Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

De 2e week van juni ben ik voor werk in LA. Nu zit ik eraan te denken om een weekje langer te blijven en de derde week van juni Yosemite te bezoeken. Puur Yosemite, vanwege financiële redenen (ben net terug van 2 weken Vegas e.o). Ruwe planning:

Dag 1: LA - Sequoia
Dag 2: Sequoia - Yosemite Valley
Dag 3: Yosemite Valley
Dag 4: Yosemite Valley
Dag 5: Yosemite Valley
Dag 6: Yosemite Valley - LA (of evt nog ergens een nacht als tussenstop)
Dag 7: LA - Amsterdam

Wat is jullie ervaring qua weer en drukte die periode? En is dit een mooie lengte voor wat toffe hikes? (ik denk het wel). Qua verblijf dacht ik aan een heated tent in Curry Village. Want 's nachts wordt het vzviw nog wel richting het vriespunt, ivm eventueel eigen tentje en kamperen? En qua drukte...buiten het park is verblijf natuurlijk wat goedkoper, maar ik heb geen zin om 's ochtends in de file te staan om het park in te komen. Wat is jullie ervaring hiermee? Alvast veel dank!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke plannen!
Juni is een prachtige maand, met de watervallen allemaal op volle sterkte.
Een heated tent is een goede optie, maar dat is omdat die een stopcontact heeft, de verwarming werkt in juni niet meer. Ik denk dat het ook wel meevalt met de kou in de vallei. Wij zaten in 2015 in een tent, dat was toen goed te doen.
Als je naar Sequoia wilt zou een extra overnachting daar wel mooi zijn, dan kun je ook naar Kings Canyon (het Cedar Grove-deel). Kijk eens in ons 2013-verslag voor zowel Yosemite als Seki in juni.
Met een eigen tent zal niet meer lukken als je er voor 15 juni bent. Vanaf 15 juni kan nog gereserveerd worden (op 15 februari).

Hoe het met de drukte is weet ik niet; wel zal het in de weekenden drukker zijn want veel Amerikanen gaan dan vanwege de watervallen naar het park.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank Marianne voor je snelle reactie! En goed punt van de stroom. Ik zie wel dat Curry Village nog enkel (limited availability) unheated tents op voorraad heeft. Nationalparkreservations.com lijkt nog wel Heated tents te hebben (beetje rare site, je lijkt een request in te dienen?), maar er staat me iets van bij dat mensen die site een beetje onbetrouwbaar vonden? Anders gewoon boeken via de officiële site en opladen in de auto :D Ik zal in ieder geval eens kijken naar de cancellation policies. Die van Nationalparkreservations is een beetje onduidelijk en lijk je sowieso 10% van de boeking te moeten betalen, via de officiële weg krijg je wel full refund dus die boek ik denk ik maar alvast voor de zekerheid. Je hoeft toch maar 1 nacht aan te betalen.

Overigens is mn plan nu van 18-22 in Yosemite, dus dan zou ik evt nog een kampeerplek kunnen proberen te bemachtigen. Is wat meer gedoe (aanschaf spullen) maar ik lees toch ook wel wisselende dingen over hoe schoon de tenten van Curry Village zijn. Wellicht scheelt het dat ik niet in het hoogseizoen ben? Of ik ga toch voor een kamer in het Bug Rustic Mountain Resort. De dagen zijn lang genoeg qua licht om dat uur heen en terug te rijden, ik weet alleen niet hoe druk het zou zijn qua auto's.

Ook was ik inderdaad van plan het weekend te mijden, dus dan is inderdaad een extra nacht in Sequoia wel een goeie.

Ook overweeg ik nog terug te vliegen vanaf San Francisco, dat is net iets beter aan te rijden vanaf Yosemite dan naar LAX. Of terug naar LA via een overnachting ergens onderweg. Dat ik bijvoorbeeld via de oostkant van het park terugrijd en een overnachting in Lone Pine doe. Dus dan wordt het bv:

Dag 1 16-06: LA - Sequoia
Dag 2 17-06 Sequoia
Dag 3 18-06: Sequoia - Yosemite Valley
Dag 4 19-06: Yosemite Valley
Dag 5 20-06: Yosemite Valley
Dag 6 21-06: Yosemite Valley
Dag 7 22-06: Yosemite Valley - Lone Pine
Dag 8 23-06: Lone Pine - LA - Amsterdam
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door Mrvanilla »

Leuke plannen! Ik heb de laatste jaren ook af en toe een bliksembezoek aan Yosemite gebracht ivm werktripjes. Zeer aan te raden. Qua hikes:

Mocht je fit zijn dan is mijn absolute aanrader Clouds Rest, die start vanaf die Tioga Pass. Werkelijkwaar ongelofelijk mooi, en niet al te druk.

https://www.alltrails.com/trail/us/cali ... est--6?u=m

Andere mooie hikes vond ik de Upper Yosemite Falls hike en de Mist Trail. Rond die periode zou je ook aan de Panorama Trail kunnen denken (bv de 4 Mile Trail naar boven en de Panorama Trail terug (je klimt dan naar Glacier Point). Die laatste probeer ik al jaren te lopen, maar er komt steeds iets tussen waardoor het niet doorgaat (slecht weer, bosbranden, etc).
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

TradeMarkNL83 schreef:
31 jan 2023, 13:16
Die van Nationalparkreservations is een beetje onduidelijk en lijk je sowieso 10% van de boeking te moeten betalen,
Niet doen inderdaad! Ze garanderen niets, en je bent je geld kwijt ook al hebben ze geen accommodatie.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank @Martin & Marianne, zoeken we verder. In het park lijkt qua cabins dan enkel nog het Wawona hotel beschikbaarheid te hebben. Anders in El Portal de Yosemite View Lodge of Cedar Lodge. Uiteraard kijk ik regelmatig of er iets vrij komt in Curry Village.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

Voor Yosemite heb ik nu voorlopig Yosemite View Lodge maar gereserveerd. Voor Sequoia/Kings Canyon zit ook al veel vol zeg. Hebben mensen hier tips voor? Had voor m'n reis die door Corona niet kon doorgaan in Grant Grove een cabin, maar daar is alles vol nu. De Cedar Grove Lodge is nog wel vrij, maar dat is dan meer Kings Canyon dan Sequoia. Maakt dat veel uit voor de mooiste hikes? Wellicht hebben mensen nog goeie suggesties? is iets in Three Rivers bv nog een optie?
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door Raziel »

@TradeMarkNL83 wij hebben voor SEKI een paar nachten in een airbnb in Miramonte....
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ah, zal eens kijken in die hoek, thnx @Raziel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Of toch maar kamperen? :wink:
Voor 1 nacht is Cedar Lodge wel erg mooi. Het ligt prachtig, en daarvandaan kun je onder andere Zumwalt Meadows doen. En de Mist Falls.
Zie hier voor ons verblijf daar en hier voor de Mist falls. Mooie wandeling, maar er waren wel veel stukken die wat minder interessant waren. Met weinig tijd zou ik me bepreken tot Zumwalt Meadows en de Roaring River Falls.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja, goeie. Heb ik nog 1 nacht (of misschien 2, maar in ieder geval 1 locatie) nodig om in te vullen in (de buurt van) Sequoia voor als ik vanaf LA kom. Dus dan wordt het:

Dag 1 16-06: LA - Sequoia - overnachting?
Dag 2 17-06 Sequoia - overnachting?
Dag 3 18-06: Sequoia - Yosemite Valley - overnachting Yosemite View Lodge
Dag 4 19-06: Yosemite Valley
Dag 5 20-06: Yosemite Valley
Dag 6 21-06: Yosemite Valley
Dag 7 22-06: Yosemite Valley - Kings Canyon (of Lone Pine) - overnachting Cedar Grove (of iets in Lone Pine)
Dag 8 23-06: Kings Canyon - LA - Amsterdam
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

Thnx @Mrvanilla en ik ben het helemaal met je eens wat betreft trails. Ook bij mij staat Clouds Rest op 1 (oke na Half Dome dan :wink: ) dus die ga ik zeker proberen te lopen. Had Yosemite ook geboekt in 2021 dus m'n Alltrails staat al vol met favorites :thumbup:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

Goed, ik heb nu dit. Stiekem hoop ik nog dat er in Yosemite en Sequoia een kamer vrijkomt op het park, zoals Cedar Grove en Curry Village. Ik denk het niet maar kijk in ieder geval bijna dagelijks voor het geval er annuleringen zijn.

Vrijdag 16 LA (Motel Sakura Glendale)
Zaterdag 17 LA - Sequoia (Comfort Inn Suites, Three Rivers)
Zondag 18 Sequoia - Yosemite (Yosemite View Lodge)
Maandag 19 Yosemite
Dinsdag 20 Yosemite
Woensdag 21 Yosemite
Donderdag 22 Yosemite - Sequoia (Grant Grove Cabin)
Vrijdag 23 Sequoia - LA (Nacht in LA nog boeken)
Zaterdag 24 LA - Amsterdam
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou zelf Sequoia niet verdelen over twee momenten. Ik snap dat je terug moet naar LA, maar uiteindelijk kost het wel tijd zo.

Ik zou dan zoiets doen:

Vrijdag 16 LA - Oakhurst (laat in de middag vertrekken, je hebt dan nog tijd in LA en het is lang licht. Eet vooral bij Smokehouse 41 BBQ)
Zaterdag 17 Oakhurst - Yosemite (via Mariposa Grove bv, kom je langs)
Zondag 18 Yosemite
Maandag 19 Yosemite
Dinsdag 20 Yosemite
Woensdag 21 Yosemite - Sequoia NP
Donderdag 22 Sequoia NP - Kings Canyon NP - Sequoia
Vrijdag 23 Sequoia - LA
Zaterdag 24 LA
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Die twee aparte nachten kost inderdaad extra tijd, maar je wilt het weekend in Yosemite vermijden. Dan zou het mooi zijn om Sequoia in het begin te doen.
Lukt Yosemite ook niet als je per nacht of per twee nachten kijkt?

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

En is kamperen nog een optie? Je zou woensdag alvast eens kunnen kijken; je kunt dan proberen om vanaf de 14e meerdere nachten te reserveren. Later kun je dan de eerste 2 nachten annuleren.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

He @Mrvanilla dank voor je suggestie! Ik split Sequoia ook liever niet op omdat ik daar toch wat tijd mee verlies, maar ik wist niet zo goed waar ik anders kon stoppen voor Yosemite vanuit LA. Ik zal eens kijken naar Oakhurst! Punt is dat ik ook nog niet 100% zeker weet of ik de 16e op tijd kan vertrekken om op tijd in te kunnen checken in Oakhurst. Maar ik zal in ieder geval eens naar een overnachting kijken!

Ook dacht ik met m'n originele plan het weekend in Yosemite mooi te vermijden. Maar ik zal eens kijken of die boeking nog een dag naar voren te halen is. En of m'n boeking in Three Rivers door te schuiven is :)

En weet iemand of het Wawona hotel een goeie optie is? Daar is nog wel wat beschikbaarheid, maar dat is een uur rijden naar Yosemite Valley, terwijl het vanuit El Portal een half uur is...

Ja ik weet niet @Martin & Marianne, kan natuurlijk en ik kan sowieso een boeking proberen te maken (de 15e toch?) en dan later beslissen. Maar ik moet dan wel alle spullen uitzoeken en kopen en daar gaat ook best wat tijd in zitten...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Wawona is leuk, maar niet handig voor een bezoek aan de vallei. Voor de eerste nacht is dat wel een mogelijkheid. En dan kun je op weg naar de vallei Glacier Point bezoeken (en de wandeling naar Setinel Dome en Taft Point doen). Maar dat kan ook vanuit Oakhurst.
In een keer naar Yosemite Village rijden vanuit LA kan op zich ook wel. Maar goed, dan moet er wel iets vrij zijn.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja precies Marianne, dat dacht ik ook. Ga ik kijken voor Wawona of Oakhurst voor de 1e nacht. En ik zou dan ipv 4 nachten Yosemite View Lodge natuurlijk ook de laatste 2 nachten kunnen kamperen in de vallei (eventueel als back-up voor als de reis vanuit El Portal me toch te lang duurt).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Die reistijd valt natuurlijk wel mee, hoewel je natuurlijk ook nog een parkeerplaats moet zoeken. Maar als je in het park overnacht heb je echt de hele dag in het park; je gaat anders wellicht eerst bij je hotel ontbijten, en 's avonds ergens eten, en dan mis je de rustige uren in het park.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer