Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, je vraagt of het een goed idee is, en dat vind ik niet. Maar als het veel scheelt in de kosten is dat een overweging die je zelf moet maken. En nee, Denver kan niet rechtstreeks, dat is niet nieuw.
En hoe zit het dan met je reserveringen als je in Las Vegas begint? Heb je in bijvoorbeeld Yellowstone al iets vastgelegd?

Je maakt veel meer kilometers vanuit Las Vegas want Denver ligt op de route en Las Vegas niet. En het zal je ook extra dagen kosten want die ene dag Denver is niet voldoende ter compensatie. Of zou je in 1 dag van Las Vegas naar Mesa Verde willen rijden? En dan een stop in Capitol Reef? En geen dag in Las Vegas zelf?

Marianne
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door Artemis20 »

In dat geval zou het zoiets worden:
Inderdaad een echte rijdag van Vegas naar Mesa Verde, door de jetlag misschien toch vroeg wakker.

1 thuis - Vegas
2 Vegas - Mesa Verde
3 Mesa Verde - Gunnison/Montrose
4 Gunnison/Montrose - Leadville
5 Leadville - Grand Lake
6 Grand Lake - Estes Park
7 Estes Park
8 Estes Park - Keystone
9 Keystone
10 Keystone - Deadwood
11 Deadwood - Sheridan
12 Sheridan - Cody
13 Cody - Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone - Grand Teton
18 Grand Teton
19 Grand Teton
20 Grand Teton - Park City
21 Park CIty - Moab
22 Moab
23 Moab
24 Moab - Zion/Capitol Reef/ Vegas/ North Grand Canyon?
25 Zion/Capitol Reef/ Vegas/ North Grand Canyon? - Vegas
26 Vegas - luchthaven
27 luchthaven - thuis

We hebben nog geen logies vastgelegd, ook niet voor Yellowstone.
Wordt dringend denk ik? Maar ja ik snap niet hoe we die kunnen vastleggen als we nog geen vliegtickets hebben en dus nog wel een week kunnen schuiven qua aankomst?
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan zo, ik zou dan gaan voor een bezoek aan Capitol Reef, de North Rim is weer extra rijden.

Je kunt toch voor beide opties/periodes iets vastleggen? Je bent nu wel te laat voor de goede deals denk ik, maar er kan altijd weer iets vrij komen. Vooral een overnachting bij Old Faitful is een aanrader. De frontier cabin bij de Snowlodge is een betaalbare optie met eigen badkamer.
Annuleren is gratis tot 30 dagen voor aankomst.
Zie www.yellowstonenationalparklodges.com.

Moab is ook wel verstandig om al vast te leggen, en Grand Teton.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door paulr »

Wat kost de hele vakantie per persoon. Echt alles opgeteld… zeg 5000,- per persoon ? Je hebt 25 dagen ter plaatse, dus elke dag kost 200,-. Een loze rijdag kost dus ook 200,-. Is het vliegticket naar LAS 200 goedkoper dan naar DEN ? En heb je dan nog steeds 25 leuke vakantiedagen ivm vermoeidheid etc. Dan kan goedkoop wel eens duurkoop worden….
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door Artemis20 »

Bedankt Marianne voor de tip, ik zal toch vanavond/morgen al proberen om locaties vast te leggen op die plekken, zoals je zegt kan ik die indien nodig toch nog annuleren en dan heb ik toch al iets.

Paulr, de ticketprijs voor Brussel-Las Vegas is 3300 euro voor ons gezelschap, voor Brussel-Denver is dat 4100, dus toch 800 euro verschil. 200 per persoon dus, net zoals je zelf voorrekent eigenlijk. Deed/doet ons toch wat twijfelen, àls het daardoor geen minder leuke reis wordt natuurlijk.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door paulr »

BRU-LAS of BRU-DEN. In beide gevallen een overstap dus, en daardoor een relatief lange reis. Ik vlieg graag naar LAS omdat ik het voordeel van een directe vlucht heb, maar dat voordeel valt bij jullie weg. Blijft prijs idd alleen over. En naar SLC vliegen ? Waarschijnlijk net zo duur als DEN vermoed ik. Heb je ook vervoer gecheckt. Heb ff niet teruggelezen of het auto of camper is. Kan ook nog wel wat schelen. En heb je een one way gecheckt qua vlucht prijzen en autohuur. Kan ook leuk zijn en wat (loze) kilometers schelen…
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door IngridZw »

Denver weglaten is op zich geen gemis. Wij vonden het niet echt een hele interessante stad.
Wel vind ik de afstand op de 1ste dag, van LV naar Mesa Verde, een behoorlijke lange rit. Ik weet niet waar je wilt overnachten, maar zoek je bijv. een accommodatie in Cortez dan is het volgens Google Maps zo'n kleine 800 km. Best veel op één dag.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door Artemis20 »

Ok, door jullie reacties zijn er gisterenavond laat nog wat knopen doorgehakt :)

We waren toch wat aan het afdwalen van het originele plan en hebben besloten om dat niét te doen.

Dus: we blijven bij de eerste route.
Gisterenavond nog logies in Yellowstone vastgelegd (2 nachten Mammoth Hotel en daarna 2 nachten Old Faithful Inn) en 3 nachten Grand Teton (Antler Inn in Jackson)

Voor de vliegtickets nemen we ons voor om enkel nog te kijken naar vluchten naar Denver, liefst rechtstreeks, eventueel vanuit Frankfurt want een lange rit doen we liever dan een overstap. Die staan momenteel aan 4600 voor ons 4 dus ik hou het even in de gaten of daar eens een dipje in zou komen dan kan ik snel toeslaan.
(Duur wel hé, in 2022 konden we voor 2800 nog rechtstreeks van Parijs naar San Francisco met ons 4)

Allegow, 'de trein is vertrokken' :)
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door Artemis20 »

De vliegtickets zijn inmiddels geboekt :thumbup:
We vliegen van Frankfurt rechtstreeks naar Denver.
We hebben ook alle overnachtingen vastgelegd - op zich wel allemaal annuleerbaar dus misschien wijzig ik nog hier en daar wel wat.
Ik lijst ze hier eens op, misschien heeft iemand er iets aan.
Mocht iemand van jullie ervaringen hebben met deze logies of betere tips hebben: zeker welkom :)
Het hoeft zeker geen grote luxe te zijn voor ons, wel hebben we hier en daar gekozen voor een cabin of suitekamer zodat we niet altijd met zijn vieren in 1 kamer moeten. En waar mogelijk kiezen we voor iets met een zwembad, vinden de jongens leuk.

vlucht - Denver : 1 nacht Ramada by Wyndham International Airport (kwartiertje van de luchthaven)
2 nachten Keystone: Rockerville Lodge & Cabins
1 nacht Deadwood: Super8 by Wyndham Deadwood Black Hills Area
1 nacht Buffalo: SureStay Plus Hotel by Best Western Buffalo
1 nacht Cody: Best Western Sunset Inn
2 nachten Yellowstone: Mammoth Hot Springs Hotel : Frontier Cabin
2 nachten Yellowstone: Old Faithfull Inn
3 nachten Grand Teton: Cowboy Village Resort in Jackson
1 nacht Vernal: Dinosaur Inn & Suites
1 nacht Torrey: Broken Spurr Inn & Steakhouse: slapen in een conestoga wagon (huifkar) - vind ik super leuk :)
3 nachten Moab: Sun Outdoors Moab Downtown (ziet er ook heel leuk uit vind ik, voor de kinderen)
1 nacht Mesa Verde: Far View Lodge (was al niet elke nacht meer vrij, we blijven daarom 1 nacht langer in Moab dan eerst gepland)
1 nacht Gunnison: The Wanderlust Hostel
1 nacht Breckenridge: in een studio via booking.com
1 nacht Grand Lake: Columbine Cabins
2 nachten Estes Park: Saddle & Surrey Motel (deze lijkt me wel een nogal troosteloze plek eigenlijk volgens Google Maps)
2 nachten Denver: in een appartementje via Airbnb

Enkele zaken die mij opvielen:
- goed dat we door de tips hier vroeg begonnen, want inderdaad, Far View Lodge is al heel wat nachten volzet, In Yellowstone moesten we ook nemen wat er nog was enzo.
- In andere plekken zijn we dan weer nog wat vroeg, bv in Grand Lake zijn er nu wat logeerplekken bij gekomen op booking die eerst nog niet online stonden, omdat het nog te ver in de toekomst was denk ik.
- heel wat van de hotels bieden ontbijt aan (inbegrepen in de prijs), was minder vaak zo in ons rondje SFO vind ik. Ik weet dat we daar niet te veel moeten van verwachten ;-) maar toch leuk vind ik.

Zin in :D
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit! Drie nachten Moab heb je wel nodig, dat stond toch ook al in je vorige routevoorstel?
Drie nachten Jackson is wat veel denk ik, wat zijn jullie plannen in Grand Teton? Je zou ook al eerdere richting Capitol Reef kunnen gaan. En misschien ook leuk: overnachten in een yurt bij Goblin Valley. Hebben jullie dat en Little Wild Horse Canyon ook op de planning staan? Je zou dan een nacht Capitol Reef en een nacht Goblin Valley kunnen dien. Dat geeft je ook wat meer tijd voor Capitol Reef.

Wij zaten in 2017 in de Discovery Lodge in Estes Park. Dat is goed bevallen.
Vergeet niet je timed entry permits voor Arches en RMNP.

Marianne
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door Fleur1994 »

In 2022 hebben wij in Estes Park overnacht in de Ponderosa Lodge. Deze accommodatie is erg mooi gelegen aan een watertje en is ons heel goed bevallen! Hier zit echter geen ontbijt bij inbegrepen, maar wij hadden een klein keukentje in onze cabin waardoor je ook zelf wat kan klaarmaken.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: Zuidwesten 2de keer

Bericht door Artemis20 »

Aha dankjewel voor de tips!!
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer