Reis ramonwendy: rondje 17 dagen San Francisco-Yosemite-Las Vegas-GC-LA -SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ramonwendy
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2022, 13:22

Reis ramonwendy: rondje 17 dagen San Francisco-Yosemite-Las Vegas-GC-LA -SF

Bericht door ramonwendy »

Goedemiddag,

Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 17 en 15 en willen van 16 juli tot 2 augustus een rondreis maken.

Wij willen bv landen op San Francisco.
Wat we graag willen zien is: San Francisco - Yosemite - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angeles - en de kustweg tussen L.A. en San Francisco.

We weten dat 17 dagen niet heel lang is en dat we niet alles kunnen zien. We hebben met de kinderen besproken wat we graag willen zien en daar kwam bovenstaande uit. We willen niet alleen maar in de auto zitten maar ook rustig de plaatsen/parken kunnen bekijken. Het totaal budget is rond de €15.000.- We willen graag een rondreis met de auto en hotels boeken. In Los Angeles willen we graag in de buurt van de kust zitten.

Alle hulp/tips zijn welkom!

Groet, Ramon.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: rondje 17 dagen San francisco -Yosemite-Las Vegas -GC-L.A. -San FrancisoYos

Bericht door Pete.Z »

Ik zou eens kijken om te starten in Phoenix en eindigen in LA, op die manier kan je de dingen die jullie willen zien in de beschikbare tijd makkelijk doen.
Als je een rondje er van maakt kan dat ook, maar dit geeft meer tijd.

Voorbeeld, even snel:

Phoenix- Sedona
Sedona- Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas
Las Vegas via Death Valley richting Yosemite
Yosemite - SF
SF -LA

Rijdagen en verblijfdagen indelen naar wens natuurlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: rondje 17 dagen San francisco -Yosemite-Las Vegas -GC-L.A. -San Franciso

Bericht door Martin & Marianne »

Met jullie wensen is het natuurlijk niet zo moeilijk om zelf een route samen te stellen. De voorbeelroute (zie het bovenste topic) kan daarbij een goed uitgangspunt zijn.
Beginnen in Phoenix lijkt me inderdaad een goed plan. Uitgeschreven kan het er dan zo uit zien:

16-jul naar Phoenix
17-jul Phoenix - Sedona
18-jul Sedona - Grand Canyon
19-jul Grand Canyon - Las Vegas
20-jul Las Vegas
21-jul Las Vegas - Death Valley
22-jul Death Valley - Lee Vining
23-jul Lee Vining - Yosemite
24-jul Yosemite
25-jul Yosemite
26-jul Yosemite - San Francisco
27-jul San Francisco
28-jul San Francisco - Monterey
29-jul Monterey - Pismo Beach
30-jul Pismo Beach - Los Angeles
31-jul Los Angeles
1-aug Los Angeles
2-aug Los Angeles

Nog steeds niet bijzonder rustig, maar wel te doen.
Starten in Las Vegas en eindigen in LA (of andersom) kan ook. Probeer in elk geval Las Vegas in het weekend te vermijden.
Ik weet niet of de Grand Canyon heel hoog op het lijstje staat? Zonder GC heb je voor de rest wat meer tijd.

Marianne
ramonwendy
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2022, 13:22

Re: rondje 17 dagen San francisco -Yosemite-Las Vegas -GC-L.A. -San Franciso

Bericht door ramonwendy »

Bedankt voor jullie reactie.

We hebben ernaar gekeken lijkt ook handig, zeker qua reistijd. Alleen komen we met de vluchten via Phoenix een heel stuk duurder uit, of we krijgen reistijden van +/- 30 uur. Klop het dat de vluchten via Phoenix niet rechtstreeks gaan?

Groet Ramon
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: rondje 17 dagen San francisco -Yosemite-Las Vegas -GC-L.A. -San Franciso

Bericht door paulr »

Dat klopt: je vliegt rechtsreeks naar het westen naar Los Angeles, San Francisco, Las Vegas en Salt Lake. Als je direct wilt vliegen zou ik aanraden te vliegen op LAS: met KLM prima aankomsttijd, snelle douane, goed geregelde auto vervuur en binnen 15 minuten ben je in een (betaalbaar) hotel. Check ook autohuur tarieven voor je een besluit neemt: kan nogal verschillen per startplaats. Je betaalt doorgaan geen drop off kosten tussen Nevada en Californie, maar tarieven zijn op basisi van vraag en aanbod, vandaar verschillen per plaats.
Vervolgens zou ik dan één van de voorgestelde routes volgen en inderdaad eindigen in LA. Kijk goed wat je in LA wilt doen en hoeveel tijd dat kost. Rijtijden zijn lang in LA. Ik zou overwegen 1 of 2 nachten in de buurt van Universal te doen (een must met kids van 15 en 17 :) ). En dan nog 1 - 2 nachten kust.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje 17 dagen San Francisco -Yosemite-Las Vegas -GC-L.A. -San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

ramonwendy schreef:
27 dec 2022, 16:55
We hebben ernaar gekeken lijkt ook handig, zeker qua reistijd. Alleen komen we met de vluchten via Phoenix een heel stuk duurder uit, of we krijgen reistijden van +/- 30 uur. Klop het dat de vluchten via Phoenix niet rechtstreeks gaan?
Daarom gaf ik ook als alternatief Las Vegas aan.
Reistijden van 30 uur lijkt me wel erg extreem. Wij hebben vaak een overstap, en veel extra tijd kost dat meestal niet.
Kijk ook eens naar de route andersom, dus starten in LA en eindigen in Las Vega of Phoenix. En kijk ook wat de autohuur gaat kosten in alle opties.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis ramonwendy: rondje 17 dagen San Francisco-Yosemite-Las Vegas-GC-LA -SF

Bericht door Pete.Z »

Onze ervaring is juist dat Phoenix goedkoper is dan rechtstreeks, en zeker geen 30 uur tijd neemt. Rechtstreeks is altijd sneller natuurlijk, maar voor je route is Phoenix handig, en je kan altijd rechtstreeks terug uit LA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer