Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
De Botjes
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2022, 17:10
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door De Botjes »

Hallo allemaal,

Wat een informatie is hier allemaal te vinden! Obv jullie tips al tig keer de planning aangepast, maar ik blijf twijfelen ... dus vraag toch om jullie hulp.

Wij zijn een gezin van 4 met 2 kinderen (dan in de leeftijd van 16 en 15 jaar) en gaan graag op verre reis.
Ook Amerika is niet nieuw voor ons. Al eerder meerdere keren Florida gedaan en een rondje oostkust. Nu staat eindelijk de westkust geboekt en daarvoor hebben we bewust gekozen voor de meivakantie (goedkoper, minder druk en minder heet). Nadeel is uiteraard dat we maar 2 weken de tijd hebben en dus keuzes moeten maken.
Ik heb al diverse routes voorbij zien komen voor de meivakantie, maar die waren niet met dezelfde aankomst- en vertrekluchthaven als wij.

De meivakantie begint vroeg: aankomst 22 april SF, vertrek 6 mei LA. Vluchten liggen vast (goede aanbieding die we niet konden laten gaan).
Wensen: San Francisco, Las Vegas, Los Angeles, (deel) highway 1, stuk Route 66, paar parken (o.a. met watervallen).

Overwegingen: Las Vegas niet in het weekend, San Francisco met Yosemite en Sequoia fris en deels parken nog gesloten, LA, we willen wel een en ander zien, maar zijn geen echte wandelaars, april-mei juist goede tijd voor parken ten oosten van Las Vegas, maar dan maken we (te?)veel km's.

Dag datum van naar via km
1 22-4-2023 San Fransisco San Fransisco
2 23-4-2023 San Fransisco San Fransisco
3 24-4-2023 San Fransisco Monterey 204
4 25-4-2023 Monterey Arroyo Grande via kustweg 243
5 26-4-2023 Arroyo Grande Santa Monica via kustweg 420
6 27-4-2023 Santa Monica Banning/Palm Springs dag LA 158
7 28-4-2023 Banning/PS Lake Havasu route 66 346
8 29-4-2023 Lake Havasu Tusayan / GC village route 66 363
9 30-4-2023 Tusayan / GC village Page Grand Canyon 254
10 1-5-2023 Page Hurricane Zion via east entrance 223
11 2-5-2023 Hurricane Las Vegas Valley of Fire 221
12 3-5-2023 Las Vegas Las Vegas
13 4-5-2023 Las Vegas Hollywood 418
14 5-5-2023 Hollywood Hollywood/ omgeving
15 6-5-2023 Los Angeles

Totaal al 2850 km van A naar B, dus dit wordt sowieso meer.

Alternatief zou zijn toch zijn vanuit SF naar Yosemite (en Sequoia) en de parken ten oosten van LV een andere keer te doen. Bij LV dan evt. Death Valley en Valley of Fire. Maar hoe combineer je het beste Yosemite met de highway 1 en Las Vegas (must) en eindigend in LA?

Ben heel benieuwd naar jullie tips! Alvast dank!

Groet, Esther.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het is een lastige puzzel, met de gekozen vluchten. Ik neem aan dat die niet meer zijn te wijzigen? Voor een route met de kust en Yosemite en Sequoia was een rondje LA of SF handiger geweest, maar ook voor de route die je nu hebt is eindigen in LA eigenlijk niet handig. Die dag Las Vegas - LA had je niet gehad als je zou eindigen in Las Vegas.
In jouw schema lijkt het alsof je twee dagen SF hebt maar sls je vliegt op de 22e heb je maar 1 volle dag. Op zich kan dat prima.
Als je watervallen wilt zien is Yosemite eigenlijk een must. Om dat mee te nemen zou je een deel van de kust kunnen doen, dan naar Yosemite en eindigen in LA.

In jouw route begrijp ik Santa Monica niet helemaal, je komt immers weer terug in LA. Ik zou dat overslaan en vanaf Arroyo Grande min of meer in een rechte lijn naar de GC rijden, met nog 1 overnachting onderweg. Overnacht in het park zodat je daar de tijd optimaal kunt benutten. Zion doe je nu onderweg; dat betekent waarschijnlijk weinig of geen tijd voor Zion Canyon want daarvoor moet je met de shuttlebus het park in. Als er geen parkeerplaats meer is bij het visitor center moet je naar Springdale rijden en daar op de shuttle stappen. Ik zou een overnachting in Page doen; dan heb je een ochtend voor de GC en op weg naar Page tijd voor Horseshoe Bend en misschien een slotcanyon. Tussen Las Vegas en LA zou je Death Valley in die tijd van het jaar eigenlijk niet mogen missen.

De route zou er dan zo uit kunnen zien:
22-apr-23 za naar SF
23-apr-23 zo SF
24-apr-23 ma SF - Monterey
25-apr-23 di Monterey - Arroyo Grande
26-apr-23 wo Arroyo Grande - Needles/Kingman
27-apr-23 do Needles/Kingman - Grand Canyon
28-apr-23 vr Grand Canyon - Page
29-apr-23 za Page - Springdale
30-apr-23 zo Springdale
1-mei-23 ma Springdale - Las Vegas
2-mei-23 di Las Vegas - Las Vegas
3-mei-23 wo Las Vegas - Death Valley
4-mei-23 do Death Valley - LA
5-mei-23 vr LA
6-mei-23 za LA

Wil je naar Yosemite dan zou je zoiets kunnen doen.

22-apr-23 za naar SF
23-apr-23 zo SF
24-apr-23 ma SF - Monterey
25-apr-23 di Monterey - Yosemite
26-apr-23 wo Yosemite
27-apr-23 do Yosemite - Lone Pine
28-apr-23 vr Lone Pine - Valley of Fire
29-apr-23 za Valley of Fire - Zion
30-apr-23 zo Zion
1-mei-23 ma Zion - Las Vegas
2-mei-23 di Las Vegas
3-mei-23 wo Las Vegas - LA
4-mei-23 do LA
5-mei-23 vr LA
6-mei-23 za LA - LA

Of doe iets meer van de kust en bezoek ook nog Sequoia en sla Valley of fire en Zion over.

Wat je ook kiest, boek je accommodatie zo snel mogelijk (eventueel meerdere opties, je kunt meestal gratis annuleren tot een dag voor aankomst), ook dit is een drukke en dure periode.

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken

Bericht door Big Al »

Ik ben bang dat jullie nog even terug zullen moeten naar het ontwerp-bord.

De North Rim van de Grand Canyon zal pas op z'n vroegst op 15 mei weer bereikbaar zijn vanwege de winter.
The North Rim is Closed for the Winter

On Thursday, December 1, State Route 67, and the North Rim of Grand Canyon National Park closed to all vehicle traffic for the winter. State Route 67 and all North Rim services are scheduled to re-open for the 2023 season on May 15th, 2023 (subject to change).

https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/north-rim.htm
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door Martin & Marianne »

@Big Al Ik zie geen North Rim staan in de route?

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door paulr »

Goedemorgen, klinkt lullig en voor jullie wellicht te laat, maar tickets in de meivakantie naar SFO (vanuit NL of in de buurt) zijn vaak voordelig.
Reden: het is nog net geen lekkere reistijd om te starten of te eindigen in SF. Je komt nooit goed uit voor een 2 weekse reis. Ik hoop dan maar dat deze waarschuwing voor andere, toekomstige reizigers van nut kan zijn...
Ik denk dat je moet richten op:
1. maar 1 stad (SF lijkt dan logisch) en een aantal parken zoals Yosemite, Zion, Grand Canyon en dan Page + Las vegas (en dan geen winig tijd in
2. zowel SF als LA, maar je dan adviseer ik je de route te beperken tot de kustroute met Yosemite (en dus ver naar het oosten en dus Las Vegas ''vergeten'').
Je loopt anders het gevaar dat je vooral in de auto zit en nét overal te weinig tijd hebt voor het moois om je heen en dus een hele gehaaste reis krijgt.
Zoals Big Al al schrijft... nog even terug naar de tekentafel...

Zojuist bedenk ik mij iets: je kan ook evt naar SFO vliegen, daar 2 nachten blijven (geen auto huren), vervolgens naar LAS vliegen en daar auto huren en rondreis starten en eindigen in LA. Ik zie tickets voor < 55,- euro one way (zal wel wat bagage bijkomen...). Je krijgt dan veel meer mogelijkheden in een gebied met lekker weer !
image.png
Laatst gewijzigd door paulr op 03 jan 2023, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door Big Al »

Martin & Marianne schreef:
01 jan 2023, 14:38
@Big Al Ik zie geen North Rim staan in de route?

Marianne
Oh wacht - het is de South Rim...

Gelukkig maar!
De Botjes
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2022, 17:10
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door De Botjes »

Wauw, goede tips en dit gaf veel ter overweging in de afgelopen dagen!

We zijn eerst aan de slag gegaan met de tips van Marianne. Uiteindelijk verder gegaan met de optie van Paul om door te vliegen naar Las Vegas. Dit geeft zoveel rust in het schema en zoveel minder kilometers dat voelt veel beter! Het schema ziet er dan voorlopig zo uit:

Dag datum van naar via km reistijd*
1 22-4-2023 San Francisco San Francisco nvt
2 23-4-2023 San Francisco San Francisco nvt
3 24-4-2023 San Francisco Las Vegas vliegen
4 25-4-2023 Las Vegas Las Vegas
5 26-4-2023 Las Vegas Las Vegas evt. nog uitstapje naar Death Valley
6 27-4-2023 Las Vegas Springdale Valley of Fire 221 2u54
7 28-4-2023 Springdale Springdale Zion
8 29-4-2023 Springdale Page 223 2u49
9 30-4-2023 Page Grand Canyon 254 2u19
10 1-5-2023 Grand Canyon Williams Grand Canyon 95 1u35
11 2-5-2023 Williams Lake Havasu route 66 278 2u45
12 3-5-2023 Lake Havasu Banning evt. Joshua Tree NP 345 3u28 Shopping onderweg bij Premioum outlets
13 4-5-2023 Banning Hollywood 150 1u26
14 5-5-2023 Los Angeles Culver city/elders
15 6-5-2023 Los Angeles terugvlucht
* zonder stops
We hebben ook geen spijt van SF als aankomstplaats ook al is dit misschien niet handig voor een schema van 2 weken. In ons gezien was er simpelweg de wens voor de 3 steden. Goed voor ons om te proeven waar we daarna naar terug willen gaan :wink:

Ondanks de beperkte tijd in SF hebben we besloten daar niet met een nacht te verlengen gezien het weer. We gaan de belangrijkste highlights doen, deels afhankelijk van het weer en hopen dan een keer terug te komen om SF uitgebreider te doen samen met Yosemite en Sequoia

Dank tipgevers!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een hele mooie oplossing van Paul, dit scheelt je veel tijd. Wel jammer van de beperkte tijd voor SF, met daar ook relatief veel reistijd van en naar SFO, maar je kunt wel veel doen in 1 volle dag. Zie bijvoorbeeld ons 2015- of ons 2017-verslag; beide keren waren we er 1 dag.
Een uitstapje naar DV vanuit Las Vegas zou ik zelf niet zo snel doen; het is een behoorlijk eind rijden. Gebruik die tijd voor Las Vegas, of misschien een overnachting tussen LV en Zion, bijvoorbeeld in de North Shore Inn voor een avond en ochtend in Valley of Fire.

Een alternatief voor een vlucht naar LAS zou een vlucht naar Phoenix kunnen zijn; dan rij je van Phoenix naar de Grand Canyon - dat is een mooie route.. Dan via Page naar Zion etc. Tussen Las Vegas en LA kun je dan een overnachting in Death Valley doen. Je mist dan wel de outlets maar je hebt wel een mooie route.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door paulr »

Hoi,
Leuk te lezen dat vliegen Sfo-las wel eens de oplossing kan zijn…
Voor wat betreft het “uitstapje” Death Valley: dit hebben wij afgelopen jaar ook gedaan. Na 3,5 week camper hadden we het idee dat dit het laatste stukje Zuid-west usa was dat nog ontbrak (paste nergens in een andere reis). We hadden nog een dag “over” en hebben dit dus met de auto gedaan nadat we camper hadden ingeleverd. Het is een lange rit, wij zijn rond 08.00 uur weggereden en waren tegen 18.00 weer terug. Onderweg koffie stop en eigenlijk niet uitgebreid geluncht. Wij vonden het prachtig en waren erg blij dat we het gedaan hebben, maar als je denkt in de toekomst nog eens die kant op te gaan zou ik toch overwegen dit park te laten schieten (ivm de totale tijd deze vakantie)…
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het jammer vinden om de mooie uren rond zonsondergang en zonsopkomst te missen. Die zijn juist zo prachtig.
Mochten jullie naar Death Valley gaan breng dan - naast de gebruikelijke highlights- zeker een bezoek aan de Salt Creek. Het is heel bijzonder om daar de pupfish te zien.

Marianne
De Botjes
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2022, 17:10
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door De Botjes »

Update van ons:
Vlucht SFO-LAS geboekt en alle hotels ook. Inmiddels ook al een paar keer een hotel geannuleerd en opnieuw geboekt ivm lagere prijzen

Bedankt voor jullie input!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het vast ligt, dat heeft altijd een goed gevoel!
Begrijp ik nu dat je twee nachten Williams hebt voor een bezoek aan de Grand Canyon? Waarom niet in het park overnachten? Heb je al eens gekeken op www.grandcanyonlodges.com?
Ik vind de tijd vanaf de GC wel ruim; dat zou prima met een stop minder kunnen. In plaats daarvan misschien een extra nacht Zion of een overnachting bij Valley of Fire? Of een extra nacht Page? JE zou ook Monument Valley kunnen toevoegen, tussen Page en de GC.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door paulr »

Hoi,
Had nog niet in detail naar het schema gekeken, maar het is een goede suggestie van Marianne. Als je beperkt de tijd hebt is 1 overnacht GC prima. En dan wel bij voorkeur in het park. Williams is een aardig stadje (verrassend leuk, moet ik bekennen), maar in het park overnachten is beter.
Ik zie ook nog onderweg een outlet-bezoek. Die zou ik op je reisdag plannen als je Sfo-las doet. De south-outlet in Las Vegas ligt op nog geen 4 minuten rijden van de autoverhuur af en dat zou ik dus op die dag meepakken !
Vraagje…wat is er eigenlijk in Banning? Reken erop dat alles wat je in LA wilt gaan doen een berg tijd kost! Je staat meer in de file dan dat je vooruit komt. Boek dus hotels zodanig strategisch dat je niet onnodig heen en weer hoeft te rijden tussen de dingen die je wilt gaan zien…
De Botjes
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2022, 17:10
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door De Botjes »

Hallo,

Hier nog even ons aangepaste schema.
Plaats Hotel
1 22-4-2023 23-4-2023 aankomst SFO 14.30u San Francisco The Mayflower OF
Buena Vista Motor inn
2 23-4-2023 24-4-2023 San Francisco San Francisco
3 24-4-2023 25-4-2023 SFO vlucht naar LV Las Vegas eta 21u Desert Rose resort
4 25-4-2023 26-4-2023 Las Vegas Las Vegas
5 26-4-2023 27-4-2023 Las Vegas Las Vegas
6 27-4-2023 28-4-2023 Las Vegas Springdale La Quinta Inn by Wyndham
7 28-4-2023 29-4-2023 Springdale Springdale
8 29-4-2023 30-4-2023 Springdale Page Sleep Inn & Suites
9 30-4-2023 1-5-2023 Page Grand Canyon Yavapai Lodge
10 1-5-2023 2-5-2023 Grand Canyon Williams Quality Inn near GC
11 2-5-2023 3-5-2023 Williams Lake Havasu Island Suites
12 3-5-2023 4-5-2023 Lake Havasu Palm Springs Vagabond Motor Hotel
13 4-5-2023 5-5-2023 Palm Springs Hollywood Hollywood Celebrity hotel
14 5-5-2023 6-5-2023 Hollywood Venice beach Travelodge Culver city OF
Jolly Roger hotel Marina del Rey
15 6-5-2023 Los Angeles etd 15.30u vlucht

Hotelboekingen via Booking, Agoda, Expedia en Choice

@Marianne, vind je dit schema nog steeds te ruim vanaf GC?

@Paul, Palm Springs is onze stop ivm outlet shopping Desert Hill Premium outlets, maar we onthouden je tip voor de outlet shopping in LV aan de andere kant van het vliegveld.
Ook goed te horen dat Williams een leuk plaatje is. Mijn man wil daar en of verder op de route 66 bordjes (kentekenplaten en "metal signs" autogerelateerd, om in de garage op te hangen) scoren.

Graag jullie advies waar het beste te overnachten in SF? Wij hebben nu 2 hotels geboekt, 1 op Lombard street (oostkant), 1 op Bush street (dichterbij Union square). Qua kamers is de Buena Vista Motor Inn veel ruimer. Aangezien we net aankomen met een forse jetlag, lijkt ons dat ook wel prettig met 2 volwassenen en 2 pubers :-)
In SF willen we het bekende riedeltje doen in de beperkte tijd: Alcatraz, Fisherman's wharf, fietsen over de brug, Lombard street, Chinatown. Vandaar ook de locatiekeuzes

Hebben jullie ervaring met het bezoeken van een sportwedstrijd? Tijdens eerdere vakanties in Amerika zijn we al naar baseball geweest (minor league), maar in de meivakantie is het aanbod van wedstrijden anders dan baseball beperkt/niet aanwezig.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door tanteto »

Het MLS (soccer) seizoen loopt van Feb - Oct.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door Martin & Marianne »

De Botjes schreef:
22 jan 2023, 18:08
@Marianne, vind je dit schema nog steeds te ruim vanaf GC?
Ja, eigenlijk wel. :wink: zeker omdat je die tijd ook ergens anders goed kunt gebruiken. Zoals gezegd zou je een overnachting bij Valley of fire kunnen doen, of voeg Bryce of Monument Valley toe. een extra dag LA zou ook niet gek zijn. Ik zou in elk geval voor meer parken/natuur gaan.
Maar het is natuurlijk heel persoonlijk zoiets.

Ik heb even je schema iets anders genoteerd; het gaat nu niet goed met die data. Als je op 22-4 vertrekt ben je ook op 22-4 in SF.

22-apr naar SF
23-apr SF
24-apr SF - Las Vegas
25-apr Las Vegas
26-apr Las Vegas
27-apr Las Vegas - Springdale
28-apr Springdale
29-apr Springdale - Page
30-apr Page - Grand Canyon
1-mei Grand Canyon - Williams
2-mei Williams - Lake Havasu
3-mei Lake Havasu - Palm Springs
4-mei Palm Springs - LA
5-mei LA
6-mei LA - vlucht

Zelf zou ik eerder zoiets doen:
22-apr naar SF
23-apr SF - SF
24-apr SF - Las Vegas
25-apr Las Vegas
26-apr Las Vegas
27-apr Las Vegas - Springdale
28-apr Springdale
29-apr Springdale - Bryce
30-apr Bryce - Page
1-mei Page - Grand Canyon
2-mei Grand Canyon - Williams
3-mei Williams - Palm Springs
4-mei Palm Springs - LA
5-mei LA
6-mei LA - vlucht

Of met een extra dag LA en een overnachting bij VoF (je hebt dan nog een groot deel van de dag voor Las Vegas, en je hebt ook meer tijd voor Zion):

22-apr naar SF
23-apr SF
24-apr SF - Las Vegas
25-apr Las Vegas
26-apr Las Vegas - Overton
27-apr Overton - Springdale
28-apr Springdale
29-apr Springdale - Page
30-apr Page - Grand Canyon
1-mei Grand Canyon - Williams
2-mei Williams - Palm Springs
3-mei Palm Springs - LA (of nog een nacht Palm Springs?)
4-mei LA
5-mei LA
6-mei LA - vlucht

Ik ken de Buena Vista Motor Inn niet maar wij waren altijd heel tevreden over onze Motor Inns op Lombard street.
Zie hier wat je in 1 dag kunt doen vanaf Lombard Street:

Marianne
De Botjes
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2022, 17:10
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door De Botjes »

Allereerst een praktische vraag: hoe kan ik makkelijk tekst of een schema hierin plakken zonder dat alles verschuift? Met het knipprogramma lukt het niet en met copy-paste verschuift alles.

@Marianne, bedankt voor het continu meedenken en je eindeloze reeks aan tips!
Wij vinden de dag Williams - Palm Springs te lang (ruim 600km). Voor ons is het die dag nl. niet alleen van A naar B rijden, maar wij willen echt dat stukje route 66 bewust rijden, via Seligman en Oatmen met de benodigde stops. Verder hebben wij ook voor de stop in Lake Havasu gekozen als tussenstop richting Palm Springs als watersportplaatsje.
Als we genoeg geshopt hebben in LV, kunnen we altijd de Desert Hill outlet overslaan en sneller naar LA rijden.

Een extra dag LA ten koste van Las Vegas of Lake Havasu zoeken wij niet.
Je toevoeging van Bryce is een logische en Bryce lijkt me ook prachtig, maar die hebben we (deze keer) bewust laten vallen om niet gehaast door de andere parken te gaan. Op deze manier blijft er ook tijd over om een keer te relaxen en/of tijd aan het zwembad door te brengen (indien het warm genoeg is). Bovendien is dit voor ons de 1e keer van dat soort natuurparken en wij zijn geen wandelaars. Als dit bevalt, moeten we (met 2 of 4) een andere keer maar terug komen ;-)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door IngridZw »

Ik vind het een mooie route zo en een duidelijke uiteenzetting over de keuzes die je maakt. Het wordt vast een prachtige reis om naar uit te zien.
Wel zou ik niet kiezen voor Venice Beach als overnachtingsplek. Leuk om er overdag te zijn maar ik zou het 's avonds vermijden.
Jouw 1ste vraag is mij niet helemaal duidelijk. Gebruik je hiervoor Word want mij lukt dit altijd wel.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door Big Al »

De Botjes schreef:
22 jan 2023, 21:46
Allereerst een praktische vraag: hoe kan ik makkelijk tekst of een schema hierin plakken zonder dat alles verschuift? Met het knipprogramma lukt het niet en met copy-paste verschuift alles.
Je kan de tekst als computer-code plakken. Dan krijg een een monospace lettertype waarbij alle tekens (inclusief spaties) dezelfde breedte hebben. Als je de tekst eerst bewerkt in een teksteditor (bijv. Notepad, Notepad++, UltraEdit) dan blijft als het goed is alles op z'n plek. Let wel: je moet spaties gebruiken in plaats van tabulatorstoppen.

Code: Selecteer alles

Optie 1:    123
[...]
Optie 1001: 456
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis De Botjes: meivakantie met tieners SF-LA-LV + parken.

Bericht door josea »

Dan zou ik nog steeds een nacht tussen Grand Canyon en LA minder doen, rijd dan rechtstreeks vanaf de Grand Canyon naar Lake Havasu, als je daar wilt stoppen.
Die nacht zou ik absoluut inzetten bij Bryce Canyon, als je daar dan toch zo dichtbij bent…
Voor onze kinderen was het een hoogtepunt in de vakantie, ze vonden het prachtig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer