Reis jan de korte: tips voor campgrounds/campings langs route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Reis jan de korte: tips voor campgrounds/campings langs route.

Bericht door jan de korte »

Goedemiddag,

we gaan een route rijden langs de volgende plekken.
Hebben jullie tips voor leuke campgrounds in de parken, of campings langs de route op/rond de volgende plekken?
We gaan met een camper, 30ft.

Joshua tree
Grand Canyon
Page
Arches NP
Bryce NP
Zion NP
Mammoth Lakes
Yosemite NP
Alvast bedankt voor de tips!

Groet, Jan
Laatst gewijzigd door jan de korte op 24 jan 2023, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2254
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tips voor campgrounds/campings langs route

Bericht door Big Al »

Mijn aanbevelingen (gebaseerd op onze reis in 2022):

Arches NP
Ik ben al een keer of vijf in Arches NP geweest, maar ditmaal was de eerste keer dat we op de Devil's Garden CG stonden. Is absoluut aan te raden! Een groot voordeel van de NPS-campgrounds is de Ranger Talks op het terrein. Vinden we erg leuk.

Grand Caynon
North Rim of South Rim? Wij hebben voor de tweede keer op de North Rim CG gestaan - was weer geweldig. Er loopt ook een wandelpad naar de Lodge langs het kampeerterrein wat ook de moeite waard is. Veel van de plekken zijn overigens vaak niet vlak. Met onze "LEGO-blokken" (van Camco) ging het op onze plek heel goed, maar ik zag ook iemand met een motorhome (met hydraulische poten) waarvan één van de voorwielen zien 5 cm in de lucht zweefde... Als je hier geen reservering kan krijgen kun je in de buurt van Jacob Lake terecht.

Bryce
We hadden een reservering voor een ruime week op de North CG (plek 4 als ik het me goed herinner). Het was echter meer een helling dan een plek - het verval tussen de voor- en achterwielen was meer dan 20 cm. Daar konden we zelfs met onze blokken en hydraulische poten niets mee.

Na één nacht scheefgeslapen te hebben zijn we op zoek gegaan naar een alternatief. Hebben we 15 km verderop gevonden: wildkamperen op "public land" aan de Tom Best Road. Wellicht was er nog plek geweest bij één van de commerciële kampeerterreinen, maar die vermijden we zoveel mogelijk. Aan de ene kant omdat die ons te druk en georganiseerd zijn, aan de andere kant vanwege de kosten. We waren vier maanden onderweg dus wilden we de kosten zo laag mogelijk houden.
Overigens stonden er ook gehuurde motorhomes aan Tom Best Road.

Zion NP
Ruim een week op Watchman CG gestaan - zeer tevreden.
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Tips voor campgrounds/campings langs route

Bericht door jan de korte »

Bedankt voor je snelle reactie!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42084
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips voor campgrounds/campings langs route

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer gaan jullie? Je weet dat je voor de meeste parken 6 maanden van te voren miet reserveren?
Voor Yosemite geldt een ander systeem. Daar zijn alle campings in de vallei prima; Upper Pines, Lower Pines of North Pines.
Oefen een maand van te voren met reserveren. Zie voor meer informatie www.nps.gov/yose.
In plaats van Mammoth Lakes kun je ook naar June Lake lijken.
Voor tips is het natuurlijk wel goed om te weten wat jullie zoeken qua ligging en voorzieningen. Hoe ziet het reisgezelschap er uit? En hoe lang ben je overal?
Ga je niet naar Capitol Reef?

Voor de GC South Rim is Mather de aangewezen camping.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis jan de korte: tips voor campgrounds/campings langs route.

Bericht door paulr »

Net zoals Big Al op basis van bezoek juni 2022 (en mei 2017):
Page: wahweap lijkt een logische keuze. Wel erg open, dus bij veel wind iets minder comfortabel. Eerder gestaan lake Powel Campground (let op, is niet aan het meer maar in Page zelf) en dat was ook prima (meer een RV park, maar was voor een nachtje)
Bryce: ja, het lijkt erop dat ze de afgelopen jaren op North Campground meer plekken hebben gemaakt. Vooral langs de bestaande weg op de camping. Die zijn zeker allemaal niet even recht, haha. Ik zou dus eerder de andere in het park nemen de volgende keer.
Zion: uiteraard Watchman
Grand canyon: altijd gestaan op Mather, is prima
Arches/ Moab: 1 nacht Devils Garden en overige nachten adviseer ik Sun Outdoor (omdat het lekker is om hier lopend naar bijvoorbeeld supermarkt, winkeltjes, bars en restaurants te kunnen)
Yosemite: alle campings in de vallei verschillen niet veel, dus pakken wat je pakken kan !
Joshua en Mammoth geen ervaring mee
Succes met boeken , zorg dat je op tijd klaar zit !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer