Reis ksanthony: Colorado of Colorado en Utah, graag jullie mening!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ksanthony
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis ksanthony: Colorado of Colorado en Utah, graag jullie mening!

Bericht door ksanthony »

Hi Amerika-gangers,

Het is alweer van September geleden dat we nog in de V.S. zijn geweest, dus het begint alweer erg te kriebelen.
De laatste paar keren gingen richting het Oosten van de V.S., dus nu is het nog eens tijd voor het Westen.

In september heb ik nog twee weken vrij en ik zag leuke vluchten op Denver.
In het verleden heb ik de klassieke routes in het westen al gedaan, dus dit zou een leuke opportuniteit zijn om wat zaken in Colorado (en evt. een klein stukje Utah) af te vinken.

Gezien ik zelf niet erg gekend ben in Colorado heb ik me wat gebaseerd op een standaard programma dat ik bij een tour operator kon terugvinden, beetje aangepast naar eigen wensen. Maar zou dus graag jullie mening hebben naar haalbaarheid toe en ik heb ook twee mogelijke scenario's.

Concreet heb ik dus maar twee weken ter beschikking (zaterdag tot zaterdag), zal ik alle ritten alleen moeten rijden, dus liefst geen té lange trajecten. Ik heb graag een leuke mix tussen stad en natuur. Tot volgende routes was ik dus zelf al gekomen, graag hoor ik jullie mening, welke jullie zouden verkiezen / aanraden en wat jullie eventueel aan zouden passen.

Alvast bedankt voor jullie advies!

ROUTE 1 : COLORADO
Dag 1 :Aankomst om 17h35 in Denver, ophalen huurwagen, inchecken hotel en overnachting in Denver.
Dag 2 :Volledige dag in Denver. Overnachting in Denver.
Dag 3 :104km naar Fort Collins, bezoek aan de stad + evt. Fat Tire brouwerij. Overnachting in Fort Collins.
Dag 4 :70km naar Estes Park, van hieruit Rocky Mountains NP. Overnachting in Estes Park.
Dag 5 :Rocky Mountains NP. Overnachting in Estes Park.
Dag 6 :325km naar Glenwood Springs. Dagje in de hotsprings. Overnachting in Glenwood Springs.
Dag 7 :140km naar Grand Junction. Bezoek aan Colorado Natl Monument / Grand Mesa. Overnachting in Grand Junction.
Dag 8 :160km naar Ouray. Ouray + Box Canyon Falls Park + San Juan skyway. Overnachting in Ouray.
Dag 9 :115km naar Durango. Bezoek aan Mesa Verde NP. Overnachting in Durango.
Dag 10 :Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad. Overnachting in Durango.
Dag 11 :240km naar Alamosa via Chimney Rock en evt. Pagosa Springs. Overnachting in Alamosa.
Dag 12 :298km naar Colorado Springs via Great Sand Dunes NP en evt. Salida. Overnachting in Colorado Springs.
Dag 13 :Bezoek aan Garden of the Gods en Pikes Peak, evt. US Air Force Academy. Overnachting in Colorado Springs.
Dag 14 :180km naar Denver via Pikes Peak Hwy. Vrije tijd in Denver. Overnachting in Denver.
Dag 15 :Nog wat vrije tijd in Denver. Helaas om 15h30 de huurwagen weer inleveren en vlucht huiswaarts.

ROUTE 2 : COLORADO + MOAB
Dag 1 :Aankomst om 17h35 in Denver, ophalen huurwagen, inchecken hotel en overnachting in Denver.
Dag 2 :Volledige dag in Denver. Overnachting in Denver.
Dag 3 :104km naar Fort Collins, bezoek aan de stad + evt. Fat Tire brouwerij. Overnachting in Fort Collins.
Dag 4 :70km naar Estes Park, van hieruit Rocky Mountains NP. Overnachting in Estes Park.
Dag 5 :Rocky Mountains NP. Overnachting in Estes Park.
Dag 6 :325km naar Glenwood Springs. Dagje in de hotsprings. Overnachting in Glenwood Springs.
Dag 7 :140km naar Grand Junction. Bezoek aan Colorado Natl Monument / Grand Mesa. Overnachting in Grand Junction.
Dag 8 :185km naar Moab. Bezoek aan Arches NP. Overnachting in Moab.
Dag 9 :Canyonlands NP. Overnachting in Moab.
Dag 10 :255km naar Durango. Bezoek aan Mesa Verde NP. Overnachting in Durango.
Dag 11 :Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad. Overnachting in Durango.
Dag 12 :240km naar Alamosa via Chimney Rock en evt. Pagosa Springs. Overnachting in Alamosa.
Dag 13 :298km naar Colorado Springs via Great Sand Dunes NP en evt. Salida. Overnachting in Colorado Springs.
Dag 14 :Bezoek aan Garden of the Gods en Pikes Peak, evt. US Air Force Academy. 's avonds nog 180km rijden naar Denver. Overnachting in Denver.
Dag 15 :Nog wat vrije tijd in Denver. Helaas om 15h30 de huurwagen weer inleveren en vlucht huiswaarts.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis ksanthony : Colorado of Colorado en Utah, graag jullie mening!

Bericht door Big Al »

Even wat gemakkelijker te vergelijken:
image.png
Corv
Amerikakenner
Berichten: 668
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis ksanthony : Colorado of Colorado en Utah, graag jullie mening!

Bericht door Corv »

@ksanthony

Ik was een paar jaar geleden naar Great Sand Dunes gereden vanuit Pueblo maar het kon mij niet bekoren. Maar dit was eind maart, en het weer was bar en boos. Dus de route omgegooid en naar Santa Fe gereden waar het korte broek weer was. https://www.sanddunespool.com/ overnacht met de RV, en dat is wel een aanrader en dichtbij.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 668
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis ksanthony : Colorado of Colorado en Utah, graag jullie mening!

Bericht door Corv »

Mocht Pueblo op je route komen, https://pwam.org/ is prachtig als je van klassieke vliegtuigen houdt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ksanthony : Colorado of Colorado en Utah, graag jullie mening!

Bericht door Martin & Marianne »

Zet het eens in een van/naar schema per dag zonder al die opmerkingen erbij, dan is het beter leesbaar.
Is Fort Collins een must? Ik zou dat er uithalen voor wat meer natuur, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Wij vonden Great Sand Dunes prachtig.
Mesa Verde zou ik niet vanuit Durango doen. Kijk eens naar de lodge in het park.
Misschien heb je iets aan aan ons 2019-verslag voor Colorado in september.
En zie ons 2013-verslag voor Great Sand Dunes.

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis ksanthony : Colorado of Colorado en Utah, graag jullie mening!

Bericht door Big Al »

Mijn eerste reactie verdween toen mijn telefoon op m'n toetsenbord viel...

Ik zal het nog even herhalen.
  • Dag 6 - 325 is wel ver als je ook nog een tijd in de hot springs wil doorbrengen.
  • Dag 12/13 - 300 km is denk ik nogal ver als je ook nog naar Sand Dunes NP wil op die dag. Een beetje wandeling daar zal toch al snel een uur of twee in beslag nemen.
  • Dag 10 (route 2) lijkt me ook wat ver - 255 km plus Mesa Verde NP bezichtigen.
  • Dag 13/14 - de kapel van de Air Force Academy is gesloten voor renovatie.
  • Dag 14 (route 1) - Wellicht weet je dit al, maar de Pikes Peak Highway is een doodlopende weg. Het zal minstens twee uur in beslag nemen.
  • Manitou Springs (CO) ligt aan de voet van Pikes Peak. Leuk stadje om even rond te lopen. Er zijn acht natuurlijke bronnen met (min of meer) koolzuurhoudend water, elk met een unieke smaak. De bronnen zijn over het stadje verspreid en liggen vrij dicht bij elkaar. Neem wel een bekertje mee.
  • Littleton (CO) ligt tegen Denver aan en heeft een leuk openluchtmuseum dat kosteloos toegankelijk is.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis ksanthony : Colorado of Colorado en Utah, graag jullie mening!

Bericht door paulr »

Net als Big Al had ik ook al wat dagen gezien die uitdagend zijn qua kilometers, in combinatie met sightseeing.
Als voorbeeld noem ik dag 9 in routes 1, Ouray-Durango. Je rijdt hier over 1 van de mooiste routes in de Rockies. Het leuke plaatsje Silverton kost je een uurtje (koffiestop), maar dan heb je ook nog de uitzichten, de meertjes etc. Denk eraan dat vanaf de entree van Mesa Verde de cliff dwellings nog een stuk verder het park in liggen. En een bezoek aan Mesa Verde zonder een bezoek aan die dwellings met een georganiseerde tour (park ranger) zou zonde zijn. Dan hoef je er niet naartoe, want qua natuur stelt het park niks voor.
Ander voorbeeld: dag 6. Ik neem aan dat de rit naar Glennwood Springs eerst via Grand Lake, dus via de GttSR pas gaat. Die dag ben je dipje ook wel even zoet. Dan is vervolgens een bezoek aan de Hot Springs wel een kort bezoekje lijkt me…
Dit zijn slechts 2 voorbeelden, zo zitten er meer dagen tussen. Als je maar 2 weken hebt zou ik mij beperken tot een kleiner rondje…of andere accenten leggen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis ksanthony : Colorado of Colorado en Utah, graag jullie mening!

Bericht door IngridZw »

Een tijdje terug ben ik ook bezig geweest met een planning voor een route door Colorado maar dan andersom. Een aantal bestemmingen en wegen heb ik verwerkt in jouw schema o.a. de Cottonwood Pass en Crested Butte tussen Buena Vista en Gunnison en vandaaruit de Silver Thread Scenic en Historic Byway (Co 149). Dit zijn 2 hele mooie routes om te rijden. Misschien heb je er iets aan.

Dag 1 naar Denver
Dag 2Denver – Colorado Springs
Dag 3 CS
Dag 4 CS – Buena Vista
Dag 5 BV – Gunnison via Cottonwood Pass en Crested Butte
Dag 6 Gunnison – Alamosa
Dag 7 Alamosa – Durango
Dag 8 Durango
Dag 9 Durango – Grand Junction
Dag 10 GJ – Glenwood Springs
Dag 11 GS – Estes Park
Dag 12 Estes Park
Dag 13 Estes Park - Denver
Dag 14 Denver en terugvlucht

Je hebt dan nog een dag over zie ik om naar eigen behoefte in te vullen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer