Reis Eve1988: tips gezocht LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4 jr).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Eve1988
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2023, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Eve1988: tips gezocht LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4 jr).

Bericht door Eve1988 »

Hey iedereen,

In juli - augustus 23 gaan we 21 dagen met de camper naar de Westkust. We gaan met onze twee kleuters (4 en 6 jaar). Hebben jullie tips voor ons qua do's en don'ts met kleine kinderen? Momenteel ziet ons reisschema er zo uit, maar we hebben nog een dag die we ergens kunnen schuiven. De hotels voor LA en SF liggen vast, met de rest kan geschoven worden. Zelf dachten we aan een extra dagje Zion, is dat het waard?

Onze voorlopige route:
Dag 1: Brussel - LA
Dag 2: LA
Dag 3: Camper oppikken LA - Palm Spring
Dag 4: Palm Springs - Lake Havasu
Dag 5: Lake Havasu - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page
Dag 8: Page - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion?
Dag 12: Zion - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 15: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - San Francisco
Dag 18: Camper inleveren San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco - Brussel

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips en aanraders! Ik ben iemand die alles wil gezien hebben, maar tegelijk ook uitgerust van vakantie wil terugkomen, wat niet altijd matcht :wink: . Ik kijk uit naar jullie expertise om wat balans in de reis (en mijn hoofd) te brengen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Tips gezocht: LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4jr)

Bericht door josea »

Vergeet maar meteen dat je alles gaat zien op deze route. Een wijs iemand zei eens: “je mist meer dan dat je ziet”. :wink: Er is zoveel te zien in de omgeving, je moet er de voor jullie interessante dingen uitpikken.

Ik had liever een dag minder SF gehad en een dag meer Yosemite, maar ik denk dat dat lastig wordt qua reservering van de camper?
En mag je met jullie camper door Death Valley?
Zion is zeker leuk met kinderen, maar je zou die dag dus ook bij Yosemite kunnen zetten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Eve1988: tips gezocht LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4 jr).

Bericht door Martin & Marianne »

Een extra dag Yosemite lijkt mij ook niet gek.
Maar ik begrijp dat er nog niets vastligt? Dus je hebt ook nog geen campings gereserveerd? Dan zal het niet meer lukken om in de parken te kamperen. Voor Yosemite betekent dat dat je toch wel op de nodige reistijd moet rekenen, je moet dan elke dag op en neer rijden. Kijk zo snel mogelijk eens wat er buiten het park beschikbaar is. Indian Flat is een mogelijkheid. Kijk ook zo snel mogelijk of er nog ergens iets vrij is. Kijk voor de parken op de NPS-site (www.nps.gov). Daar vind je ook karten van de parken en campings. Reserveren doe je via www.recreation.gov.
Voor Bryce is Ruby's CG niet gek als je niet in het park wilt of kunt staan, en voor Zion is de zion CG in Springdale een goed alternatief. De South camping in het park is vanaf 2 weken voor aankomst te reserveren, dus dat is n=ook nog een mogelijkheid. Zie www.nps.gov/zion voor meer informatie.

Kijk in de parken naar de wat kortere wandelingen, ik denk dat dat ook voor de kinderen leuk is om te doen. En ergens staan waar een riviertje of stroompje is, is leuk. En ook aangenaam in de hitte.
In Yosemite heb je strandjes langs de Merced River. Je kunt er ook fietsen huren, ook eens leuk ter afwisseling. Ook in Zion kun je fietsen.
In alle parken heb je een junior ranger programma, dat zal zeker voor de oudste al leuk zijn. En breng in de parken een bezoek aan de visitor centers, dan kun je ook veel tips krijgen.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Eve1988: tips gezocht LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4 jr).

Bericht door paulr »

Hoi,
Mooi plan en inderdaad: ik denk dat je de rest van deze zondag bezig bent met campings te checken en te reserveren !
Wie weet is er ergens in de parken nog een verdwaalde plek te boeken, dat zou ik dan meteen doen. De charme van de route die je gaat doen met een camper is juist in de parken slapen en niet er buiten...
Ik denk ook dat de tijd in SF met kinderen véél te lang is inderdaad. En heb twijfels bij DV in de zomer met een camper (Roadbear mag niet, Cruise America mag wél dacht ik, maar check het goed). Het zou mooi zijn als je de camperhuur met (minimaal) 1 dag kan verlengen en extra tijd te nemen voor de rit tussen LV en Yosemite én een nacht Yosemite erbij... Leuk met kinderen: Bearizona bij Williams (op weg naar Grand Canyon. Sowieso is Williams een aardig plaatsje voor een (extra) overnachting. Het deel van LA naar Page in 5 dagen is soweiso fors, zeker zo aan het begin van de reis, (veel rijdagen/uren...)
Succes met de planning en plezier met voorbereiden !
Corv
Amerikakenner
Berichten: 663
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Eve1988: tips gezocht LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4 jr).

Bericht door Corv »

@Eve1988

KOA Palm Springs is een mooie RV camping. Vooral met kinderen. Groot zwembad, midgetgolf.

Campbell Cove RV Resort Lake Havasu ook, is een paar minuten lopen naar het meer en heeft een klein zwembad. Erg aardige eigenaresse, gaf 'good sam' korting terwijl we geen lid zijn.

Vanaf Lake Havasu naar Grand Canyon kom je langs Bearizona bij Williams. Leuk voor kinderen, soort Beekse Bergen, en je kan de route door het park met de RV rijden.
Vanaf daar kom je langs KOA Williams RV camping, vanaf daar een uurtje rijden naar Grand Canyon.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 663
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Eve1988: tips gezocht LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4 jr).

Bericht door Corv »

Palm Springs Aerial Tramway ook een aanrader.
Eve1988
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2023, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Eve1988: tips gezocht LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4 jr).

Bericht door Eve1988 »

Bedankt allemaal, ondertussen hebben we bijna alle plaatsjes kunnen vastleggen, met dank aan jullie tips!
Jammer dat we de deadlines gemist hebben om in de parken zelf te overnachten, maar onze reis zal sowieso memorabel zijn. Genieten zullen we!
En sjah, dan zullen we nog eens moeten teruggaan hé :wink:
christofvda
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2023, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Eve1988: tips gezocht LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4 jr).

Bericht door christofvda »

Je gaat Van Bryce Canyon naar Zion en rekent 1 dag, daarna twee dagen Zion?
Die parken zijn adembenemend met fantastische wandelingen maar met 2 kleuters ga je niet zo ver geraken?
Ik zou dat ingekort hebben en wat meer de sfeer van Las Vegas bijvoorbeeld opsnuiven met de 2 kids.
Het is decadent daar maar toch wel doe moeite om te zien.
Wij hebben daar wat langer verbleven vorige zomer als uitrustpunt (te midden van de reis).
Brussel - NY (paar dagen ter plekke)
NY - San francisco - Yosemite - Death valley - Las Vegas (Met de heli naar Gran Canyon) - Kanab (Van daaruit naar Zion, Bryce, Page, Lake Powel, Antelope canyon, Horshoe bend, ...) - dan terug naar Las Vegas (Copperfield was toen terug uit vakantie) - Vervolgens naar LA met onderweg een stop aan Calico (oud cowboydorp) - Om dan Beverly Hills, Hollywood, ... onveilig te maken.
Vraag maar als er vragen zijn!!!!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1642
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Eve1988: tips gezocht LA-SF en NP met 2 kleine kinderen (6 en4 jr).

Bericht door BonnyR »

Top voor de Kids vonden wij toen de kids zo jong waren direct bij de Walmart of dollarstore emmertjes schepjes, visnetje etc scoren. Ook toen ze jong waren hebben we ze aan het ranger programma laten meedoen. Ze krijgen badges en op het eind een certificaat die officieel wordt overhandigd. Erg leuk!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer