.
- De keuze voor 3 volle dagen LA aan het einde is omdat we zowel Disneyland als Universal willen bezoeken.

Ik ben heel benieuwd wat jullie van onze route vinden. Alle tips zijn heel erg welkom!

Dag 1 Vliegen - Denver (19u auto ophalen)
Dag 2 Denver
Dag 3 Denver-Aspen
Dag 4 Aspen
Dag 5 Aspen - Montrose
Dag 6 Montrose - Durango
Dag 7 Durango - Mesa verde
Dag 8 Mesa verde - Moab
Dag 9 Moab
Dag 10 Moab - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page - Grand Canyon north rim
Dag 14 Grand Canyon north rim
Dag 15 Grand Canyon - Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion - Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Reisdag (mojave?)
Dag 21 Reisdag - Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles - vliegen
Dag 26 Aankomst Thuis

Super bedankt!
Groetjes,
Evi
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Route Denver - LA (zomer 2023 - 26 dagen)

Bericht door paulr »

Hoi,
mijn 1e reactie: als je vanaf MV al hebt gehad, waarom dan niet wat meer tijd besteden in Colorado ? Ik neem aan dat in het ''klassieke rondje'' dat je gedaan hebt Zion, Page, GC al eens bezocht is...
Iets meer Colorado is dus wel lekker in juli-aug ivm de hoge temperaturen in Utah en Nevada. Ik zou een dag of 4-5 meer uittrekken voor Colorado en starten richting Estes/Rocky Mountain National Park (RMNP). Van daaruit rustig in een paar dagen via bijv Leadville naar Aspen. Of beter via Gunnison naar Montrose (Black Canyon of the Gunnison). Is er een speciale reden voor Aspen ? Leuk in de winter, maar vooral (te) duur in de zomer. Er zijn leukere plekken in de zomer in Colorado. Ook de Million Dollar Highway (Montrose-Durango) verdient wellicht wat meer tijd....
Kortom, je raast inderdaad nu door Colorado, terwijl je voor het klassieke stuk (Utah) relatief veel tijd uittrekt en dat deel dus al gezien hebt.
Lees je ook even in voor Denver. Wij zijn daar al vaak aangekomen/vertrokken, maar hebben nooit de drang gehad de stad te bezoeken. Wellicht kan iemand er iets over zeggen waarom je hier écht naartoe moet. Je komt doorgaans in de loop van de middag/begin van de avond aan in Denver, wellicht juist handig om auto op te pikken en een klein stukje richting de bergen te rijden. De volgende dag ben je namelijk vroeg wakker (jetlag) en kan je lekker al wat ondernemen in de natuur !
Oja, ruim 2 volle dagen Las Vegas in juli/aug met ruim 40c... wellicht ook wat veel van het goede ?
Veel plezier met de voorbereiding !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Evi-i: Route Denver - LA (zomer 2023 - 26 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met Paul.
Ik vraag me ook af of Universal leuk is met een klein kind. Idem voor de North Rim. Daar zou 1 nacht ook wel voldoende kunnen zijn, zeker als je in het park overnacht. Kijk eens of je daar nog wel accommodatie kunt vinden.
Hebben jullie Rocky Mountain NP al bezocht?
Kijk voor een deel van Colorado eens in ons 2013- en 2019-verslag.

Marianne
Evi-i
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2015, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Evi-i: Route Denver - LA (zomer 2023 - 26 dagen)

Bericht door Evi-i »

Super bedankt voor jullie opmerkingen. Ik ben even terug naar de tekentafel gegaan.

- Ik heb meer tijd ingepland voor Colorado. Jullie hebben helemaal gelijk dat dit meer tijd verdient. Ondanks het lezen van verslagen en andere topics vind ik de indeling hiervan nog steeds lastig. Is dit een beetje logisch? Ook het aantal dagen op de plekken?
- Ik kwam tot het inzicht dat je na Moab (waar ik een dag extra heb ingepland), ook via Canyonlands naar Bryce kunt rijden. :geek: Deze route hebben we ook nog nooit gereden. Ik heb daarom MV, Page en Grand Canyon eruit gehaald, daarmee win ik flink wat dagen.

Dag 1 Vliegen - Denver (19u auto ophalen)
Dag 2 Denver-Estes
Dag 3 Estes
Dag 4 Estes - Grand Lake
Dag 5 Grand Lake - Leadville
Dag 6 Leadville - Gunnison
Dag 7 Gunnison - Montrose
Dag 8 Montrose
Dag 9 Montrose - Durango
Dag 10 Durango - Mesa verde
Dag 11 Mesa verde - Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab - Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Bryce
Dag 16 Bryce - Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Reisdag (mojave?)
Dag 21 Reisdag - Los Angeles Anaheim
Dag 22 Los Angeles Anaheim
Dag 23 Los Angeles Santa Monica
Dag 24 Los Angeles Santa Monica
Dag 25 Los Angeles - vliegen
Dag 26 Aankomst Thuis

Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn optie 2 vinden. :D
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Evi-i: Route Denver - LA (zomer 2023 - 26 dagen)

Bericht door IngridZw »

De verdeling is al een stuk beter. Mooie afwisseling in natuur al heb ik nog wel een paar opmerkingen. Van Gunnison naar Montrose is maar een kort stukje, Vandaar dat je voor de BCotG geen volle dag nodig hebt. In principe heb je de uitzichten in een paar uurtjes wel bekeken.
Je kan eventueel deze overnachting na Moab bij Monument Valley zetten zodat je via de Moki Dugway en de prachtige UT 95 naar Capitol Reef kunt rijden. Eén van de mooiste wegen van Utah.
Van Leadville naar Gunnison kun je binnendoor via de Cottonwood Pass. Deze start bij Buena Vista en is een prachtige (geasfalteerde) weg. Onderweg kun je de afslag nemen naar Crested Butte om daar een kijkje te nemen. Dit is een leuk bezienswaardig stadje.

Van LV naar Anaheim is trouwens ook prima te doen in één dag. Je zou bijv. ook voor wat meer rust voor een extra dag in Capitol Reef kunnen gaan. Wil je toch een tussenovernachting zou je bijv. in Palm Springs kunnen overnachten. Daar een mooi hotel uitzoeken en genieten van een zwembad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Evi-i
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2015, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Evi-i: Route Denver - LA (zomer 2023 - 26 dagen)

Bericht door Evi-i »

Ik heb nog een vraag aan jullie.

We willen toch in Colorado een extra nacht inbouwen zodat we niet elke nacht in een ander hotel slapen. Ik heb nu de overnachting in Gunnison ingeruild voor 2 overnachtingen in Crested Butte. Vinden jullie dat ook een goede optie? Of kunnen we beter op een andere plek 2 nachten verblijven? Ik heb nu gekozen voor Crested Butte omdat je daar met een kabelbaan omhoog kunt.

Onze eerste 10 dagen zien er nu zo uit:

Dag 1 Vliegen - Denver (19u auto ophalen)
Dag 2 Denver-Estes
Dag 3 Estes
Dag 4 Estes - Grand Lake
Dag 5 Grand Lake - Leadville
Dag 6 Leadville - Crested Butte (via Cottonwood Pass)
Dag 7 Crested Butte
Dag 8 Crested Butte - Montrose (via Black Canyon)
Dag 9 Montrose - Durango (Via Million Dollar Highway)
Dag 10 Durango - Mesa verde
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Evi-i: Route Denver - LA (zomer 2023 - 26 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt mij een goede keuze. Wij vonden Crested Butte en omgeving erg mooi.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Evi-i: Route Denver - LA (zomer 2023 - 26 dagen)

Bericht door Felicitas »

Met een kindje van bijna twee (kinderwagentje mee?) is het misschien ook nog leuk wandelen op het geasfalteerde Rec Path tussen Crested Butte en Mt. Crested Butte. Sowieso is het een leuk plaatsje om wat langer te zijn. We zijn er nu drie keer een paar dagen geweest (2014, 2016 en 2019). Steeds in juli als de hellingen vol staan met bloemen. Erg mooi daar!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer