Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door SaskiaC »

Weer een leuke excursie geboekt :)
De night tour bij de Alcatraz gevangenis!
Die kun je het best boeken bij de officiele website van Alcatraz: https://www.cityexperiences.com/san-fra ... questions/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door Martin & Marianne »

:thumbup:
Wij vonden die tour prachtig, indrukwekkender dan de tour overdag.

Marianne
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door SaskiaC »

Ik heb mede door jullie verslag ook voor de avondtour gekozen Marianne:)
En ik vind het ook fijn dat we de rest van de dag dan kunnen indelen zoals we zelf willen.

Inmiddels heb ik ook de bustour (Glacier Point tour, one way) vanaf Yosemite Valley Lodge naar Glacier Point geboekt (om 8.30 uur) Zie https://www.travelyosemite.com/things-t ... bus-tours/
Vanaf Glacier Point gaan we dan de Panoramatrail lopen.

Ik ben nog even aan het kijken waar we onze auto dan het beste kunnen parkeren. We slapen niet in de Valley, maar in El Portal.
Op de website van de Yosemite Valley Lodge raden ze aan in de Village te parkeren (en ik neem aan dan de shuttle bus naar de Yosemite Valley Lodge te nemen). Bij de Yosemite Valley Lodge zie ik op google maps wel parkeerplaatsen voor 15 minuten (kort) parkeren. Maar we hebben een dagparkeerplek nodig. Een ander idee wellicht is parkeren bij de Yosemite Falls, dat ligt 0,5 km na Yosemite Valley Lodge.
We komen de dag ervoor al aan, dus wellicht gaan we eind van de dag al even kijken. We willen natuurlijk niet de bus missen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt bij de Lodge ook parkeerplaatsen voor langere tijd, maar die zijn in principe voor de gasten van de lodge. Er zijn grote parkings in de vallei waar ook de shuttlebussen een stop hebben. Je kunt naar de parkeerplaats bij Curry Village of de parkeerplaats bij Yosemite Village. Zie hier de kaart van de vallei voor de ligging. Curry Village is wat dichterbij als je terug komt, maar het maakt allemaal niet zo veel uit.
Ik raad altijd aan om op tijd naar de vallei te rijden en dan te ontbijten bij de Lodge (op 1 minuut lopen van de bushalte); dan weet je zeker dat je op tijd bij de bus bent.

Marianne
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door SaskiaC »

@Martin & Marianne dat is een goed idee, daar vast ontbijten.
Bedoel je de Base camp eatery bij Yosemite Valley Lodge?
Ik zie op de website https://www.travelyosemite.com/dining/y ... ley-lodge/ niet dat je daarvoor van te voren moet reserveren. Klopt dat?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door Martin & Marianne »

Die naam kende ik niet maar dat is wel wat ik bedoelde. Reserveren is niet mogelijk maar ook niet nodig. Het is een zelfbedieningsrestaurant, met een aantal verschillende 'stations'. Maar het lijkt erop dat ze wat aangepast hebben, dus geen idee hoe het nu werkt.

Marianne
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door SaskiaC »

Het komt vast goed, we gaan de dag ervoor vast de bustickets ophalen en dan zien we gelijk waar het ontbijt is :)

Inmiddels heb ik ook tickets geboekt voor Universal Studios in Los Angeles bij de officiële site van Universal Studios. Zie https://www.universalstudioshollywood.com/web/en/us
Na veel lezen op internet toch gekozen voor Express (skip the lane) tickets. Wat een geld, maar niet uren in de rij (als je pech hebt).

Ik heb geen tickets bij getyourguide gekocht, omdat je dan pas 2 uur later, om 10 uur, het park in mag.
Vind je dat geen probleem, dan hebben ze daar wel een goede aanbieding, omdat de tweede dag dan gratis is.
Zie https://www.getyourguide.nl/los-angeles ... 24&_pc=1,1

We hadden 3 hotelovernachtingen bij Marina del Rey in Los Angeles (aan de haven/kust), maar dat heb ik nu gewijzigd in 2 nachten.
In plaats daarvan slapen we nu 1 nacht op loopafstand (5 minuten) van Universal Studios, in hotel Hilton Los Angeles Universal City.
Toch wel heel fijn om 's ochtends niet in de file in LA te komen, maar gelijk vanuit het hotel naar Universal Studios te kunnen lopen.
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door SaskiaC »

Vanmiddag zijn de time entry's van Arches NP vrijgekomen.
Dus ik heb voor 2 dagen entree geboekt. Heel veel zin in!
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door SaskiaC »

Ik ben me aan het verdiepen in wat er overal te doen is, ook onderweg naar onze overnachtingsplekken.

We gaan van Moab naar Gouldings' lodge (Monument Valley).
Wat moeten we onderweg echt zien? En welke volgorde van dingen zien is handig?
Ik heb zelf in ieder geval Goosenecks State park genoteerd. Dat kronkelende water in diepe kloven wil ik graag zien!
Wat ligt er nog meer mooi op de route en is op die dag te doen?
Is de Wild Cat trail in Monument Valley goed te doen op het einde van de dag in augustus? Of is het nog te heet dan?

We blijven 1 nacht in Gouldings' lodge.
De dag erna willen we dan de scienic Valley Drive bij het Visitors center doen (en daarna richting Page).
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door Felicitas »

De Wild Cat Trail is in de zomer zeker een aanrader aan het einde van de dag. Zie ons verslag, ook voor nog wat andere highlights tussen Moab en Monument Valley: Muley Point en Moki Dugway. Ook leuk (maar warm in de zomer) is de wandeling naar House on Fire. Een cliff dwelling met grillig uitgesleten overhangende rotsen, waardoor het lijkt alsof de rotswoning in brand staat.
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door SaskiaC »

Wat bijzonder, die houses on fire! Ik heb de foto's er even bijgezocht!
Dank ook voor de link naar je reisverslag.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door josea »

Een stukje onder Moab staat aan de linkerkant de Wilson Arch hoog langs de weg. Leuk om even naartoe te klimmen (kost 20 minuten waarschijnlijk).
Vanaf Blanding kun je daarna binnendoor rijden over de 95 en Natural Bridges National Monument meepakken. Daarna verder over de 261 naar het zuiden en over de Moki Dugway rijden en kijken bij Goosenecks state park.

Onze dag in 2018: http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... -naar.html

En in 2019: https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... -over.html
Ongeveer vanaf halverwege want toen kwamen we vanaf Capitol Reef.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (begin en eind Los Angeles)

Bericht door Felicitas »

House on Fire is inderdaad bijzonder. Wij hebben deze wandeling in 2019 gedaan. Ook na het lezen van een bericht op dit forum over deze cliff dwelling.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer