Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jerome2
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2023, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Bericht door Jerome2 »

Goedemiddag allemaal,

Niet nieuw op dit forum, maar wel mijn eerste bericht op dit forum.
Lees al een tijdje mee en zie bij iedereen goede en leuke tips.
Ben dus benieuwd wat jullie van deze reis vinden die we pas geleden hebben geboekt bij Amerikaplus.
We zijn een beetje van allebei, dus de steden en de natuurparken.

We zijn met 4 volwassenen en hebben een premium SUV gehuurd in Los Angeles, waarmee vanaf LA de route rijden tot terugkomst LA.

30 t/m 2 Juni: New York (Radisson Hotel New York Wall Street) (we landen om 11:15 30 mei en vertrekken 2 Juni 16:00 naar LA)
2 t/m 3 Juni : Los Angeles (Hilton Garden Inn LAX)(alleen overnachten)
3 t/m 4 Juni : Palm Spings (Palm Mountain Resort & Spa)
4 t/m 5 Juni : Needles (Rio Del Sol Inn)
5 t/m 6 Juni : Grand Canyon Village (Grand Canyon Plaza Hotel)
6 t/m 7 Juni : Page (Days Inn and Suites by Wyndham)
7 t/m 8 Juni : Bryce Canyon (Bryce View Lodge)
8 t/m 9 Juni : Springdale Zion (La Quinta Inn & Suites by Wyndham at Zion Park)
9 t/m 11 Juni: Las Vegas (Golden Nugget)
11 t/m 12 Juni: Mammoth Lakes (Mammoth Mountain Inn)
12 t/m 13 Juni: Groveland (Yosemite Westgate Lodge)
13 t/m 15 Juni: San Fransisco (Days Inn by Wyndham San Francisco Lombard)
15 t/m 16 Juni: San Simeon (Silver Surf Motel)
16 t/m 19 Juni: Los Angeles (Safari Inn a Coast Hotel)


We hebben als activiteit alvast Alcatraz en Lower Antelope Canyon geboekt.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en of jullie nog tips hebben wat we onderweg niet mogen missen en/of wat in jullie ogen misschien wel niet haalbaar is door tijd tekort.

Alvast bedankt!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Bericht door paulr »

Welkom !
Als de reis geboekt is via Amerikaplus, wat is er dan nog aan overnachting/route te wijzigen ?
Want als ik zo naar het schema kijk qua overnachtingen en kilometers, dan ga je de USA vooral vanuit het zijraampje vanuit je auto bekijken :)
Als alle overnachtingen geboekt zijn is er aan de route niet veel meer te doen ben ik bang...
Of toch wel ?
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Bericht door Martin & Marianne »

Halo, welkom op het forum!
Ik begrijp dat de reis vastligt, er kan niets meer gewijzigd worden?
Als je hier al hebt meegelezen zal je weten dat de meeste mensen de route zelf samenstellen en boeken, en dat het meest gegeven advies is om voldoende tijd uit te trekken voor alle bezienswaardigheden.
Jullie hebben helaas maar heel weinig tijd overal, zeker in de parken. Het is bijna elke dag weer- verder rijden.
Veel tips kunnen we dan ook niet geven, behalve vroeg opstaan en goed gebruik maken van de lange juni-dagen.

Ik heb het even in een van/naar schema gezet omdat je dan goed ziet wat rijdagen en verblijfsdagen zijn.
2-jun LA
3-jun LA - Palm Springs
4-jun Palm Springs - Needles
5-jun Needles - Grand Canyon
6-jun Grand Canyon - Page
7-jun Page - Bryce
8-jun Bryce - Zion
9-jun Zion - Las Vegas
10-jun Las Vegas
11-jun Las Vegas - Mammoth Lakes
12-jun Mammoth Lakes - Groveland
13-jun Groveland - San Francisco
14-jun San Francisco
15-jun San Francisco - San Simeon
16-jun San Simeon - LA
17-jun LA
18-jun LA
19-jun LA

Jammer van die twee stops tussen LA en de GC; het was mooier geweest om bijvoorbeeld in Yosemite een extra ovenachting te hebben. Met name voor dit park heb je absoluut te weinig tijd, ook al omdat Groveland niet echt goed gelegen is voor het park. Wil je bijvoorbeeld op 13 juni nog naar he park dan rij je heen en weer.
Hopelijk is de Tioga Pass open, anders moet je tussen Mammoth Lakes en Yosemite ook nog omrijden.
Is de pas wel open stop dan langs de Tioga Road bij bijvoorbeeld bij Tuloumne Meadows, Tenaya Lake en Olmsted Point. Dan door naar de vallei (Yosemite Village), en stoppen bij Tunnel View, Bridalveil Fall en dan de auto pareren en naar bijvoorbeeld Mirror Lake of de Lower Yosemite Fall. Eet in het park en loop aan het eind van de dag naar de Vernal Fall. En dan voor het donker wordt naar Groveland rijden.
De volgende dag zou je naar Glacier Point kunnen rijden en dan naar de Mariposa grove en de zuidingang naar SF.
Wij trekken altijd meerdere dagen uit voor het park omdat je er geweldig kunt wandelen, maar daar hebben jullie geen tijd voor.

Zion is ook een park waar je minimaal 2 nachten nodig hebt. Je moet met de bus het park in, dat kost tijd. Je kunt er prachtige wandelingen maken, kijk eens wat je aanspreekt (via mijn wandelsite of de NPS-site). Doe de Canyon Overlook Trail als je van Bryce komt, die wandeling begint vlak voor de tunnel. De volgende ochtend kun je ook nog het park in. Ontloop de drukte door bij de lodge in het park te eten en dan nog bijvoorbeeld de Emerald Pool Trail te lopen )begint tegenover de lodge).

Vertrek op 11 juni heel vroeg uit LV zodat je op tijd in Death Valley bent. Een zonsopkomst zal wel niet lukken, maar probeer toch iets van de lagere stand van de zon en de temperatuur mee te pakken. Highlights: Badwater, Artists Palette, Zabriskie Point, Devils Golfcourse, Sand Dunes, Father Crowley Point.
Bij Lone Pine is het mooi om naar de Alabama Hills te gaan.

Kun je Alcatraz zo vroeg van te voren boeken? Wanneer gaan jullie daar naar toe? Wij waren erg onder de indruk van de avondtour.

Marianne
Jerome2
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2023, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Bericht door Jerome2 »

Klopt de reis ligt inderdaad al vast. Vandaar ook de vraag wat haalbaar is.
Naar mijn mening kunnen we nog genoeg doen of zie ik dat verkeerd.
Als een afstand 200 a 300km is op een dag dan kun je toch nog genoeg doen onderweg? En bijvoorbeeld vroeg al ergens op een volgende plek zijn.

Wij gaan 14 juni naar Alcatraz in de ochtend. Dit regelt het reisbureau voor ons.

Maar in ieder geval al bedankt voor je bericht Marianne daar heb ik zeker al wat aan.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Bericht door josea »

Wat ik dan echt niet snap en me afvraag: je leest al een tijdje mee en ziet bij iedereen goede tips.
Dan boek je een hurry-up reis bij het reisbureau en komt dan daarná hier tips voor jouw reis vragen. Dat had je beter andersom kunnen doen….
Jerome2
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2023, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Bericht door Jerome2 »

Okee excuses Josea.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Bericht door mtl »

Hoezo excuses? Het is jouw vakantie. En jij hebt de keuze gemaakt om het zo te doen. Als jij je er goed bij voelt dan is het toch prima?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Bericht door Martin & Marianne »

Jerome2 schreef:
30 jan 2023, 19:07
Naar mijn mening kunnen we nog genoeg doen of zie ik dat verkeerd.
Als een afstand 200 a 300km is op een dag dan kun je toch nog genoeg doen onderweg?
Nee, dat vind ik niet. De standaardroute is 21 dagen, en dat is eigenlijk het minimum. Jullie doen hetzelfde in 17 dagen.
De afstanden zijn misschien wel te doen, maar tijd om een park goed te zien is er niet. Willen jullie niet wandelen of andere activiteiten ondernemen?
Focus je nu op de parken; onderweg nog iets doen lukt niet. Normaal gesproken zou ik Valley of Fire aanraden tussen Zion en Las Vegas, maar in jullie geval zou ik nog de hele dag voor Zion nemen en tegen de avond naar Las Vegas rijden.
En zo zijn er tussen Death Valley en Mammoth Lakes ook veel dingen te doen onderweg, maar dar heb je ook geen tijd voor.
Met een vroeg vertrek uit Mammoth Lakes kun je nog Mono Lake meepakken voordat je naar Yosemite gaat, maar eigenlijk heb je daarvoor al al je tijd nodig.

Tussen LA en de GC heb je relatief veel tijd. Misschien een bezoek aan Joshua Tree? Is wel heet, ook al in juni. Of doe eens gek en skip Needles en rij door tot Williams. Dat is een aardige plaats, en je hebt de volgende dag meer tijd voor de Grand Canyon. Dat betekent de dag erop dat je al eerder naar Page kunt etc. Kijk bij de GC of het handig is om met de shuttlebus vanaf Tusayan het park in te rijden, dat scheelt zoeken naar een parkeerplaats. In het park ga je sowieso de shuttlebus gebruiken.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Jerome2: rondreis in juni 2023 New York + Westkust.

Bericht door Pete.Z »

Het is te doen, maar het is vooral autorijden.
Vooral de dag van Las Vegas naar Mammoth Lakes, dat is meer dan 500 kilometer over een route waar je eigenlijk twee dagen over wil doen.
Ik snap niet dat een reisbureau dit zo verzint.

Maar goed, als alles vast staat, geniet er gewoon van, je gaat een prachtige road trip maken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer