Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

16 juli Naar Schiphol
17 juli Vlucht Amsterdam - Las Vegas
18 juli Las vegas
19 juli Las Vegas
20 juli Las Vegas – Bryce canyon
21 juli Bryce canyon – Page
22 juli Page
23 juli Page - Monument valley
24 juli Monument valley – Grand Canyon
25 juli Grand Canyon
26 juli Grand canyon – Sedona
27 juli Sedona
28 juli Sedona – Parker
29 juli Parker – Los Angeles
30 juli Los Angeles
31 juli Los Angeles
01 aug Los Angeles
02 aug Los Angeles - Santa Maria
03 aug Santa Maria – Monterey
04 aug Monterey - San Francisco
05 aug San Francisco
06 aug San Francisco
07 aug San Francisco
08 aug San Francisco – Hawaii
09 aug 14 aug Hawaii
15 aug Hawaii - San Fransisco
16 aug Vlucht San Fransisco - Amsterdam

Dit is onze route voor nu. Sommige dingen aangepast op aanraden van jullie.
Nu zit ik te twijfelen over Parker. Het is gewoon een plek om de lange route tussen Sedona en Los Angeles te overbruggen. Ik wilde echter de interstates vermijden omdat ik geen zin had in beton maar vooral de omgeving wil zien. Tijdens onze vorige z-w reis kan ik me eigenlijk alleen de interstate bij LA en bij LV herinneren. Nu zat ik een ander topic te lezen en daar ging het over Oakman of Seligman. Ik ben dat gaan googlen en het ziet er mooi uit en leuk om met onze kinderen naartoe te gaan. Ik zie dat we dan vanuit Sedona richting Needles moeten gaan over de I40 ipv de snelweg vermijden en richting Parker gaan. Ik heb nu echter het idee dat de interstate daar niet te vergelijken is met de interstates die wij hebben gezien in het noord-oosten of bij LA en LV. Klopt dit? Want dan pas ik graag mijn route aan om langs deze stadjes te rijden. Qua afstand/reistijd is het nagenoeg hetzelfde.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Martin & Marianne »

Onze ervaring met dat stuk is al heel erg lang geleden, daar kan ik je niet mee helpen, maar het lijkt mij prima om de interstate te nemen. Die zijn niet altijd per definitie oninteressant.

Ik vind je tijd voor SF wel ruim; is het niet aardiger om bijvoorbeeld een extra dag Monterey te doen?
En wat zijn de plannen bij de Grand Canyon? Jullie zullen geen stuk naar beneden lopen neem ik aan, dus dan blijven er een aantal viewpoints over.
Op de dag dat je naar Sedona rijdt heb je ook nog tijd voor het park. En dan kun je misschien een extra overnachting doen tussen Sedona en LA.

Heb je al naar accommodatie gekeken? Wij vonden in Page de Red Rock motel prettig, omdat je daar aparte slaapkamers en een keukentje hebt. Ook wel lekker om eens zelf te kunnen koken. Zie hier voor onze ervaring daar.

Marianne
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

We vinden het zelf eigenlijk ook net iets te lang in SF. Accomodatie hebben we overal al, kan nog wel worden geannuleerd. Ik zal eens kijken naar een extra dag Monterrey.
Bij de GC hebben we idd een extra dag. Dit omdat we jullie advies hebben opgevolgd en maar 1 nacht Monument valley doen. We zaten te denken om dan een dagje naar Williams te gaan naar Bearizona oid. De accomodatie in Sedona hebben we al geboekt en volgens mij was er geen extra dag beschikbaar. Ik wil die acommodatie nml niet kwijt. Ik kan daar idd eens naar kijken. Dan kan er wel weer een extra dag op de weg naar LA. Die hadden we juist geschrapt hahaha.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn in 2019 2 nacht in Monterey en twee nachten in Big Sur geweest, dus we hadden aardig wat tijd in die omgeving (zie hier ons verslag).
Wij hebben in Monterey gefietst; ik weet niet of dat voor jullie dochter een optie is? Jaren geleden zijn we naar het aquarium geweest, dat is echt de moeite waard. Met een extra overnachting in Monterey kun je ook wat meer tijd doorbrengen op het stuk tussen Santa Maria en Monterey en tussen Monterey en SF.

Ik wist niet dat de accommodatie allemaal al vast lag; dan is schuiven inderdaad wat lastiger.

Marianne
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Ik heb nu een extra nacht geboekt in Santa Cruz. Ik probeerde een nacht eraf te halen bij het hotel in SF maar ze geven aan dat de data niet beschikbaar is. Whahaha wat een onzin, ik heb het hotel dus maar even een bericht gestuurd. Bedankt voor de tip om er een nacht af te halen in SF.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door IngridZw »

sharon-vb schreef:
11 dec 2022, 14:35
Nu zit ik te twijfelen over Parker. Het is gewoon een plek om de lange route tussen Sedona en Los Angeles te overbruggen. Ik wilde echter de interstates vermijden omdat ik geen zin had in beton maar vooral de omgeving wil zien.
Wij hebben in 2017 de route via Parker gereden. Het gedeelte tussen Sedona en Prescott is mooi. Je kunt een stop maken in Jerome en Watson Lake. Maar daarna rij je kilometers door een saai en troosteloos gebied. Een paar jaar daarvoor reden we vanuit LA via Yucca Valley, Ambon, Needles, Oatman en Seligman naar de Grand Canyon. Over het algemeen denk ik dat deze route meer afwisseling biedt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Dank je Ingrid. Oke, dit bevestigd dus mijn vermoeden. Ik neem de route via Needles.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer