Reis KBaak: route van Las Vegas naar Seattle.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KBaak
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2013, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: NL

Reis KBaak: route van Las Vegas naar Seattle.

Bericht door KBaak »

Met mijn vriendin heb ik een wegbrengcamper kunnen huren. We gaan van Las Vegas naar Seattle in April-Mei.

We hebben vaker het rondje Westkust gedaan, maar zijn nog nooit boven San Francisco uitgekomen. Als we het rondje maken zoals we nu in ons hoofd hebben dan komen we bij de volgende grote attracties:

- Las vegas
- Valley of Fire
- Death Valley Nat.Park.
- Mammoth Lakes (ik vind dit stukje route erg gaaf)
- Lake Tahoe
- Lassen Volcanic Nat.Park.
- Redwood Nat.Park.
- Mount Hood Nat.Park.
- Mount Rainier Nat.Park.

Exact dagschema als volgt:
afbeelding.png
afbeelding.png (60.51 KiB) 691 keer bekeken
We twijfelen over het volgende:

- We hebben nu 4 nachten in Mount Rainier Nat.Park. maar we kunnen eventueel nog splitsen in 2 nachten Mount Rainier en 2 nachten Olympic Nat.Park.
- Is er in Lassen Volcanic Nat.Park. genoeg te doen en zien voor 2 nachten/3 dagen, of is één nachtje ook voldoende?
- Is Bend (Oregon) nog een verplichte tussenstop die we echt moeten maken?
- Is Seattle (Washington) nog een verplichte tussenstop die we echt moeten maken?

En dan is er nog het volgende, we kunnen de route ook compleet anders opbouwen;
- Ipv naar het westen, via het oosten gaan via Utah (Canyonlands, Bryce) en Idaho. Maar het lijkt erop dat Idaho minder gaaf is en dat alle mooie parken zich voornamelijk in Utah situeren.
- We zouden ook via Los Angeles kunnen rijden en dan noordelijker gaan. Maar we zijn beide al in LA en San Francisco geweest, en moeten dan toch wel veel natuurgebied overslaan rondom de Sierra Nevada.

Iemand wat leuke tips?

Edit: plaatjes van de route in twee stukken:
afbeelding.png
afbeelding.png
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route van Las Vegas naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat jullie plannen overal zijn, maar bedenk dat wandelen in bijvoorbeeld Lassen of Mt Rainier niet gaat, of heel lastig is. Ik denk dat alle trails nog onder de sneeuw zullen liggen.
Zo vroeg in het jaar zou iets meer tijd in de omgeving van Las Vegas niet zo gek zijn. Misschien is Snow Canyon nog een idee? Of het Kolob-deel van Zion? De route via de 395 is mooi, maar ook daar zal wandelen niet echt mogelijk zijn. Maar een uitstapje naar de Alabama Hills is natuurlijk altijd prachtig. Wat zijn de plannen bij Mammoth Lakes?

Ik zou zelf de route via Utah ook niet gek vinden, en Idaho heeft ook wel wat. En als het je niet aanspreekt ben je er natuurlijk ook snel doorheen. Kijk daarvoor eens in ons 2015-verslag, ook voor Redwoods NP.
In Utah zal het in de bekende parken wel lastig zijn om nog een camping te vinden.

Wij vonden Seattle leuk, maar natuurlijk niet verplicht. Je moet zelf kijken of het je aanspreekt.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis KBaak: route van Las Vegas naar Seattle.

Bericht door jojostravelusa »

Zo in het voorjaar is Death Valley ook een optie misschien. Heerlijk weer dan. Wij hebben het ook eens in april gedaan en dat was geweldig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer