Reis DianaVE: 3 weken Californië.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DianaVE
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2023, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis DianaVE: 3 weken Californië.

Bericht door DianaVE »

Beste forumleden,

In juli/augustus gaan wij (man,zoon 15jr. en ik) 3 weken naar Californie. Het grootste deel reizen we met een camper. We beginnen en eindigen in San Francisco.
We zijn eerder in de VS geweest en hebben autoreizen gemaakt in New England en Florida en camperreizen in Canada en Zuidwest Amerika (NP's in Utah, Arizona, Wyoming en Nevada). Ik heb een routeplan gemaakt, maar het lukt me niet om voldoende rust in het begin op te nemen. De eerste dagen reizen we elke dag en liever zou ik ergens 2 nachten langs de kust doorbrengen, maar dan kom ik later in de knoop. Hopelijk kunnen jullie de route eens bekijken en tips geven?

dag 1: aankomst SF, overnachten ten zuiden airport
dag 2: Ophalen camper > Monterey
dag 3 > San Luis Obispo
dag 4: > Santa Monica
dag 5: Santa Monica (bezoek LA Hollywood, Universal Studio's)
dag 6: > San Diego
dag 7: San Diego
dag 8: > Joshua Tree
dag 9: Joshua Tree
dag 10: > Lake Isabella
dag 11: > Grant Grove Sequoia/Kings Canyon
dag 12: Grant Grove Sequoia/Kings Canyon
dag 13: > Yosemite
dag 14: Yosemite
dag 15: Yosemite
dag 16:> South Lake Tahoe
dag 17: South Lake Tahoe
dag 18: > bij SF/inleverlocatie
dag 19: camper inleveren > SF
dag 20: SF
dag 21: SF
dag 22: SF-Ams

Hartelijke groet,
Diana
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 3 weken Californie

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Op zich ziet de route er goed uit maar als je aan het begin wat meer rust wilt dan zou ik de volle dag Joshua Tree eruit halen. Het is daar in de zomer bloedje heet en je zal er dus overdag weinig kunnen ondernemen. Een extra dag Monterey zou niet gek zijn omdat je er die dag vanwege het ophalen van de camper etc. weinig tijd hebt. En er valt in de omgeving ook genoeg te zien of te doen.
Het is handiger om de route in een van - naar te schrijven zodat je ziet wat de rijdagen zijn. Het lijkt bijv. nu alsof je bij Monica Beach 2 dagen hebt maar in werkelijkheid heb je er maar 1 volle dag. Is dat genoeg voor wat betreft je plannen daar ?
Laatst gewijzigd door IngridZw op 02 feb 2023, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 3 weken Californie

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook Joshua Tree er uit halen. Ik denk zelfs helemaal, dus ook niet voor 1 nacht.
Je zou ook Lake Tahoe er uit kunnen halen als je meer rust wilt. En dan wellicht in plaats daarvan via de oostkant van de sierra's rijden (via Lone Pine en Lee Vining en dan via de Tioga Pass naar Yosemite). Sequoia/Kings Canyon kun je dan doen tussen Yosemite en SF. Met een camper moet je toch de ingang bij Kings Canyon nemen, omdat de CA198 afgeraden wordt voor campers.

Voor LA is de tijd wel krap; Universal kost je een hele dag. Ik zou daar of in San Diego nog een extra overnachting niet gek vinden.

Reserveer de campings op tijd, dat kan 6 maanden van te voren. Voor Yosemite geldt een afwijkend systeem, lees je goed in daarover en oefen een maand van te voren.

Marianne
DianaVE
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2023, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 3 weken Californie

Bericht door DianaVE »

Bedankt voor jullie reacties. Naar aanleiding van de opmerking van Marianne over het aanrijden van Yosemite en Sequioa, denk ik er nu over om het rondje om te draaien. Ik denk dat ik dan beter uit kom met de te rijden routes. Ik zal de route beter uitschrijven zoals Ingrid aangeeft.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 3 weken Californie

Bericht door JaapofJake »

Welkom op het forum!

Jullie willen in het hoogseizoen naar een aantal bestemmingen waar veel mensen komen. Onze ervaring is dat het steeds drukker wordt en dat je dus op tijd moet reserveren, wil je ergens nog een plekje hebben. Zeker tijdens de weekenden als veel Amerikanen ook op pad gaan is het overal erg druk in het gebied waar jullie naartoe willen. Afgelopen zomer zaten wij een paar dagen aan Lake Tahoe. Gelukkig hadden wij exact 6 maanden van tevoren geboekt (oefenen om op het juiste moment op de knop te drukken, is inderdaad geen overbodige luxe). Toen we eenmaal op de camping stonden, hebben we gezien dat heel veel mensen teleurgesteld afdropen omdat er geen vrije plekken meer waren.

Inmiddels is het 2 februari en veel campings kun je dus al reserveren tot en met 3 augustus. Als je nog een vrije plek wilt hebben in juli ben je dus al echt aan de late kant. Snel zijn is dus mijn advies!
DianaVE
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2023, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 3 weken Californie

Bericht door DianaVE »

Bedankt allen,

Ik heb de reis aangepast en omgedraaid. Ik denk dat de routes dan beter zijn. Wat denken jullie hiervan?
Mocht het toch wat krap zijn, dan zullen we of Lake Tahoe of JT eruit moeten halen.

Overigens reizen wij in een camper van 21 ft., die is niet alleen korter, maar ook smaller dan de campers vanaf 22 ft.

Dag 1: aankomst SF, overnachten ten zuiden airport
dag 2: Ophalen camper > naar Napa valley
dag 3: NV naar Lake Tahoe
dag 4: Lake Tahoe
dag 5: LT naar Yosemite via Tioga
dag 6: Yosemite
dag 7: Yosemite
dag 8: Yosemite naar Sequioa/Kings Canyon Grant Cove
dag 9: SeKi
dag 10: van SeKi naar Lake Isabella
dag 11: van LI naar > Joshua Tree (in of buiten NP)
dag 12: van JT naar San Diego
dag 13: San Diego
dag 14: van San Diego naar Santa Monica
dag 15: Santa Monica
dag 16: van SM naar San Luis Obispo
dag 17: van San Luis Obispo naar Monterey
dag 18: Monterey
dag 19: van Monterey naar camperinleverlocatie > SF
dag 20: SF
dag 21: SF
dag 22: SF-Ams

Hartelijke groet,

Diana
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 3 weken Californie

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er goed uit. Ik weet niet of de richting iets uitmaakt, kijk zo snel mogelijk naar campings, de beschikbaarheid daarvan lijkt me de belangrijkste reden om voor een bepaalde richting te kiezen.
Met een kleine camper is de Generals Hwy inderdaad wel te doen.

Ik zou zelf denk ik Lake Isabella er uit laten, en dan wat meer tijd nemen voor Sequoia en Kings Canyon. Je zou een nacht bij Cedar Grove kunnen staan en dan twee nachten in Sequoia. Zie ons 2013- en 2017-verslag voor beide parken.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 3 weken Californie

Bericht door IngridZw »

Ik vind het een mooie route. De afstand van Sequoia NP naar Lake Isabella is niet ver. Je zou in de ochtend nog iets kunnen ondernemen in het park en daarna doorrijden naar L.I. Rij dan niet via Bakersfield maar rij binnendoor via de 155. Wil je een nog mooiere route via Sequoia NF pak dan bij Porterville de 190 east. Je rijdt dan via Ponderosa, Johnsondale Bridge en Kernville naar L.I. Wij hebben deze route ook gereden maar dat kost je wel meer tijd. Veel bochten maar wel met prachtige uitzichten.
Je kan ook Joshua Tree laten vallen. Ligt toch wat uit de route. Tussen Lake Isabella en Ridgecrest zie je langs de weg ook veel joshua trees. Maar goed dat is een keuze.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
DianaVE
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2023, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 3 weken Californie

Bericht door DianaVE »

Beste allen,

Wederom dank voor jullie reacties. Dat helpt om de planning beter te krijgen.
Ik ben aan de slag gegaan met het reserveren van campground. Voor SeKi en Yosemite kan dat nog niet voor alle campgrounds. Yosemite start 15/3 met het vrijgeven en daarvoor zal ik eerst gaan oefenen, maar het lijkt mij erg lastig om een plek op een van de pines te krijgen. In SeKi begint een campground pas vanaf april met plekken vanaf een maand later, op weer een andere campground is het 4 maanden van tevoren mogelijk. Het verschilt dus. Voor Yosemite kijk ik alvast naar andere campgrounds. Ik zal nog laten weten wat het uiteindelijk is geworden qua route en campgrounds.

Hartelijke groet,

Diana
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 3 weken Californie

Bericht door Martin & Marianne »

Ik hoop dat het lukt. :thumbup: Er zijn genoeg mensen op het forum die wel iets in Yosemite weten te bemachtigen.
Als het in de vallei niet lukt dan is Crane Flat een mooi alternatief. Zie ook hier voor vragen en tips.
Mocht je Joshua Tree laten vallen doe dan nog een overnachting aan de oostkant van Yosemite, bijvoorbeeld in Lee Vining of June Lake. Dat geeft je meer tijd voor de Tioga Road, want anders is het wat krap voor dat stuk.

En vergeet de campings aan de kust niet. Als je in een statepark wilt staan geldt dat je 6 maanden van te voren kunt reserveren.

Marianne
DianaVE
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2023, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis DianaVE: 3 weken Californië.

Bericht door DianaVE »

Beste allen,
Nog even mijn laatste update over mijn reis over een maand. Door de route om te draaien was het iets gunstiger om campgrounds te reserveren. Dat is gelukt in SeKi en in Yosemite is het maar voor 1 nacht gelukt. De andere 2 nachten heb ik in El Portal moeten reserveren. Ik houd Crane Flat en Tamarack dagelijks (ivm de weersomstandigheden) in de gaten. Ook was ik gelukkig met de reservering voor Glacier point bus, maar die is inmiddels geannuleerd ivm het weer. De route en campgrounds in de steden en langs de kust is ook gelukt. Bedankt voor jullie meedenken over de route en campgrounds en voor iedereen die op reis gaat: veel reisplezier.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis DianaVE: 3 weken Californië.

Bericht door tanteto »

Let op dat een deel van Highway 1 is afgesloten tussen SLO en Monterrey.

Zie ook hier: viewtopic.php?f=7&t=79384
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DianaVE: 3 weken Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je maar 1 nacht Yosemite hebt. Had je per nacht gezocht?
Ik dacht dat er wel een kans zou zijn dat de Glacier Point Road open is in augustus. Ik zou het zeker in de gaten houden.

Edit. Ik dacht dat jullie in augustus gingen maar je zit er al in juli. Dan zal het niet lukken. Of je doet de 4Mile Trail en dan de Panorama Trail.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer