Reis Fuyky: camperreis september 2023 LV-SF met dreumes (3 weken).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fuyky
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2023, 08:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Fuyky: camperreis september 2023 LV-SF met dreumes (3 weken).

Bericht door Fuyky »

Hallo allemaal,

Wij willen met z’n tweeën + dreumes (dan 22 maanden) met een camper in september 2023 een deel van het klassieke rondje doen. Ik heb de afgelopen jaren hier veel rondgeneusd (eerst zouden we namelijk met z’n tweeën gaan, maar die reis (was overigens veel gevulder) ging niet door vanwege Corona en nu zijn we inmiddels een gezinslid rijker). Er zijn al veel vergelijkbare topics ook (ook veel aan gehad!). Toch heb ik nog wat twijfels en daarom hoop ik toch wat advies te kunnen vragen voor onze situatie.

We proberen dus een light versie van het klassieke rondje te doen, zeker ivm ons kindje (al zal dit alsnog een volle reis worden), maar daarom hebben we wat plekken eruit gelaten. We houden van wandelen (voor zover dat gaat uiteraard, nemen een drager mee etc) en ook van steden.

Dit is de reis so far:

Aankomst in Las Vegas
Las Vegas - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page - Bryce
Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Beatty
Beatty - Lee Vining
Yosemity Valley
Yosemity Valley
Yosemity Valley
Yosemity (ergens aan de rand) - SF
San Fransisco
San Fransisco
Vertrek uit San Fransisco
Aankomst Thuis

Vragen en/of toelichting:
1 heb gelezen in verschillende topics dat 1 nacht GC en 1 nacht Bryce ook wel prima zijn. Maar onze insteek is om niet constant reisdagen te hebben, dus daarom daar 2 nachten. Zijn 2 nachten ook leuk met een kindje?
2 tussen LV en GC hebben we nu Kingman. In verschillende topics gelezen dat geadviseerd wordt deze stop te skippen. Maar dan wordt het wel een erg lange rit. Is Kingman nou wel of niet een logische stop?
3 zelfde vraag voor tussen Yosemite en LV . We skippen DV vanwege de camper. Nu beetje gek misschien, Beatty gekozen (beetje obv afstand, want volgens mij is er verder niks te beleven).
4 3 volle dagen Yosemite oké of te lang met een dreumes ? (We hebben ook nog een reisdag bij Lee Vining en een tussenstop richting SF, obv tips in het forum).
5 is Monument Valley wel een goed idee? (1 nachtje en we gaan niet een tour doen)
6 Is het te doen om nog een kleine omweg naar Wupatki te maken als we in de buurt van GC zijn? (ik zou graag toch wel 1 archeologische site willen zien, ooit wil ik nog naar Mesa Verde)
7 we zijn ons bewust van de regels rondom vervoer in een camper met kindjes onder de 2 (mede dankzij dit forum, heel fijn!).
8 we hebben bewust highway 1 en Los Angeles eruit gelaten, omdat we dan volgens mij relatief veel lange reisdagen kunnen skippen. Dat bewaren we dan maar voor de toekomt. Ook bijv Capitol Reef eruit gelaten.
9 heb me ook al ingelezen over het reserveren van campings dus ik ga oefenen!

Heel erg bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fuyky: camperreis september 2023 LV-SF met dreumes (3 weken).

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum! Het ziet er prima uit als je het wat rustig aan wilt doen.
Misschien goed om nog wat meer toe te lichten voordat we met tips komen.
Liggen vluchten en camper al vast?
Heb je een early bird?
Waar huur je de camper, mag je met de camper niet door DV?

Marianne
Fuyky
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2023, 08:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fuyky: camperreis september 2023 LV-SF met dreumes (3 weken).

Bericht door Fuyky »

Dankjewel voor je reactie!

Liggen vluchten en camper al vast?
De vluchten hebben we wel uitgezocht maar nog niet geboekt (vandaag van plan). Camper ook nog niet. We hebben een offerte uitstaan bij Tioga voor een camper (oa obv adviezen hier op het forum om via een tussenpartij te boeken).

Heb je een early bird? Nee nog niks vastgelegd.

Waar huur je de camper, mag je met de camper niet door DV? Via Road bear is het plan. En inderdaad laatst gecheckt op hun website: bij Road Bear mag je t/m 30 September niet door DV.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fuyky: camperreis september 2023 LV-SF met dreumes (3 weken).

Bericht door Martin & Marianne »

Als er nog niets vastligt overweeg dan eens om in San Francisco te beginnen en in Las Vegas te eindigen. Je rijdt dan naar de warmte toe.
Als je de camper niet vroeg op kunt halen is de rit naar de GC waarschijnlijk te veel op de dag dat je de camper ophaalt. Voor het inleveren geldt dan dat je er rekening mee moet houden dat je in de ochtend bij de verhuurder aanwezig moet zijn (tot zover mijn camperkennis :wink: ).

DV is dan inderdaad niet mogelijk. Of je in Beatty wilt stoppen is de vraag; is het erg om eens aan lagere rijdag te hebben? Ik vind dat zelf altijd wel prettig, want dan kun je ergens anders langer blijven.
Trek voor Yosemite echt voldoende tijd uit, het is zo groot en veelzijdig. Je kunt er prima wandelen, onder andere bij de Mariposa grove met de sequoia's, en bij Glacier Point en in de vallei. Ook op het stuk tussen Lee Vining en Yosemite village is veel te zien. In de vallei kun je ook fietsen, ook leuk ter afwisseling. Er zijn ook meren (zoals Tenaya Lake) en de Merced river waar je stranden hebt.
Voor Zion is een extra dag ook niet gek; ook hier heb je veel mogelijkheden qua wandelingen, en ook fiets is een mogelijkheid.

Of je je bij de GC een volle dag kunt vermaken weet ik niet; hou er rekening mee dat de camping in het park (Mather) geen vertier biedt, maar je kunt er bijvoorbeeld wel herten zien lopen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fuyky: camperreis september 2023 LV-SF met dreumes (3 weken).

Bericht door IngridZw »

Als je tussen Las Vegas en de Grand Canyon wat meer wilt zien van route 66 dan is een tussenovernachting in Kingman of Needles wel handig. Overnacht dan bijv. in Needles op een (KOA) camping met zwembad en rij de volgende dag via route 66 en Oatman naar de Grand Canyon. Dat is een mooie route en Oatman is een historisch westernstadje waar allerlei ezeltjes rondlopen. Daarna kun je ook nog een stop maken in Seligman (route 66).
Je kunt natuurlijk ook de 1ste dag via Oatman naar Kingman rijden voor een overnachting maar dat ligt aan het tijdstip waarop je de camper kunt ophalen.

Als je Wupatki NM wilt zien zou je dat volgens mij het beste kunnen toevoegen tussen de Grand Canyon en Page (afslag Cameron). Ligt wel uit de richting en kost je extra kilometers heen en terug maar is denk ik wel te doen. Zie Google Maps. Of eventueel tussen de GC en Monument Valley mocht je dat laatste willen toevoegen aan de route.
Je kan ook i,p,v, 2 nachten Grand Canyon een overnachting doen in de buurt van Wupatki aan de 89 en de volgende dag via de oostkant GC binnenrijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Fuyky
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2023, 08:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fuyky: camperreis september 2023 LV-SF met dreumes (3 weken).

Bericht door Fuyky »

@Martin & Marianne inderdaad was andersom ook nog een overweging! Goed om te weten van die ophaalmomenten…Is dus eigenlijk vrij cruciaal mbt de planning, had ik nog niet zo bij stilgestaan. Zal de genoemde meren ook eens bekijken, klinkt interessant! En extra dag Zion is misschien ook wel een idee!


@IngridZw Jaaa stuk Route 66 stond ooit ook in de route. Misschien kan het inderdaad wel alsnog…Ik ga even puzzelen mbt wupatki NM. Bedankt!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1242
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Fuyky: camperreis september 2023 LV-SF met dreumes (3 weken).

Bericht door paulr »

Mooie route…
Ik zal op een aantal punten met nummertjes reageren :)
1. Ik zou toch1 nacht in zowel bryce als GC adviseren. Er is naast het bekijken en een (korte) wandeling niet zoveel vertier. Mocht je toch Bryce 2 nachten willen, overweeg dan hier niet in het park maar bij Ruby’s te overnachten. En als je wat meer tijd GC wilt hebben kun je evt 1 nacht Mather en de 2e nacht in Williams doen (leuk stadje).
2. Bij Roadbear kun je geen early bird boeken ! Je kan wel geluk hebben dat je de camper vroeg kan ophalen. Wij belden voor de ophaalafspraak en ze waren blij dat wij juist erg vroeg wilden komen. We stonden dus om 8 uur op de stoep en waren 09.30 op pad naar de Walmart. Ik zou dus de eerste nacht niet boeken en gewoon kijken hoever je komt. Wij waren dus rond lunchtijd al i Kingman en besloten door te rijden naar Williams….
3. Kan ik geen advies over gegeven, wij hebben ooit een andere route van LV naar Yosemite genomen.
4. Veel tijd in Yosemite is altijd goed, je komt altijd tijd tekort
5. MV is zeker een goed idee,maar zorg dat je er niet te vroeg bent en op tijd weer weg rijdt. De afstand vanaf GC is niet al te groot en ook de afstand naar Page niet. Rondrijden kan je niet met camper, dus Helga’s eigenlijk alleen maar om de uitzichten (en mogelijk wandelen wild cat trail of stukje ervan). Dus zonsondergang en/of zonsopgang zijn leuk/mooi.
6 t/m 9. Allemaal verstandig :)
Veel plezier met voorbereiden !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer