Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pabra
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2022, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Pabra »

Ik ben Patricia en ik ga (als het goed is) in augustus een rondreis maken door het zuidwesten van Amerika.
Samen met mijn man en dochters (22 en 25) willen we 3 weken rondrijden.
Avonden zit ik al te kijken hoe ik het moet plannen, maar ik kan beter mijn opzet aan Amerikakenners laten lezen, die me dan tips kunnen geven waar ik verder mee kan plannen.

Mijn planning ziet er tot nu toe zo uit:
31-7-2023 11.50 aankomst San Francisco
1-8-2023 San Francisco
2-8-2023 San Francisco - Yosemite
3-8-2023 Yosemite
4-8-2023 Yosemite - Death Valley
5-8-2023 Death Valley - Las Vegas
6-8-2023 Las Vegas
7-8-2023 Las Vegas - Zion
8-8-2023 Zion - Bryce
9-8-2023 Bryce - Capitol Reef
10-8-2023 Capitol Reef - Arches National Park
11-8-2023 Arches National Park - Monument Valley
12-8-2023 Monument Valley - Page
13-8-2023 Page - Grand Canyon
14-8-2023 Grand Canyon
15-8-2023 Grand Canyon - Joshua Tree
16-8-2022 Joshua Tree - Los Angeles
17-8-2022 Los Angeles
18-8-2022 Los Angeles - San Simeon
19-8-2022 San Simeon - Montery
20-8-2022 Montery - San Francisco
21-8-2022 vertrek San Francisco - huis

Ik ben ook aan het twijfelen of ik de reis op deze manier wil doen of andersom. Anders is de rit van Yosemite naar Death Valley zo lang en rijd je naar de warmte toe en andersom rijd je van de warmte af.
Deze week wil ik al wel de tickets boeken, dan heb ik in ieder geval een vaste datum.
Misschien zitten er ook nog bezienswaardigheden tussen die mss wat minder zijn om te zien.
Joshua Tree bv. is dat de moeite om daar naar toe te gaan?
Kom maar op met de tips!

Groetjes Patricia.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Patricia: hulp bij planning zuid-westen augustus 2023

Bericht door Pete.Z »

Je wil denk ik iets te veel zien in de tijd die je hebt.
Vooral het hele stuk tussen Zion en Page gaat veel te snel, vooral Moab, Arches en omgeving heb je toch wel twee, drie dagen nodig.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Patricia: hulp bij planning zuid-westen augustus 2023

Bericht door paulr »

Welkom!
Goed dat je de route hier neergezet hebt en om tips vraagt.
1e reactie ? Ben bang dat je wat keuzes moet maken !
Maak eens een lijstje wat de “must see” parken en steden zijn.
In 3 weken zowel SF, LV en LA gaat lastig worden, als je ook alle parken die je noemt wil gaan bekijken.
In dit tempo en met deze afstanden ga je vooral asfalt zien en overal te weinig of geen tijd voor hebben.
Ik denk dat er zeker 30% van het aantal te rijden mijlen/kilometers af zal moeten.
Dat betekent van SF naar het oosten tot Moab (Arches) en terug via LV, maar LA en de kust eruit moet laten.
Of niet zover naar het oosten en dus Moab eruit moet en vanaf Bryce naar het het zuiden en dan via LA
Heb je gedacht aan een one way? Starten in LV en eindigen in SF. Of andersom ? Scheelt wellicht veel onnodige kilometers…
Hou als leidraad (afhankelijk van interesses en wandelingen) aan:
San Francisco 2-3 nachten
Yosemite 3-4 nachten
Death Valley 1 nacht
Zion 2 nachten
Bryce 1 nacht
Capitol Reef 1-2 nachten
Acrches/Moab 2-3 nachten
Monument valley 1 nacht
Page 2 nachten
Grand Canyon 1 , wellicht 2 nachten
Las Vegas 2 nachten
Joshua tree 1 nacht
LA 2 nachten
Kustweg 2-3 nachten
Als je iets meer vertelt over waar interesses liggen ontvang je ongetwijfeld veel reacties met suggesties…..
Veel plezier met de voorbereiding verder!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Patricia: hulp bij planning zuid-westen augustus 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar de voorbeeldroute (via dit topic) om te zien wat redelijk is voor 3 weken. Als je ook naar Capitol Reef en Moab wilt moet je iets anders laten vallen. Ik zou dan geen rondje doen maar bijvoorbeeld de kust of het stuk tussen de Grand Canyon en LA laten vallen.

Het is inderdaad goed om aan te geven waar jullie interesses liggen. Ik vermoed dat jullie niet veel willen wandelen of andere activiteiten willen ondernemen?
Pabra schreef:
07 dec 2022, 21:50
Ik ben ook aan het twijfelen of ik de reis op deze manier wil doen of andersom. Anders is de rit van Yosemite naar Death Valley zo lang en rijd je naar de warmte toe en andersom rijd je van de warmte af.
Het maakt naar mijn idee helemaal niets uit welke richting je de route doet. Ik zou in elk geval wel een stop inplannen tussen Yosemite en Death Valley. Het blijft een lang stuk, welke richting je ook doet.
Kijk voor onze reis met onze dochters eens in ons 2017-verslag. Het stuk tussen Yosemite en Death Valley deden we ook tijdens onze andere reizen.

Marianne
Pabra
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2022, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Pabra »

Goedemorgen.

Allereerst bedankt voor jullie meedenken.
Hier heb ik tenminste wat aan.
De route die heb aangegeven, heb ik van een bureau gekregen, die het voor me regelt.
Maar ik heb het idee, dat ik het beter zelf in de hand kan houden en dat blijkt wel.
De reden dat ik in SF wilde beginnen en eindigen, lag aan het feit dat het toen ik begon, goedkoper was om op dezelfde luchthaven te beginnen en te eindigen.
Nu heb ik nog eens goed gekeken en het verschil is te verwaarlozen.
Zeker om het feit, dat je nu meer van je reis kan genieten.
Dus de kust kunnen we al schrappen ( was in de 1e instantie ook niet bedoeling dat we die zouden doen)
En nu zit ik er ook aan te denken om na Zion vanuit Bruce Canyon naar Page en daarna Monument Valley en dan Grand Canyon te gaan.
Dan slaan we ook een hele hoek over, die ook niet bij onze 1e keus zat.
Maar waar het bureau mee kwam.
OP ons lijstje stond iig: SF, LV, LA en Yosemite, Antilope Canyon en Grand Canyon.
Na wat filmpje op You Tube te hebben gezien, weet ik ook niet of Zion in mijn top 5 staat, maar wat je op tv ziet wil wel eens anders overkomen dan in het echt.
En vind ik Bryce echt heel mooi.
Ik ga verder even puzzelen en ik laat jullie snel zien welke route we nu hebben.
Mocht er in mijn verhaal nu is heel onlogisch staan, dan hoor ik dat graag!

Fijn weekend allemaal!!
Pabra
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2022, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Pabra »

Ik kon het niet laten en heb al een route gemaakt.
Zoals jullie zien, heb ik 2 nachten over.
Nu natuurlijk de vraag, waar zouden jullie die invullen?
IK dacht zelf mss een extra dag in La, omdat mijn dochters toch wel strand willen zien en we mss nog een excursie kunnen maken naar walvissen.
Of bij Monument Valley..
Op de puntjes wil ik nog een plaatsje opzoeken om te overnachten, anders is de reis misschien te lang.

31-7-2023 Aankomst SF
1-8-2023 SF
2-8-2023 SF naar Yosemite
3-8-2023 Yosemite
4-8-2023 Yosemite naar …..
5-8-2023 ….. naar Death Valley
6-8-2023 Death Valley naar LV
7-8-2023 LV
8-8-2023 LV naar Zion
9-8-2023 Zion naar Bryce
10-8-2023 Bryce
11-8-2023 Bryce naar Page
12-8-2023 Page
13-8-2023 Page naar Monument Valley
14-8-2023 Monument Valley naar Grand Canyon
15-8-2023 Grand canyon
16-8-2023 Grand Canyon naar Oatman
17-8-2023 Oatman naar LA
18-8-2023 La

21-8-2023 La naar huis

Ik ga nu afwachten of jullie andere suggesties hebben die ik in kan vullen.
Of dat jullie hem goedkeuren :wink:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door paulr »

Dat de eerste route bij een reisbureau vandaan kwam hadden we allemaal al wel geraden :D .

Ik zou zelfs overwegen LA er helemaal uit te halen. Je rijdt er nu naartoe, maar hebt maar weinig tijd.
Je kan ook eindigen in Las Vegas...
Voor de walvissen zou ik na SF 1 nacht Monterey aanraden. Niet zo warm als LA, maar midden in de zomer doorgaans lekker weer. Vanuit Monterey hebben wij een fantastische walvistocht gemaakt.

Je heb nu 1 nacht Zion en 2 nachten Bryce. Ik zou toch overwegen dat net andersom te doen. Ik snap dat je Bryce mooier en aparter vindt, maar in ca 24 uur heb je het park echt wel aan alle kanten bekeken: 1e dag in de middag een wandeling langs de rim, de volgende ochtend heel vroeg een wandeling naar beneden en terug.

De andere nacht extra zou ik in Yosemite erbij doen. Er is veel te zien... Of onderweg naar DV voorbij de Tioga Pass in Lee Vining of Mammoth
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Galapogos »

Dit is een mooie route waar niet heel veel op aan te merken is. Het enige dat ik zelf sowieso zou veranderen is de verdeling tussen Zion en Bryce Canyon. Voor Zion is op deze manier niet heel veel tijd. Het is een park dat redelijk wat tijd kost, al is het alleen maar omdat je het park alleen met een shuttlebus kunt bezoeken en je daar soms even op moet wachten. Bryce Canyon is een mooi park, maar hoeft niet veel tijd te kosten. Het is vrij compact en je kunt parkeren dicht bij de belangrijkste punten in het park. Dus ik zou twee nachten Zion doen en één nacht Bryce Canyon. Niet omdat Zion mooier is, maar simpelweg omdat Zion meer tijd kost.

Op 4 augustus zou je kunnen kijken naar een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes. Je hebt dan op 4 augustus tijd voor de mooie Tioga Pass. Op 5 augustus zou je in de ochtend eventueel nog een bezoekje kunnen brengen aan Bodie State Historic Park.

Waar je de twee extra dagen in zet is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Enkele suggesties:
- Een extra nacht in Yosemite is niet gek.
- Tussen Bryce Canyon en Page zou je een nachtje aan de North Rim van de Grand Canyon in kunnen plannen.
- In/om Los Angeles is genoeg te beleven, zoals een bezoek aan de Warner Bros. Studios of een dag pretpark (Disneyland, Universal Studios)
- Tussen Grand Canyon en Los Angeles zou je nog een bezoek aan Sedona kunnen brengen, maar dan zou ik daar wel twee nachten inplannen. En dan zou ik vervolgens misschien niet via Oatman naar Los Angeles rijden, maar via Prescott (Granite Dells), Wickenburg (grote saguaro-cactussen) en Joshua Tree NP. Wees dan wel voorbereid op flinke hitte bij Joshua Tree NP.

Een tweede nacht Monument Valley zou ik niet zo snel doen, tenzij je daar hele specifieke plannen hebt. Het uitzicht vanaf The View heb je snel gezien, en een rondrit door Monument Valley (al dan niet in je eigen auto) kost meestal ook niet meer dan enkele uren.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook de nachten Zion en Bryce andersom met de redenen die @Galapogos beschreef.
Op 4 augustus is een overnachting in Lee Vining of eventueel Mammoth Lakes of Bridgeport aan te raden. Dat laatste ligt iets noordelijker maar ligt het dichtst bij Bodie. Ook een leuke overnachtingsplek is Virginia Creek Settlement tussen Lee Vining en Bridgeport. Je kan er kiezen voor een kamer, cabin, een 2 of 4 persoonstent tent of zelfs een huifkar.

Voor de extra overnachtingen zijn meerdere opties mogelijk. Wij vonden een extra dag in Las Vegas erg leuk omdat er zoveel te zien en te doen is. De Strip, Fremont Street, een middagje aan het zwembad etc. maar dat is persoonlijk. Of inderdaad een extra dag in LA om rustig af te sluiten.
Een overnachting in Capitol Reef is ook aanrader. Je rijdt dan 2 van de mooiste wegen in het zuidwesten nl. de UT 12 en de UT 95. De route wordt dan Bryce- Capitol Reef- Monument Valley- Page- Grand Canyon.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route zo!
En inderdaad: Bryce is prachtig, maar niet groot, dus je hebt het redelijk snel gezien. Voor Zion kun je het beste in Springdale overnachten, dat is een leukere plaats om twee nachten te zitten dan bij Bryce. Er zijn goede restaurants. Voor een redelijk geprijsde accommodatie kun je naar de Zion Park Motel kijken.
Ik zou zelf voor een extra nacht Yosemite kiezen. Je kunt daar de sequoia's bekijken en naar Glacier Point rijden. Dan nog een dag in de vallei. Ook voor de Tioga Road heb je wel aardig wat tijd nodig.
Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie, voor iets in het park zie www.travelyosemite.com.

Bij de Grand Canyon is 1 nacht wellicht ook voldoende. Je zou met 1 overnachting daar ook iets eerder kunnen stoppen op weg naar LA, bijvoorbeeld in Kingman. Een overnachting aan de rim is mooi, zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. Of kijk naar de Yavapai Lodge via www.visitgrandcanyon.com.

En o ja, alles zelf regelen, in elk geval de route en accommodaties!

Marianne
Pabra
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2022, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Pabra »

Goedemiddag.

Bedankt alvast voor jullie meedenken.
IngridZw schreef:
10 dec 2022, 13:14
Een overnachting in Capitol Reef is ook aanrader. Je rijdt dan 2 van de mooiste wegen in het zuidwesten nl. de UT 12 en de UT 95. De route wordt dan Bryce- Capitol Reef- Monument Valley- Page- Grand Canyon.
De reden waarom we Capitol Reef uit onze route hebben gehaald, is omdat we te veel op ons lijstje hadden staan.
En omdat Arches en Capitol Reef ook niet in onze top 5 stonden, dus was het een minder moeilijke keuze om die te schrappen.
Die route gaan we dan misschien wel een keer samen doen, wanneer we niet alle 3 de grote steden willen bezoeken.
Want na het kijken naar verschillende beelden, is het toch wel erg mooi.
Pabra
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2022, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Pabra »

paulr schreef:
10 dec 2022, 12:12
Ik zou zelfs overwegen LA er helemaal uit te halen. Je rijdt er nu naartoe, maar hebt maar weinig tijd.
Je kan ook eindigen in Las Vegas...
Voor de walvissen zou ik na SF 1 nacht Monterey aanraden. Niet zo warm als LA, maar midden in de zomer doorgaans lekker weer. Vanuit Monterey hebben wij een fantastische walvistocht gemaakt.
Ik kan LA niet laten liggen, dan krijg ik ruzie met mijn dochters.
Want na veel natuur te hebben gezien, moet er wel iets tegenover staan :wink:
Ik heb wel een vraag over de walvistocht vanuit Monterey, is die ook als dagtrip/excursie te doen vanuit SF?
Zodat je na die tocht terug gaat en de volgende dag vanuit SF weer verder gaat naar Yosemite?
En dan misschien een extra nacht in SF gebruiken?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door paulr »

Ik zou nooit heen en weer rijden. Dan ben je een hele dag onderweg om 's avonds weer in een ''duur'' hotel in SF te overnachten. Kun je beter vanuit SF naar Moss Landing gaan (daar starten dezelfde walvistours als vanuit Monterey). De ''omweg'' vanuit SF naar Yosemite is dan zo'n 2 uur... (ipv 2 uur ''terug rijden naar SF). Route is dan veel logischer, rustiger en goedkoper.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Galapogos »

Inderdaad zou ik niet zo’n walvistocht als dagtocht vanuit San Francisco doen. Het kán wel, maar waarom zou je het doen? Dat betekent immers extra reistijd en onnodig een duur hotel in San Francisco. Of is er een specifieke reden dat je dit overweegt?

De tip om vanuit Moss Landing te varen is een goede. Dat is een stukje dichter bij San Francisco. Wij hebben daar een paar jaar geleden ook een walvistocht gedaan en dat was een grote aanrader!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of de tickets al geboekt zijn? Anders zou je ook een one way LA-Las Vegas of andersom kunnen overwegen. Dan neem je wel de kustroute mee, maar niet het stuk tussen de Grand Canyon en LA.

Vanuit SF lijkt me inderdaad niet handig. Als je in Monterey of omgeving overnacht kun je de volgende ochtend een tour doen. Je kunt ook vanuit SF naar Monterey rijden en later op de dag een tour doen. Dan zou je daarna nog iets richting Yosemite kunnen rijden, dat zal goedkoper zijn qua overnachting dan Monterey.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 886
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Trom »

@Pabra Leuk om je route en al je vragen en twijfels te zien. Wij zaten vorig jaar met hetzelfde.
Ben heel erg blij dat we door suggesties vanuit het forum uiteindelijk voor Los Angeles-Las Vegas hebben gekozen. Het stuk vanaf Kingman naar Los Angeles is m.i. niet top. Bovendien betaal je bij de meeste autoverhuurmaatschappijen geen one way toeslag tussen deze twee plaatsen. Wij hebben erg genoten van de route vanaf LA naar SF. De tocht vanuit Monterey om walvissen te zien was prachtig. Monterey is ook een leuk plaatsje.
Na Yosemite zou je in Mammoth Lakes of Lone Pine kunnen overnachten. Wij hebben beiden gedaan. Vooral Lone Pine beviel ons heel erg en vandaar uit zit je al bijna in Death Valley en het was heel fijn om daar een hele dag voor te hebben. Ik raad je aan om dan vroeg te vertrekken. Zion en Bryce zijn geweldig.
Wij wilden ook naar Moab maar hebben het er ook uitgehaald. Je kunt niet alles tegelijk.
Net zoals jullie wilden wij twee dagen blijven in GC. Maar er werd geadviseerd om dat te beperken. Vanuit Monument Valley kom je de GC via de West Entrance binnen en als je dat in de ochtend doet dan rijd je tegen het verkeer in dat vanaf de Zuid ingang komt.
In Monument Valley raad ik echt aan om hotel the View te nemen. Het uitzicht vanaf het platform en vanaf je balkon is adembenemend. Tussen Monument Valley en GC hebben wij nog overnacht in Tuba City om zo vroeg in de ochtend GC binnen te komen. Dat laatste was fijn maar Tuba City op zich is niet top.
Na Grand Canyon verbleven we in Williams. Dat had echt nog wel het route 66 gevoel en vonden we veel leuker dan Kingman.
Veel succes met de verdere voorbereiding
Pabra
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2022, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Pabra »

De tickets zijn nog niet geboekt en ik had al heel wat opties (vond ik) bedacht, maar de optie LA-LV was nog niet bij me opgekomen.
Zit er nog een voor- of nadeel aan hoe je de route wilt volgen?
Of je voor LA-LV gaat of voor LV-LA?

@Trom, is het mogelijk dat ik jullie route mag zien? Ik vind het denk ik wel een interessante route. En hoe lang waren jullie onderweg? Na de overnachting in Lone Pine ,zijn jullie toen door Death Valley naar Vegas gereden, of hebben jullie daartussen ook nog overnacht?

Wat adviseren jullie over Las Vegas? Om de dagen die we daar willen doorbrengen na Death Valley te doen, of op het eind, wanneer je reis bijna klaar is?

Ik ben ontzettend blij met jullie tips, het wordt er alleen niet makkelijker op :wink:
Maar dat geeft niet, alle opties zijn welkom.
Maar ben wel bij, dat ik antwoorden op mijn vragen krijg en ik heb het idee, dat mijn reis steeds meer mijn droomreis wordt en we er meer van kunnen gaan genieten, dan wanneer ik het via een reisbureau gedaan zou hebben.

Dit zal denk ik mijn laatste reactie zijn voor dit jaar, dus wens ik jullie allen een fijne jaarwisseling.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Het topic van Trom met de route kun je vinden via de zoekfunctie. Zoeken op Trom in de onderwerpregel, en dan vind je onder andere dit: viewtopic.php?f=36&t=74311&hilit=trom&start=20.
Maar er zijn blijkbaar wel wijzigingen geweest op het schema wat daar staat.
@Trom De overnachting in Tuba city begrijp ik niet, wat heb je dan gedaan tussen MV en Tuba City?

@Pabra De richting maakt helemaal niet uit. Schrijf beide mogelijkheden eens uit en kijk hoe de weekenden vallen. En kijk naar de prijzen van de tickets en de autohuur.

ik zou niet te lang wachten met iets vastleggen. Of boek alvast nu wat hotels in populaire plaatsen, desnoods voor meerdere data, zodat je daarvoor niet te laat bent.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even wat uitgeschreven. Voor Las Vegas kun je kiezen voor 1 overnachting onderweg, en dan nog twee overnachtingen op het laatst. Je kunt echter ook in 1 dag van Death Vlaley naar Zion rijden en dan alle dagen LV op het laatst doen (of in het begin).
Het rondje Las Vegas kun je linksom of rechtsom doen; maakt in principe niet uit maar wellicht kan de beschikbaarheid van hotels een rol spelen. Zion in het weekend is ook wat minder handig hoewel het er sowieso druk zal zijn. In beide routes zou ik zelf een extra dag Yosemite niet gek vinden, zeker als je ook naar Glacier Point wilt en naar de Mariposa Grove. Voor Page en de Grand Canyon zou 1 nacht ook voldoende kunnen zijn. Bij MV doe je niet veel, dus je hebt de dag ervoor en erna ook nog tijd voor Page en de GC.

Hier een opzet met start in LA en in LV. Ik heb de weekdagen erbij gezet. Las Vegas in het weekend zou ik vermijden vanwege de hogere prijzen.

31-7-2023 ma naar Los Angeles
1-8-2023 di Los Angeles
2-8-2023 wo Los Angeles - Pismo Beach
3-8-2023 do Pismo Beach - Monterey
4-8-2023 vr Monterey - SF
5-8-2023 za SF
6-8-2023 zo SF - Yosemite
7-8-2023 ma Yosemite
8-8-2023 di Yosemite - Lee Vining
9-8-2023 wo Lee Vining - Death Valley
10-8-2023 do Death Valley - Las Vegas
11-8-2023 vr Las Vegas - Grand Canyon
12-8-2023 za Grand Canyon
13-8-2023 zo Grand Canyon - Monument Valley
14-8-2023 ma Monument Valley - Page
15-8-2023 di Page
16-8-2023 wo Page - Bryce
17-8-2023 do Bryce - Zion
18-8-2023 vr Zion
19-8-2023 za Zion - Las Vegas
20-8-2023 zo Las Vegas
21-8-2023 ma Las Vegas

31-7-2023 ma naar Las Vegas
1-8-2023 di Las Vegas - Zion
2-8-2023 wo Zion
3-8-2023 do Zion - Bryce
4-8-2023 vr Bryce - Page
5-8-2023 za Page
6-8-2023 zo Page - Monument Valley
7-8-2023 ma Monument Valley - Grand Canyon
8-8-2023 di Grand Canyon
9-8-2023 wo Grand Canyon - Las Vegas
10-8-2023 do Las Vegas
11-8-2023 vr Las Vegas - Death Valley
12-8-2023 za Death Valley - Lee Vining
13-8-2023 zo Lee Vining - Yosemite
14-8-2023 ma Yosemite
15-8-2023 di Yosemite - SF
16-8-2023 wo SF
17-8-2023 do SF - Monterey
18-8-2023 vr Monterey - Pismo Beach
19-8-2023 za Pismo Beach - LA
20-8-2023 zo LA
21-8-2023 ma LA

Marianne
Pabra
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2022, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pabra (Patricia): hulp bij planning zuidwesten augustus 2023.

Bericht door Pabra »

@Marianne. Hartstikke bedankt voor je opties. Ik was zelf ook alweer bezig en in je 1e reis, kwam ik ik tot het midden aan hetzelfde, dus dat voelde al goed.
Ik moet nu echt knopen gaan doorhakken, maar met de suggesties van jou, kom ik al een heel eind.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer