Reis FamJeki: rondreis westkust met ons gezin van 5.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FamJeki
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2022, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis FamJeki: rondreis westkust met ons gezin van 5.

Bericht door FamJeki »

Hoi,
Wij hebben onze reis samengesteld met hulp van een rondreismakelaar en hebben inmiddels alle accommodaties geboekt. Ook een paar excursies al geboekt, waaronder Antilope Canyon en een vlucht over de Grand Canyon.

We gaan met ons gezin met drie kinderen (twee jongens van 17 en 15 jaar en een meisje van 10 jaar) en we gaan 29 dagen.
We gaan ook familie bezoeken, vandaar dat we beginnen in Portland, Oregon.

Ons reisschema is als volgt:

Dag 1: Vlucht naar Portland, familiebezoek
Dag 2: Portland
Dag 3: Portland
Dag 4: Autorit naar Crater Lake, daar wandelen en dan door naar hotel in Klamath Falls
Dag 5: Autorit naar Paradise/Chico, California (familie bezoek), 1 nacht
Dag 6: Autorit naar San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: Autorit naar Coulterville, Yosemite
Dag 10: Yosemite, een middag raften in Merced River (begin augustus, zou het water hoog genoeg zijn?)
Dag 11: Yosemite: een dag naar Merced Grove of Giant Sequoia Trees
Dag 12: Autorit over Tioga Pass naar Bishop, daar hotel voor 1 nacht
Dag 13: Autorit naar Las Vegas, hotel vlak achter Bellagio Hotel, 4 minuten lopen van de Strip
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Autorit naar Zion National Park, daar middag doorbrengen (shuttle bus Scenic Drive) en daarna naar hotel in Kebab
Dag 16: Autorit naar Bryce Canyon, daar middag doorbrengen en dan door naar Page /Lake Powell
Dag 17: Page (naar Antilope Canyon, daarna zwemmen in Lake Powell)
Dag 18: Page (naar Horseshoe Bend en Glen Canyon)
Dag 19: Autorit naar Monument Valley (scenic drive) en daar logeren in The View Hotel (een cabin midden in het park)
Dag 20: zonsopgang bekijken en dan na het ontbijt een autorit naar Southrim Grand Canyon (hotel bij ingang park)
Dag 21: Grand Canyon bekijken en vlucht erboven
Dag 22: Autorit naar Slide Rock State Park, logeren in Flagstaff
Dag 23: Lange autorit naar Joshua Tree Park, logeren in Harmony Hotel in Twentynine Palms
Dag 24: Joshus Tree park Park Boulevard Road? Daarna autorit naar West Hollywood Los Angeles
Dag 25: LA
Dag 26: LA
Dag 27: LA
Dag 28: Vlucht naar Nederland
Dag 29: Weer thuis

Een paar vragen:
- Is raften in Merced River begin augustus wel aan t raden, of dan water te laag?
- We gaan een lange rit rijden (ruim 5 uur) van Flagstaff naar Twentynine Palms, Joshua Tree. Ik zag dat je dan een scenic route kan rijden over Park Boulevard Road. Hebben jullie daar ervaring mee? We kunnen dit ook gaan doen de volgende dag, voordat we naar LA rijden? Wat verder echt te zien in Joshua Tree?
- Walvissen en Dolfijnen spotten in LA, ik las dat er in de zomer geen walvissen zijn? Wat is jullie ervaring? Wel de moeite waard? We willen ook heel graag dolfijnen zien!
- Welke studiotour in LA is aan te raden?
- Welke hotels echt de moeite waard om te bekijken in Las Vegas (sowieso Stratosphere)?
- Fietsen huren in San Francisco, leuk of niet?

Alvast bedankt voor reacties!
FamJeki
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2022, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door FamJeki »

Ik zie nu dat ik dit in een ander topic had moeten plaatsen, bij reisschema's....kan ik dat nog veranderen? Excuses!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door Martin & Marianne »

Het hoort inderdaad in het andere zuidwestenforum thuis; een moderator zal het wel verplaatsen.

Ik zie dat je eerder al eens vragen had gesteld, in dit topic. Waarom na zoveel hulp dan een reismakelaar inhuren? Ik neem aan dat de keuzes van jullie zijn, maar ik zou voor een eerste keer toch wat andere keuzes hebben gemaakt. Is er nog iets aan te passen wat betreft accommodaties? Hebben jullie dat zelf geboekt?
Voor Yosemite ligt Coulterville absoluut niet handig; het is bijna 2 uur rijden naar de vallei. En dat twee keer op een dag. Waarom kijk je niet naar iets in de vallei?
Voor Zion en Bryce is de tijd ontzettend krap, terwijl je voor Page en de Grand Canyon dan weer veel tijd uittrekt. En waarom in Kanab (geen Kebab :wink: ) overnachten en niet in Springdale? Met een overnachting in Springdale heb je nog iets tijd in Zion. Bovendien heb je dan een parkeerplaats bij je hotel; nu moet je hopen op een plekje bij het park, of betalen voor een plaatsje in Springdale. Naar Kanab is het bijna 6 uur rijden, dus om het park met de shuttlebus te verkennen wordt dan wel erg gehaast.

Meestal is raften op de Merced River in augustus niet meer mogelijk, maar als er nog veel sneeuw gaat vallen kan het wellicht nog. Wij hebben het wel eens gedaan in augustus, twee keer zelfs in dezelfde vakantie; zie hier en hier.

Voor de Merced Grove heb je absoluut geen dag nodig. Waarom niet naar de Mariposa Grove? En dan naar Glacier Point? Of kijk eens naar de Panaroma Trail. En plan ook wat zaken voor de rit naar Bishop; langs de Tioga Road zijn mooie wandelingen, en neem ook een kijkje bij Mono Lake.

De Park Boulevard in Joshua Tree is zeker de moeite waard, maar het is wel te heet om veel buiten de auto te doen. Wij waren er in 2002, zie hier ons verslag. Het is mooi om het heel vroeg in de ochtend om juist tegen de avond te doen. Dan is het minder heet, en het licht zal ook mooier zijn.

In LA is de studiotour bij Warner Bros zeer aan te raden. Wij zijn ook eens bij Paramount geweest. Dat was ook een succes, maar vooral omdat we daar toen een opname konden bijwonen. Ik zou voor WB gaan.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door mtl »

Ik weet niet wat een rondreis makelaar is maar als alle overnachtingen al vast staan dan valt er weinig nog te adviseren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij boek je zelf, op advies van een rondreismakelaar, dus dan zouden wijzigingen nog wel mogelijk zijn.
Ik denk dat de prijs in deze reis heel doorslaggevend is geweest, maar met hulp van het forum zijn er vast betere opties tegen een redelijke prijs te vinden.
Voor het geld van die makelaar had je al op veel plekken beter gelegen accommodaties kunnen betalen.

Marianne
FamJeki
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2022, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door FamJeki »

Dank je voor je reactie Marianne!
Om eerlijk te zeggen zagen we door de bomen het bos niet meer qua het plannen van de reis. Ik heb uren achter de pc gezeten en mijn hoofd zat zo vol met alle info, dat ik het gewoon niet meer overzag. We hebben uiteindelijk een rondreismakelaar gezien die ons heel goed heeft geholpen om al onze wensen samen te stellen. Wij zijn daar heel blij mee, want nu konden we meer zoeken in de accommodaties en de excursies.
Misschien sommige plekken toch minder handig, we hadden meerdere keuzes en hebben zelf geboekt. Ik bedoelde natuurlijk ook Kenab ipv Kebab haha, maar deze accommodatie kunnen we annuleren, evenals Coulterville. We kunnen dus nog dingen aanpassen.
Aangezien mijn man en ik alweer een paar uur achter de pc zitten, stoppen we even voor vandaag met uitzoeken.
Ik ga aankomende week weer verder om te kijken wat we aan kunnen passen.
Bedankt voor de suggesties, ik ga ze zeker meenemen!!
FamJeki
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2022, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door FamJeki »

Martin & Marianne schreef:
19 feb 2023, 15:40
Volgens mij boek je zelf, op advies van een rondreismakelaar, dus dan zouden wijzigingen nog wel mogelijk zijn.
Ik denk dat de prijs in deze reis heel doorslaggevend is geweest, maar met hulp van het forum zijn er vast betere opties tegen een redelijke prijs te vinden.
Voor het geld van die makelaar had je al op veel plekken beter gelegen accommodaties kunnen betalen.

Marianne
Door de makelaar hebben we juist al ontzettend veel geld bespaard, zij heeft echt voor een hele fijne prijs de vluchten gevonden en de huurauto. Ook heeft het ons veel tijd en stress gescheeld, we vinden het super om de reis te maken en kijken er ontzettend naar uit! Maar om alles uit te zoeken is niet onze hobby. Op deze manier was het voor ons juist ontzettend fijn om te doen. :)
Maar dat zal inderdaad voor iedereen anders zijn! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door Martin & Marianne »

Aks je aangeeft wanneer je precies vertrekt kunnen we eens meekijken voor betaalbare opties.

Marianne
FamJeki
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2022, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door FamJeki »

We vertrekken op woensdag 26 juli en zijn woensdag 23 augustus terug.

Ik heb net even in het reisvoorstel van de makelaar gekeken en zij had ook als optie Springdale....waarom we dan toch voor Kenab hebben gekozen weet ik niet meer...we hebben dit allemaal in sept/okt geboekt nml.
Misschien door de reviews van het hotel? Ik weet het echt niet meer...
Ze had Bumbleberry Inn in Springdale uitgezocht

Want ik zie idd dat het veel centraler ligt en dat van Springdale naar Bryce het maar een halfuur langer is dan van Kenab naar Bryce....maar wel veel dichterbij Zion! Dus ik snap onze keuze niet meer....dit bedoel ik dus, mijn man en ik hebben hier wat minder talent voor en zijn blij met de hulp haha

We zijn korter in Zion en Bryce omdat we rekening wilden houden met de verjaardag van onze dochter, dat we dan niet de hele dag in de auto zouden zitten, EN we wilden perse naar Monument Valley....dat heb ik altijd al eens in t echt willen zien, dus stond hoog op mijn verlanglijstje. Vandaar een paar dingen aangepast.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door Martin & Marianne »

Maar waarom dan niet de route eerder op het forum gedeeld? Je was hier al actief, en je had al goede adviezen gekregen.

Ik zie dat je net in het weekend in Yosemite bent; dat maakt het lastig om nog iets te vinden. Maar ook wel belangrijk om iets in het park te hebben. Op 3 aug is er een tent vrij in Curry Village; ik zou die alvast boeken en dan later kijken of er nog iets anders vrij komt. Zie voor reserveringen www.travelyosemite.com.
Je zou ook de eerste nacht naar iets in Oakhurst of Fishcamp kunnen kijken. Dan zit je dicht bij de Mariposa Grove. en dan de volgende twee nachten in de vallei of bijvoorbeeld El Portal (met buiten het park).

Voor Springdale kun je eens kijken naar de Zion Park motel (www.zionparkmotel.com). Op 9 aug is daar een family room vrij, is wel ruim 200 dollar. Ze hebben wel goedkopere opties maar die zijn nu niet beschikbaar.

Als Antelope Canyon te verplaatsen is zou ik ook een overnachting bij Bryce doen. Voor Page heb je aan twee nachten meer dan genoeg; de dag dat je naar MV rijdt heb je ook nog vrijwel de hele dag voor Page.

Marianne
FamJeki
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2022, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door FamJeki »

Dank je!
Antilope Canyon willen we niet verplaatsen. Buiten dat dat al helemaal volgeboekt is en we dat perse willen zien, is die dag onze dochter jarig. We hebben er daarvoor voor gekozen de avond ervoor al naar Page te rijden. De makelaar had ook in gedachten om een nacht in Bryce door te brengen, maar dit is een bewuste keuze van ons.

Die in Springdale ziet er goed uit! En is maar iets duurder dan onze accommodatie in Kenab! Dank je!
Ik ga nog even kijken in Yosemite. We hebben in Coulterville wel een fantastisch huis midden in de natuur geboekt, met een grote veranda met uitzicht. Mochten we niets in de valley vinden, dan is dat voor ons ook oke.

Die twee dagen dat we daar zijn dachten we aan 1 dag raften en 1 dag sequoias te bekijken. Of moeten we echt in de valley zijn om de mooiste dingen te zien? Welke tips heb je daar voor activiteiten?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt alvast boeken; annuleren kan altijd nog.
De rit naar Page wordt dan wel langer als je via Bryce rijdt. Daar kun je natuurlijk ook leuk een verjaardag vieren ..

In Yosemite is ontzettend veel te doen; ik had al naar een verslag van ons verwezen. Je kunt ook wat andere verslagen bekijken, we zijn er meerdere keren geweest. Ik zou er niet op rekenen dat je kunt raften. Maar je kunt er geweldig wandelen, en in de vallei kun je ook fietsen. Bij Glacier Point heb je een geweldig uitzicht en twee mooie wandelingen, daar zou ik zeker ook naar toe gaan. En de dag dat je gaat raften heb je ook nog tijd voor andere dingen in de vallei. Loop bijvoorbeeld naar de Vernal Fall. En ga naar Mirror Lake.
Wellicht is het junior ranger programma of een ranger activiteit ook leuk om te doen. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.bl en op mijn wandelsite En natuurlijk op de NPS-site. Ook handig voor een kaart van het park (zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm, waar linksboven 'park tiles' staat moet je 'brochure map' aanklikken).
Heel handig is ook de Yosemite Guide, het krantje dat je ook bij de ingang krijgt. Dat van vorig jaar zomer is online te vinden, zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... yg22-6.pdf

Marianne
FamJeki
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2022, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door FamJeki »

Ik heb Zion Motel geboekt! Kenab gaan we annuleren!
Voor ons staat Page vast, ook gezien Antilope Canyon en de verjaardag van dochter.

Wat ik ineens niet snap is het volgende: ik zie op Google Maps dat van Coulterville naar Bishop 6 uur rijden is....ik dacht 3 uur over de Tioga Pass... Hoe kan dat nou?
We komen van San Francisco, naar Yosemite National Park is 3 uur. Daarna gaan we dus naar Bishop via de Tioga Pass....is dat ook nog te doen als we niet vanaf Coulterville gaan? Ik zie dat het vanaf daar ook 6 uur is... Via Bishop naar Las Vegas is dan 4 uur.... Of moeten we Bishop overslaan en via een andere route van Yosemite naar Las Vegas gaan?

Mijn hoofd tolt alweer van alle info :oops: :P
Laatst gewijzigd door FamJeki op 19 feb 2023, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
FamJeki
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2022, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door FamJeki »

Marianne, wat raad je meer aan: de 10e eerst naar Bryce te rijden vanuit Zion (2 uur) en dan door te rijden naar Page (2,5 uur) (is idd en flinke omweg)
Of de 10e nog wat meer tijd in Zion door te brengen en dan Bryce over te slaan en rechtstreeks naar Page te rijden (2 uur)

Is Bryce echt de moeite waard? Ik ben er 17 jaar geleden geweest en vond het toen wel indrukwekkend, maar misschien is het voor nu te gehaast ofzo
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis westkust met ons gezin van 5

Bericht door Martin & Marianne »

Hij gaat nu niet over de Tioga Pass, kijk maar eens goed naar de route. De Tioga Pass is nu afgesloten.
Het is trouwens wel een aardige rit, langs de Tioga Road wil je ook nog wel het nodige bekijken lijkt me.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer