Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RubenH
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door RubenH »

Pete.Z schreef:
28 jan 2023, 17:28
Ik zou toch persoonlijk iets verder doorrijden dan Lone Pine, en een overnachting doen bij Panamint Springs Resort (heel simpel, maar leuk) of Stovepipe Wells.
PSR heeft als voordeel dat je de volgende dag de hele dag kan nemen om door Death Valley te rijden.
Thanks ga ik eens naar kijken, Lone Pine accomodatie is nog niet helemaal zeker.
RubenH
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door RubenH »

Dit is nu de dagplanning, ik ben er redelijk content mee.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door Martin & Marianne »

Voordat je in de verkeerde plaats accommodatie boekt: het is Oakhurst, en geen Oakhorst. :wink:
Glacier Point kun je het beste doen als je van Oakhurst naar de vallei rijdt; je rijdt dan langs de afslag naar Glacier Point. Vanuit de vallei betekent het extra heen en weer rijden, en er is genoeg te doen in de vallei zelf. Kijk eens naar het junior ranger programma. En loop of fiets naar Mirror Lake. Of ga raften op de Merced River. Zie voor activiteiten de NPS-site (zoek naar brochures voor de Yosemite Guide) en op www.travelyosemite.com.

Zie hier voor een kaart van het park (bij park tiles kun je het beste brochure map aanklikken).
Op weg naar Lee Vining zou ik zeker meer doen dan alleen Olmsted Point. Dat is een uitzichtpunt. Maar doe ook wat wandelingen, zoals bijvoorbeeld naar Soda Springs, of nog wat verder richting Glen Aulin. Wij vonden de Pothole dome ook leuk om te doen, zowel naar de top, als de route achterlangs. Een stop bij Tenaya Lake is ook een aanrader.

Wil je niet naar Bodie? En wat zijn de plannen bij Mammoth Lakes?
Misschien is het Ancient Bristlecone Pines Forest ook leuk om te doen op weg naar Lone Pine.

Bij Bryce zou ik de auto laten staan, je ziet niet veel als je die scenic drive doet. Maar een wandeling naar beneden, of doe alleen de view points bij het amphitheater.

Voor de GC zou ik een overnachting in het park doen; je kunt dan ook de zonsondergang/-opkomst meemaken. Flagstaff is echt niet handig als uitvalsbasis.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door Martin & Marianne »

Hier de Yosemtie Guide van vorig jaar zomer: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... yg22-6.pdf

Marianne
RubenH
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door RubenH »

Martin & Marianne schreef:
30 jan 2023, 13:13
Oakhorst
Oakhorst ligt naast Staphorst :lol:

Ik had Page als uitvalbasis voor de GC gekozen, maar dat is inderdaad niet zo handig. Ik heb nu iets gevonden aan de zuid kant van het park, wellicht beter.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens op www.grandcanyonlodges.com of www.visitgrandcanyon.com. Dan zit je in het park en kun je lopend of met de shuttlebus naar de uitzichtpunten.
De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar. Als er nu niets beschikbaar is check dan regelmatig of er annuleringen zijn. Is vaak het geval.

Waarom dan nog Flagstaff?

Marianne
RubenH
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door RubenH »

ik heb de Red Feather Lodg geboekt, aan de rand van het park. Was nog best te betalen, €180.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door IngridUSA »

Niks mis mee en je kunt eten en een boodschap doen in Tusayan, maar je moet nog wel met de auto naar de uitzichtpunten en een parkeerplaats zoeken. Het is niet ver, maar met 10 km verderop zeker niet aan de rand van het park.
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door Raziel »

Niet om fatalistisch te doen, maar bedenk ook een eventueel alternatief voor de kustroute.
Werkzaamheden daar kunnen nog best lang gaan duren.
https://www.sandiegouniontribune.com/li ... y-1-closed
RubenH
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door RubenH »

thanks voor de tip! We hebben gelukkig nog iets van 2.5 maand te gaan voordat we er zijn.
RubenH
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RubenH: 23 dagen SF > LV > LA > SF

Bericht door RubenH »

maandag geland, wat hebben we genoten. Trip was eigenlijk perfect, enige nadeel waren de wegafsluitingen in Yosemite en Highway 1 zoals eerder werd aangegeven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer