Reis USA-Top: tips gevraagd nieuwe rondreis westen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Reis USA-Top: tips gevraagd nieuwe rondreis westen.

Bericht door USA-Top »

Hallo,

Wie kan mij helpen aan een mooie rondreis, start Las Vegas en einde Las Vegas (+/- 18dagen).
Waarom start en einde Las Vegas (kosten tickets)?

Paar jaar geleden zijn we al deze kanten op geweest en willen hier nu niet naar toe gaan:
Las Vegas - Zion - Bryce - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - San Francisco - high way one - LA.

Wie verrast ons met een leuke route en tips om te bezichtigen.

Thanks !
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door josea »

Waar liggen je interesses, met wie reis je, wanneer ga je? Zomaar dingen die handig zijn om te weten….
Heb je zelf al gekeken waar je voorkeuren zouden liggen?
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door USA-Top »

Zie vorig rondreis bezoek aan leuke steden combinatie van natuur, we zijn met ze drieeen vrouw,man en kind van 17 jaar.

Houden van een afwisselende rondreis
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door josea »

Maar nu weten we nog steeds niet wanneer je wilt gaan?
Het is hier echter geen reisbureau :wink: . Het is handig als je zelf ook wat inbrengt qua route die je interesseert, en dan kunnen we op basis daarvan tips en aanvullingen geven.
Lees wat topics en reisverslagen, dan zie je vanzelf wat je leuk vindt en wat je zou kunnen doen.
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door USA-Top »

Sorry zomer vakantie begin juli
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt al twee keer eerder een dergelijke vraag gesteld (zie hier). Kijk nog eens naar de suggesties die daar zijn gegeven.

En pak eens een kaart en kijk wat er vanuit Las Vegas mogelijk is en welke parken en steden op behapbare afstand liggen.
Verder is het heel handig om wat andere topics hier te volgen. Er zijn meerdere recente topics die een route vanuit Las Vegas doen.
Je kunt ook eens naar onze reisverslagen kijken voor onze reizen. Las Vegas zat vrijwel altijd in onze routes.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 dec 2022, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door josea »

Maar ik zie dat je deze open vraag al vaker gesteld hebt in diverse topics, en daar uiteindelijk ook niet terug komt reageren op de ideeën die gegeven zijn. Dus ik denk dat je hier geen uitgebreide suggesties gaat krijgen, als je zelf niet met een voorzet komt.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door Pete.Z »

Gewoon naar een reisbureau gaan, als je zelf geen moeite wil doen?
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door USA-Top »

Wat een … forum

Forum is om mensen te helpen en niet om
Mensen op zij plaats te zetten.

Zoek zeker op dit forum echter kan niet goed vindt. Wat ik zoek daarom vraag ik het hier.

Denk 4 jaar geleden ook vragen heb gesteld over rondreizen in usa en krijg het antwoord heb je al eens eerder gevraagd

Echt kansloos

FORUM is om mensen TE HELPEN

Ander stop met het forum

Stel gewoon een vraag of iemand goede tips heeft voor een leuke rondreis en krijg alleen ….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door Martin & Marianne »

Iedereen hier wil graag helpen! Maar het is toch wel fijn als je zelf iets meer informatie geeft, want het is toch echt een heel open vraag zo in je eerste bericht? Waar moeten we dan beginnen?
En in je vorige topics heb je wel adviezen gekregen maar daar ben je eigenlijk niet op in gegaan, dat is toch ook niet leuk voor degenen die proberen mee te denken en hun best doen om met suggesties te komen?

Het lijkt me dat je nu ook al goede tips hebt gekregen. Kijk bijvoorbeeld in het topic van HenkdeKwater voor een rondje Las Vegas. En zo zijn er meerdere topics waar je wel iets aan hebt. Net zoals je ook heel veel ideeën op kint doen uit reisverslagen.
Ik begrijp ook niet zo goed wt je niet kunt vinden. Lees gewoon wat zo hier en daar. Enkele topics hieronder staat een topic met als titel: rondje Las Vegas (zie viewtopic.php?f=36&t=78691). Dat is dan toch al een handig topic om eens te bekijken?

Als je ons op weg helpt willen wij met alle plezier jullie op weg helpen. Geef eens aan of er dingen zijn die je nog wel eens zou willen doen. Want als je in Las Vegas begint en eindigt kan ik me voorstellen dat je weer langs zion komt. Of langs Page.
Is Yellowstone nog een wens? En dan in combinatie met de parken bij Moab?
Of is Colorado een idee?

Marianne
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door USA-Top »

Thanks eindelijk een positieve reactie

Wij willen graag starten in Las Vegas slapen en weg en terug komen in Las Vegas een paar dagen genieten van de …

Verder hebben wij genoten van de vorige rondreis van Bryce Canyon van de wandelingen en zeker ook san fransisco en high way one

Zelf denk ik meer naar boven te gaan Yellowstone enz
Maar wat is haalbaar en leuk

Daarom mijn vragen hier
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door Jordy1994 »

Wij hebben dit jaar ook een retourtje las vegas gedaan en met de camper tot in Yellowstone gereden. Wij hadden wel een paar dagen extra (20 incl dag van aankomst en vertrek). We zijn gereden via de Grand Canyon-monument valley-Moab-utah en bear lake-Grand Tetin-Yellowstone-Zion terug naar Las Vegas. We wilden de reisafstanden niet te groot maken. Als jullie met een auto gaan dan kan je wel makkelijker iets verder en sneller rijden dan met een camper. Voor Yellowstone en Grand Teton moet je denk ik wel snel beginnen met boeken van accomodaties.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door paulr »

Interessante discussie dit :D ...

Was het maar van.. ''ik start in SFO en wil eindigen in DEN en zoek een mooie route''. Dan is het makkelijk !
Maar nee, het is ''ik zoek een rondje LAS-LAS'' en laat je nou net hiervandaan álle kanten op kunnen.

De vragen zijn dus terecht die gesteld worden.
- waar liggen je interesses ?
- veel wandelen of niet ? scheelt tijd...
- welke parken al bezocht en wil je echt nóg een keer zien (en welke juist niet) ?
- ben je bereid wat meer kilometers te maken (noodzakelijk als je naar Yellowstone wil) ?
- veel rode stenen of juist naar de groene bergen (Colorado) ?
- Highway 1 nu ook een must (immers al geweest) ?
- Wil je naar Yosemite (in combinatie met Colorado of Yellowstone wellicht wat ver)
- huurauto + hotel of een camper

Kortom, als je eerst deze vragen kan beantwoorden, krijg je ongetwijfeld veel tips... maar nu zijn er teveel mogelijkheden...
Ben benieuwd
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door USA-Top »

Antwoord op je vragen

waar liggen je interesses ?
- veel wandelen of niet ? scheelt tijd.
Elke dag een wandeling in een mooi park of iets leuks bezichtigen heeft onze voorkeur

- welke parken al bezocht en wil je echt nóg een keer zien (en welke juist niet) ?
Bryce,zion,grand canyon gezien, lake powell gezien,

- ben je bereid wat meer kilometers te maken (noodzakelijk als je naar Yellowstone wil) ?
Maximaal 4 uur per dag reizen

- veel rode stenen of juist naar de groene bergen (Colorado) ?
Maak niet uit


- Highway 1 nu ook een must (immers al geweest) ?
Hebben we al gezien dus daar niet meer heen

- Wil je naar Yosemite (in combinatie met Colorado of Yellowstone wellicht wat ver)
Yosemite konden we de vorige keer niet heen ivm bosbranden

- huurauto + hotel of een camper
Huurauto plus hotel

Zelf nog opklaart gekeken is Las Vegas - Salt Lake City - Denver en terug Las Vegas een mooie route met leuke bezienswaardigheden?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1256
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door IngridUSA »

Je schrijft wel wat, maar je geeft weinig antwoorden op de vragen :?

Bryce en Zion al gezien. Okee, maar de vraag was of je ze nogmaals wil bezoeken.

Yosemite? Yellowstone? Wel of niet?

Ik vind je eerdere reactie trouwens niet zo netjes. Iedereen doet hier veel moeite voor jou, dus graag even iets meer input.

Zijn er misschien stukken van andere routes die je gelezen hebt, die je wellicht aanspreken?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door paulr »

Je zou aan het volgende rondje kunnen denken, alhoewel dat in 18 dagen ambitieus is wellicht...
image.png

Dit is al ruim 2500 mijl, zonder af en toe wat heen en weer rijden, boodschappen, uitstapjes etc.
(Let niet op de tijd: heb 'm ff als fietsroute erin gezet ivm winter (afgesloten wegen Yelowstone...)

Yellowstone is eigenlijk voor de tijd die je hebt sowieso wat ver.
Je zou wellicht beter een keuze kunnen maken tussen de parken in Utah mét Yosemite of de parken in Utah mét Rocky Mountain NNP (Estes).

Ik denk dat je eerst zelf een voorstel route moet uitschrijven/bedenken en die hier neerzetten, dan komen de tips vanzelf...
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door USA-Top »

Topbedankt voor u informatie

Zion, bryce hebben we al gezien

Heb nog zitten kijken en vliegen na denver en terug vanaf Las Vegas is ook een goede optie (prijs)

Welke leuke bezienswaardigheden heb ik op deze route om te zien
Heb nog niks geboekt dus aantal dagen tussen 15 en 20 dagen

Met tips kan ik een route maken en weer jullie advies vragen, weet niet goed wat leuk is om tussen denver en Las Vegas te bekijken en te doen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door Martin & Marianne »

We weten dat je Zion en Bryce al hebt gezien, maar er is al een paar keer gevraagd of je die parken nóg een keer zou willen zien. Je komt er immers in de buurt als je bijvoorbeeld richting Moab gaat. Misschien zijn er dingen waar je de eerste keer niet aan toegekomen bent?

Tussen Denver en Las Vegas is erg veel te zien. Kijk bijvoorbeeld eens naar ons 2019-verslag, en dan het laatste deel. In 2013 hebben we ook een route gemaakt tussen die twee steden.(en nog meer).

Ook voor routes met Yellowstone kun je naar onze verslagen kijken, bijvoorbeeld die van 2015 en 2017. Je moet echt zelf wat tijd steken in een route en wat opzoekwerk doen. Als je wat verslagen leest kun je zien wat jullie wel.of niet aanspreekt. Dat kunnen wij niet voor jullie bedenken.
In het topic over het rondje Las Vegas waarvan ik de link heb gegeven staan allerlei bezienswaardigheden tussen Las Vegas en Denver. Heb je daar al naar gekeken?

In de eerder topic heb ik www.ontdek-amerika.nl al genoemd. Daar vind je parken en bezienswaardigheden per staat.

Marianne
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door USA-Top »

Heb je een link na je routes waarna ik tips op kan doen ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips nieuwe rondreis westen

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, onder mijn berichten. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer