Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bas Maessen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2022, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Bas Maessen »

Hoi,

Ik ben Bas. Samen met mijn vrouw en onze 2 kinderen gaan wij volgend jaar naar Amerika. De zus van mijn vrouw is samen met haar man en 2 kinderen voor 3 jaar vertrokken naar Phoenix als expats. Wij gaan hun dus opzoeken en ook rondreizen. De heen en terugvlucht hebben wij al geboekt. We vertrekken op vrijdag 14 juli en komen lokale tijd 12:30 uur in Phoenix aan. De terugvlucht is op 10 augustus. De eerste paar dagen zullen wij bij hun verblijven en acclimatiseren. Het plan is dan om de dinsdag erop te gaan rondreizen en dan MA 7 / DI 8 augustus nog een aantal dagen weer bij hun te verblijven alvorens weer te vertrekken naar huis. Ik heb mij al ingelezen in de bezienswaardigheden en mogelijke routes. Aangezien het de eerste keer is twijfel ik over een aantal zaken:
- De te volgen route
- Hoelang ergens te blijven
- Leuke zaken om de kids happy te houden (tegen die tijd zijn ze bijna 9 en 6)
- Amerika zijn flinke afstanden. Ik ben zelf meer van in 1 keer de pijn te nemen en een dag flink te rijden en dan 1/2/3 dagen ergens aansluitend te blijven, dan alles op te knippen en bij wijze van spreken elke dag te moeten inpakken en verder reizen.
Mijn plan is om eerst op hoofdlijnen de route te plannen en dan per plek in te zoomen welke zaken must do / must see zijn. Jullie feedback van ervaren reizigers is daarom meer dan welkom.

Mijn eerste keuze die ik wil gaan maken is de te volgen route. Hiervoor heb ik 2 opties in gedachten:
1: Phoenix -> Los Angeles -> San Francisco -> Yosemite -> Death Valley -> Las Vegas -> Zion -> Bryce -> Antelope Canyon -> Moment Valley -> Grand Canyon -> Phoenix
2: Phoenix -> Grand Canyon -> Las Vegas -> Death Valley -> Los Angeles -> San Francisco -> Yosemite -> Zion -> Bryce -> Antelope Canyon -> Moment Valley -> Phoenix

Ik hoor graag jullie feedback over de route, of ik andere plaatsen / parken moet toevoegen, dan wel verwijderen en of dat haalbaar is in 3 weken. 😊
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Opties voor rondreis door West Amerika

Bericht door paulr »

2 opmerkingen:
- ik zou het rondje “linksom” doen, dus eerst LA, SF en Yosemite ivm de watervallen in Yosemite.
- je ontkomt niet aan veel inpakken/uitpakken: dat is veel beter en sneller dan “heen en weer” rijden door meerdere overnachtingen op 1 plaats te doen en op en neer te rijden naar bezienswaardigheden!

Overweeg een camper: je zit dan in de parken, hoeft niet in en uit te pakken en de kinderen zullen het fantastisch vinden!
Hoe lang je ergens wilt blijven hangt echt van je interesses af. Kijk niet teveel in reisgidsen van de grotere reisorganisaties, maar volg de adviezen op dit forum. Denk aan: 2-3 nachten LA (bezoek Disney met kinderen in die leeftijd), 1 nacht Highway 1, 1 nacht Monterey (walvistocht/aquarium), 2 nachten SF, 4 nachten Yosemite, 1 nacht DV (check of dit mag met camper), 2 nachten LV, 2 nachten Zion, 1 nacht Bryce, 2 nachten Page, 1-2 nachten GC.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Opties voor rondreis door West Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
De eerste route is het beste. Ik begrijp de tweede niet, dat zullen veel meer kilometers zijn. Hoe wil je dan van Yosemite naar Zion rijden?
De eerste route komt overeen met het standaard rondje zuidwesten. Zie daarvoor de beschrijving via dit topic.

De route met Monument Valley erin wordt wel wat krap in 3 weken. De tijd bij de familie ligt vast of kan daar nog iets vanaf? Met 23 dagen heb je al wat meer rust.

In 2002 deden wij met onze dochters van toen 7 en 9 een rondje zuidwesten. Niet helemaal het standaard rondje, omdat wij dat al eens gedaan hadden, maar we deden wel de gebruikelijke highlights. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Ik zie dat je je vraag ook in het andere zuidwestenforum geplaatst hebt. Dat is niet de bedoeling. (* Note mod: 2de bericht verwijderd.)

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum :hello2:

Meestal neem je naast de grote koffers ook één of meerdere kleinere koffers of tassen mee, die mee in de vliegtuigcabine mogen. Je kunt de spullen die je de komende dagen nodig hebt in één van die koffers/tassen doen. Wij nemen wel altijd alle koffers mee naar de kamer, maar gebruiken er slechts eentje.
De eerste route lijkt me inderdaad de meest logische.
Schrijf de route van dag tot dag uit, zoals op het forum gebruikelijk is. Je ziet dan of de route in de beschikbare tijd haalbaar is en forumleden komen ongetwijfeld met suggesties.

Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door jojostravelusa »

Bas Maessen schreef:
29 nov 2022, 22:06
bij wijze van spreken elke dag te moeten inpakken
Ik ben het helemaal eens met Paulr. Met een camper hoef je maar 1x in en uit te pakken en verder heb je onderweg ook alles bij de hand. Alleen in steden is het weleens een blok aan je been, maar als je van tevoren thuis uitzoekt waar je kunt parkeren, of je huurt een auto voor een dag en laat de camper op de camping staan, dan is het een geweldige manier van reizen. Voor de kinderen ook geweldig om lekker buiten te zijn i.p.v. op een hotelkamer. Voor ons niks anders meer.
Bas Maessen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2022, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Bas Maessen »

dank jullie voor de feedback. Ik ga mijn route plannen per dag. ik zal deze dan delen om te kijken of deze hout snijdt. Groeten Bas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is goed om aan te geven of een camper een optie is. Dat heeft namelijk wel consequenties voor de route.

Wat betreft dat in en uitpakken; dat ervaren wij nooit als een probleem. Maar zo nu en dan een langere rijdag om ergens wat langer te kunnen zitten is wel prettig. Als het maar niet je bedoeling is om bijvoorbeeld Zion en Bryce vanuit een centrale locatie te bezoeken want dat leidt tot veel meer kilometers.

Marianne
Bas Maessen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2022, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Bas Maessen »

Op dit moment neig ik toch naar een huurauto. Is goedkoper dan een camper en je bent wat mobieler. Ik ben druk bezig de route vorm te geven. Maar de voorbeeld route ga ik toch grotendeels volgen ben ik achter gekomen 😁
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt nog overwegen om in de parken te kamperen. Misschien heeft de familie kampeerspullen? En anders schaf je wat aan. Die kosten haal je er heel snel uit.

Marianne
Bas Maessen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2022, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Bas Maessen »

Hoi,

Ik heb jullie suggesties ter harte genomen en ben ik het volgende uit gekomen:

Vrijdag 14-Jul Dusseldorf
Zaterdag 15-Jul Phoenix (Familie)
Zondag 16-Jul Phoenix (Familie)
Maandag 17-Jul Phoenix (Familie)
Dinsdag 18-Jul Phoenix - Los Angeles
Woensdag 19-Jul Los Angeles
Donderdag 20-Jul Los Angeles
Vrijdag 21-Jul Los Angeles - Prismo
Zaterdag 22-Jul Prismo - Monterey
Zondag 23-Jul Montery - San Francisco
Maandag 24-Jul San Francisco
Dinsdag 25-Jul San Francisco
Woensdag 26-Jul San Francisco - Yosemite
Donderdag 27-Jul Yosemite
Vrijdag 28-Jul Yosemite
Zaterdag 29-Jul Yosemite - Death Valley
Zondag 30-Jul Death Valley - Las Vegas
Maandag 31-Jul Las Vegas
Dinsdag 01-Aug Las Vegas - Zion
Woensdag 02-Aug Zion
Donderdag 03-Aug Zion - Bryce
Vrijdag 04-Aug Bryce - Page
Zaterdag 05-Aug Page - Monument Valley
Zondag 06-Aug Monument Valley - Grand Canyon
Maandag 07-Aug Grand Canyon - Phoenix
Dinsdag 08-Aug Phoenix (Familie)
Woensdag 09-Aug Phoenix (Familie)
Donderdag 10-Aug Phoenix (Familie)
Vrijdag 11-Aug Dusseldorf

Ik twijfel nog over de volgende zaken:
- of ik niet in 1 keer van LA doorrij naar Monterey om dag extra te hebben voor santa cruz - pretpark voor de kids / las vegas / bryce
- Monument vally moet laten vallen om meer rust in te bouwen

Mijn volgende uitdaging wordt beslissen over auto + overnachtingen of toch een camper. Kamperen zien wij beiden niet zitten met kids. Een camper is een optie, maar heeft ook voor en nadelen (zie hieronder). Dan zal ik de route waarschijnlijk moeten aanpassen?

Voordelen auto + overnachtingen:
- kunt er de stad mee in / bent mobieler
- verwacht goedkoper dan camper (camper kost 5500 - 6500 euro voor 3 weken + benzine + je betaalt ook voor overnachtingen)

Voordelen camper:
- niet elke keer in en uitpakken
- kunt zelf koken etc.

Wat zouden jullie adviseren nog over de route en besluit auto + overnachtingen versus camper.

Groetjes Bas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Prismo is Pismo Beach? :wink:
Tussen Yosemite en Death Valley is een extra stop wel mooi. Je hebt anders geen tijd voor de Tioga Pass en alle bezienswaardigheden onderweg.
Van LA naar Monterey is een lange rit, maar wel te doen. Kijk eens wat je onderweg zou willen doen.
Bas Maessen schreef:
07 dec 2022, 15:57
Kamperen zien wij beiden niet zitten met kids.
Ik begrijp niet zo goed waarom je kamperen niet ziet zitten met kinderen. Kinderen van die leeftijd zullen dat toch juist leuk vinden? En het is de goedkoopste van alle opties. Je zou dan bij de kust en in Yosemite, Zion, Bryce en de Grand Canyon kunnen kamperen.
En met een camper is het ook kamperen. :wink:
De keuze tussen auto versus camper is vooral afhankelijk van je eigen voorkeuren. Als je voor een camper zou kiezen dan mag je (bij de meeste verhuurders) niet door Death Valley rijden. Je kunt dan van Yosemite Valley naar bijvoorbeeld Lee Vining, en vandaar naar Las Vegas rijden.
Wat je ook doet; wacht niet te lang met accommodatie zoeken of camper boeken. Accommodatie kunt je nu al gaan boeken, annuleren kan altijd nog.

Ik weet niet of jullie van plan zijn om nog eens die kant op te gaan? Je zou er namelijk ook voor kunnen kiezen om nu meer tijd uit te trekken voor de kust, en bijvoorbeeld Sequoia NP toevoegen (tussen SF en Yosemite). En dan van Las Vegas via Sedona weer terug naar Phoenix. Je kunt dan de parken ten oosten van Las Vegas eens combineren met Moab, en bijvoorbeeld Yellowstone of Colorado.

Marianne
Bas Maessen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2022, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Bas Maessen »

Hoi Marianne,

Ik alles uitgezocht en geboekt. Ik ben nu bezig met de detail route.

1. Phoenix naar Los Angeles via de I-10
2. San Franciso naar Yosemite NP via de I-580

Ik kan niet vinden of ik daar cash of met CC kan betalen. Ik wil liever niet 3 weken voor een transponde rbetalen terwijl ik maar 2 dagen ervan gebruik hoef te maken. Weet jij dat? Of weet jij een goede oplossing hiervoor?

MvG Bas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb alleen ervaring met tol op de Golden Gate brug, verder nergens in het zuidwesten.
Zijn dit wel tolwegen?
Bij de nationale parken geeft Google Maps aan dat je een tolweg hebt maar dat is omdat je toegang tot het park moet betalen.

Hoe ziet je route er nu verder uit? Ik vind het altijd wel fijn als er een reactie komt op vragen en suggesties.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Bas Maessen: opties voor rondreis door West-Amerika.

Bericht door Old Faithful »

Voor zover ik weet is de I-10 geen tolweg en hoef je voor de bruggen in San Francisco alleen tol te betalen als je de stad in rijdt. In Google Maps wordt aangegeven of je tol moet betalen. Let op: Als je daar de route San Francisco - Yosemite N.P. ingeeft, krijg je te zien dat je tol moet betalen. Dat is echter voor Yosemite N.P., waarvoor je waarschijnlijk sowieso de America The Beautiful Passs gaat kopen.
In (de buurt van) Los Angeles zijn wel enkele tolwegen in Orange County: https://www.thetollroads.com/tolls/map-rates. Er zijn ook HOV lanes , ook wel carpool lanes genoemd. Je mag die gebruiken als er twee (soms drie) of meer personen in de auto zitten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer