Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Malou97 »

Hallo allemaal,

In de zomer van 2023 vertrek ik met mijn vriend opnieuw naar de VS. We hebben vliegtickets geboekt van en naar Las Vegas vanwege een mooie aanbieding in de premium comfort klasse van KLM.

De route die we tot nu toe gemaakt hebben is als volgt. Alles is nog annuleerbaar. Wat goed is om te weten, is dat we afgelopen zomer Zion, Bryce, Capitol Reef, Page, Grand Canyon en Moab al bezocht hebben. Deze gebieden vonden we zo mooi, dat we ze heel graag nog een keer willen bezoeken (maar soms dus wat korter). Van Las Vegas werden we beide super enthousiast. Heeft iemand nog op- of aanmerkingen op onze route? :D Of een supergoed idee voor een ander rondje vanuit Las Vegas? Regio Yosemite/SF hebben we reeds bezocht en trekt ons minder om naar terug te gaan.

Dag 1: Aankomst Las Vegas 14:10 - Springdale
Dag 2: Springdale (Zion)
Dag 3: Springdale - Torrey (Capitol Reef)
Dag 4: Torrey - Moab (Arches)
Dag 5: Moab (Arches)
Dag 6: Moab - Grand Junction (Colorado National Monument)
Dag 7: Grand Junction - Estes Park
Dag 8: Estes Park (Rocky Mountains)
Dag 9: Estes Park (Rocky Mountains)
Dag 10: Estes Park - Denver
Dag 11: Denver
Dag 12: Denver - Colorado Springs (Garden of the Gods)
Dag 13: Colorado Springs - Alamosa (Great Sand Dunes)
Dag 14: Alamosa - Cortez
Dag 15: Cortez (Mesa Verde)
Dag 16: Cortez - Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page - Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Vertrek Las Vegas 16:10
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondje Las Vegas 2023

Bericht door paulr »

Best veel “bekend terrein” zo te zien… wellicht als nieuw Durango -Silverton-Ouray toevoegen ? Dan zou je ergens onderweg iets bekends moeten laten vallen of korter doen ? Mesa Verde een hele dag wellicht ook wat lang, als je bijtijds bent en 1 cliff dwelling tour doet dan volstaat mogelijk 1 nacht Cortez.
En ik zou zelf vanaf Moab onderweg Colorado National Monument wel bezoeken, maar iets verder de bergen van Colorado inrijden ipv al bij Grand Junction stoppen… Vail wellicht of aan de andere kant van de pass in de regio Dillon/Frisco.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondje Las Vegas 2023

Bericht door Malou97 »

Dankjewel voor je reactie! Silverton/Ouray/Telluride hebben we inderdaad ook naar gekeken, maar we vinden het lastig hoe dat in te passen in de route. Tussen Alamosa en Cortez zou voor mijn gevoel logisch zijn, maar als ik het zo bekijk rijden we dan de 550 een heel stuk dubbel?

Ook trekt Canyon de Chelly ons aan, maar dat ligt natuurlijk een stukje zuidelijker dan we nu gaan.

Wellicht heeft iemand nog een creatief idee om dit in te passen. Qua parken en plekken die we al hebben bezocht, is eigenlijk alleen Zion een “must” om in 2023 naar terug te keren. Moab vonden we ook fantastisch. Capitol Reef, Page en Grand Canyon uiteraard ook maar daarvan zouden we het minder erg vinden om er dit keer niet langs te komen. Wellicht wat zuidelijker “terug” naar Las Vegas? Of worden het dan te veel kilometers?

Lastig en leuk, zo’n reis plannen 😀
Laatst gewijzigd door Malou97 op 27 nov 2022, 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondje Las Vegas 2023

Bericht door Malou97 »

Ik zit een beetje te puzzelen. Zou de volgende route haalbaar zijn? Of teveel wisselingen op het eind?

Dag 1: aankomst Las Vegas 14:10 - Springdale
Dag 2: Springdale (Zion NP)
Dag 3: Springdale - Page (Upper Antelope Canyon)
Dag 4: Page - Moab
Dag 5: Moab (Arches NP of Canyonlands NP)
Dag 6: Moab - +/- Vail
Dag 7: Vail - Estes Park
Dag 8: Estes Park (Rocky Mountains NP)
Dag 9: Estes Park (Rocky Mountains NP)
Dag 10: Estes Park - Denver
Dag 11: Denver
Dag 12: Denver - Colorado Springs (Garden of the Gods)
Dag 13: Colorado Springs - Alamosa (Great Sand Dunes NP)
Dag 14: Alamosa - Durango
Dag 15: Durango - Ridgway (Million Dollar Highway)
Dag 16: Ridgway - Chinle (via Mesa Verde NP)
Dag 17: Cortez - Holbrook (Canyon de Chelly - Petrified Forest)
Dag 18: Holbrook - Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: vertrek Las Vegas 16:10
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door paulr »

Het stuk vanaf dag 12 lijkt me iets “gehaast” met relatief veel kilometers. Is 2 nachten Denver een must ? Anders zou ik daar 1 nacht minder doen (Estes -DEN en DEN -CS slechts weinig rijden). Willen jullie wat wandelen ? Wellicht dan tussen Durango en Holbrook ergens nog een nacht in de bergen ? Je kan toch “heen” de 550 doen en “terug” via Telluride de 145 ? Beiden prachtig !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42028
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het ook niet gek vonden om wat meeer yijd it te trekken voor Colorado. Misschien kun je wat inspiratie halen uit ons 2013- en 2019-verslag . Mesa Verde deden we in 2008, met een overnachting in het park. Daar zou ik de voorkeur aan geven boven twee nachten Cortez. Is Denver overslaan een optie?

Vanuit Las Vegas zou een rondje met Yellowstone ook kunnen. :wink:

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door mtl »

Twee nachten Denver lijkt mij ook veel.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Malou97 »

Dank voor al jullie tips. Denver overslaan of in ieder geval minderen ga ik naar kijken. Een grotere stad tussendoor lijkt ons ook wel weer leuk, dus dan misschien een nachtje inderdaad.

En de 550 heen en via Telluride terug is inderdaad een hele goede optie.

Marianne, ik ga jullie verslagen eens teruglezen voor wat inzicht in hoelang op elke plek te verblijven.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondje Las Vegas 2023

Bericht door Old Faithful »

paulr schreef:
26 nov 2022, 21:57
in de regio Dillon/Frisco.
Neem daar Us-6 i.p.v. I-70. Je rijdt dan niet door de tunnel maar over de mooie, 3655m hoge Loveland Pass.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Malou97 »

Inmiddels zijn we tot de volgende route gekomen!

Dag 1: Aankomst Las Vegas 14:10 - Springdale
Dag 2: Springdale
Dag 3: Springdale - Page
Dag 4: Page - Moab
Dag 5: Moab
Dag 6: Moab - Vail
Dag 7: Vail - Estes Park
Dag 8: Estes Park
Dag 9: Estes Park
Dag 10: Estes Park - Denver
Dag 11: Denver - Colorado Springs
Dag 12: Colorado Springs - Alamosa
Dag 13: Alamosa - Durango
Dag 14: Durango - Montrose
Dag 15: Montrose - Cortez
Dag 16: Cortez - Holbrook
Dag 17: Holbrook
Dag 18: Holbrook - Williams
Dag 19: Williams - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Vertrek Las Vegas 16:00

- Meer Colorado! Is dit haalbaar?
- We zouden indien mogelijk graag nog Capitol Reef toevoegen aan onze route. We weten echter niet zo goed hoe dit in te passen.. Het liefst offeren we geen dag Las Vegas op, omdat we het ook lekker vinden om aan het einde van de reis 2 volle 'relax-dagen' te hebben. Heeft iemand daar een idee over? Wellicht van Estes Park direct naar Colorado Springs?

Dank voor al het meedenken!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door paulr »

Bekijk goed wat je in Denver wilt gaan bekijken. Of vraag tips… wij zijn nu al 5-6 keer in die buurt geweest (als start of eindpunt van zowel zomer als skivakantie), maar hebben elke keer toch weer besloten geen tijd te besteden in de stad. Maar wellicht zien we iets over het hoofd en missen we dus iets…. Dan zou je dus een dag winnen. Maar dan blijft het nog een lastige puzzel om zowel Page als CR erin te krijgen tussen Zion en Moab….
En waarom doorrijden naar Montrose ? Waarschijnlijk ivm betaalbare acco ? Anders is “omdraaien” naar Cortez bij Ridgway ook prima.
(Edit: toch ff meegekeken op booking en montrose is idd enige betaalbare in die buurt :D )
Als Vail heel duur is kun je ook ietsje verder over de pas in Frisco, Silverthorne of Dillon kijken. Daar veel voordelige keten hotels. En kun je ook even shoppen in de outlet van Silverthorne. Wij slagen daar altijd vooral voor veel (sport) kleding met winkels als Columbia, Under Armour, maar ook een grote relatief grote Tommy Hilfiger shop.
Wordt een mooie reis zo!
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Malou97 »

Denver heeft voor ons geen hele concrete “must see’s”, maar we merken dat we de afwisseling tussen natuur en stad in een rondreis prettig vinden. Zo op het midden van de reis een dagje in een grote stad lijkt ons dus wel wat. Maar als Denver volgens jullie écht geen aanrader is - ik vond Phoenix bijvoorbeeld weinig boeiends qua stad zelf, is Denver vergelijkbaar? - kunnen we dit uiteraard overslaan.

Montrose inderdaad enerzijds als betaalbare overnachtingsmogelijkheid en anderzijds ook om dan Black Canyon of the Gunnison te bezoeken, aangezien ons dat vanaf de noordkant lastiger in te passen leek.

Dank voor je tips voor mogelijke overnachtingen!
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Malou97 »

Zo is het december, en zo is het opeens juni en is onze reis nog maar 6 weken van ons verwijderd!! We hebben onze route zo goed als hetzelfde gehouden als hierboven bespreken, alle hotels zijn - annuleerbaar - geboekt en ook de toegangsreserveringen voor Arches NP en Rocky Mountain NP zijn binnen. We zijn nu nog op zoek naar tips over de dagindeling. Omdat een groot deel van de route niet tot het 'standaard' rondje behoort vinden we het lastig om een goede dagindeling te maken voor deze dagen. Is het op deze manier enigszins logisch?

Dag 1: Las Vegas (14:10) - St. George
Dag 2: St. George > Bezoek Snow Canyon SP
Dag 3: St. George - Page > Canyon Overlook Trail in Zion (i.v.m. huwelijksaanzoek daar in 2022), om 5 p.m. bezoek Antelope Canyon
Dag 4: Page - Moab > via Monument Valley
Dag 5: Moab > Bezoek Arches NP
Dag 6: Moab - Grand Junction > Bezoek Canyonlands NP / Colorado National Monument
Dag 7: Grand Junction - Estes Park > Rijdag
Dag 8: Estes Park > Bezoek Rocky Mountain NP
Dag 9: Estes Park > Bezoek Rocky Mountain NP
Dag 10: Estes Park - Denver > Walking tour door de stad
Dag 11: Denver - Colorado Springs > Bezoek Garden of the Gods
Dag 12: Colorado Springs - Alamosa > Bezoek Great Sand Dunes NP
Dag 13: Alamosa - Durango
Dag 14: Durango - Montrose > Million Dollar Highway, bezoek Black Canyon of the Gunnison NP
Dag 15: Montrose - Cortez > Bezoek Mesa Verde NP, we willen 14 dagen van tevoren tour boeken
Dag 16: Cortez - Holbrook > Bezoek Canyon de Chelly
Dag 17: Holbrook > Bezoek Petrified Forest NP
Dag 18: Holbrook - Williams > Bezoek Grand Canyon NP
Dag 19: Williams - Las Vegas > Route 66
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - Dusseldorf om 16:00
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42028
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij allemaal goed te doen zo.
De tweede dag is wellicht wat ruim, is het een idee om dan al een stuk richting Page te rijden? Dag 3 is nu redelijk vol, daar zou je wel wat meer tijd kunnen gebruiken. Ik denk dat je in de zomer geen volle dag nodig hebt bij Snow Canyon.
Jammer dat je geen overnachting hebt in Monument Valley, je zou na Antelope Canyon nog door kunnen rijden naar MV. Maar alleen als je daar - ruim - voor zonsondergang zou aankomen.
Hoe rij je naar Estes Park, via de Trail Ridge road? Of bezoek je die later? Wij vonden het wel mooi om in Grand Lake te overnachten zodat we ook voor het westelijke deel wat tijd hadden. Maar ik begrijp het als de focus volledig op het oostelijke deel ligt.

Marianne
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Malou97 »

Dank voor je reactie Marianne.

Goed idee om de tweede nacht St. George in te ruilen voor iets meer richting Page. Kanab bijvoorbeeld?

Tijdens ons vorige reis afgelopen zomer hebben we Monument Valley ook bezocht, vandaar de keuze om er nu geen overnachting te plannen maar alleen 'langs' te gaan.

Hoe te rijden naar Estes Park vind ik een lastige. De rit vanuit Grand Junction die dag is natuurlijk al een flinke. Hoewel het rijden van de Trail Ridge Road qua reistijd niet enorm veel scheelt, vraag ik me af of handig is om dat nog na zo'n rijdag toe te voegen of beter 'vol frisse moed' een van de andere dagen te doen. Hoe zie jij dat?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door paulr »

Ik denk dat je op dag 6 al vroeg naar Canyonlands gaat. Dan is het daarna niet zo ver naar Colorado National Monument. En eerlijk gezegd denk ik dat je dat na veel rode rotsen wellicht wat zal tegenvallen…. Dus mijn tip: Colorado NM overslaan en een stukje verder doorrijden en niet al in Grand Junction slapen. Dan heb je op dag 7 voldoende tijd om via Grand Lake naar Estes te rijden….
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Malou97 »

Dankjewel Paul. Zou je dan eerder Glenwood Springs of omgeving Edwards/Avon/Beaver Creek aanraden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42028
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Malou97 schreef:
10 jun 2023, 22:28
Kanab bijvoorbeeld
Ja, dat lijkt m een goede keuze.

Wat betreft de Trail Ridge Road: dat kun je doen vanuit Estes Park, dan rij je heen en weer. Wij vonden het mooi om in Grand Lake te overnachten en daarna twee nachten in Estes Park. Op die manier hadden we ruim de tijd voor de Trail Ridge Road. Zie voor die indeling ons 2019-verslag.
Grand Junction vinden wij altijd wel een fijne tussenstop. Je zit er dicht bij Moab, je kunt er goedkoop overnachten en ze hebben er een Applebees. :wink:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door paulr »

Ik neem aan dat je op dag 2 nu Snow Canyon doet en daarna nog Overlook Trail en dan naar Kanab… anders heeft op 3 slapen in Kanab niet veel zin als je “terug” gaat naar Zion.

Glenwood Springs is een aardige plaats bijvoorbeeld. Als je verder gaat rijden wordt de dag weer te lang. En hoe dichter bij Vail, hoe duurder het zal worden. Ik weet niet of ik mijn overnachtingsplek van een Applebees zou laten afhangen, hahahaha.
Ik neem aan dat je nog een keuze hebt en je dus voor alle dagen een permit voor RMNP hebt? Want op welke dag je de Trail Ridge doet kan je dan ook van het weer laten afhangen. Als het op dag 7 stralend is en de voorspelling voor dag 8-9 wat minder, dan zou ik dus (ook als is het een lange rij dag) de TR op 7 doen. Kijk ook vooral naar de wind voorspelling, wij kwamen al ‘s ochtends vroeg van de westkant (camping) en was het prachtig weer, maar forse wind. Met tussen de 5-10 graden was het niet lekker bovenop de pas….
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas 2023

Bericht door IngridZw »

Wij hadden op weg naar Estes Park een overnachting in Georgetown. Een heel leuk stadje vlak aan de snelweg en vlak voor de afslag naar de Trail Ridge Road. Overnachting was in Georgetown Mountain Inn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer