Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Mila2306! »

Hi!

In mei gaan wij 3 weken met de camper van San Francisco naar Las Vegas. We hebben nu staan:

7 mei - dag 0 Aankomst San Francisco
8 mei – dag 1 San Francisco – via Monterey - Yosemite
9 mei – dag 2 Yosemite
10 mei – dag 3 Yosemite – Sequoia/Kings Canyon
11 mei – dag 4 Sequoia/ Kings Canyon
12 mei – dag 5 Sequoia/ Kings Canyon – Kingman
13 mei – dag 6 Kingman – Grand Canyon
14 mei – dag 7 Grand Canyon
15 mei – dag 8 Grand Canyon
16 mei – dag 9 Grand Canyon – Antelope Canyon
17 mei – dag 10 Antelope Canyon
18 mei – dag 11 Antelope Canyon – Bryce
19 mei – dag 12 Bryce
20 mei – dag 13 Bryce
21 mei – dag 14 Bryce - Zion
22 mei – dag 15 Zion
23 mei – dag 16 Zion
24 mei – dag 17 Zion
25 mei – dag 18 Zion – Las Vegas
26 mei – dag 19 Las Vegas
27 mei – dag 20 Las Vegas - Amsterdam

Nu willen we een relaxte reis waarin we niet elke dag moeten verkassen en soms ook een ontspannen dagje op de camping willen. Gezien we met onze dochter van 2,5 gaan, ben ik even benieuwd naar een paar dingen:

- Als we niet elke dag een park willen bekijken, wat kan je dan zoal verder doen als we deze locaties aanhouden? Ik kan me voorstellen dat elke dag parken bekijken voor dochter niet echt leuk is. Hoe vermaak je je die andere dagen?
- Hebben we te kort/te lang op een bepaalde plek? (In principe staat alleen SF, Yosemite, Zion en Las Vegas voor nu nog vast, rest is nog optioneel)
- Eventueel nog een andere plek toevoegen wat voor kinderen echt leuk is? Bijv iets met een pretpark, dieren etc.
- Leuke stadjes op de route die met kinderen leuk zijn?
- Zijn er bijv resorts/grotere campings waar meer te doen is voor kinderen los van een klein zwembadje wat er meestal wel is?

Dank!!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door paulr »

welkom @Mila2306! ,
Ik heb zo niet paraat wat je gaat tegenkomen dat specifiek voor hele kleintjes leuk is, daar zullen anderen vast iets over gaan zeggen.
Wél kan ik een paar tips m.b.t. je route geven.
Laten we aan het begin beginnen. Ik zou sowieso 1 dag SF inplannen. Beetje rondwandelen, naar Fisherman's Warf (dát is leuk voor kids...), stukje met de tram, naar de Golden gate etc.
Dan de camper ophalen: dat duurt even en je weet niet hoe laat je die kan oppikken (of heb je een early bird bij Cruise America ?). Je zal die dag dus nooit meer Yosemite gaan halen als je ook naar Monterey wilt.
Doe een overnachting Monterey en ga naar het aquarium en doe een walvis tour (alweer iets leuks voor kinderen :) ). En rij de 17-mile drive, of beter nog: huur een fiets (als dat kan met kinderzitje...)
Yosemite zou ik minimaal 3, wellicht 4 nachten doen en dan Sequoia/Kings vergeten. In mei kan het daar nog flink koud zijn. Als je sequoia's wil bekijken zou ik dat in Yosemite doen.
Ga je tóch naar Sequoia dan is een rijdag naar Kingman te ver met een camper. Het is ruim 400 mijl en gemiddeld ga je geen 50 mijl per uur halen. Dat betekent dus ruim 8 uur sturen...
3 nachten Grand Canyon is denk ik ook teveel van het goede. Ik vermoed dat jullie je gaan beperken tot een wandeling langs de rim en wellicht een stukje naar beneden. Dan volstaat 1 overnachting. Williams is een leuk plaats als je in de buurt van de GC wil overnachten. Je kan dan wellicht ook naar Bearizona (https://bearizona.com/)
Overweeg 1 of 2 nachten Sedona. De temperatuur is er dan lekker en mooie natuur.
Met Antelope Canyon bedoel je Page neem ik aan. 2 nachten is daar doorgaans voldoende voor bezoek Antelope Canyon, Lake Powel en Horseshoe Bend.
Vervolgens ga je naar Bryce. Ook hier heb je voldoende aan 1 overnachting. Sterker nog. Het ligt vrij hoog en er is geregeld nachtvorst. Wij hebben daar eens de 2e nacht geannuleerd ivm vorst en sneeuw in mei.
Zion is leuk om 3 nachten verblijven. Leuk park, leuk dorpje, aangename temperatuur. Beetje spelen in de rivier of pak een camping in Springdale met zwembadje (Watchman kan natuurlijk ook !).
Kortom: mooie route, maar ik zou de overnachtingen dus wat anders plannen.
Als je met deze tips een nieuwe route maakt, dan zou je zelfs nog een nachtje Monument Valley kunnen doen of Capitol Reef inplannen.
En dan nog iets: veel campings kun je (precies...) 6 maanden vooruit reserveren (Yosemite is anders). Je zal dus heeeeel snel moeten zijn wil je in de parken nog een plekje willen bemachtigen...
Succes met puzzelen !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker wat zaken aanpassen maar met de reservering voor Yosemite zit je voor die eerste dagen vast. Je haalt de camper op de tweede dag op (dag 1 in je schema)? Als je geen early pick up hebt is Yosemite al een uitdaging maar via Monterey lijkt me niet te doen. Heb je in Yosemite een camping in de vallei?
Een extra nacht daar zou mooi zijn maar in het park zal dat niet meer lukken.

Het is zoals Paul ook zegt misschien niet gek om Sequoia over te slaan. Maar met goed weer is het daar wel mooi en het is prachtig om daar tussen de grote bomen te lopen. Kijk eens in ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia in ongeveer dezelfde periode.

In de meeste parken is voldoende te doen, je kunt overal wandelen en in sommige parken kun je ook goed fietsen. Voor de Grand Canyon en Bryce zou ik echter minder tijd uittrekken.
In Zion kun je veel korte trails lopen. Springdale is ook een leuke plaats on rond te kijken.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door BonnyR »

Hoi Mila. Onze jongste ooit mee naar Amerika was dik drie en half. En het leukste wat zij toen vond en later haar jongere zusje was het gewone werk. Dennenappels zoeken, met emmer en schepje bij het water, beestjes zoeken, houtjes voor kampvuur zoeken, schelpjes zoeken, speeltuintjes bezoeken zwemmen etc.etc. de dierentuin was wel een groot succes als extraatje 😊 echt uitpakken hoeft op die leeftijd niet echt. Wij reden vaak na de lunch, dan kon er lekker even geslapen worden onderweg.
Nemen jullie een buggy of draagzak mee? Wij vonden een buggy weer erg handig. Gewoon hoppa kind in de buggy die ging bij ons slapen.😉 konden wij lekker een wandeling doen. Wel een begaanbare route uitzoeken dan natuurlijk.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door IngridZw »

Wij hebben een aantal jaren gereisd met een kindje van respectievelijk 1 en het jaar daarop 2 jaar. Als we wandelden op paden waarop een buggy niet handig was ging hij in een rugdrager bij onze schoonzoon. Hij vond dat prachtig want dan hij kon mooi om zich heen kijken. En hij deed er zelfs een dutje in als hij moe werd. Als we tijdens de rit een rustpauze hielden gingen we regelmatig naar een plek waar zich ook een speeltuintje bevond. Vaak vind je die altijd wel in een parkje als je bijv. door of langs een dorp rijdt. En niet te laat op bestemming aankomen zodat we tijd hadden om gebruik te maken van het zwembad bij het hotel. In jullie geval misschien ook zo af en toe een KOA camping boeken waar een zwembad en speeltuin is. Die voorzieningen zijn niet op campings in de Nationale Parken, maar zoals gezegd een kind van die leeftijd vermaakt zich ook prima met simpele dingetjes of met wat spetteren in een beekje.
Bearizona Wildlife park bij Williams zijn we niet geweest maar schijnt wel heel erg leuk te zijn voor kinderen.

Ik ben het eens met de reacties voor wat betreft de verdeling van de route. Ik zou dat ter harte nemen want je hebt nu teveel dagen op bepaalde bestemmingen waar het niet nodig is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Campings Yosemite

Bericht door Mila2306! »

Hi,

Wij hebben geen plekje weten te bemachtigen in Yosemite zelf maar wel 2 nachten in Wawona Campground. Nu willen we misschien toch ons reisschema aanpassen en daarmee dus andere dagen naar Yosemite. Inmiddels zit Wawona ook vol, maar nu zou ik graag willen weten wat voor andere campings er nog zijn waar we wel kans van slagen hebben in mei. We reizen met een dochter van 2,5 dus het liefst niet uren van de ingang vandaan en liefst met shuttle service of andere optie om er te komen ivm reizen met camper.

Dank!

Opmerking moderator

Voor de duidelijkheid samengevoegd met het routetopic; zo blijven vragen en antwoorden betreffende de reis bij elkaar en het voorkomt dubbele antwoorden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Campings Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wat handiger als je deze vraag in je routetopic stelt, want zo is er het natuurlijk niet veel te zeggen over wat de mogelijkheden zijn. Het is wel duidelijk dat Yosemite zelf niet meer gaat lukken, en op basis van de vraag hier zou ik zeggen dat je het beste Wawona aan kunt houden, maar als ik naar je route kijk lijkt dat niet echt haalbaar. Geef eerst eens antwoord op de vragen die in je routetopic gesteld zijn, dan kunnen we je beter helpen.

Wawona is trouwens ook Yosemite, maar geen Yosemite Valley. En als je buiten het park zit zijn de mogelijkheden qua vervoer zeer beperkt. Waarom zou je niet met de camper naar het park gaan?
Kijk voor de mogelijkheden eens op https://www.rvparky.com. en bekijk dan in Googlemaps de afstand/reistijd tot Yosemite Village (de afstand naar de ingang zegt niet veel).

Marianne
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Mila2306! »

Bedankt allemaal voor het meedenken!

We hebben de route aangepast nu en gelukkig nog een andere camping in Yosemite gevonden (niet in de vallei maar 30 min van ingang). We stonden sowieso niet in de vallei dus gelukkig kunnen we daar nog mee schuiven. Bedankt Marianne voor de rvparky website want naar zoiets was ik op zoek.

Route nu;

dag 1 (7 mei): aankomst SF
dag 2 (8 mei) camper ophalen en naar camping in buurt SF
dag 3 (9 mei) SF
dag 4 (10 mei) SF - richting Monterey in middag
dag 5 (11 mei) Monterey
dag 6 (12 mei) Monterey naar Yosemite
dag 7 (13 mei) Yosemite
dag 8 (14 mei) Yosemite
dag 9 (15 mei) Yosemite - Kingman of andere handige locatie op route tussen Yosemite en GC om reis in te korten
dag 10 (16 mei)Kingman - GC
dag 11 (17 mei) GC
dag 12 (18 mei) GC - Page
dag 13 (19 mei) Page
dag 14 (20 mei) Page - Bryce
dag 15 (21 mei) Bryce - Zion
dag 16 (22 mei) Zion
dag 17 (23 mei) Zion
dag 18 (24 mei) Zion
dag 19 (25 mei) Zion - Las Vegas camper inleveren
dag 20 (26 mei) Las Vegas
dag 21 (27 mei) Las Vegas - Amsterdam

- We willen een dag Kingman inplannen om de reis van Yosemite naar GC wat in te korten. Mocht er een andere leuke plek op de route zijn dan horen we dat graag want Kingman leek me niet heel interessant.

Super bedankt voor de uitgebreide tips. Leuk dit forum en leren er zo veel van!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Martin & Marianne »

De camper ligt al vast? Het is eigenlijk wel zo handig om voor SF in een hotel te zitten.
Welke camping heb je bij Yosemite, bij welke ingang zit je? De afstand naar de ingang zegt niet zoveel, want vanaf de ingang moet je nog een flink stuk rijden naar de bezienswaardigheden. Het verschilt per ingang hoe ver de afstand naar de vallei is.
Heb je al op Googlemaps gekeken naar de reistijd van Yosemite naar Kingman? Het lijkt mij dat je beter eerder kunt stoppen, bijvoorbeeld bij Barstow. En het gaat er niet om of er iets te doen is, maar je hebt een overnachting nodig op dat stuk.

Voor Zion is de tijd nu wel heel ruim. Hoe laat moet je de camper inleveren? Ik denk dat het wel handig is om nog een overnachting tussen Zion en Las Vegas te doen, bijvoorbeeld in Valley of Fire.
Wat heb je voor de andere parken gereserveerd? Zit je in de parken of erbuiten?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door IngridZw »

Er zijn sowieso geen interessante plaatsen tussen Yosemite en Kingman, en de rit er naar toe is volgens Google Maps bijna 900 km. Dat is best veel voor 1 dag. Barstow ligt dan gunstiger. Ik zou ook nog even goed kijken naar de afstanden die je moet afleggen naar de Grand Canyon. Misschien nog een extra overnachting bijv. in Williams. Dat is een leuke plaats en dan 1 overnachting in Grand Canyon Village.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Corv »

@Mila2306!

Bearizona in Williams is leuk voor de kleine (en de ouders) om te doen. Je kan een route door het park rijden met de RV, vergelijkbaar met de Beekse Bergen in NL. En te voet rondlopen. Een KOA is vlakbij op de weg naar Grand Canyon.
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Mila2306! »

Bedankt voor de tips. We hebben nu de reis aangepast. Helaas ligt de camper inderdaad vast dus moeten wel met camper naar SF. Gezien we SF uiteindelijk toch niet willen overslaan nu maar op zoek naar een geschikte camping daar.

In Yosemite zitten we op een camping waar goede shuttle service is naar de zuid ingang, althans dat staat in de reviews. Ik weet even niet hoe die camping heet (man heeft het geboekt).

We hebben nu 1 nacht Barstow toegevoegd om alleen te overnachten en dan 1 nacht Williams om ook Bearizona te bekijken.

Ik snap je advies om een nacht extra in Valley of fire te boeken om camper in te leveren. Man gaat alleen liever vroeg rijden (6:30) ipv een nacht extra ergens anders.

Omdat Monterey ook wel leuk lijkt te zijn doen we daar 2 nachten zodat we wat leuke activiteiten voor dochter kunnen doen.

Wat we nu hebben;

dag 1 aankomst SF
dag 2 camper ophalen, camping in buurt SF
dag 3 SF
dag 4 SF richting Monterey (Koa camping Santa Cruz-Monterey Bay)
dag 5 Monterey
Dag 6 Monterey naar Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite
dag 9 Yosemite - Barstow (gratis overnachting ergens)
dag 10 Barstow - Williams (gratis overnachting ergens)
dag 11 Williams - Bearizona - GC (Camping Grand Canyon Camper Village) Hier wel 2 overnachtingen omdat we pas einde dag aankomen in GC en dan 1 volle dag daar hebben.
dag 12 GC
dag 13 GC - Page (Camping Page Lakepowel Campground)
dag 14 Page
dag 15 Page - Bryce (Rubi's Inn RV park
dag 16 Bryce - Zion (Zion Canyon Campground)
dag 17 Zion
dag 18 Zion
dag 19 Zion - Las Vegas
dag 20 LV
dag 21 LV - Amsterdam

Deze route lijkt ons een fijne route met voldoende rust maar ook niet te lang op plekken waar het niet nodig is zoals het eerst was.
We hebben voor nu deze campings maar vast gelegd maar het valt ons wel enorm tegen hoe duur de campings zijn. We willen nog kijken of er ergens goedkopere opties mogelijk zijn maar nu staat er in ieder geval wat vast.

Ik had in nieuw topic aangemaakt met een vraag over een camping in SF maar deze moet ik geloof ik hierbij plaatsen (sorry weet nog niet precies hoe het forum werkt haha)

Hi,

Wij beginnen in SF met de camper (helaas kunnen we de camperhuur niet meer inkorten dus moeten wel met camper in buurt van SF verblijven).
Doel is om die dagen SF te bezoeken en reizen met dochter van 2,5 (die tussen middag in camper slaapt).

Nu heb ik 2 opties gezien;
- Antony Chabot, mooi en goedkoop, maar verder van centrum gelegen. Dan met camper naar BART station en daar parkeren en dan met BART ?? Wat kost dit en hoe lang duurt de reis dan ongeveer van camping naar centrum?
- Marin RV park, heel duur voor wat je krijgt maar wel beter gelegen. Alleen van camping naar centrum ook ongeveer 30 minuten wat ik lees en ook duur ivm ferry overtocht. Gezien dochter slaapt tussen middag zullen we vaak heen en weer moeten namelijk.

Voorkeur gaat uit naar Antony Chabot gezien mooie/goedkopere camping en van wat ik zo lees vergelijkbare reistijd met Marin RV maar dat vind ik lastig inschatten zo. Wat denken jullie?


Dank!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door paulr »

Ik snap wel dat je de campings duur vindt… je staat nergens in het park, maar op commerciële campings en RV parken….in de parken is het doorgaans 50-60% voordeliger !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, campings in de parken zijn niet duur. Kijk eens of er nog ergens iets vrij komt, bijvoorbeeld op Mather in de Grand Canyon. Of kijk naar Ten-X in Tusayan.
Wat zijn de plannen tussen Williams en de Grand Canyon dat je verwacht pas tegen de avond aan te komen? Die twee nachten lijkt me niet nodig bij de Grand Canyon. Voor Zion kun je nog kijken naar South: die is twee weken voor aankomst te reserveren. Via www.recreation.gov. Kijk ook eens op www.nps.gov/zion voor informatie daarover.

Ik begrijp ook niet wat je zegt over Valley of Fire, het is toch geen extra nacht? Je kunt een nacht minder Zion doen en in plaats daarvan een nacht VoF? Je hoeft daar niet vroeg aan te komen, maar je hebt dan nog wel wat tijd voor VoF. Het handige van een camper is nu juist dat je niet hoeft in- en uit te pakken. En je zit al veel dichter bij Las Vegas.
Mila2306! schreef:
16 feb 2023, 12:46
In Yosemite zitten we op een camping waar goede shuttle service is naar de zuid ingang, althans dat staat in de reviews. Ik weet even niet hoe die camping heet (man heeft het geboekt).
Je zou het je man kunnen vragen? :wink:
Maar een goede shuttle-service naar het park bestaat niet! En zelfs als er iets is naar de zuidingang dan heb je daar nog niets aan want wat wil je bij de zuidingang doen?
Hou eens in de gaten of er iets vrij komt in het park; er zijn soms plaatsen die pas later worden vrijgegeven, als er geen kans meer is dat de Merced River buiten z'n oevers treedt. Zie daarvoor bijvoorbeeld hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm Bij de vraag over de North en Lower Pines).
En hou er anders rekening mee dat je met de camper naar de vallei moet rijden.

Wat betreft die vraag over de camping in SF: nu heb je hem 3 keer gesteld. :wink: Dat is tegen de forumregels. Er is in dit topic al gereageerd? Als je nog meer vragen hebt kun je die daar stellen

Over het algemeen is het wel handig om al je vragen in hetzelfde topic bij elkaar te houden.

Marianne
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Mila2306! »

Bedankt voor de tips!

Helaas waren we door persoonlijke omstandigheden niet in de mogelijkheid om eerder met de campings aan de slag te gaan dus daardoor zijn we voor de nationale parken te laat en vandaar helaas de duurdere andere campings.

Maar Ten-X is inderdaad een goed alternatief en een stuk goedkoper.

Ik ga in de gaten houden of er nog plekken vrij komen in Yosemite. In Yosemite zitten we in High Sierra RV park zie ik. Inderdaad die shuttle service weet ik niet hoe ik daar bij kom want zie dat die er inderdaad niet is. Hoe is het parkeren met camper in Yosemite? We vinden het op zich niet erg om een stukje ervoor te moeten rijden, zullen ook vroeg weg gaan in de ochtend. Eventueel andere campings in de buurt van YARTS?

Wat betreft Valley of Fire, ik bedoel dat we niet een nacht van Zion af willen halen om VoF erbij te doen voor meer rust in het wegbrengen van de camper. Maar daar gaan we nog wel even naar kijken.

In Williams willen we op de vertrekdag nog door Bearizona rijden dus vandaar dat we pas einde middag zullen aankomen in GC.

Vraag over camping in SF; excuus van die regels wist ik niet en vanuit andere forums ben ik gewend dat je per onderwerp een nieuw topic aanmaakt dus vandaar ;)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door paulr »

wellicht nog een tip voor SF...Toen wij daar met de camper onderweg waren (ca 6 jaar geleden) vonden we de campings in SF duur en slecht gelegen. Wij hebben toen de Imperial Inn in Oakland geboekt en de camper een nacht niet gebruikt (kon gewoon bij hotel geparkeerd worden). De BART ligt op 5 minuten lopen en 15 minuten later sta je in het centrum van SF. Volgens mij zijn kamers nog steeds betaalbaar...
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Mila2306! »

Bedankt voor de tip Paul, alleen wij verblijven 3 dagen in SF. Wilden aanvankelijk direct op pad met de camper, maar vinden SF toch wel heel gaaf om ook te bezoeken en camper konden we niet meer inkorten helaas.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door paulr »

Maar dat is toch ook hetgeen ik schrijf: verblijf in Oakland aan de andere kant van de Bay, dan ben je zo downtown San Francisco. Ik zie campings en RV parken in SF voor meer dan 100,- usd per nacht, een kamer in dit hotel is goedkoper, vandaar ! Je gebruikt dan gewoon de eerste dagen de camper niet om in te slapen (kan je m alvast inrichten en uitpakken :) ) En je bent waarschijnlijk sneller in de stad !
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Mila2306! »

Oh ik zie dat ik het bericht verkeerd geïnterpreteerd heb. Inderdaad best nog een goede optie, alleen zie dat de kamer voor 2 nachten 240 euro is dus dan liever ergens met de camper staan. Hebben nu Anthony Chabot toch maar gedaan. Mocht dochter dan niet helemaal in haar hum zijn door jetlag dan kunnen we ons nog ergens comfortabel terugtrekken ipv op een parkeerplaats achtige camping.
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Jordy1994 »

Wij hebben in 2019 voor SF met de camper op Marin RV park gestaan. Niet heel sfeervol maar wel praktisch omdat je op vijf minuten lopen van de ferry zit die je doordeweeks in een half uur naar SF brengt. Ook was er een zwembad op de camping maar dat zal in die tijd daar wellicht nog wat fris zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer