Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Brigit »

Wij hebben afgelopen zomer in 3.5 week de volgende one-way gedaan, iets anders dan in mijn oorspronkelijke topic en waarbij wij ten opzichte van jullie wensen ook wat dagen in Kanab geweest zijn wat je er uit zou kunnen halen (wij gingen toen o.à. naar the wave):

A'dam - SLC
2 SLC (luchtbedden e.d. bij Walmart ophalen)- West Yellowstone (ver, 5h, overnachting hotel)
3 yellowstone (canyon)
4 yellowstone
5 yellowstone
6 yellowstone
7 yellowstone - Grand Teton (colter bay cg)
8 grand teton
9 grand teton - Pinedale
10 Pinedale - Flaming gorge – Vernal (hotel)
11 Vernal - via Dinosaur nm - Moab
12 Moab
13 moab
14 moab
15 moab - capitol reef via goblin valley sp - Fruita cg
16 capitol reef
17 capitol reef - Bryce via UT12
18 Bryce - zion - Watchman cg
19 Zion
20 Zion - Kanab
21 Kanab
22 Kanab - Las Vegas
23 las Vegas
24 Las Vegas - A'dam
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Owensound »

Dank allemaal voor jullie tips!

Ik zit een beetje te puzzelen in welke plekken we op de tweede helft zullen kamperen. Keuze uit Moab, Monument Valley, Capitol Reef, Page of Zion. Bryce te koud)
Zelf lijkt mij 2-3 nachten kamperen en dan afwisselen met een hotel/lodge en dan weer kamperen fijn.

Ik zag in het reisverslag van 2019 van Marianne dat zij een geweldig uitzicht hadden bij Monument Valley, welke camping is dat?
Zijn er verder nog campings in deze plekken die zo mooi waren of de ligging zo mooi dat ik ze niet moet missen? Dan kan ik mijn keuze daarop baseren.
Qua temperatuur lijkt mij kamperen in Moab- MV- Page handig maar ik vind de schoonheid belangrijker :)

Oh en misschien is kamperen bij Arches handig omdat je dan geen timed entry nodig hebt? site https://www.nps.gov/arch/planyourvisit/ ... -pilot.htm " Timed entry tickets will not be required for those with camping, backcountry, Fiery Furnace, or special use permits; nor those with concessions contracts, commercial use authorizations, or academic fee waivers."

23 sep dag 12 Moab
24 sep dag 13 Moab
25 sep dag 14 Moab - Monument Valley
26 sep dag 15 Monument Valley - Capitol Reef
27 sep dag 16 Capitol Reef
28 sep dag 17 Capitol Reef – Bryce
29 sep dag 18 Bryce – Page
30 sep dag 19 Page
1 sep dag 20 Page – Zion
2 okt dag 21 Zion
3 okt dag 22 Zion - Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Owensound schreef:
28 jan 2023, 17:53
Ik zag in het reisverslag van 2019 van Marianne dat zij een geweldig uitzicht hadden bij Monument Valley, welke camping is dat?
Wij hebben in onze laatste verslagen een aparte pagina opgenomen met de overnachtingen. Zie hier voor die van 2019.
De camping bij de View was vorig jaar niet open, ik weet niet of hij dit jaar open is.

De camping in Capitol Reef (Fruita) is ook een aanrader. Zie ook daarvoor ons 2019-verslag.
Bij Page hebben wij nooit gekampeerd, maar het lijkt me wel mooi om daar te staan (Wahweap). Het kan er wel waaien.
Voor Arches is een overnachting op Devils Garden inderdaad handig vanwege die timed entry. En je staat er prachtig, ideaal om in de wat koelere uren de Devils Garden hike te doen

Wij hebben eens bij Bryce gekampeerd in september; dat is inderdaad wel koud, we hadden nachtvorst toen.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door paulr »

Page hebben wij inderdaad op Wahweap gestaan en ja... het waaide :) Wij reizen echter per camper en konden dus beetje uit de wind zitten (met name 's avonds).
Uiteraard is Devils Garden in Arches een must, ik zou voor de andere paar nachten iets in Moab adviseren. Wil je daar kamperen, dan Sun Outdoor zodat je lopend naar supermarkt, restaurants en barretjes kan ! Of kijk eens naar appartement/huisjes, die zijn daar volop te krijgen....
The View is nog steeds niet boekbaar zo te zien. Inmiddels is er een KOA met ongeveer een zelfde uitzicht geopend bij MV.
Fruita bij Capitol Reef zou ik ook sowieso doen, mooi onder bomen en herten bij je tent !
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Owensound »

Heel erg bedankt weer! Handig die overnachtingen pagina's Marianne, die had ik over het hoofd gezien.
Ik heb KOA bij Monument Valley gereserveerd, Fruta en Devils Garden kan ik een half jaar van te voren boeken :)
Verder nog even bedenken of we meer nachten willen kamperen.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door KatyHG »

The View in Monument Valley is inmiddels ook te boeken.
Dus mocht je daar alsnog liever heen gaan dan naar de KOA camping, dan zou dat evt. nog kunnen.
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Owensound »

Hi Kathy, thanks voor de tip! Ik heb nu mijn boeking gewijzigd naar de View in Monument Valley. Zit je volgens mij toch iets dichterbij!

Een ander vraagje over Yellowstone:
Ik heb nu 2 nachten bij Old Faithfull lodge en 2 nachten bij Madison campground. Old faithfull laat ik staan maar voor de kampeernachten zit ik liever wat meer noordoostelijk in het park zodat de afstanden voor bezienswaardigheden beter verspreid zijn. Ik dacht dat rond Tower fall of Mammoth het meest ideaal zou zijn.

Volgens mij zijn op dit moment mijn opties:
-Indian creek
-Slough creek (pas 4 maanden van te voren te boeken dus wel een gokje)

Canyon is volgeboekt, Tower Fall is vanwege flooding (nog) niet te reserveren. Onbekend of dit open gaat. Hetzelfde geldt voor Mammoth en Pebble Creek.

Wat zouden jullie doen? Indian Creek boeken, wachten op Slough Creek of hopen dat de campings die vanwege de flooding dicht zijn nog open gaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Madison en Old Faithful is inderdaad niet zo'n giede combinatie. Ik zou alvast Indian Creek boeken en afwachten of Slough Creek lukt.
Je kunt ook kiezen voor de combinatie Madison met bijvoorbeeld Roosevelt of Lake als daar iets vrij is. Cooke City kan ook. Maar Old Faithful is we erg mooi om te zitten.

Marianne
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Owensound »

Dankjewel Marianne!

Ik zie dat ik verkeerd had gekeken en Indian Creek tot 10 september open is (wij zijn daar 5 dagen later).
Ik wacht nog even af op Slough Creek en/of duimen dat de andere campings nog opengaan.
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Owensound »

Hi allemaal,


Het is helaas niet gelukt om een kampeerplek te boeken op Devils Garden Campground. Ik had daar graag 1 nacht gekampeerd om foto's van de sterren met daarbij een arch te kunnen maken. Nu heb ik 2 vragen:

1. Is het een "goed idee" om na 16:00 het park in te gaan en dan in het donker te blijven om foto's te maken? Is dat met terugrijden te doen? het is dan natuurlijk pikkedonker en geen idee hoe de wegen zijn. Of zijn er nog andere (gevaarlijke) punten om rekening mee te houden? ik zie dat de zon rond 19:15 ondergaat 22-25 september.
2. ik zag op campsitephotos.com dat je tegen betaling een alert kan aanzetten zodat je een mail krijgt als er een kampeerplekje vrij komt. Heeft iemand hier ervaring mee? (of evt. via een andere site)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat het niet gelukt is op Devils Garden, maar geen reden om je plannen te wijzigen.
Wij zijn twee keer aan het eind van de dag het park binnen gereden en in het donker weer terug naar Moab.
Het is donker in het park, maar de wegen zijn goed, dus als je langzaam rijdt (kijk uit voor wildlife) dan komt het helemaal goed.

Wij hebben niet de sterrenhemel bekeken maar hadden wel mooie plekjes voor de zonsondergang. Zie hier en hier.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door paulr »

De weg is afgelopen jaar op veel plekken geheel vernieuwd, verbreed en prima te rijden in het donker. Het gehele park is ''pikkedonker'', dus ga de sterrenhemel bijvoorbeeld bekijken bij de parkeerplaats van ''Double Arch''. Als de maan schijnt kun je daar ook nog mooie foto's van maken. Je kan ook overwegen om de zonsondergang bij Delicate Arch te bekijken. Dan loop je in het (bijna) donker naar beneden (en samen met jou héél véél anderen :) . Dan blijf je vervolgens in die buurt een tijdje wachten voor de sterrenhemel... Overal vandaan is het slechts een half uurtje terug rijden naar Moab, in het donker wellicht 3 kwartier. Komt goed !!
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Owensound »

Hoi Paul en Marianne,


Bedankt voor de enorm behulpzame en geruststellende reacties over Arches :D en die zonsondergang ziet er ook prachtig uit! Heb er nu alle vertrouwen in dat het gaat goedkomen.

Nog een vraagje over je eerdere reactie over Yellowstone Marianne: Je kunt ook kiezen voor de combinatie Madison met bijvoorbeeld Roosevelt of Lake als daar iets vrij is. Cooke City

Plan A is hopen op Slough Creek i.c.m. Old Faithfull inn. Het lijkt mij fijn om 2 nachten te kamperen en de andere 2 in een kamer i.v.m. koude temperatuur in de nacht.
Als dat niet lukt, over naar plan B. Die probeer ik nog te vormen. Lewis Lake heeft nog kampeer plekken, maar dan zou ik 4 nachten kamperen met Madison erbij, liever niet. Roosevelt lodges is vol. Zou je dan qua ligging Cooke City + Madison verkiezen boven Old Faithfull + Madison? Cooke City ligt op de kaart wel handiger om het noord-oostelijke deel mee te pakken. Maar het lijkt mij vrij lang rijden voor de bovenste loop. (o.a. Mammoth hot springs, Tower Falls, Canyon) Of is de bovenste loop beter vanuit Cooke City te rijden dan vanuit Madison?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door paulr »

Cooke City (of wellicht Silver Gate) ligt wel weer gunstig tov Lamar Valley voor als je wildlife wil spotten ! Ben ff kwijt wie op dit forum daar een paar dagen gezeten heeft, maar was voor mij een bron van inspiratie voor onze reis straks in juni. Ook wij willen een paar dagen heel vroeg uit de veren voor de wolven in Lamar en overwegen daar te verblijven (Pebble Creek campground lijkt niet open te gaan).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Lastig als je niet veel keuze hebt. Aan de andere kant zijn er regelmatig annuleringen, dus blijf kijken.
Het mooiste zou ik de combinatie Old Faithful met bijvoorbeeld een camping aan de oostkant vinden. Dat kan Slough Creek zijn, of Tower of Canyon.
Madison ligt redelijk dicht bij Old Faithful. Voor een bezoek aan de geisers is het wel heel fijn als je bij Old Faithful overnacht, zeker als je daar vroeg in de ochtend of tegen de avond wilt zijn. In 2017 hadden we twee nachten Canyon Campground en 2 nachten OF; dat was een mooie verdeling.
Vanuit Madison ben je ook wel snel bij OF, dus als je dat kunt combineren met Roosevelt is dat ook mooi. Eigenlijk is alles wel pria, je moet toch wel heen en weer rijden. Ik zou zeggen; reserveer wat mogelijk is, en check regelmatig wat er nog vrij komt.

Cooke city ligt inderdaad iets minder gunstig voor het noordelijke rondje, maar ligt wel goed voor de Lamar Vlaley. Wij zijn er zelfs vanuit Roosevelt nar toe gereden.
paulr schreef:
25 mar 2023, 17:55
Ben ff kwijt wie op dit forum daar een paar dagen gezeten heeft
Dat zal Felicitas geweest zijn.
Kijk eens in hun verslagen (www.lochnora.nl) voor hun ervaringen met Cooke city/Silver Gate.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door markro »

paulr schreef:
25 mar 2023, 17:55
Cooke City (of wellicht Silver Gate) ligt wel weer gunstig tov Lamar Valley voor als je wildlife wil spotten ! Ben ff kwijt wie op dit forum daar een paar dagen gezeten heeft, maar was voor mij een bron van inspiratie voor onze reis straks in juni. Ook wij willen een paar dagen heel vroeg uit de veren voor de wolven in Lamar en overwegen daar te verblijven (Pebble Creek campground lijkt niet open te gaan).
Onder andere wij hebben overnacht in Cooke City, het was in 2010. Prima locatie voor de noordoosthoek van het Yellowstone NP.
Ons verslag en dan beginnend op dag 5:
http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm

Een paar gedateerde beoordelingen betreffende accommodaties van forumleden:
https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... y&staat=MT
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door paulr »

Ja, natuurlijk ! Het Lochnora 2013 verslag was het :)
Deze reis is de inspiratie voor ónze reis straks in juni, bijna hetzelfde maar dan met de camper...
Wij pakken echter ook Grand Teton mee aan gaan niet helemaal naar Jasper, maar gaan vanaf LL/Banff terug naar Calgary.
(https://www.lochnora.nl/reisverslagen/u ... llowstone/)
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Felicitas »

paulr schreef:
25 mar 2023, 17:55
Cooke City (of wellicht Silver Gate) ligt wel weer gunstig tov Lamar Valley voor als je wildlife wil spotten ! Ben ff kwijt wie op dit forum daar een paar dagen gezeten heeft, maar was voor mij een bron van inspiratie voor onze reis straks in juni.
paulr schreef:
26 mar 2023, 12:56
Ja, natuurlijk ! Het Lochnora 2013 verslag was het :)
Wat leuk, dat waren wij inderdaad. Wij vinden Cooke City/Silver Gate erg leuk. Het toerisme is hier nog zo kleinschalig als je bedenkt hoeveel bezoekers er op Yellowstone afkomen. Wij waren er niet alleen in 2013, maar ook in 2009, 2016 en 2018 (geluksvogels).
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Owensound »

Bedankt weer allemaal! Ziet er geweldig uit al dat wildlife in de reisverslagen...
Ik heb nu voor de zekerheid ook bij Alpine motel in Cooke City geboekt :)
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: +- 23 dagen Utah en Yellowstone

Bericht door Owensound »

Hi allemaal,


Ik heb twee vragen over mijn route: 1.wanneer de 89 en wanneer de 89A te nemen? en 2. Klinkt onderstaand reisplan met tijdsinschattingen redelijk?
Op reisdag 18 ga ik van Bryce Canyon naar Page en op dag 20 ga ik van Page naar Zion.

Op reisdag 18 wil ik pas in de middag vertrekken want eerst in de ochtend vroeg in Bryce nog de Peekaboo of Queens Garden trail lopen. Duur 5 uur -of misschien de figure 8 combo maar dat duurt langer-. Navajo al eens gedaan dus die sla ik over.
Ook zou ik graag naar Spooky Canyon willen waarover ik las dat een bezoek circa 3 uur duurt. Ik twijfel nog een beetje tussen Peekaboo Canyon en Spooky Canyon maar vanwege het klimmen denk ik toch dat de voorkeur naar Spooky uit gaat. Ik zou het bezoek wel willen inkorten, 30 minuten wandelen lijkt mij ook voldoende en dan na een stukje omkeren.

Reisdag 20: Rond een uur of 11 vertrekken van Page naar Zion. We willen eerst in de ochtend nog wat plekken in de buurt bezoeken waar we de andere twee dagen niet aan toe gaan komen zoals Wahweap rec area, Lone Rock, Glen Canyon Dam. In Zion kamperen we op Watchman dus het zou wel fijn zijn als we voor 18:00 aankomen i.v.m. inchecken en tent opzetten. Rond 19:15 zal de zon onder gaan op 1 oktober denkt google.

Wat ons leuk lijkt te bezichtigen langs de 89:
- Old Paria area, picknick en foto's maken van de strepen
- Nautilus rock
- Toadstool Hoodos
- Buckskin Gulch. We willen dan nog een stukje doorlopen na de Wire pass maar niet perse de volle 3,5 km. Met terug wandelen naar de parkeerplaats schat ik dat dit zo'n 2 uur duurt plus het heen en terug rijden naar de trailhead komt er nog 1 uur bij. Totaal bezoekduur 3 uur. Is dit redelijk?

Wat ons leuk lijkt te bezichtigen langs de 89A:
- Korte fotostopjes langs de weg van uitzichten
- Navajo Bridge/ Marble Canyon (Klopt het dat de Navajo bridge over de Marble Canyon gaat en het dus 1 dezelfde plek is om beiden te bezichtigen?)
- Balanced rocks korte fotostops tussen Navajo Bridge en Lees Ferry
- Cliff Dwellings korte fotostop
- Jacobs Lake kijken in winkeltje, lunchen, koeken kopen
- Pink Sand Dunes State park korte fotostop. Klopt het dat je dit ook via de 89 kan bezichtigen?

Bovenstaand in rekening houdend ervan uitgaande dat deze tijdsinschattingen kloppen dan zou op reisdag 18 de snelste route nodig zijn omdat de dag al vol gevuld is. In principe is de 89 een uur sneller dan de 89A maar langs de 89 willen we meer bezoeken, vooral het bezoek aan Buckskin Gulch wil ik niet overhaasten. Is het daarom handig om op reisdag 18 voor de 89A te gaan? en dan reisdag 20 voor de 89?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer