Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat je iets aan het forum hebt! Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op mijn vragen. We kunnen je dan beter helpen.
Is je route nog hetzelfde als in je eerste bericht? En zou je nog iets aan willen/kunnen passen? Waarom Yosemite niet op het laatst doen?

Marianne
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Boppe »

We zijn niet van die grote wandelaars en willen best veel zien.
Tot nu toe staat Arches er nog steeds tussen.

De route linksom of rechtsom...
Tot nu toe staat de route nog rechtsom ingetekend.
Het enige voordeel voor mij is dat de kans op hitte in Las Vegas wat minder is als we er eerder aankomen. Alles is relatief natuurlijk, het zijn maar twee a drie weken...
Ik heb moeite met temperaturen boven de 30-35 graden.

Het afvinkboompje (Sequoia) laten we dan eerst maar even voor wat het is.
Ik neem het advies over en ga nu bovenlangs over de 88 ri. Lee Vining.
Afbeelding
Afbeelding
https://tripwizard.rvlife.com/app/visit ... NPUmR4QT09
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Martin & Marianne »

Die week (hoe kom je bij 2 of 3 weken?) dat je eerder of later in Las Vegas bent zal niet veel uitmaken qua temperatuur, maar de twee weken later in Yosemite wel degelijk; meer kans op een open Glacier point Road, een open Sonora Pass, minder sneeuw op de paden etc. Als het net zo'n winter is als dit jaar helpt het allemaal niet, maar normaal gesproken maken die twee weken toch echt wel verschil in die tijd van het jaar.

In Las Vegas zal je bovendien veel tijd binnen doorbrengen dus zelfs als het in die periode boven de 30 graden zou zijn, dan heb je er nog niet veel last van. Bovendien is de warmte in het zuidwesten een droge warmte, het is niet te vergelijken met dergelijke temperaturen in Nederland.
Ik zouj dan ook zeker Death Valley meenemen; je hoeft niet eens uit de camper te komen, maar het is een prachtige route. Een overnachting in het park of er vlak voor of erna is dan een aanrader.

Bijkomend voordeel van het omdraaien van de route os dat je de kust aan je rechterhand hebt. Normaal gesproken geen reden om voor linksom of rechtsom, maar met een camper is het toch wel gemakkelijker als je eens wilt parkeren.

Je schrijft dat je veel wilt zien, maar met deze route zie je dan toch vooral de weg en niet veel van de parken. Juist als je wandelt zie je veel.

Voor de rit van Bryce naar Arches mis je veel moois zoals je het nu hebt gepland. Ik zou de UT12 nemen en langs Capitol Reef rijden. En daar zeker een overnachting plannen. Dat geeft je ook tijd om op weg naar Moab langs Goblin Valley te rijden, of een bezoek te brengen aan Little wild Horse Canyon.
Maar nogmaals; met een rondje SF zou ik Arches vergeten; je maakt erg veel kilometers nu. Wil je wel naar Arches overweeg dan eens een one way; bijvoorbeeld beginnen in LA en eindigen in SF. Maar zelfs dan wordt het gehaast. Met geen tijd voor een extra overnachting Zion, een overnachting in Monument Valley, voor een bezoek aan Canyonlands, de mooie wandeling naar de Lower Calf Creek falls, etc etc.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door josea »

Ik zou die lus naar Moab er echt uithalen! Je racet nu aan ontzettend veel moois voorbij om twee nachtjes bij Moab door te brengen, en dan weer terug naar Page. Door over de hoofdweg te rijden en niet de Highway 12 en de 24 sla je daar al ontzettend veel moois over en van Moab naar Page zie je ook bijna niets, want geen tijd. Die twee dagen kun je veel beter op de rest van de route gebruiken, daar is nog genoeg te zien, en dan hoef je er veel minder voor te rijden.
Want op deze manier zien jullie vooral veel van de binnenkant van de camper…
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vergeet nog Valley of Fire! Daarvoor ben je er in een goede periode, want nog niet te heet. En zo mooi!
Je rijdt nu overal langs zoals josea ook zegt; en dat is zo jammer. Zelfs als je niet gaat wandelen heb je echt je handen al vol aan een rondje zonder Moab.
Hou er ook rekening mee dat je voor de reistijden met een camper rustig 10 tot25% extra mag rekenen vergeleken met een auto.

Maar goed, ik denk dat de boodschap wel duidelijk is. :wink: We weten natuurlijk niet waar jullie belangstelling naar uitgaat, en hoe jullie gewend zijn te reizen, maar bedenk dat het echt niet zo is dat je minder ziet als je een bestemming laat vallen.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door paulr »

Lang geleden heb ik al eens de tip gegeven voor een one way, ik zal het nu weer doen.
Als je in LV start en in LA gaat eindigen kan je met de volgende route ál de door jou genoemde plaatsen aandoen én zeker 800 km (bijna 20% !) minder kilometers maken. Dat scheelt tijd en veel uren vakantie genot. De vliegtickets zullen nauwelijks duurder zijn, de camper wellicht iets. Maar 800 km brandstof besparen met 1:3 rijden kun je eens uitrekenen. De rit die je nu in gedachten hebt is leuk in een dag of 30-32, maar niet in 25 dagen waarin ook nog je reisdagen zitten... Het onderstaande plaatje en uren is ''op de fiets'', want zo kon ik een route via de tioga pass maken. :D Mocht die pas dicht zijn dan rij je iets om via de Sonora Pass (of alsnog de saaie rit via Bakersfield als alles tegenzit...). Op deze wijze kun je ook in LV starten met een hotel ipv camper. In SF raad ik dan aan ''maar'' 2 nachten te doen en daar lange dagen van te maken om alles te zien (wij sliepen daar in een hotel in Oakland (bij Bart-station) en parkeerden de camper op de parkeerplaats daar). Je kan dan in LA de camper eerder inleveren en daar een auto huren (scheelt ook weer)... succes met plannen !
image.png
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is wel een beetje vals spelen Paul, want die Tioga Pass zal zeker niet open zijn. :wink: Je bespaart wel iets met deze route, maar dat is eigenlijk alleen het stuk van LA naar Las Vegas.
Ik zou dan toch eens naar een one way LA-SF kijken; op die manier heb je Yosemite ook zo laat mogelijk in de route.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door paulr »

Het is maar een voorbeeld... :)
Het gaat erom dat er ergens bespaard zal moeten worden. Wij hebben in 2017 met een camper in april/mei bijna alle highlights aangetikt vanaf Denver naar LA (Tioga ook dicht) zoals ook in de route van Boppe . Daar hadden we een paar dagen meer voor en scheelt ook alweer 400 km.

image.png

Maarik ben het met je eens: LA-SF is wellicht het beste in die tijd, dat scheelt dan daadwerkelijk 800 km maar je mist wel Hwy 1 (maar daar staan maar 2 dagen voor in het schema, als je keuzes moet maken zou ik die ook skippen...)

image.png
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Boppe »

We hebben nu toch besloten om Arches te laten vallen, ondanks dat het een mooi park is.
Maar overal bij langs vliegen is ook niks.
Daarnaast gaan we twee weken later weg en hebben de rijrichting omgedraaid, zodat we in de tweede week van mei in Yosemite aankomen. Ook dan zal Tioga dicht zijn, maar mogelijk is wel de Sonorapas of de Glacierroad al open.
Verder besparen we nu zo'n 700km en hebben een extra overnachting in Kingman.
Er ik nog niks definitief en we kunnen nog een dagje schuiven en van SF afsnoepen.
Ik denk dat de kustroute nog wel een overnachting kan gebruiken. Nu hebben we alleen in Sam Simeon een plekje in gedachten.
Voor de lange rit door death valley gaan we lekker vroeg op pad.
We huren een auto in LA voor één of twee daagjes.
Capital reef en Monument valley laten we lins (of rechts) liggen.

Ik hoop dat we nu wat meer reëler gepland hebben.
Voor tips, op- of aanmerkingen hoor ik graag weer jullie reactie.

Afbeelding
Afbeelding
https://tripwizard.rvlife.com/app/visit ... NQbmo4UT09
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat ziet er een stuk beter uit!
Ik weet niet hoe het met ophalen en wegbrengen van de camper gaat, maar het lijkt me dat je op dag 3 nog wel iets verder zou kunnen rijden. Wellicht is Monterey een optie? Idem voor het eind; het lijkt me dat je daar ook wel veel tijd neemt, want je hebt daar weer een volle dag SF. Als je twee volle dagen SF wilt zou ik die achterelkaar plannen. en zeker niet SF met de camper doen.

Tussen LA en de Grand Canyon zou 1 tussenstop ook voldoende kunnen zijn, ik zou dan liever die dag gebruiken voor een stop tussen Las Vegas en Lee Vining. Of rij na Barstow (je wilt Calico bezoeken? Heb je ook al eens naar Bodie gekeken?) door tot Williams. Is leuker, en je hebt meer tijd voor de Grand Canyon op die manier.

Ik neem aan dat voor Yosemite Lower Pines een voorbeeld is; North Pines of Upper Pines zijn ook prima, je mag blij zijn als het lukt om iets te reserveren. Oefen zeker een maand van te voren.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door paulr »

Mooie verbeteringen ! Prima dat je Arches en Capitol Reef voor de volgende reis over laat :D
En helemaal eens met de opmerkingen van Marianne mbt Kingman en einde SF.
Doorgaans is een uurtje of 2-3 rijden na het ophalen van de camper nog wel te doen. Ik zou ook proberen tot Monterey te komen die dag. Wellicht wil je de volgende ochtend wel een Whale-tour doen daar. Hebben wij veel plekken gedaan, maar hier was het erg indrukwekkend ! Dan heb je daarna voldoende tijd om naar San Simeon te rijden. En ja, 2 stops tussen LA en GC is (te?) veel... en ik zou zeker niet stoppen in Barstow en Kingman: beide plekken zijn niet heel interessant. Williams is leuk aan het eind van de middag of de volgend ochtend koffie, voordat je naar GC gaat. Je bespaart hiermee een dag die je in een mooier gebied prima kan gebruiken.
Ik zou op dag 22 vanuit Yosemite zo laat mogelijk vetrekken en een camping zo dicht mogelijk bij de inlever locatie van de camper boeken. En dan direct op dag 23 de camper inleveren en vervolgens een hotel nemen. Of, nog beter, SF inderdaad niet opsplitsen en dit eerste dagen doen, dan 1 dag voor het naar huis vliegen dichtbij de inlever locatie de laatste camping, camper inleveren en een taxi (eventueel via een shopping mall) naar de luchthaven. Doorgaans vertrekken de vluchten vanuit SF naar Europa in de middag....
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Boppe »

Ik heb op highway 1 nu twee stops ingepland. Montereybay (een whaletour.., helemaal te gek, tnx PaulR!) en Sam Simeon ( of 50km verder Oceano Dunes state nog iets...
Die stop bij Barstow was inderdaad voor het spookstadje daar (als alternatief voor Bodie). Maar omdat we daar nu enkele kilometers vanaf staan, hoeven we niet meer naar Barstow. Vanuit LA naar GrandCanyon is een rit van dik 820km. Barstow is na 200km van LA nu inderdaad te vroeg. Doorrijden van LA naar Williams is zo'n 700km. Met enkele stops voor Route66 en Oatman, is dat een flinke rit.
Is dan Needles iets? Misschien niet een hele gezellige stad/dorp, maar dan heb je aan beide kanten ongeveer 400km te verplaatsen, dat is beter te behappen.
Ook voor SF geef ik jullie gelijk. Dat is nu gesplitst, dat is niet voordelig. Daar ga ik ook wat mee pielen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door IngridZw »

Ik zou vanuit LA overnachten in Kingman. Dan kun je op dat stuk alvast route 66 via Oatman meepikken Je rijdt dan wel iets meer kilometers maar het 1ste stuk is toch constant over de snelweg dus dat schiet wel op. En er is onderweg niet iets bijzonders te zien. Op die manier heb je de volgende dag meer tijd voor de GC. Wel even een stop maken in Seligman.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Martin & Marianne »

Williams is wat ver - dat was mijn voorstel voor het geval je in Barstow zou overnachten - maar ok zou zeker tot aan Kingman rijden.
Boppe schreef:
28 mei 2023, 17:36
Maar omdat we daar nu enkele kilometers vanaf staan, hoeven we niet meer naar Barstow.
Je doelt hier op Bodie? Dat is nog wel een aardige rit, en zet je vaatwerk goed vast. :wink:
Maar wel erg de moeite waard. Zie hier voor ons bezoek.

Bij Monterey is het ook leuk om te fietsen. Zie daarvoor ons 2019-verslag. En vergeet het aquarium niet. Ik zou de volgende dag niet verder rijden dan San Simeon.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door jojostravelusa »

Boppe schreef:
28 mei 2023, 17:36
Montereybay (een whaletour.., helemaal te gek
Wij vonden Sanctuary Cruisesin Moss Landing een heel fijne organisatie. Veel walvissen gezien en ook heel dichtbij. Was echt een topdag en al het geld dubbel en dwars waard.
Oatman is inderdaad een hele leuke stop en de weg over de Sitgreaves Pass is prachtig.
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Effe pass op de plaats...

Bericht door Boppe »

Op 5 mei 2024 rijden komen we met 'onze' camper uit DV en overnachten in Lee Vining. Vanuit daar gaan we naar naar Yosemite (lower/north/upper CG).
Tenminste als er niet teveel sneeuw is gevallen komende winter...
De kans dat Tioga open is, is uiteraard bijzonder klein.
Werkt het dan zo dat je steeds noordelijker gaat om te kijken welke pas wel open is:
  • Tioga pass (120)
    Sonora pass (108)
    Ebbets pass (89)+(4)
Of als je tijdens je reis via Caltans leest dat er de eerste drie passen nog steeds gesloten zijn, kun je dan niet beter onder Yosemite door rijden?
Of is dat qua natuur / omgeving niet te vergelijken met bovenlangs (ook al zal het de State route 88 worden)?

Opmerking moderator

Om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen, dit bericht samengevoegd met het routetopic van dezelfde reis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Martin & Marianne »

De 88 is een mooie route, ik denk dat ik die zou kiezen als de rest gesloten is. Mocht het zo erg zijn als afgelopen voorjaar en zelfs de 88 (tijdelijk) gesloten zijn, dan kun je altijd nog besluiten om onderlangs te gaan.

Ik denk niet dat de 4 eerder is is dan de 108, maar hij is sowieso voor campers minder geschikt dacht ik.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door hemmie »

Ik heb ze afgelopen voorjaar in de gaten gehouden, maar Ebbets pass was volgens mij later open dan de Sonora pass, en in reistijd niet sneller dan de Carson pass.
Terug in Texas!
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Boppe »

De voorbereidingen waren in volle gang. Spanning steeg tot grote hoogte.
Het doel: Een plekje vinden met de camper op 5 t/m 8 mei in Yosemite upper of lower CG.
De instructies vanaf het forum gevolgd. Vooraf al enkele spots gevonden, klaar gezet, klok per laptop erbij en gaan ...

Afbeelding

Gelukt.
Mooi plekje gevonden.

Nog twee campings boeken en dan ben ik klaar CG Lee Vining gaat in maart pas open en Anthony Chabot pas in april.
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Boppe: rondrit SF, eerste keer 23 dgn RV.

Bericht door Boppe »

Helaas krijg ik een berichtje van Anthony Chabot Campground dat mijn reservering begin mei gecanceld is vanwege opruimwerkzaamheden.

Op 8 mei verlaten we Yosemite park om daarna, zo was de bedoeling, twee nachtjes in bovenstaand park te overnachten. Zo konden we van het park genieten en rustig de camper opruimen en dan op 10 mei de camper bij Roadbear SF in te leveren.

Wie kent een alternatief nu we bij Anthony Chabot Campground even niet welkom zijn?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer