Reis Anjavakantiefan: route Denver-Yellowstone-Moab; graag advies.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anjavakantiefan
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2023, 21:01

Reis Anjavakantiefan: route Denver-Yellowstone-Moab; graag advies.

Bericht door Anjavakantiefan »

Beste forumleden,

Wij gaan vanaf 31 aug tot en met 22 sept een ronde maken vanaf Denver. Graag wil ik onze voorlopige route aan jullie voorleggen voor advies/ideeën e.d. Wij houden van relaxed reizen en willen op veel plekken graag een mooie wandeling maken. Die wandeltrails moet ik nog helemaal uitzoeken, maar zou graag jullie mening willen over de route.

dag 1: aankomst in de middag Denver
dag 2: campervan ophalen en reizen naar Rocky Mountain NP
dag 3 en 4: wandelen en de Trail ridge road rijden (indien mogelijk al een stukje richting Yellowstone rijden)
dag 5: reisdag naar Yellowstone NP
dag 6, 7, 8: Yellowstone NP (verschillende campgrounds; las dat Slough Creek campground gesloten is door overstromingen. Weet iemand of die in zomer 2023 weer opengaat? Of weet iemand een alternatieve campground in dat gedeelte van Yellowstone NP?)
dag 9 en 10: Grand Teton NP: aantal uitzichtpunten bekijken en dag wandelen
dag 11: reizen naar Salt Lake City en de stad beetje bekijken
dag 12, 13: reizen naar Capitol Reef NP, scenic route rijden, wandeling maken. Dagje extra als het programma hierboven wat uitloopt of gewoon even relaxen.
dag 14: Monument valley: heeft iemand ervaring met Sleeping beer campground? De Monument valley KOA Journey lijkt mij niet zo prettig?
dag 15: rijden via Mogi dugway, Valley of the gods naar Dead horse point. Daar slapen.
dag 16: Canyonlands NP uitzichtpunten en wandelen. `s Avonds slapen in Moab.
dag 17: Arches NP. Als het lukt slapen op Devil`s garden campground.
dag 18, 19, 20, 21: wat rondreizen in Colorado. Nog niet echt duidelijk beeld wat mooi is: lees dingen over Million Dollar road, Colorado monument, Hanging lake trail, Maroon bells, via Independence pass. Hebben jullie andere adviezen of ideeën?
dag 22: campervan inleveren en einde van de dag terugvliegen.

Ik zou het heel fijn vinden om jullie advies te horen. Dank alvast voor de moeite. We hebben er enorm veel zin in. We denken dat het een mooi gedeelte is van Amerika.
Groetjes, Anja.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: reisroute denver yellowstone moab; graag advies

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het lijkt alsof je nu heel veel tijd voor RMNP en Yellowstone hebt maar verkijk je niet op de reisdagen. Ik denk dat een extra stop tussen RMNP en Yellowstone wel nodig is.
Ik heb je route even per dag uitgeschreven, dat maakt het wat duidelijker, en dan zie je ook wat een reisdag is.

dag 1 naar Denver
dag 2 Denver - RMNP
dag 3 RMNP
dag 4 RMNP - Grand Lake (?)
dag 5 Grand Lake - Cody (?)
dag 6 Cody - Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone - Grand Teton
dag 10 Grand Teton
dag 11 Grand Teton - Salt Lake City
dag 12 Salt Lake City - Capitol Reef
dag 13 Capitol Reef
dag 14 Capitol Reef - Monument Valley
dag 15 Monument Valley - Dead Horse Point SP
dag 16 Dead Horse Point SP - Moab
dag 17 Moab - Arches
Anjavakantiefan schreef:
13 jan 2023, 21:41
dagje extra als het programma hierboven wat uitloopt of gewoon even relaxen.
Ik ben bang dat het niet mogelijk is om ongepland ergens een extra dg te blijven. Zeker niet op Fruita. Maar zelfs als dat zou kunnen dan zou je bij Moab in de problemen komen. Probeer dus de route zo goed mogelijk te plannen.
Anjavakantiefan schreef:
13 jan 2023, 21:41
monument valley: heeft iemand ervaring met sleeping beer campground? de monument valley KOA Journey lijkt mij niet zo prettig?
Geen ervaring. Waarom kijk je niet naar de View? Zie ons 2019-verslag daarvoor. Of kijk naar Gouldings.
Anjavakantiefan schreef:
13 jan 2023, 21:41
dag 15: rijden via mogi dugway,
Hier kom je op dag 14 langs.

Voor grote delen van jullie route zou je naar ons 2019-verslag kunnen kijken. Je ziet dan ook welke wandelingen wij deden. Voor meer wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.

Ik vermoed dat Slough Creek wel weer open gaat. Hou de NPS-site en recration.gov daarvoor in de gaten (daar staat 'until further notice'). Voor alternatieven in de buurt zie de kaart op www.nps.gov/yell onder maps. Pebble Creek ligt er vlak bij. Je weet dat een deel van de campings via recreation.gov is te reserveren en een ander deel (nu al) via https://www.yellowstonenationalparklodg ... y/camping/?

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: reisroute denver yellowstone moab; graag advies

Bericht door paulr »

hoi,
Marianne heeft al wat adviezen mbt de route gegeven, onderstaand wat losse tips/adviezen:
- Helaas is ongepland ergens blijven (ook) in september met een camper lastig. Of je moet voor lief nemen dat je buiten de parken en dus vaak op dure RV-parken of campings staat. En dan dus soms wat extra kilometers maakt... Dat geldt dus ook voor de dagen waarvan je nu zegt ''wat rondrijden'' in Colorado (zo zijn bijvoorbeeld de campgrounds tussen Durango en Ouray erg populair en zeker in de regio Aspen (Hanging Lakes en Maroon Bell trails)
- je noemt wat wandelingen waar een bus permit of trail permit voor nodig is: ook dat gaat niet ongepland
- Campings Yellowstone: wij hebben ook gekeken voor de kleinere campgrounds, maar ik vermoed eerlijk gezegd dat die (nog) niet open zullen gaan. Reserveringen voor Madison, Canyon, Grant moet je nu regelen ivm beperkte ruimte voor campers ! Ik raad aan 1 of 2 nachten Madison, 1 of 2 nachten Canyon/Grant (maar is obv andere forumgangers, wij gaan pas in juni straks).
Camping Teton: ook hier is bijtijds boeken verstandig, zeker voor Colter Bay of Signal. Gros Vente gaat minder hard.
Monument Valley: daar ga je niet staan voor de mooie camping maar voor het uitzicht: de KOA ligt prima voor een mooie view. Camping The View lijkt nog steeds gesloten te blijven (nu niet online boekbaar). Camping Gouldings ligt leuk en beschut tussen de rotsen, maar moet je wel even wat meer moeite doen voor een mooi uitzicht (stukje wandelen/rijden).
Op weg van Moab naar Durango (voor je stuk door Colorado) is wellicht Mesa Verde ook een leuke dag. Gaat meer om de cultuur dan de natuur en leuke afwisseling...
Anjavakantiefan
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2023, 21:01

Re: reisroute denver yellowstone moab; graag advies

Bericht door Anjavakantiefan »

Hoi Marianne en Paul, bedankt voor de reacties.ga dit weekend het reisverslag lezen van Marianne, jullie tips bekijken en een strakkere planning maken. Dan op zoek naar campgrounds :wink:
Anjavakantiefan
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2023, 21:01

Re: Reis Anjavakantiefan: route Denver-Yellowstone-Moab; graag advies.

Bericht door Anjavakantiefan »

hoi,

Marianne, van jullie reisverslag (verslagen) genoten. krijg nog meer zin :)
ik heb ons schema wat uitgeschreven. Graag zou ik feedback er over krijgen. is dit te doen? nog tips?
dank voor de moeite.

dag 1: aankomst Denver
dag 2: campervan ophalen; Denver - Rocky Mountain NP
dag 3 wandelen RMNP
dag 4: Trail ridge road rijden naar Grand Lake
dag 5: Grand Lake - cody
dag 6: cody- yellowstone NP
dag 7:yellowstone NP
dag 8: Yellowstone NP
dag 9: evt ochtend nog Yellowtone NP - Grand Teton NP: stuk scenic drive.
dag 10: Grand Teton NP: trail lopen
dag 11: ochtend evt stuk van scenic drive nog rijden - Salt Lake City
dag 12: SLC- Capitol Reef NP: trail lopen
dag 13: Capitol Reef NP, scenic route.
dag 14: Capital Reef NP - Moab: little white horse canyon of grandstaff canyon trail lopen
dag 15:Moab- canyonlands NP: uitzichtpunten, wandelen.
dag 16: Canyonlands NP (of Moab) - Arches NP: als het lukt op Devils garden campground slapen
dag 17: Arches NP.-Monument Valley. langs moki dugway.
dag 18: Monument Valley - Mesa Verde NP
dag 19: Mesa Verde NP - Fruita via million dollar road en colorado NM
dag 20: Fruita- Aspen: evt. hanging lake trail?? of ander idee
dag 21: maroon bells: craterlake, moonlake: met shuttle en lekker wat rondwandelen
dag 22: Aspen- Denver: via independence pass; evt naar international beer event (mijn lief is een brouwer :))
dag 23: campervan inleveren en einde van de dag terugvliegen.

we hebben de campgrounds in Yellowstone NP in ieder geval al vastgelegd.
we hebben intussen meer beeld bij de route en ook de campings. we willen t liefst zo veel mogelijk in de parken overnachten. dus inderdaad op tijd (zodra het kan ) proberen te boeken. we gaan nog wat meer kijken naar de trails die we willen wandelen.
elk idee/advies is welkom. wat vonden jullie echt supermooie trails?

groetjes anja
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Anjavakantiefan: route Denver-Yellowstone-Moab; graag advies.

Bericht door Martin & Marianne »

Anjavakantiefan schreef:
18 jan 2023, 19:38
wat vonden jullie echt supermooie trails?
Voor de parken zou je eens op mijn wandelsite kunnen kijken.
Een paar wandelingen die wij erg mooi vonden:
Emerald Lake en verder, Tundra Communities (RMNP)
Grand Wash, Kohab Canyon, Sulphur Creek, Hickman Bridge (Capitol Reef)
Heron Pond, Inspiration Point (Grand Teton)
Delicate arch, Fiery Furnace (reserveren!) Arches
Corona arch
Grand View Point (Canyonlands)
Wildcat Trail (MV)

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Anjavakantiefan: route Denver-Yellowstone-Moab; graag advies.

Bericht door paulr »

Hoi,
Mooie route, veel afwisseling…
Ik denk dat je vanaf dag 17 een beetje in de problemen komt.
Van Moab, via Moki Duck, MV en Mesa Verde vervolgens de million dollar Hwy… dat is wel iets teveel van het goede.
Voorbeeld: Mesa Verde naar Fruita via Durango staat via Google maps al 5 uur reistijd voor… en dan ben je nog niet eens uitgestapt op alle fantastische plekken op deze route, laat staan een mijl gewandeld…. Hiermee doe je deze omweg echt tekort. Mesa Verde is alleen leuk als je ook een tour langs de Cliff Dwellings doet en dat kost tijd… van “bovenaf” zonder een ranger tour is er eigenlijk niet zoveel te zien in dit park….
Overweging: monument Valley laten schieten, het is mooi, maar eigenlijk moet je dit met zonsopgang of ondergang zien. Ik zou overwegen van Moab direct naar Mesa Verde te gaan. Vervolgens midden op de million dollar Hwy een overnachting te plannen en onderweg ook te wandelen ook Aspen vai de pass naar Denver is al een forse rit als je ook af en toe uitstapt en wat wil zien… weet niet waar het bier festival is, maar hoop dat dan de tap nog niet is afgesloten :D
Kortom, ik zou nog eens kritisch naar het Colorado deel kijken als ik jullie was…
Anjavakantiefan
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2023, 21:01

Re: Reis Anjavakantiefan: route Denver-Yellowstone-Moab; graag advies.

Bericht door Anjavakantiefan »

Ja Paul. Ik dacht zelf ook al dat t laatste stuk wel erf strak gepland staat. Maar hoe meer je leest.....hoe meer je wil zien...

We gaan er over nadenken...
Thanks. En Marianne, dank voor je mooie wandelingen. Ga je wandelsite uitputten.

Groetjes anja
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer