Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Karin77 »

Hallo iedereen,
Wij hebben afgelopen meivakantie een rondreis door Zuidwest Amerika gemaakt. We zouden in zomer 2020 gaan, werd uiteindelijk meivakantie 2022. Qua temperatuur en drukte vonden wij dit echt perfect. Mede door dit forum heel veel tips opgedaan!
Nu smaakt dat natuurlijk naar meer en willen wij 2024 (ook in de meivakantie) weer gaan. Omdat onze reis in 2 weken is gemaakt willen we eigenlijk terug naar sommige plaatsen om daar langer te verblijven.

Vorig jaar hebben we deze route gedaan: SF - Monterey - LA (Disney)- Palm Springs (Joshua Tree) - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas.
Klinkt veel in korte tijd en dat was het ook, maar we hebben alles gedaan wat op de planning stond :-).

Nu willen we zeker terug naar San Francisco, LA ivm bezoek Universal (een must voor kids en man) en Zion. En we willen Yosemite bezoeken omdat dat park vorig jaar wegens gebrek aan tijd in onze planning is gesneuveld.
Daarnaast zouden we ook graag nog iets anders waar we niet zijn geweest willen toevoegen.
Ik heb al allerlei routes gemaakt, maar ik kom niet echt uit het middelste gedeelte omdat we niet meer naar Page en Grand Canyon willen.
Death Valley hebben we vorig jaar niet gedaan dus dat is een optie.
Het liefst willen we eindigen in San Francisco en starten in LV ivm bezoek Zion.
Niets ligt nog vast.

Wat ik nu heb:
1 LV
2 LV - Valley of Fire - Zion
3 Zion
4 Zion
5
6
7 LA (Universal)
8
9
10 Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - SF
13 SF
14 SF
15 SF - A’dam

Hebben jullie tips hoe wij het middelste gedeelte leuk en efficiënt kunnen plannen? En hoe kunnen we Yosemite het best aanrijden ivm afgesloten Tiogapas?

Alvast heel erg bedankt!
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024

Bericht door Resetovic »

Is het misschien niet handiger dat jullie starten in SF en dan Yosemite aan doen, via Bakersfield richting Vegas en Death Valley mee pakken :D.
Via Vegas dan Valley of Fire richting Zion en daarna met stops richting Los Angeles.....

Of starten in LA richting Zion en eindigen in SF.

Tioga Pass was vorig jaar eind mei pas geopend en met de hoeveelheid sneeuw nu denk ik zelf dat het juni zal zijn, denk dat je dus zoals ik er ook mee zit alleen via Bakersfield als optie hebt.

Edit: zie overigens nu pas dat het 2024 betreft, maar qua route denk ik dat het niet veel mee uitmaakt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Willen jullie geen tijd uittrekken voor Las Vegas? Ik neem aan dat je op dag 1 aankomt in Las Vegas?
Met Death Valley erbij zou je zoiets kunnen doen:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Valley of Fire
Dag 5 Valley of Fire - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite - San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco - Amsterdam

In plaats van een overnachting bij Valley of Fire kun je ook in Las Vegas overnachten.

Marianne
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Karin77 »

Dank je wel voor jullie reacties!

@ Resetovic. Ik heb idd jouw opties ook overwogen en zijn nog steeds in overweging. Ik ga deze 2 routes en die van Marianne uitschrijven en even de km’s erbij opzoeken.

@ Martin & Marianne, Las Vegas vonden wij afgelopen jaar vrij heftig in de zin van: we kwamen helemaal “zen” uit Zion en die overgang naar LV was echt even wennen. Wij vonden toen ook 1,5 dag in Vegas echt meer dan genoeg. Mijn ogen brandden van de wietlucht 🙈. Het was leuk om gezien en gedaan te hebben maar voor 1 overnachting prima 😬.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn al aardig wat topics geweest over 2 weken in de meivakantie, misschien heb je daar ook iets aan. Zie bijvoorbeeld viewtopic.php?f=36&t=78780.
Als je nog wat verder terug in de tijd zoekt vind je nog wel meer.

Marianne
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Karin77 »

Dank je. Heb idd al zitten zoeken, maar kon nog niet de perfecte route vinden, omdat in de meeste routes toch Page en GC zit (wat logisch is want dat wilden wij de 1e keer ook). Nu lijkt het ingewikkeld omdat we die juist willen vermijden.
Er zijn nu wel een paar pittige reisdagen, maar omdat we overal langer blijven is dat waarschijnlijk minder gehaast.
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Karin77 »

@Martin & Marianne, zo blij ook geweest met jullie wandelroutes! Was echt top om vanuit jullie omschrijvingen de routes uit te zoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

:thumbup:
Karin77 schreef:
02 mar 2023, 11:08
Heb idd al zitten zoeken, maar kon nog niet de perfecte route vinden, omdat in de meeste routes toch Page en GC zit (wat logisch is want dat wilden wij de 1e keer ook). Nu lijkt het ingewikkeld omdat we die juist willen vermijden.
Het ging me ook meer om delen van de routes. Hoewel ik ook al eens een route heb gezien met wel Zion maar verder alleen het westelijk deel.

Marianne
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Karin77 »

@Martin & Marianne , vooralsnog denk ik dat we de door jou aangegeven route gaan aanhouden. Volgens mij is die goed te doen en hebben we overal ruim de tijd 😃. Thanks!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het zelf ook een mooie route. :wink: En mooi dat Las Vegas geen must is, nu heb je voldoende tijd voor alles. Je kunt nog wat schuiven, bijvoorbeeld rond Death valley. Overnachten in het park is duur; in 2019 hebben wij in Lone Pine en in Amargosa Valley ovenacht, dat was ook een prima verdeling, hoewel een overnachting in het park wel erg mooi is.

Marianne
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: 2e keer Zuidwest USA - meivakantie 2024.

Bericht door Karin77 »

@Martin & Marianne, we gaan even kijken wat uitkomt. In het park lijkt mij inderdaad ook erg mooi!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer