Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Boppe »

Goededag reiscollega's.

It giet oan, ook wij maken met z'n tweetjes een rondreis door west Amerika.
Dit is dan pas in april - begin mei 2024.
Onze campervoorkeur gaat uit naar Road Bear type 26-28'.
Hieronder het voorlopige schema; nog tips/aanvullingen?

Afbeelding

Het is erg interessant om allerlei verslagen te lezen, maar heb toch een paar vraagjes:
* Tijdzone: Ik weet dat Utah en Arizona +1 uur zijn tov California en Nevada.
Maar er was iets met Page-Antelope. In april is het zomertijd. Dan is het gewoon Arizonatijd ?
* In hoeverre is het zinvol om na het ophalen van de camper, boodschappen halen/inruimen, te vertrekken naar Yosemite.
Beetje inschatten zul je pas rond een uur of vijf die kant op kunnen. Is overnachten bij Wallmart nog steeds toegestaan?
* Ik heb een hekel aan hitte (buiten tenminste, binnen airco :thumbup:), vandaar april/mei. Ik ga er vanuit dat het meevalt in de meeste parken of ga ik me ergens behoorlijk op verkijken?
* Hoelang doe je ongeveer met een 150l watertank aan boord als er geen douches in de buurt zijn?

Zo eerst maar.

Groet Robert
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV

Bericht door BonnyR »

Duidelijk schema :-)
Slim, hotel in San Francisco, ik zou ook niet weer met een camper in SF willen zitten.
Waarom een nacht hotel in las Vegas? kun je daar je camper op de hotel parkeerplaats neerzetten? en andere nacht wel op een camping??

Walmart overnachten verschilt per locatie, meende dat ze online ergens een overzicht hebben waar dat kan.

Als je de tijd wilt hebben voor boodschappen e.d. kun je misschien een Early Bird nemen, ga je lekker vroeg op pad. Jullie gaan dezelfde periode op reis als wat wij in 2019 hebben gedaan. ( eind april start - 4 weken)
Hitte alleen in Las Vegas. Zion en Page en SF waren lekker, In Bryce, Yosemite sneeuw en fris.

Water is helemaal geen issue, kun je op zoveel plekken bijtanken.

Zion zou ik persoonlijk meer tijd gunnen en dan maar iets van LA afhalen, tenzij je daar allerlei plannen hebt.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een behoorlijk gehaast schema vind ik. Voor 3 weken zou ik me beperken tot het standaardrondje. Dan heb je meer tijd voor de kust en zoals BonnyR al zegt kan Zion ook nog wel een extra dag gebruiken. Als je naar Arches wilt zou ik voor die omgeving zeker 3 nachten plannen. En dan tussen Moab en Bryce nog een overnachting in Capitol Reef. Doodzonde om dat stuk zo snel te doen. Ik mis ook een overnachting in Monument Valley.
Het lijkt me ook niet gek om de route om te draaien. Met een extra overnachting aan de kust zou je de eerste dag dan Monterey kunnen rijden. Met Yosemite op het laatst heb je kans dat de Glacier Point Road dan open is.
Ik zou ook meer tijd nemen voor Death Valley, van Bakersfield naar Las Vegas via DV is met een camper veel meer dan 6 uur rijden. En tussen Las Vegas en Zion is een overnachting in Valley of Fire mooi.

Marianne
Corv
Amerikakenner
Berichten: 663
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV

Bericht door Corv »

@Boppe

Als je een beetje flexibel bent mbt reistijd kun je rond half maart elk jaar een wegbreng camper boeken bij roadbear, scheelt behoorlijk qua prijs. Overnachtingen op een Walmart parking is afhankelijk van de plaats. Op o.a. www.rvparky.com kun je zien of het is toegestaan om bij Walmart te overnachten. Wij hebben meerdere keren een wegbreng camper van Chicago naar LA gereden en hebben nooit de douche in de RV gebruikt, kon altijd op de camping waar we stonden. En wat bonnyr zegt, je kan altijd de watertank bijvullen op een camping.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV

Bericht door paulr »

Fors schema voor 3 weken, zou ik eerder in 4 weken doen…
Heb je overwogen in Denver te starten en een one way naar SF te doen ? Dat scheelt wel wat denk ik…
Een rondje met zowel SF als LA, maar ook Moab is eigenlijk teveel. Wellicht Moab laten vervallen, of LA. Nu heb je flinke rijdagen en relatief weinig tijd in alle parken.
Als je toch SF doet zou ik op de ophaaldag geen overnachting in Yosemite reserveren. Kijk gewoon hoever je komt en er is altijd wel een camping onderweg op de route.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV

Bericht door Martin & Marianne »

Boppe schreef:
16 feb 2023, 18:20

* Tijdzone: Ik weet dat Utah en Arizona +1 uur zijn tov California en Nevada.
Maar er was iets met Page-Antelope. In april is het zomertijd. Dan is het gewoon Arizonatijd ?
Ja. In principe gaan de indianengebieden niet mee met de zomertijd, maar bij Page wel - om het niet al te moeilijk te maken. Maar daardoor wordt het toch weer ingewikkelder. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door josea »

Jullie doen de standaard ronde, die in principe goed te doen is, maar niet uitermate ruim, en daar doe je dan nog Moab bij? Veel te veel naar mijn idee, zeker met een camper.
Ik zou sowieso Moab (Arches) eruit halen en dan een nieuwe opzet maken. Die tijd kun je beter gebruiken in bijvoorbeeld Zion en een extra stop langs de kust.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Martin & Marianne »

Of je gaat wel naar Moab, maar overweeg dan een rondje Las Vegas en laat Yosemite en San Francisco en LA vallen.
Als je wel naar Yosemite wilt kijk dan ook goed naar de periode. Je geeft aan dat je een hekel hebt aan hitte, maar dat valt aan de kust natuurlijk wel mee. Aan het eind van de dag nog buiten bij de camper kunnen zitten is toch ook wel prettig.
Zijn jullie van plan veel te gaan wandelen?

Marianne
kleinder
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door kleinder »

Hoi Robert en anderen,

eens met Marianne en anderen, dit is erg veel. Zeker met een camper. Tenzij je echt heel erg van rijden houdt ;-) .

Ik heb dit 2 keer eerder gedaan en een een deel een derde keer. Voor mij, mijn vrouw en vriend waren 2 dagen Grand Canyon en Bryce met name hoogtepunten. En ja Moab en Arches ook, zeker, maar ook daar is zoveel te zien. Wij waren 4 nachten en was nog te kort.

Mijn 2e reis, met mijn vrouw, was SF naar vegas dan de parken en eindigen in Denver. Wel drop kosten maar ja je moet wat. Ik vond LA niet echt boeiend. Is maar een idee.

Hoe dan ook, veel plezier en je gaat zeker een mooie vakantie krijgen.

grt,
Ronald
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Boppe »

Martin & Marianne schreef:
19 feb 2023, 08:48

Zijn jullie van plan veel te gaan wandelen?
Niet veel, zo grote wandelaars zijn we ook weer niet. Af en toe een trail maar lange afstanden en klimmen zit er bij ons niet in.
De reisafstand in inderdaad een flinke, dat realiseren we.
Ik neem de tips mee.
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Van Yosemite naar

Bericht door Boppe »

Goedemorgen,

Na drie dagen Yosemite willen we via Deathvalley naar Las Vegas.
Die route is uiteraard veel te lang (Tioga is dan dicht) en zoeken een overnachtingsplekje.
Nu gaf een bekende reisorganisatie door om in Bakersfield te overnachten.
Echter gaf een andere collega van ditzelfde reisbureau aan dat daar echt niks te doen is en we een overnachting in/bij Sequoia kunnen overwegen.
Dat park had ik even gemist. Die willen we nu ook graag bezoeken, al is het maar voor 1 nachtje. De General Sherman is dan wel een afvinkboompje...

Wij gaan in april 2024, hebben een Roadbearcamper van 28'.
Afgezien dat er nu veel reparaties aan de weg daar worden uitgevoerd, is/zijn daar ook wegen afgesloten voor RV's langer dan (ik meende) 22', maar ik kan niet op nps.gov vinden welke wegen dat zijn.
Kun je bijvoorbeeld via Fresno het park over de 180 binnenrijden, een overnachting in een RV park en via de Three rivers de weg weer vervolgen richting Bakersfield en vervolgens weer naar het noorden ri. Deathvalley. Jammer dat daar nu geen weg tussen zit, scheelt een paar kilometers.

Wie weet een leuke camping in of in de directe nabijheid van Sequoia NP en we twijfelen we nog (na drie dagen zonder stroom) of we hooked gaan of niet. Het is voor ons de eerste rit met een camper in de USA.
Wie weet hier meer van en kan ons eventueel helpen aan een leuk adres?

Groet Robert
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Yosemite naar

Bericht door Martin & Marianne »

Robert, deze vraag hoort in het zuidwesten thuis, ik zal een moderator vragen het te verplaatsen. Ik zie dat je daar al een routetopic hebt, waarom heb je je vraag niet daar gesteld? Het is altijd handig om de rest van de route te zien om goed advies te kunnen geven.
Liggen tickets en camperhuur al vast?

Hou er rekening mee dat Sequoia in april een risico is, zelfs als de winter niet zo streng is als dit jaar het geval was. En bedenk ook dat je niet de CA198 mag rijden met een grotere camper, dus je moet dan via de 180 het park in en weer uit.
Zie voor meer informatie: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/ ... ctions.htm.
Ik zie dat het in principe wel mag, maar niet geadviseerd wordt. Terug via de CA180 zal net zo snel zijn met een camper.

En vooral wegblijven bij reisorganisaties; lees wat mee op het forum en in reisverslagen.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Van Yosemite naar

Bericht door Marcopstal »

Op zich ben je alleen op zoek naar een overnachtingsplaats. Dan heeft Sequoia ook geen meerwaarde want je hebt amper tijd om daar te spenderen.
Het is correct dat er in Bakersfield niet echt iets te beleven is, maar dat lijkt me in deze eigenlijk geen issue.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tanteto
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Van Yosemite naar

Bericht door tanteto »

Een afvinkboompje - mooi woord :lol:
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Van Yosemite naar

Bericht door mtl »

Bakersfield kun je gerust overslaan.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Van Yosemite naar

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2014 met een 27 ft in Sequoia overnacht op Dorst Creek campground. Een hele mooie camping, maar je moet inderdaad via de 180 het park weer uit. En dan blijft natuurlijk de vraag of het überhaupt mogelijk is in april, zoals Marianne terecht zegt. April is erg vroeg in het seizoen.
Als je geen bezwaar hebt tegen een lange reisdag, soms ontkom je daar niet aan, dan zou je vanuit Sequoia via de 180 inderdaad richting Bakersfield kunnen rijden, maar dan doorrijden naar Lake Isabella. Daar zit een KOA, ik ken hem niet dus kan niet zeggen of het wat is, maar dan ben je al meer op weg naar Death Valley en je hebt een nacht hook ups, want op Dorst Creek heb je ook niks. Het is dan wel een 325 km rijden, maar dan win je weer wat kilometers voor de volgende dag.

Zie voor onze ervaring op Sequoia en Dorst ons verslag van 2014, dag 8 en 9
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Van Yosemite naar

Bericht door Elendan »

Mijn voorkeur zou uitgaan via de 88 en dan ten Oosten van de Tioga bij Lee Vining ongeveer te overnachten. Veel mooiere route dan via Bakersfield maar wel ietsje langer. Je hebt dan wel twee mooiere rijdagen dan via Bakersfield.

Voor Sequoia heb je naar mijn mening gewoon geen tijd. Na een overnachting daar is het nog steeds 740 km rijden naar Las Vegas. En je bent veel langer onderweg dan de 8 uur (pure rijtijd!) die er voor staat omdat je met een camper rijdt.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Yosemite naar

Bericht door Martin & Marianne »

Met een overnachting in Sequoia/Kings Canyon is Grant Grove of iets buiten het park de beste keuze omdat je dan weer relatief snel het park kunt verlaten. Vanuit Grant Grove Village rij je dan naar de General Sherman en weer terug. Maar ava Grant Grove Village via Death Valley naar Las Vegas is bijna 9 uur rijden, dus dat lijkt me wat te veel van het goede. Of wil je tussendoor nog ene overnachting doen?
Het voorstel om de CA88 te nemen is niet gek, je hebt dan een mooie route.
In je routetopic s al gesuggereerd om de route andersom te doen zodat je later in Yosemite bent. Is dat geen optie?

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Van Yosemite naar

Bericht door BonnyR »

Wij hebben de CA 198 in 2019 met een 30 ft. camper gedaan in flinke mist en links en rechts langs de weg meer dan twee meter sneeuw. Was begin mei ongeveer. Helemaal op het einde ( na de camping) wordt de weg super bochtig, terwijl je denkt dat je het allemaal gehad hebt. Het " ging" , maar eigenlijk niet aan te bevelen.
Ik zou zeker voor een andere route gaan, helemaal in april.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Van Yosemite naar

Bericht door Boppe »

Weer genoeg stof om na te denken, bedankt allen.
Heerlijk zoveel kennis hier op dit forum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer