Reis Hendrik8: nieuwe kans.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Hendrik8: nieuwe kans.

Bericht door Hendrik8 »

Beste medeforum leden,
In 2021 konden we helaas de rondreis door een deel van het Zuidwesten niet maken omdat we met zijn allen de USA nog niet in mochten.
We zijn toen half november gewoon naar Seattle gevlogen, waarbij we in de buurt (Everett/Mukilteo) van mijn zus verbleven en tussendoor naar Oahu en Maui zijn geweest (mooi, maar helaas schreeuwend duur/waar niet?) en op de terugreis nog 2 dagen SF (met regen).
Helaas moesten we in sept/okt j.l. onverwachts weer naar Seattle om voorgoed afscheid te nemen van mijn zus, die 2 weken na ons vertrek overleed, waarmee dus ook de band verbroken is met die omgeving.

Nu willen we toch proberen om in september a.s. de rondrit in ZW te maken in gebieden waar we nog niet eerder geweest zijn, alsmede een herhaling van wat we wel gezien hebben, bij het plannen is alles mooi, maar de tijd en vooral het geld speelt een rol / we zijn 70+ers).
Kort en goed, de Grand Canyon beide kanten, via Durango naar Pikes Peak en terug evt via Moab naar Panquitch, waar Bryce Canyon (herhaling van 1991) en Zion vlakbij liggen.
We zijn geen wandelaars, dus heeft het nut om tussendoor naar Arches te gaan en evt zakken naar Canyonlands?
We zijn in 1991 vanuit Seattle via Yellowstone en Bryce en Capitol Reef naar Wisconsin gereden om daarna naar Ams te vliegen.
Een heel verhaal weer, maar toch nog de hang naar de genoemde plek, graag wat tips indien mogelijk.

17 x de USA bezocht in verschillende samenstellingen.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Nieuwe kans

Bericht door Big Al »

Allereerst nog gecondoleerd met uw zus.

Wilt u met een motorhome of met een huurauto gaan reizen? Wij hebben vorig jaar een reis van 4 maanden gemaakt met onze eigen (oude...) motorhome en we hebben de kosten bijzonder laag weten te houden.

Wat betreft Arches, dat is (net als Canyonlands) ook wel de moeite waard zonder lange wandelingen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kans

Bericht door Frasi »

Gelukkig is de VS en zeker ook de National Parken goed ingericht op mensen die minder mobiel zijn en/of geen grote wandelingen willen doen.

Een rondreis met start en einde in Las Vegas zou een optie kunnen zijn.
Vanuit LV richting Zion, Bryce, UT12 naar Capitol Reef, Moab, Mesa Verder, Durango, Monument Valley, Page, Grand Canyon en terug naar LV.

U schreef, Grand Canyon beide kanten. Niet zeker wat daar de toegevoegde waarde van is. De South rim bied meer mogelijkheden (meer faciliteiten en makkelijker in een route op te nemen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nieuwe kans

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker Arches bezoeken; ook zonder wandelingen is daar genoeg te zien. Wij waren er in 2019 ook in september, kijk daarvoor een in ons reisverslag (zie hier en hier).
Is wandelen helemaal geen optie? Als het kan zou ik toch proberen zo hier en daar een korte wandeling te maken, dat geeft je vaak toch een heel ander- - en mooier - beeld van een park. Zo zou je in Capitol Reef en stuk van de Grand Wash kunnen doen; je kunt dan net zo ver gaan als je wilt (zie hier onze ervaring). Dat geldt ook voor de Sulphur Creek in Capitol Reef. In Canyonlands heb je mooie uitzichtpunten, maar ook hier is bijvoorbeeld de wandeling naar Mesa Arch toch wel een must; het is een korte wandeling, met de beroemde boog als beloning.

Ik weet niet wat jullie allemaal willen doen en hoeveel tijd jullie hebben, misschien heb je voor de rest van de route ook iets aan ons 2019-verslag.
Wacht niet te lang met het uitwerken van een route; hoe eerder je boekt hoe meer keuze je nog zal hebben in betaalbare accommodaties.

Marianne
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nieuwe kans

Bericht door Hendrik8 »

Beste reaktie gevers
Wat betreft reaktie van M&M,Helaas zijn we gebonden aan mobilteits beperking van mijn vrouw ,laatste jaren nemen we een rolstoel mee, nou loop daar maar mee door de canyons dus veel zal met de auto gaan en hier en daar wat extra rijden
M & M ,jullie hebben al heel veel gezien en ga nog meer van jullie lezen, wat keuzes betreft naar parken en gebieden blijft het afwegen en omdat we het aantal km,s niet te groot willen maken selecteren we , Durango trekt wel aan en om dan naar Pikes Peak te rijden is misschien een grote uitschieter
Ook nog niet bekend waar we de reis beginnen,liefst retour Phoenix maar naar LAX/SFO is voordeliger met 3 pers ,met verlies aan tijd en overnachtingen ,wat South en North Rim betreft lijkt me een hele mooie route en via Gallup(NM) naar Durango zal saai zijn maar wel sneller
Hadden 2 jaar geleden L V ingepland maar schijnt tegen te vallen ,we hebben Reno al eens gedaan en Lake Tahoe in 1993
Aan het eind willen we ook nog naar Bend in Oregon waar familie woont dus probeer het zo praktisch mogelijk te houden
Ik(we) zijn 16 x in de USA geweest waarvan 15 x in Northwest of Seattle dus genoeg reis ervaring
Tot zover ,fijn weekend
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Nieuwe kans

Bericht door Tipsy_1 »

LV tegenvallen??? :shock:
Wij zijn net terug van onze 9de bezoek aan LV. Heerlijke plek zeker als je de rest van de reis veel natuur en woestijn doet.
Kijk ook eens naar Valley of Fire, op weg naar Zion, dat is een ook mooi als "doorrij" park.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hendrik8: nieuwe kans.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp het allemaal nog niet zo goed.
Misschien kun je kort aangeven wat voor jullie de belangrijkste bezienswaardigheden zijn. En hoeveel tijd jullie hebben.
Waarom voorkeur voor vliegen op Phoenix? Als Las Vegas goedkoper is, is dat toch ook prima?
Bend ligt nogal uit de richting. Als je daar naar toe gaat is een one way te overwegen.
Wat je zegt over Gallup begrijp niet. De snelste route naar Durango? Waar vandaan? En als dat geen mooie route is waarom zou je die dan nemen? Voor jullie zijn juist de mooie routes belangrijk lijkt me want je gaat veel vanuit de auto bekijken.
En waaom zowel de South en North Rim? De 89a is een mooie route maar er zijn meer mooie routes. En het laatste stuk naar de North Rim is niet bijzonder.

Werk eens een route uit met jullie wensen er in, dan is het voor ons makkelijker om advies en tips te geven.
Een route per dag in de van- naar vorm geeft een goed beeld of iets te doen is.

Op mijn wandelsite kun je zien welke wandelingen in de parken geschikt zijn voor een rolstoel.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe kans

Bericht door Pete.Z »

Tipsy_1 schreef:
04 mar 2023, 02:06
LV tegenvallen??? :shock:
Wij zijn net terug van onze 9de bezoek aan LV. Heerlijke plek zeker als je de rest van de reis veel natuur en woestijn doet.
Hangt natuurlijk ook af van wat je leuk vindt, wij vinden Vegas, zeker vergeleken met “vroeger” ook ieder jaar viezer, voller en minder leuk worden. Een dag hooguit, als tussenstop od begin/eindpunt en dan snel weg. :thumbup:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Hendrik8: nieuwe kans.

Bericht door paulr »

Eens... LV was afgelopen jaar prima om er (rechtstreeks) naartoe te vliegen en voordelig te verblijven voor 1e en laatste nacht. Één avond de stad in geweest voor een (klein) rondje Strip. Het beste is er wel van af helaas....
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Hendrik8: nieuwe kans.

Bericht door Corv »

paulr schreef:
04 mar 2023, 16:52

voordelig te verblijven voor 1e en laatste nacht
Ik ben er alleen met de RV op doorreis geweest. Maar een 'resort fee' betalen bovenop de prijs van een kamer in een hotel, dat is verplicht?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Hendrik8: nieuwe kans.

Bericht door paulr »

@Corv Dat ligt aan welk hotel. Wij verblijven doorgaans in hotels zonder resort fee zoals Holiday Inn Vacation Club, Mardi Grass of Carriage House. Overigens hebben we dat ook gedaan toen we met een RV onderweg waren. Ik vind de campings te ver weg liggen, dus nemen we een hotel (ook al hebben we camper bij ons). Campings zijn duur dus hotel soms zelfs voordeliger !
Hendrik8
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2021, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 15

North Rim

Bericht door Hendrik8 »

Beste mede forum leden
We hopen in september een rondreis te maken vanaf Los Angeles naar de door mij uitgekozen bezienswaardigheden waarvan ik zeker weet dat het een mooie reis zal worden ,we hadden dit eerder willen doen ,maar door omstandigheden in 2021(corona) niet gelukt en ook al is onze familieband er in Amerika niet meer, willen we toch als afsluiting dit doen ; 1 van die plekken is de North Rim in Arizona maar de weg er heen is nog al saai vanuit Fredonia en terug naar Kanab dus de vraag is of we er veel van zulllen missen,we doen de South Rim wel uiteraard maar toch
Lang verhaal maar toch graag een mening
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: North Rim

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Hendrik, het is handiger om al je vragen over je reis in je routetopic te stellen zodat je alle informatie over je reis bijelkaar hebt. Voor deze vraag is het immers ook goed om te weten dat jullie niet gaan wandelen.
In je routetopic heb je eigenlijk al antwoord gehad op je vraag over de North Rim.
Ook wel een beetje jammer dat je daar geen reactie meer hebt gegeven.

Om een beeld te krijgen van de North Rim zou je ons 2015-verslag kunnen bekijken. Als je er naar toe gaat kan ik een overnachting in het park aanraden zodat je van de zonsondergang en -opkomst kunt genieten.
Waar overnacht je bij de South Rim?
En als je niet naar de North Rim gaat, wat is dan het alternatief?
Heb je al hotels geboekt?
Hoe ziet je route eruit?

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Hendrik8: nieuwe kans.

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

Berichten samengevoegd om overzicht te bewaren.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer